Poromagia

Kirjoittaja Aihe: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.  (Luettu 23972 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thalian

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #30 : 13.03.12 - klo 00:22 »
Päivittelin avausviestiin mm. commander-pöydän kokonaiskilpailupisteet sekä kerroin nukkumafasiliteeteista (jotka ovat: kylmä lattia)

Poissa UFOPOLI

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #31 : 14.03.12 - klo 14:56 »
Se, ettei voittaja enää saa nimetä tapahtumaa, vie kyllä idean koko hommasta. Epätodennäköistähän se voittaminen tietysti on, mutta se teki tästä viikonlopusta omanlaisensa. Jään mieluummin kotipaikkakunnalle pelailemaan :(
There are times when destiny calls forth a people and demands an action. Now is the time. We are the people. This is our action. Charge!

Poissa Vilhis

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #32 : 14.03.12 - klo 15:08 »
Se, ettei voittaja enää saa nimetä tapahtumaa, vie kyllä idean koko hommasta. Epätodennäköistähän se voittaminen tietysti on, mutta se teki tästä viikonlopusta omanlaisensa. Jään mieluummin kotipaikkakunnalle pelailemaan :(

Siis ihanko oikeasti rehellisellä naamalla voit sanoa, että et osallistu tapahtumaan koska voittaja ei saa nimetä seuraavaa tapahtumaa? WTF  :o

Ilmeisesti et ikinä osallistu muihinkaan coneihin?
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #33 : 14.03.12 - klo 15:46 »
Siis ihanko oikeasti rehellisellä naamalla voit sanoa, että et osallistu tapahtumaan koska voittaja ei saa nimetä seuraavaa tapahtumaa? WTF

Siis miten niin muka WTF? Tuohan vaikuttaa erittäin mukavalta periaatteelliselta linjaukselta.

EDITAATIO: Äh, taisin joutua viisastelun uhriksi. Onpas mölliä. Korjaan nyt sitten tuota ylempää lainausta niin, että idea varmasti käy ilmi. [Lisätty 14.3.12 klo 18.02.]
« Viimeksi muokattu: 14.03.12 - klo 18:01 kirjoittanut Thaurwylth »

Poissa Vilhis

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #34 : 14.03.12 - klo 16:56 »
koska voittaja ei saa nimetä seuraavaa tapahtumaa? WTF

Siis miten niin muka WTF? Tuohan vaikuttaa erittäin mukavalta periaatteelliselta linjaukselta.

WTF viittaa UFOPOLIN päätökseen jättää tulematta tapahtumaan ko syyn takia. Olen siis kanssasi samaa mieltä tuosta conin uudesta linjauksesta.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #35 : 14.03.12 - klo 18:27 »
Jaahas, mulla oli kyyti vaan eipä ole enää. Edelleenkin tarttis päästä Espoosta turnauspaikalle ja takaisin, koska muuten taitaa jäädä PTQ pitämättä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa soturi x

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #36 : 14.03.12 - klo 21:22 »
 :( Öh siis mitä Vi**** jää PTQ pitämättä. Jos jää pitämättä niin mistä heluntaista mä saan tarpeeksi Plainswalker pisteitä että pääsen osallistumaan niihin maa kohtaisiin karsintoihin. Paskaa on tämä touhu.
JOS PELAAN KONTROLLIA NIPISTÄ ITSEÄSI OLET UNESSA.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #37 : 14.03.12 - klo 21:44 »
No ei se jää pitämättä. Enköhän minä jotenkin paikalle pääse. Kunhan vaan kiroilen sitä että kyyti lähti alta tässä vaiheessa viikkoa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa deviant

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #38 : 14.03.12 - klo 23:38 »
Jos joku haluaa lähteä helsingistä päin Johannaa ajelemaan tohon turnajaiseen ja kyytiin mahtuu niin minuun voi ottaa yhteyttä. Tulen paikalle mikäli jostain ilmaantuu pyörät alle.
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Ilkka_s

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #39 : 14.03.12 - klo 23:52 »
Väliaikatietoja ilmoittautumisista:
Legacy: 22
Highlander: 23
PTQ Modern: 29

Poissa soturi x

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #40 : 15.03.12 - klo 15:49 »
 :o Pitääkö ennakko ilmoittautua, siis onko pakollinen?
JOS PELAAN KONTROLLIA NIPISTÄ ITSEÄSI OLET UNESSA.

