Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [GER] High Tide  (Luettu 2732 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JunioRcmf

[GER] High Tide
« : 28.08.11 - klo 01:12 »
    Land - 29
    1 Flooded Strand
    23 Island
    1 Misty Rainforest
    1 Polluted Delta
    1 Scalding Tarn
    1 Underground Sea
    1 Volcanic Island

    CC1 - 11
    1 Brainstorm
    1 Dizzy Spell (tutor: High Tide, Personal Tutor, Banefire)
    1 High Tide
    1 Mental Misstep
    1 Noxious Revival
    1 Opt
    1 Spell Snare
    1 Personal Tutor (tutor: Mind's Desire, Time Spiral, Braingeyser)
    1 Ponder
    1 Preordain
    1 Sleight of Hand

    CC2 - 17
    1 Dimir Signet
    1 Izzet Signet
    1 Mind Stone
    1 Sapphire Medallion
    1 Talisman of Dominance
    1 Counterspell
    1 Impulse
    1 Into the Roil
    1 Mana Drain
    1 Memory Lapse
    1 Muddle the Mixture (tutor: Demonic Tutor, Merchant Scoll, Braingeyser)
    1 Peer Through Depths
    1 Remand
    1 Telling Time
    1 Twincast
    1 Demonic Tutor
    1 Merchant Scroll (tutor: High Tide, Blue Sun's Zenith, Stroke of Genius)

    CC3 - 13
    1 AEther Adept
    1 Drift of Phantasms (tutor: Mana Flare, Blue Sun's Zenith, Stroke of Genius)
    1 Man-o'-War
    1 Sea Gate Oracle
    1 Vendilion Clique
    1 Mana Flare
    1 Frantic Search
    1 Repulse
    1 Thirst for Knowledge
    1 Jace Beleren
    1 Call to Mind
    1 Compulsive Research
    1 Relearn

    CC - 11
    1 Venser, Shaper Savant
    1 Careful Consideration
    1 Cryptic Command
    1 Fact or Fiction
    1 Mystical Teachings (tutor: High Tide, Blue Sun's Zenith, Stroke of Genius)
    1 Rewind
    1 Turnabout (untap your lands/tap all creatures)
    1 Jace, the Mind Sculptor
    1 Concentrate
    1 Deep Analysis
    1 Foresee

    CC5 - 8
    1 Mulldrifter
    1 Dream Halls
    1 Spellweaver Volute
    1 Treachery
    1 Force of Will
    1 Fathom Trawl
    1 Tidings
    1 Time Warp

    CC6 - 2
    1 Mind's Desire
    1 Time Spiral

    CC7 - 1
    1 Palinchron

    CCX - 8
    1 Repeal
    1 Banefire
    1 Recall
    1 Flash of Insight
    1 Reality Spasm (untap your lands/tap all creatures)
    1 Braingeyser
    1 Blue Sun's Zenith
    1 Stroke of Genius



Pakan tarkoituksena on voittaa tuottamalla paljon manaa joko High Tiden tai Mana Flaren + untap efektien avulla (Palinchron tuottaa loputtomat manat kuudella landilla + yhdellä manan tuplaus efektillä) ja joko ampua tarpeeksi iso Banefire vastustajan päähän tai deckata hänet Braingeyesrilla/Zenithilla/Strokella. Alternative win conina toimii Jaska2.

Pakka voi myös pyörähtää Dream Hallsin avulla, jos High Tidea tai Mana Flarea ei löydy/saada resolvattua, pitchaamalla kortteja ja nostamalla uusia kunnes löytyy sopiva voittokeino.

Pakasta puuttuvia kortteja:
  • Candelabra of Tawnos & Trinket Mage - Lisään nämä ja luultavasti AEther Spellbombin, kunhan vain saan rahaa Candelabran ostoon.
  • Emrakul, the Aeons Torn - Time Warp efekti johon on sidottu voittokeino = kelpaa. Hankinnassa muttei vielä saatu.
  • Sensei's Divining Top & Gifts Ungiven - Kaksi todella hyvää korttia, joita en pelaa, koska olen sitä mieltä, että ne kuuluisi olla bannissa (optimaalista buildia ajatellen: mitä poistaisitte näiden tieltä?).
  • Capture of Jingzhou & Temporal Manipulation - Lisää Time Warp efektejä. Näidenkin kanssa on rajoitettu saatavuus ja raha toistaiseksi ongelma.

Pakkaan olisi myös tarkoitus lisätä neljäs väri:
  • Tropical Island, Lotus Petal & Simic Signet - Vihreän mana lähteet. Pitäisikö Petal laittaa jo nyt sisään?
  • Explore - Manakiihdytystä ja cantrip. Periaatteessa halpa alkupelin Time Warp.
  • Heartbeat of Spring - Kolmas tuplamana vehje.
  • Regrowth - Paras rekursio kortti.
  • Rude Awakening - Untappaa tuplamanaa tuottavat läänit ja toimii myös voittokeinona.
  • Sylvan Tutor & Worldly Tutor - Tutoreita Palinchronille/Emrakulille. En ole varma Sylvanista, mutta Worldlya luultavasti haluaisin ainakin pelata.

