Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Itse printatut kortit ja turnaukset  (Luettu 18181 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zantus

Itse printatut kortit ja turnaukset
« : 14.01.13 - klo 00:55 »
Terve kaikille.

Jonkin verran olen kortteja jo ostellut ja pelaamisesta tykännyt. Moni kilpailu on välineurheilua, mutta MtG:n kanssa tuntuu typerältä, että on maksettava paperilapuista luodakseen haluamansa kaltaisen pakan. Mitähän jos siis vain tulostaisin haluamani kortit, laittaisin ne suojiin ja astelisin turnaukseen pelaamaan? Korttien varmaan tarkistettaisiin olevan standardissa, mutta jos tulostin on tehnyt hyvää työtä, huomattaisiinko ero ostettuihin kortteihin?

Oletan nyt siis tässä että turnauksissa on oltava aitoja kortteja. Onko näin?

Hölmöähän se on, jos ei omilla printeillä onnistu. Samoja korttejahan ne ovat kuin ostettuinakin, eikös? ;)

Poissa Padishar

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #1 : 14.01.13 - klo 01:06 »
Sanktioiduissa turnauksissa (eli lähes kaikissa) sallitaan vain aidot ja oikeat kortit.

Poissa zantus

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #2 : 14.01.13 - klo 01:15 »
Oolrait. Tarkastetaanko korttien aitous jotenkin?

Poissa Cloverdad

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #3 : 14.01.13 - klo 01:21 »
Kortteja katsellaan läheltä ja pelaajat kyllä tietävät täsmälleen miltä ne näyttävät. Kiinnijäämisen riski on suuri, ja proxyillä pelaaminen ilman tuomarin hyväksyntää johtanee diskaukseen.

Poissa Rancid-

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #4 : 14.01.13 - klo 01:26 »
Lisäksi itse printatulla ja selkeästi aitoa erehdyttävästi muistuttamaan tarkoitetulla kortilla pelaaminen rinnastetaan väärentämiseen, mistä napsuu myös pelikieltoa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Reflektio

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #5 : 14.01.13 - klo 06:43 »
Jos oikein tuuri käy, voi homma toki periaatteessa mennä poliisiasiaksikin ja saada syytteen väärentämisestä. Paperilapuista puhuttaessa, vrt. setelit: ovat konkreettista arvoaan (paperi) arvokkaampia eikä niitäkään saa miten haluaa itse printtailla viralliseen käyttöön, ja mitä aidonnäköisempi on lopputulos, sitä vakavampi on myös rikos.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #6 : 14.01.13 - klo 09:43 »
Zantus, turnauksia järjestävät yleensä pelikauppiaat, jotka myyvät niitä oikeita kortteja ja ansaitsevat sillä elantonsa. Luuletko, että on heidän etunsa mukaista päästää turnauksiin porukkaa pelaamaan itse printatuilla lapuilla?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa monkoosi

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #7 : 14.01.13 - klo 10:23 »
Läheskään kaikilla pelikauppiailla ei oo irtokortteja valikoimassa(ainakaan kovin laajasti). Aika monessa tilanteessa ois kauppiaan edun mukaista nuoren/alkavan mtg-pelaajan päästä pelaamaan proxeilla ja näin pysyä tiiviimmin harrastuksen parissa käyttämässä rahaa eikä päästä karkuun muihin harrastuksiin.

Poissa Armus79

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #8 : 14.01.13 - klo 10:26 »
Alkavalle pelaajalle: intro packit, fat pack, deckbuilder's toolkit, theme packs, sekä se fakta että moni yhteisössä mieluusti lainaavat kortteja. Vaikka kiva peli tämä onkin, niin varsinkin puodinpitäjille, ja tietenkin WotCille tämä on bisnestä.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #9 : 14.01.13 - klo 10:45 »
Läheskään kaikilla pelikauppiailla ei oo irtokortteja valikoimassa(ainakaan kovin laajasti). Aika monessa tilanteessa ois kauppiaan edun mukaista nuoren/alkavan mtg-pelaajan päästä pelaamaan proxeilla ja näin pysyä tiiviimmin harrastuksen parissa käyttämässä rahaa eikä päästä karkuun muihin harrastuksiin.

Höps löps. Tietenkään kaikilla ei ole irtokorttimyyntiä, mutta lähinnä boosterimyyntiä minä tässä tarkoitinkin.

