Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Korttien paketointi  (Luettu 5200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Temppi88

Korttien paketointi
« : 05.06.09 - klo 21:16 »
Kirjoitan tämän ihan sen takia, että vältyttäisiin samanlaisilta tilantailta kuin minun kohdallani kävi. Eräs henkilö lähetti minulle kortteja (ilmeisesti kortit oli pelkässä muovissa isossa kuoressa.)

No pakettiin oli tullut reikä lajittelussa ja kortit olivat tippuneet kuoresta. Niinpä sainkin itselleni tyhjän kuoren ja postin surutoivotukset.

Näin ei olisi ehkä käynyt jos kortit olisi kääritty esim. sanomalehteen tai vaikka teipattu johonkin isompaan kiinni.

Ehkä kirjeen vioittuminen tällaisella tavalla ei ole yleistä, mutta se riski on aina.  Siksi kehotankin panostamaan korttien pakkaamiseen. Käyttäkää vaikka edes A4-paperia paketoinnissa mukana pelkän korttisuojan sijaan. (Saisi paketista hieman isomman ja jos kuoreen tulisi reikä ei se siitä ihan helpolla pääsisi tippumaan.)

En syyllistä tällä viestillä ketään. Tavoite on, että muut säästyisivä tältä kohtalolta. (Kirjeitsehän liikkuu myös arvokkaita kortteja ja niiden katoaminen ei ole mukavaa.)

EDIT:

Ite leikkaan aina kirjekuoren kokoisen pahvinpalan ja teippaan siihen muovissa olevat kortit. Ei varman taitu eikä tipu vaikka tuliskin reikä kuoreen.
« Viimeksi muokattu: 05.06.09 - klo 21:40 kirjoittanut Temppi88 »

Poissa Chaosworm

Vs: Korttien paketointi
« Vastaus #1 : 05.06.09 - klo 21:36 »
Ennen aina joko toploaderiin tai kaksinkertaiseen sleeveen, teipataan ja taitellaan kommoneita ympärille, sitten nelinkerroin olevaan A4 -paperiin keskelle kiinni teipillä, sitten kirjekuoreen vastaanottajan osoite ja oma osoite, sitten paperi kirjekuoreen ja kirjekuori teipillä kiinni. Olen vähän viimeaikoina laiskistunut tuon paperin suhteen, pitääpä muistaa tulevaisuudessakin käyttää sitä.
aka. Awaclus

Poissa Vilhis

Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Farseer

Vs: Korttien paketointi
« Vastaus #3 : 06.06.09 - klo 00:54 »
Ei ole itselle tuota tapahtunut vaikka "muutaman" kirjeen oon lähettänyt korttien kanssa. Tosin pistelen kyllä aina vähintään laput sleeviin parin pakkauskortin kanssa, enkä käytä tuota helposti-kuorta suurempaa kirjekuorta (mitä suurempi kirje sitä enemmän siinä on hyvää pinta-alaa vaurioitua). Joskus aiemmin käyttin pahvisia muistilappuja mihin teippasin ja paketoin laput mutta siitä tuli sen verran vaivalloista etten enää ole sitä jaksanut tehdä kuin muutamissa erikoistapauksissa kalliimpien korttien kanssa (vähentynyt entisestään kun aloin niiden kanssa käyttämään toploadereita). Enemmän sapettaa se kun jotkut eivät tunnu käyttävän mitään suojaa lähettäessään kalliimpiakin kortteja.

Boosterien lähettämisessä kävi kerran aiemmin niin että oli kirje repeytynyt ja yksi boosteri päässyt kuoresta pakenemaan. Sen jälkeen aloin teipata ne yhteen eikä ole enää moista päässyt tapahtumaan. Vahingoista oppii mutta parempi ettei niitä isompia vahinkoja ainakaan pääse tapahtumaan.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa jatoen

Vs: Korttien paketointi
« Vastaus #4 : 06.06.09 - klo 02:16 »
''Suoja commonit'' toimii melko hyvin arvo lappujen suojana ja kuka nyt paria commonia tai Mudholeja ei voi vaikka suojaksi laittaa...

Poissa kärpänen

Vs: Korttien paketointi
« Vastaus #5 : 08.06.09 - klo 14:21 »
Mulla kävi pari vuotta sitten niin että saamani kirjekuori oli avautunu postissa. Onneks kaveri oli pakannu ja paketoinu niin tiukasti että ei ollu kortit tippunu postin puolelle. Selasin yksityisvietäjä ja löysin mitä tuo kirje sisälsi:

2*Mana Drain Eng (ehkäpä ykköskohde) 100e kpl yht 200
2*Polluted Delta foil 140
2*Flooded Strand foil 60€/kpl 120
1*YawgmothŽs will DCI Foil 50 (ebaystä saa 40:een dollariin, joten 50 lienee lähempänä)
1*Memory Jar holo kiinnostaa paljon 30
1*Volcanic Island fbb (löytyy pari normia tilalle) kiinnostaa paljon 80e
2*Foil Deep Analysis (Signed) 5 yht 10
4*Foil Accumulated Knowledge (Nemesis) 40
1*Fastbond (Alpha) löytyy RV tilalle. kiinnostaa paljon 80 (nihkee)
2*Tendrils of Agony Foil 10 yht 20
2*Forbidden Orchard holot 15? yht 30?
2*Illusionary Mask 60/kpl yht 120
2*Phyrexian Dreadnought (kiinnostaa vähän) 15/10 e haalistunu yht 25
4*Dark Ritual Beta 10 yht 40
1*Foil Crop Rotation 15
2*Hurkyl's Recall (AQ) (kiinnostaa vähän) 10 yht 20
yht 1020

Kävipä mäihä.
Ite pakkaan silleesti että ensin kortit johonki muoveihin. Sit pahvilaatikosta pahvia muovien ympärille. Se pahvi teipataan tiukasti kiinni. pahvi kirjekuoreen, kuori kiinni ja kuori teipataan vielä erikseen teipillä kiinni. On ainaki palautteen mukaan oltu tyytyväisiä. Silloin ku noita moxeja sun muita kalliita tuli ennen läheteltyä, niin niissä korvattiin normi muovit kovamuoveilla.

Poissa veijari

Vs: Korttien paketointi
« Vastaus #6 : 16.06.09 - klo 14:35 »
Itselle ei ole koskaan käynyt noin lähettäessä vaikka koskaan en laita shieldiä (tai toploader arvokkaammille jätteille) enempää.
Mutta minulle päin on kerran tullut tuollaista, tosin silloinkin oli kyse vain lähettäjän kusetusyrityksestä.
Aika kauan olen postin kautta vaihdellut ja olen itsekkin postin toiminnan nähnyt ihan siellä työpuolella ja voin kertoa ettei ne kuoret siellä itsestään repeile.
Vituttaa suuresti esim chaoswormin kuvailemat pakkaustyylit joissa paketin avaamiseen menee kauemmin aikaa ja enemmän vaivaa kuin korttien itse tekemiseen  ::)
(tätä muuten harrastaa yllättävän moni)
Kohtuus kaikessa.

Poissa jhavuka

Vs: Korttien paketointi
« Vastaus #7 : 07.10.09 - klo 19:37 »
Nekrotaanpa aihe, kun tuli juuri omakohtaisia kokemuksia aiheesta. Kuvasarja kertonee oleellisimmat: http://www.titityy.net/random/itella/

Kortit säilyivät muuten vahingoittumattomina, mutta toploaderissa ollut Verdant Catacombs otti osumaa. Kaikkea ei toploaderkaan kestä.

Poissa ilpo

Vs: Korttien paketointi
« Vastaus #8 : 12.10.09 - klo 00:39 »
Paanut kandee paketoida entistä paremmin, kun postilla aiempaa suurempi osa kirjeistä ajetaan koneen läpi. Uudet koneet ja pomojen kova luotto saattaa panna manuaalisesti lajiteltavatkin kirjeet masiinaan.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.