Jos/kun saan hommattua yllä mainitut kortit niin mitä niiden tieltä tulisi ottaa pois? Kaverin kanssa koitimme miettiä mitä deckistä voisi tiputtaa ja emme oikein olleet varmoja.

Harkinnassa olevia kortteja:
  • Black Vise - Trinket Magella ja Dizzy Spellillä tutoroitava voittokeino. Tällä ja "draw X cards" spellillä voi voittaa pelin vaikkei olisi manoja vastustajan suoraan deckaamiseen.
  • Cloud of Faeries, Peregrine Drake, Snap & Great Whale - Loput "etb untap lands" kortit. Mielestäni nämä eivät ole tarpeeksi tehokkaita, että näitä kannattaisi pelata, mutta mikä on muiden mielipide asiasta?
  • Fathom Seer & Gush - "Ilmaisia" nostoja, mutta vievät pakalta tärkeitä resursseja: ländejä. Seeria voisi harkita, koska sitä voi pelata alkupelin seinänä...
  • Gitaxian Probe & Serum Visions - Heikomman luokan cantripeja. Onko näille enää paikkaa tässä pakassa vai ovatko paremmat kortit syrjäyttäneet nämä?
  • Ideas Unbound & Meditate - Mielestäni nämä vaativat liian vahvasti näiden pelaamis vuorolla voittamista. En usko näiden olevan tarpeen, mutta olenko väärässä..?
  • Intuition - En ole tätä vielä uskaltanut sisään laittaa, mutta pitäisikö? Viimeistään vihreän tullessa mukaan tämä pitäisi saada mahtumaan sisään (High Tide/Heartbeat/Flare & High Tide/Regrowth/Revival = jees).
  • Wall of Blossoms - Cantrippaava seinä. Pakka kaipaisi alkupelin puolustusta: olisiko tämä hyvä ratkaisu, jos saan vihreän lisättyä pakkaan (heikkouteina alkupelin vihreän tarve)?

Testattu ja todettu huonoksi:
  • Visions of Beyond - Alkupelissä huono cantrip ja loppupelissä grave yleensä sekoittuu pakkaan Time Spiralilla tai poistetaan Flash of Insightilla.

Pakka tuntuisi kaipaavan lisää alkupelin puolustusta: mitä kannattaisi laittaa? Puuttuuko pakasta jotain olennaisia kortteja jo mainitsemieni yksilöiden lisäksi? Ja vielä tärkeämpi kysymys: mitä ottaa pois uusien korttien tieltä?[/list]
« Viimeksi muokattu: 10.09.11 - klo 23:54 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa Ermutmut1

Vs: [GER] High Tide
« Vastaus #1 : 28.08.11 - klo 08:36 »
Itsekkin omistan vastaavanlaisen deckin, väreiltään se on UGRW- heartbeat,

mielestäni vihreä on kyseiselle deckille tärkeä väri, esim. manaramppiem muodossa (lääniä tiskiin parempi kuin talismaanit ja signetit imo.) Myöskin vahva basicland edustus auttaa bloodmoon yms. efectejä vastaan, vihreältä saa myös erilaiset ländienchat, jolloin et tarvitse välttämättä 6 ländiä sekä tuplaajaa saadaksesi tarvittavat manat combon pyörittämiseen.


Aether adept/Man-o'-War- tyyliset kortit ovat tuntuneet turhilta omassa deckissä, yleensä counteroin suorat häviöt ja muuten otan turpaan niin kauan, että voin pyöräyttää combon.

Valkoinen on sisällä sen takia, että sieltä saan miraris waken (yksi tuplaaja lisää) sekä martial coupin joka toimii poistona sekä alt winconina.

Hyväksi havaittuja deckistä pöytään hakevia kortteja ovat tooth and nail sekä wargate.

Pakkalistaa en voi laittaa, kun pakkani on toisella puolen suomea, mutta kait tästä jonkun idean voi saada.




Poissa Stefan

Vs: [GER] High Tide
« Vastaus #2 : 28.08.11 - klo 09:31 »
Itsekkin omistan vastaavanlaisen deckin, väreiltään se on UGRW- heartbeat,

Heartbeat on oikeastaan ihan eri dekki, se perustuu pitkälti alkupelin ramppeihin, ja haluaa kalliimpia laputuksia yms. kun taas high tide pelaa monosinistä controllia siihen asti, kunnes päättää yhdellä vuorolla pyörähtää. Man-o'-warit ovat pakassa aika tärkeitä, kun vihreältä ei saa fogeja, ja joltain turbo-aggroilta ottaa muuten ihan suoraan pataan.