Jos on tarvetta tarjota nuorille/aloittelijoille jotain millä pääsee mukaan ilman että tarvitsee heti panostaa suuria summia, niin ihan oikeista korteista tehtyjä lainapakkoja sitten, sekä sellaisia turnauksia/peli-iltoja jossa on kiva pelata vaikka ei omistaisi tier 1 Standard-pakkaa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Augustus

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #10 : 14.01.13 - klo 14:11 »
Toisaalta, jos aloittava pelaaja saisi pelata printatuilla lapuilla aloittamiskynnyksen madaltamiseksi, niin miksi hän ei voisi jatkossakin printata lappujaan, jos itseprintatut kerran kelpaavat paikallisen pelikaupan turnauksissa? Kuinka kauan pelaajan pitäisi pelata, että häneltä voitaisiin edellyttää aitojen korttien hankkimista?

Harrastuksilla on kulunsa, ja se on kaikkien oma asia, mihin harrastuksiin ja kuinka paljon haluaa rahojaan käyttää. Magicissa vielä sattuu olemaan lisänä se keräilypuoli, joka vesittyisi aika paljon, jos voisi antaa vain printterin laulaa. Cockatricella ja vastaavilla voi kuitenkin pelata täysin ilmaiseksi, eikä korttivalikoima rajoita.

Poissa zantus

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #11 : 14.01.13 - klo 17:27 »
Zantus, turnauksia järjestävät yleensä pelikauppiaat, jotka myyvät niitä oikeita kortteja ja ansaitsevat sillä elantonsa. Luuletko, että on heidän etunsa mukaista päästää turnauksiin porukkaa pelaamaan itse printatuilla lapuilla?

Kyllä minä tämän ymmärrän.

Tärkein kysymys olikin, että selviäisiköhän printaituilla korteilla huomaamatta. :) Ilmeisesti ei ainakaan ihan millä tahansa tulostusjäljellä.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #12 : 14.01.13 - klo 17:38 »
Tärkein kysymys olikin, että selviäisiköhän printaituilla korteilla huomaamatta. :) Ilmeisesti ei ainakaan ihan millä tahansa tulostusjäljellä.

Olen nähnyt vuosien varrella muutaman todella taitavan väärennetyn kortin jotka sai paljastettua vasta ns. bend testillä mutta ottaen huomioon sen vaivan mitä moisten tuottamiseen tarvitaan niin väärennökset kohdistuivat powereihin ja niillä oli selvästi tavoiteltu (ja saatu) taloudellista hyötyä. Normaalit valokopiot erottaa todella nopeasti, sleevit tai ei sleevejä jos niitä pääsee vain koskemaan - ja ottaen huomioon että turnauksissa pääsee shufflaamaan vastustajan pakan niin eiköhän narahdus tapahdu todella nopeasti.

Eli älä edes yritä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Iippa

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #13 : 14.01.13 - klo 17:43 »
Kyllä minä tämän ymmärrän.

Tärkein kysymys olikin, että selviäisiköhän printaituilla korteilla huomaamatta. :) Ilmeisesti ei ainakaan ihan millä tahansa tulostusjäljellä.

Jos tuolla asenteella lähtee näin pieneen skeneen pyörimään niin tulee henkinen nyrkki päin naamaria aika nopiasti. Sanoisin, että lopeta hyvän sään aikana tuollaiset aikomukset, koska ei sitä huvia kauaa tule kestämään. Uskoisin, että  "yhteisö" (jos tämän lajin harrastajia voi sellaiseksi kutsua) sulkee aika nopeasti tuollaisten temppujen tekijät ulkopuolelle, sillä tämä on monelle henkireikä ja kaukana leikistä (vaikka viihtymisen ja hauskanpidon takia tätä tehdäänkin). En tiedä onko sitä kukaan sanonut tässä ketjussa näin suoraan, mutta näin se on ainakin omalta osaltani. Kyllä minä sen ymmärrän että korpeaa laittaa rahaa pahviin, mutta täytyy vaan ajatella, että ne ovat arvopapereita, joilla saa omansa takaisin (ja yleensä extraa), kun päättää lopettaa läpsyttelyt. Tämä pätee varsinkin lekan puolella.

Poissa AlmostLikeHuman

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #14 : 14.01.13 - klo 18:01 »
Tai sitten voi ajatella että jokainen harrastus maksaa rahaa, mutta ei niissäkään lähdetä kusettamaan. Tuommoinen asenne on kyllä parempi jättää keittiönpöytäpeleihin, turnauksiin en suosittele osallistumaan jos asenne on noin pielessä.
Whenever you feel sad, just remember that somewhere in this world there's an idiot pulling a door that says "PUSH".