Poissa Ilkka_s

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #41 : 15.03.12 - klo 16:06 »
:o Pitääkö ennakko ilmoittautua, siis onko pakollinen?

Ei ole pakko ilmoittautua ennakkoon.

Poissa UFOPOLI

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #42 : 15.03.12 - klo 22:16 »
Siis ihanko oikeasti rehellisellä naamalla voit sanoa, että et osallistu tapahtumaan koska voittaja ei saa nimetä seuraavaa tapahtumaa? WTF  :o

Ihan riittävän oikeasti. Kun aikanaan kuulin tapahtumasta, nimeämiskonsepti oli se, joka herätti mielenkiintoni. Olisin ehkä saattanut kaikesta huolimatta harkita tulla, jos sunnuntain formaatti olisi ollut (melkein) mikä tahansa muu, mutta asioiden ollen kuten ovat, en ollut järin harmistunut, ettei se ole.

Ilmeisesti et ikinä osallistu muihinkaan coneihin?

Riittävän moneen kiinnostavaan juttuun pääsee metrolla/bussilla/kävellen. Tänäkin viikonloppuna voisin halutessani mennä pelaamaan Modernia lähikauppaan. Ehkäpä menenkin...
There are times when destiny calls forth a people and demands an action. Now is the time. We are the people. This is our action. Charge!

Poissa Thalian

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #43 : 15.03.12 - klo 22:56 »
Se, ettei voittaja enää saa nimetä tapahtumaa, vie kyllä idean koko hommasta. Epätodennäköistähän se voittaminen tietysti on, mutta se teki tästä viikonlopusta omanlaisensa. Jään mieluummin kotipaikkakunnalle pelailemaan :(

Olen vilpittömästi pahoillani siitä, että tapahtuma ei enää tarjoa sinulle sitä, mikä sai sinut liikkeelle. Conin nimeäminen ei kuitenkaan ole tähän mennessä sykähdyttänyt voittajia kovin suuresti, joten JellyConin hengessä conin nimi päätettiin vakioida.

Pyrimme toki myös tulevaisuudessa järjestämään conin niin hyväksi, että sinne kannattaa tulla kauempaakin ja toivottavasti sinullekin siellä on jotain tarjottavaa, jos ei tänä vuonna, niin tulevaisuudessa ainakin. Tätä tavoitetta autaa se, että ihmiset antavat palautetta niin hyvässä kuin pahassakin. Kehitystyötä pyritään tekemään joka vuosi ja joskus meillä on vielä sellainen coni, että sinne tulevat kaikki kynnelle kykenevät!

Poissa Thalian

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #44 : 15.03.12 - klo 22:57 »
Päivittelin alkoitusviestiin tietoja mm. kokonaiskilpailun voitosta (palkinnot ovat mauttomat) sekä pizzatilauksesta (järjestetty).

Poissa UFOPOLI

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #45 : 16.03.12 - klo 12:12 »
Conin nimeäminen ei kuitenkaan ole tähän mennessä sykähdyttänyt voittajia kovin suuresti

Helmiä sioille ;D  Olisi vaan pitänyt silloin toissavuonna pelata SMQ kiltisti loppuun asti ja nimetä se itse...

Pisteet muuten kokonaiskilpailun pistelaskun uudistamisesta! Nyt se vaikuttaa järkevältä. Kenties ensi vuonna taas nähdään.
There are times when destiny calls forth a people and demands an action. Now is the time. We are the people. This is our action. Charge!

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #46 : 16.03.12 - klo 12:29 »
Pisteet muuten kokonaiskilpailun pistelaskun uudistamisesta! Nyt se vaikuttaa järkevältä.