Laitan tähän myös oman listan, jos siitä vaikka saa jotain ideoita:

1x    Aether Adept
1x   Back to Basics
1x   Blue Sun's Zenith
1x   Braingeyser
1x   Brainstorm
1x   Call to Mind
1x   Compulsive Research
1x   Concentrate
1x   Condescend
1x   Counterspell
1x   Cryptic Command
1x   Deep Analysis
1x   Delay
1x   Dimir Signet
1x   Dizzy Spell
1x   Drift of Phantasms
1x   Emrakul, the Aeons Torn
1x   Fact or Fiction
1x   Flash of Insight
1x   Force of Will
1x   Foresee
1x   Frantic Search
1x   Gifts Ungiven
1x   Gigadrowse
1x   Gitaxian Probe
1x   High Tide
1x   Ideas Unbound
1x   Impulse
1x   Into the Roil
1x   Intuition
1x   Mana Drain
1x   Mana Leak
1x   Meditate
1x   Visions of Beyond
1x   Merchant Scroll
1x   Mind's Desire
1x   Muddle the Mixture
1x   Mystical Teachings
1x   Opt
1x   Pact of Negation
1x   Palinchron
1x   Peek
1x   Man-o'-War
1x   Peregrine Drake
1x   Ponder
1x   Portent (menossa vaihtoon, combovuorolla liian huono)
1x   Preordain
1x   Propaganda
1x   Relearn
1x   Remand
1x   Repulse
1x   Rewind
1x   Sapphire Medallion
1x   Sea Gate Oracle
1x   Sensei's Divining Top
1x   Serum Visions
1x   Sleight of Hand
1x   Snap
30x   Snow-Covered Island
1x   Solemn Simulacrum
1x   Spell Pierce
1x   Spellweaver Volute
1x   Stroke of Genius
1x   Talisman of Dominance
1x   Telling Time
1x   Treachery
1x   Time Spiral
1x   Turnabout
1x   Twincast
1x   Vendilion Clique
1x   Venser, Shaper Savant
1x   Wayfarer's Bauble
« Viimeksi muokattu: 28.08.11 - klo 12:15 kirjoittanut Stefan »

Poissa Nastaboi

Vs: [GER] High Tide
« Vastaus #3 : 28.08.11 - klo 12:44 »
Oma listani on aika lähellä Stefanin listaa: 30 landia / 0 kiveä, lähes Mono-U. Pelasin pitkään vihreällä splashilla kunnes tajusin, että en pyöri koskaan Heartbeatin kautta. Nyt splashaan ainoastaan mustalta Demonicin ja Teachingsin flashbackin. Back to Basics ja Wasteen osumattomuus antaa paljon enemmän voittoja kuin runsaat värit.

Aloitusviestistä puuttuvista untappereista kaikki paitsi Great Whale ovat parempia kuin Reality Spasm. Drake on nuts, Snap toimii defensiivisenä korttina ja Cloudikin on hyvä, jos pitää epätoivoisesti kaivaa untapperia vähissä manoissa. Spasm vaatii ihan sikana manaa ennen kuin tekee mitään.

Muista ehdotetuista korteista Vise, Temple Bell / MoMa ja Gush/Seer ovat aivan hirveitä, Gitaxian Probe ja Serum Visions tärkeitä Voluten ja Personal Tutorin takia ja Intuition must-have. Ideas Unbound ja Meditate ovat pyörimään lähdettäessä yllättävän paljon kivempia kuin 5 manan vastaavat, ja voi niitä setuppinakin pelata jos käsi on pelkkää jörmyä.

En muuten ite tykkää Emrakulista, se ei tee mitään ennen pyörimistä eikä sen aikana ennen kuin saat jotenkin muuten generoitua 15 manaa. Braingeysir ja Zenith ovat riittäneen mainiosti voittokeinoiksi (mitä nyt joskus lenskarit ovat ajaneet).

Ekan vuoron Personal Tutor Merchant Scrolliin voi muuten olla hyvä play, varsinkin jos tiedät, mitä vastustaja pelaa.

Dekistä voi cuttaa:

1 Volcanic Island
1 Mana Flare
1 Banefire
1 Izzet Signet - turha splash

1 Mental Misstep - ei osu mihinkään
1 Opt - prefer sorcery
1 Dimir Signet - kokeilen ilman kiviä
1 Mind Stone
1 Talisman of Dominance
1 Muddle the Mixture - hidas ja ankee
1 Peer Through Depths - ei osu ikinä siihen, mitä haluis
1 Twincast - kova istumaan kädessä kuolleena
1 Drift of Phantasms - ei jaksa ilman flarea
1 Dream Halls - ei vain jaksa
1 Fathom Trawl - aivan kauhea
1 Time Warp - ei jaksa ilman flarea
1 Repeal - ei vaan osu mihinkään
1 Reality Spasm - huonoin untapperi
1 Stroke of Genius - 2 äksää riittää
1 Telling Time - tätä pelaan ite, mutta voi heittää mäkeen kun muuta ei keksi

Näitä en ite pelaa, vaikka hyväksyn:

1 Into the Roil - ei varmaan pääse potkimaan
1 Tidings - kallis
1 Jace Beleren
1 Jace, the Mind Sculptor - haluun että kortinnosto toimii myös combovuorolla
1 Mulldrifter
1 Concentrate - tätä melkein pelais mutta ei vaan ikinä mahdu

Noxious Revival voi olla tech, kiitos vinkistä ja pitänee koettaa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM