Poromagia

Kirjoittaja Aihe: FNM Paikka X Aika Y  (Luettu 3560 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jiipee

FNM Paikka X Aika Y
« : 16.03.08 - klo 14:06 »
No kerronpa tässä huvikseni viime FNM:n tapahtumia.

Tässä ingressinä voin selventää että viime fnm:iä olen pelannut monopunaisella polttoelementaaligobboyhdistelmällä ja br-goboilla. Ja tuloksena olen ollut lähes aina numero 2 ja joskus 1, mutta monesti ykköstilan on kaapannut salakavalan yllättävästi läjällä kortteja(ei voi dekiksi kutsua) pelaava kätkättäjä. Mutta viime fnm:ssä kätkätys hyytyi.

Round 1 vs Kätkättäjän 2 dekistä koottu monomusta zombieviritys swarmyardeilla ja vesuvoilla.

Pelaan br-goboillani, häviän nopanheiton, kaveri aloittaa lyömällä festering goblinin pöytään. Itse vastaan gargadonteilla ja mogg war marshaleilla ja semmoisella. Tilanne näyttää uhkaavalta kun hänellä on korlash, lord of the undead + jotain jöösiä pöydässä ja 20 lifeä ja minulla vain jotai gobbo tokeneita ja mogg fanaticceja. No hän päättää hyökätä kaikilla ja otan kaikki naamikseen. Top dekkaan rift boltin ja alan laskemaan, päädyn tulokseen että boltti naamaan, ländit pönttöön ja gobot ja gargadontti vinoon ja seuraavaan peliin.

Toisessa pelissä minut jyrätään yli zombeilla vaikka neulastelin korlashit.

Kolmas peli, aloitan fanaticilla ja sitten jatkan yhteensä 3 neulalla, korlash, warhammer, undead nimettiin. vastustaja pelailee taas hirveänä zombeja pöytään ja itse en mitään, kunnes hän pelaa musen ja alkaa ottaa päähän ja minä topdekkaan ländin ja pelaan siege-kankin. Vastustaja skooppaa siihen :D

Round 2 vs GB Elf + tarmo + troll + mehut

Ensimmäinen peli vastustajalla 11 lifee jäljellä minulla kaks tokenia ja gargadontti postissa, hän alkaa rohkeaksi ja täppää manansa ja hyökkää villagella, otan päähän ja siirrytään minun vuoroon. Mietin hetken aikaa onko hänellä päctiä sitten päädyn ratkaisuun et kaikki paskaks vaan ja miehet vaakatasoon. Ei ollut pactiä.

Pirun kaverini sidettää törkeän tyylikkäästi ja omat sideni eli neuloja sisään menee päin luita ja lihaksia. En saa toisessa pelissä mitään aikaan.

Kolmas peli. Nimeän neulasia treetopeille ja joillekin ja roikutan 3 gargadonttia postiin. Pelaan joitain gobboja ja hänellä olisi vain 8 lifea taas enää. Hän jätti bluffin omaisesti 3 manaa auki elffipoistoa varten mutta päätin ottaa riskin ja säkin miehiä sellaista ja tapan ainoan elffiblokkerin fanaticilla. Gargadontti saakin elffipoistoo;(((((((((. Olin jo valmis skuuppaamaan ku muistin kaksi muutakin miestä postissa, mutta kaverini vilautti lisää poistoja kädestä nii skooppasin.

ps. kaverini siis sidetti trollit, garrukit ja muut neulasen kohteen pois ja laittoi sisään kaiken mikä tappaa gargadontin.

Round 3 vs GB ELF med perfect

Ekan pelin alotan hitaasti mutta vastustaja skooppaa, kun minulla on pöydässä wort, mad auntie ja siege-gänkki.

Toka peli menee häneltä siinä kun säkin fanaticin elvessiin ekalla vuorolla ja hän ei nosta heti manaa. Itse pelaan mad auntieita ja gobboja ja ajan voittoon.

Round 4 vs KÄTKÄTTÄJÄN "KITHKIN HAMPAIN"

Peli 1 vedän hyvän käden hän aloittaa hitaasti, pelaan mad auntieta ja poistan incinerateilla cennit ja stalwartit ja lopuksi vielä secret techini jota en tässä paljasta lensi miehen yli.

Peli 2 menee todella ajotaisteluksi. Hän ajaa minut yhteen lifeen kunnes on vuoroni, jolloin pelaan toisen mad auntien, kaappaan threattenilla kinsbaile borderguardin ja löin juuri ja juuri voittoon :D.

Suuri kithkin, joka voittaa vintage-dekitkin, kaatui. Johtopäätös gobot > kithkinit.

No laitetaan sitte dekkilista ku oikein nätisti sitä pyydettiin:

4 Auntie's Hovel
4 Sulfurous Springs
1 Mutavault
1 Graven Cairns
1 Ghitu Encampment
5 Swamp
5 Mountain

2 Wort, Boggart Auntie
2 Siege-Gang Commander
4 Earwig Squad
4 Mogg Fanatic
4 Greater Gargadon
4 Mogg War Marshal
3 Knucklebone Witch
3 Mad Auntie
2 Squeaking Pie Sneak
2 Stenchskipper <------SECRET TECH D:D:

4 Incinerate
2 Threaten
3 Rift Bolt

Sideboard:

1 Tormod's Crypt
1 Goblin King
4 Pithing Needle
4 Magus of the Moon
2 Threaten
3 Warren Weirding

Side on kyl aika kehno, mut ei voi mitään :E
« Viimeksi muokattu: 17.03.08 - klo 18:17 kirjoittanut Jiipee »

Poissa Laava

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #1 : 16.03.08 - klo 14:30 »
Haluan samoja sieniä joita kirjoittaja on ottanut.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Jiipee

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #2 : 16.03.08 - klo 19:37 »
Kirjoitin jutun aika värikkäästi, mutta voit kyllä kertoa missä kohden sienet alkaa haista, niin voin selventää asioita. Osa kyllä on hieman inside-juttua.

Poissa TesTang

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #3 : 16.03.08 - klo 21:29 »
Lainaus
No kerronpa tässä huvikseni viime FNM:n tapahtumia.
Sienet maistuvat jo alusta asti.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #4 : 16.03.08 - klo 22:09 »
Sienet maistuvat jo alusta asti.

Joo, tätähän tälläkin sivustolla alettiin jo vahvasti kaivata: vittuilua siitä, että joku edes viitsii kirjoittaa turnausrapsun tai pari. (Jos tulkitsin kommentin väärin, niin pahoittelen, mutta varmuuden vuoksi avaudun asiasta vähintäänkin tulevaisuuden & muiden henkilöiden varalle.) Se varmasti kannustaa pitämään sivuston tarjonnan tuoreena ja uudistuvana.

Edelliset vähänkään turnausraporttiin verrattavat turinat tällä alafoorumilla näyttäisivät olevan päivämääriltä 9.3. ja 15.3. Tässä siis ei varsinaisesti uuteen sisältöön hukuta. Kolme raporttia viikossa ei voi olla kenellekään kuolettava annos kestettäväksi.

Laadulliseen nipottamiseen on varaa vasta sitten, kun raportteja tuntuu pursuavan kaikista ikkunoista ja ovista. Siihen asti uusia tulokkaitakin pitää kannustaa kirjoittamaan; kyllä se laatu sieltä yleensä jalostuu ajan kanssa. Jos joku haluaa huvikseen kirjoittaa Friday Night Magiceistä, niin voi hyvänen aika, kirjoittakaa ihmiset, kirjoittakaa!

-- Nute
Oulu

Poissa Theron

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #5 : 16.03.08 - klo 22:48 »
Omasta mielestä tämä oli piristävää luettavaa. Ei sillä etteikö Oululaisten (kaikki kunnia Ilpolle ja kumppaneille) raportit olisi luettavaa ja viihdyttävää matskua. Että thumbs up kirjoittajalle, ei valittamista täällä päässä.

Poissa Frein

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #6 : 17.03.08 - klo 01:18 »
Heh, vähän arvelinkin että jonkin verran suolaa ropisee kun FNM-tason turnauksista kirjoittelee. Ihan yhdyn kuitenkin täysin Thaurwylthin mielipiteeseen.

Poissa Jiipee

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #7 : 17.03.08 - klo 15:06 »
Määkin lukisin kovin mielelläni muitten tursottelejoiden raportteja iha vaikka fnm:stä iha sm-kisajuttuihin asti. Jos kaikki eivät pistä pahakseen, laitan seuraavan fnm:n pelit myös tänne teidän luettavaksi...

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #8 : 17.03.08 - klo 15:09 »
Sen verran vielä turnausraporttien kirjoittamisesta, että pakkalista olisi kumminkin aina hyvä olla näkyvissä. Ja ihmiset eivät perinteisesti tykkää lueskella raportteja tyyliin "mulla on pakassa salaista teknologiaa, mutta enpä paljasta". Jos ei halua kertoa, niin ei sitten kirjoita raporttiakaan.

Poissa Rancid-

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #9 : 17.03.08 - klo 15:50 »
Mää näkisin, että tässä ei suola lentänyt raportoidun turnauksen tason takia, vaan ihan sisältöteknisistä syistä. Tai siis sisällöttömyysteknisistä. Kiitämme yrityksestä ja vaivannäöstä, toivomme näkevämme jatkossa enemmän mehustelua ja mielellään myös vähän vastustajien nimiä tms. sekä sen supersecrettech-pakkalistan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa TesTang

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #10 : 17.03.08 - klo 16:38 »
Siis joo, suola oli kyllä enemmän sisälmyksistä kuin siitä, että tapahtumat koskivat FNM:ää. Koska raportti painottaa itse pelaamista, olisi suotavaa kertoa niistä hieman tarkemmin, eikä tyyliin: "ja semmoisella" "jotain jöösiä" "Ekan pelin alotan hitaasti mutta vastustaja skooppaa, kun minulla on pöydässä wort, mad auntie ja siege-gänkki". Ymmärrän tietysti jos kiinnostus tarkempaan kuvauksen kirjoittamiseen loppui kesken. Pakkalista jolla pelataan ois myös ihan jees. Pahoittelut niille jotka ottivat herneen nenäänsä huonon quoteni vuoksi, ois ehkä voinut otta hieman toisen esimerkin.

Poissa Jiipee

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #11 : 17.03.08 - klo 18:18 »
Laitoin dekkilistan ny.

Poissa ilpo

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #12 : 17.03.08 - klo 19:42 »
Mun mielestä ylitarkat matsiselostukset pilaa raportin. Tuo "jotain jöösiä" ja "vastus on paska, voitin" on just riittävä selostus. Hyvä lisämauste raporttiin on myös vintageanalyysi ja kalijahuuruiset tarinat. "Enpäs kerro" -asenne on myös hyvä. Se tekee rapsusta entistä interaktiivisemman, kun lukijan pitää vähän ajatellakin, vaikka se monelle t2-paistille vaikeaa onkin. Tässä vinkit menestyksekkään rapsun kirjottamiseen:

1. Ole kännissä
2. Kehu vintaasia ja hauku muita vormaatteja
3. Kehu itseäsi ja hauku muita tursoja
4. Lisää rapsuun viimeiset uutiset naisrintamalla (lesbot on iso plussa)
5. Mehua ja suolaa

Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa TesTang

Vs: FNM Paikka X Aika Y
« Vastaus #13 : 18.03.08 - klo 17:30 »
Mun mielestä ylitarkat matsiselostukset pilaa raportin. Tuo "jotain jöösiä" ja "vastus on paska, voitin" on just riittävä selostus. Hyvä lisämauste raporttiin on myös vintageanalyysi ja kalijahuuruiset tarinat. "Enpäs kerro" -asenne on myös hyvä. Se tekee rapsusta entistä interaktiivisemman, kun lukijan pitää vähän ajatellakin, vaikka se monelle t2-paistille vaikeaa onkin. Tässä vinkit menestyksekkään rapsun kirjottamiseen:

1. Ole kännissä
2. Kehu vintaasia ja hauku muita vormaatteja
3. Kehu itseäsi ja hauku muita tursoja
4. Lisää rapsuun viimeiset uutiset naisrintamalla (lesbot on iso plussa)
5. Mehua ja suolaa


Siis jos kirjoitat matsipainoitteisen rapsun voisi siitä edes tehdä sellaisen. Myönnän kuitenkin että kaljanhuuruiset vintaasitraportit joissa on mehua ja suolaa ovat hauskempaa luettavaa, ylemmässä ei vain ollut sitä. Jotain jöösiä ja empäs kerro on kyllä sopivaa mehustelu rapsuille.