Eikä vaikuta. Tieteellisesti perusteltu pistelasku lähtisi siitä tarkasta oletuksesta, että tasurittoman turnauksen pistejakauma noudattaa symmetristä binomijakaumaa, tai siitä hyvästä soveltavasta oletuksesta, että käytännön eliminoitumista turnauksesta eli noin kahta tappiota voidaan leikkiä noudattamaan eksponenttijakaumaa sopivasti arvioidulla intensiteettiparametrilla. Sitten voitaisiin käyttää jakaumien tiettyjä skaalausominaisuuksia ja sitä, että binomijakaumien summa on "isompi" binomijakauma, tai sitä, että eksponenttijakaumien summa on sopiva gammajakauma.

Kokonaissuoritusta arvioitaisiin sitten vaikkapa integroimalla lopullisesta jakaumasta tn-massa kaikkien huonompien suoritusten osalta.

Muitakin ideoita oikeasti perustellusta tai "perustellusta" pistelaskusta on. Sori, että en ole aiemmin ottanut kantaa asiaan; ei koske pelkästään Kuukka-Conia. Mie aiemmin meinasin kirjoittaa jotakin conin ketjuun, en ehtinyt ja sitten huomasin, että järjestäjät valitsivat PWP-systeemin. Sitten iski masis.

Mutta en missään nimessä kritisoi järjestäjiä siitä, että käyttävät sovelletusti samaa systeemiä kuin Vissutkin. Sylttytehdasta eli Vissujen PWP-systeemiä moitin aika kovastikin.

HUOM! Yllä ideat malleista on kuvattu vain yleisellä tasolla, niukkasanaisesti ja lyhyesti. Siitä aiemmin suunnitellusta vastauksesta piti tulla pidempi. Asiaan saatetaan palata tulevaisuudessa ihan työtilanteen ja fiiliksen mukaan.

-- Nute
Oulu

Poissa Ilkka_s

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #47 : 16.03.12 - klo 13:31 »
[trollaus]

Missä on milloinkaan vaadittu, että järkevältä vaikuttavat asiat oikeasti ovat järkeviä...

[/trollaus]

Valittu pistelaskujärjestelmä on selkeä, helposti ymmärrettävä ja järjestäjien kannalta kohtalaisen helppo. Mielestäni nämä asiat tekevät siitä järkevän käyttää.

(Teoreettisella tasolla olen Thaurwylthin kanssa samaa mieltä kyseisen laskutavan tieteellisistä perusteista.)

Poissa luma

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #48 : 16.03.12 - klo 19:26 »
Pahoittelut myöhäisestä valittamisesta (varsinkin kun en itse ole osallistumassa), mutta julkisen liikenteen aikatauluja tutkittuani olen sitä mieltä, että 10.30 on melko huono aloitusaika kumpanakin päivänä, kun aamun ensimmäinen juna Turusta/Helsingistä/Tampereelta on vasta 10.36 Jyväskylän asemalla. Sunnuntaina ei kulje edes aamun "pikavuoro"-bussi Tampereelta Keuruun kautta Jyväskylään, joten PTQ:lle julkisella liikenteellä haluavat ovat vähän huonossa osassa.

Poissa Ilkka_s

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #49 : 16.03.12 - klo 19:55 »
Pahoittelut myöhäisestä valittamisesta (varsinkin kun en itse ole osallistumassa), mutta julkisen liikenteen aikatauluja tutkittuani olen sitä mieltä, että 10.30 on melko huono aloitusaika kumpanakin päivänä, kun aamun ensimmäinen juna Turusta/Helsingistä/Tampereelta on vasta 10.36 Jyväskylän asemalla. Sunnuntaina ei kulje edes aamun "pikavuoro"-bussi Tampereelta Keuruun kautta Jyväskylään, joten PTQ:lle julkisella liikenteellä haluavat ovat vähän huonossa osassa.

Kiitoksia huomautuksesta, asia oli ainakin itseltäni mennyt kokonaan ohi. Ensi vuonna kiinnitämme tähänkin asiaan enemmän huomiota.

Poissa Thalian

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #50 : 16.03.12 - klo 20:20 »
Pahoittelut myöhäisestä valittamisesta (varsinkin kun en itse ole osallistumassa), mutta julkisen liikenteen aikatauluja tutkittuani olen sitä mieltä, että 10.30 on melko huono aloitusaika kumpanakin päivänä, kun aamun ensimmäinen juna Turusta/Helsingistä/Tampereelta on vasta 10.36 Jyväskylän asemalla. Sunnuntaina ei kulje edes aamun "pikavuoro"-bussi Tampereelta Keuruun kautta Jyväskylään, joten PTQ:lle julkisella liikenteellä haluavat ovat vähän huonossa osassa.

Tätä asiaa ei muistettu ollenkaan, kun aikatauluja tehtiin. Pahoittelumme siis tästä! Yritimme vain saada aloituksen mahdollisimman aikaiseksi, jotta ehdimme pelata kaikki eventit. Ensi vuonna sitten paremmin.

Poissa JunioRcmf

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #51 : 16.03.12 - klo 21:04 »
Tarvitsisin lauantaina Legacyyn lainaan

2-3x Blood Moon

Jos löytyy lainata niin laittakaa yv:tä tai vastatkaa tähän ketjuun. Kiitos!

Poissa Thalian

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #52 : 16.03.12 - klo 21:20 »
Tarvitsisin lauantaina Legacyyn lainaan

2-3x Blood Moon

Jos löytyy lainata niin laittakaa yv:tä tai vastatkaa tähän ketjuun. Kiitos!

Mulla on, kysele conissa.

Poissa jupu_

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #53 : 16.03.12 - klo 22:40 »
Bussivuorot kusee, en pääse ptQ:lle :/. Damn. Noh eipähän tarvitse ostaa modern kortteja eikä pelata world cup karsinnoissa  >:(

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #54 : 16.03.12 - klo 22:42 »
Aloituksen siirtäminen klo 11 vois olla poikaa...
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Jukkis

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #55 : 16.03.12 - klo 22:46 »
Bussivuorot kusee, en pääse ptQ:lle :/. Damn. Noh eipähän tarvitse ostaa modern kortteja eikä pelata world cup karsinnoissa  >:(

Lauantainako ei bussit kulje?
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Ilkka_s

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #56 : 16.03.12 - klo 22:56 »
Aloituksen siirtäminen klo 11 vois olla poikaa...

Sunnuntain aloitus voidaan siirtää kello yhteentoista.

Poissa jupu_

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #57 : 16.03.12 - klo 23:35 »
Bussivuorot kusee, en pääse ptQ:lle :/. Damn. Noh eipähän tarvitse ostaa modern kortteja eikä pelata world cup karsinnoissa  >:(

Lauantainako ei bussit kulje?

Lauantaina muuta menoa, Harmittavaa kyllä bussi perillä vasta klo 11.30, täytyy keksiä jotakin muuta :/

Poissa JunioRcmf

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #58 : 17.03.12 - klo 00:28 »
Tarvitsisin lauantaina Legacyyn lainaan

2-3x Blood Moon

Jos löytyy lainata niin laittakaa yv:tä tai vastatkaa tähän ketjuun. Kiitos!

Mulla on, kysele conissa.
Hienoa.

Jos joku muuten omistaa ylimääräisiä nonfoil enkku/japsi Sudden Deathejä ni voin niitä ostella 1e/kpl hintaan pois lauantaina (max 3kpl).

Poissa Ilkka_s

Re: KuukkaCon 2012 Jyväskylässä 17-18.3.
« Vastaus #59 : 17.03.12 - klo 12:42 »
Lekassa toinen kierros loppumassa piakkoin, 52 pelaajaa ilmestyi paikalle.

Dekkijakauma:
GW-Nallet: 6 (Bant: 3, Punishing Fire: 1)
UWb Stoneblade: 5
Reanimator: 5
UW Stoneblade: 4
Dredge: 4
RUG Delver: 3
Spiral Tide:
Hive Mind: 2
Burn: 2
MonoB Discard: 2
Affinity: 2
UR Delver Burn: 2
Enchantress: 1
Storm: 1
Goblins: 1
BW: 1
Aggro Loam: 1
Grixis Control: 1
Dragon Stompy: 1
Merfolk: 1
Eva Green: 1
Sneak & Show: 1
Hexmage Depths: 1
Belcher: 1
Metalworker: 1