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #15 : 14.01.13 - klo 19:05 »
Zantus, turnauksia järjestävät yleensä pelikauppiaat, jotka myyvät niitä oikeita kortteja ja ansaitsevat sillä elantonsa. Luuletko, että on heidän etunsa mukaista päästää turnauksiin porukkaa pelaamaan itse printatuilla lapuilla?

Kyllä minä tämän ymmärrän.

Tärkein kysymys olikin, että selviäisiköhän printaituilla korteilla huomaamatta. :) Ilmeisesti ei ainakaan ihan millä tahansa tulostusjäljellä.

No ei ainakaan nyt kun olet siitä huudellut täällä foorumilla kaikille joita voi vähänkin kiinnostaa käräyttää huijari.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa KajaaninOlli

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #16 : 14.01.13 - klo 19:19 »
Mulla tuli tänään MCM:n kautta ylläri ylläri Espanajasta kortti (Sensei's Divining Top), joka näyttää mun silmään väärennökseltä. Mistähän tähän voisi saada varmistuksen, ja miten asian kanssa kannattaisi edetä. En oo vielä vastannut korttia saapuneeksi MCM:ään, haluan ensin selvittää sen aitouden. Kortti on mielestäni eri pahvilaatua kuin muut kyseisen setin (Champions of Kamigava) laput ja printti näyttää tummemmalta ja esimerkiksi kirjaimet nimessä ovat vähän paksummat.

Poissa yugular

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #17 : 14.01.13 - klo 19:54 »
Kortti on mielestäni eri pahvilaatua kuin muut kyseisen setin (Champions of Kamigava) laput ja printti näyttää tummemmalta ja esimerkiksi kirjaimet nimessä ovat vähän paksummat.

Zendikaria tuli aikoinaan pari boksia revittyä ja ainakin siinä setissä oli varsin tavallista avata lappuja joissa oli paksumpi ja tummempi printti. Samaa olen havainnut myös core seteistä, eli tuo saattaisi selittää tämän (sikäli jos tätä on tapahtunut jo Kamigavan aikoihin). Toki tuo pahvilaatu askarruttaa silti. Millä tavalla se tuntuu erilaiselta?
paupertothepeople.proboards.com

Poissa KajaaninOlli

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #18 : 14.01.13 - klo 19:58 »
Kortti on hitusen paksumpi ja sillä on eri ominaisuudet, jos sitä vähän taivuttaa.

Poissa KajaaninOlli

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #19 : 14.01.13 - klo 20:16 »
Aattelin ottaa keskiviikkona poroille ja kysäistä muutaman muun mielipiteen ennen ku lähen mitään syyttelemään, voihan se olla että on vaan misprintti, mutta näyttää kyllä just sellaiselta itsetulostetulta, ku kaveri teki joskus proxeja paperille..

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #20 : 14.01.13 - klo 22:18 »
Toistetaan nyt hyvät ohjeet feikkien tunnistamiseen koska niitä löytyy:

Mothership
Apathy House

Video aiheesta

« Viimeksi muokattu: 14.01.13 - klo 22:23 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa KajaaninOlli

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #21 : 14.01.13 - klo 22:59 »
Toistetaan nyt hyvät ohjeet feikkien tunnistamiseen koska niitä löytyy:

Mothership
Apathy House

Video aiheesta

Näiden jälkeen olen melko vakuuttunut, että kyseesä on feikki. Myyjän sata viimeistä palautetta MCM:ssä ovat pelkää hyvää ja myyjä on ilmoittanut olevansa professional seller. Luulisi, että oisi pistänyt heilläkin kortti silmään, kun mä heti huomasin, että jotakin on vialla.. Tarkistan nyt vielä keskiviikkona muutaman muun enemmänkin kortteja pläräilleen mielipiteen ennen kuin rupean asiaa myyjän/ MCM:n ylläpidon kanssa selvittämään. Onko ehdotuksia, miten tällaisessa asiassa olisi järkevintä edetä? Väärentäminen on kuitenki melko vakava juttu, vaikkakin voi olla hyvin paljon mahdollista, että kortti on peräisin jostain muualta ja jäänyt vaan kyseisellä kauppiaalla huomaamatta, mutta anyway.

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #22 : 14.01.13 - klo 23:10 »
Toistetaan nyt hyvät ohjeet feikkien tunnistamiseen koska niitä löytyy:

Mothership
Apathy House

Video aiheesta

Näiden jälkeen olen melko vakuuttunut, että kyseesä on feikki. Myyjän sata viimeistä palautetta MCM:ssä ovat pelkää hyvää ja myyjä on ilmoittanut olevansa professional seller. Luulisi, että oisi pistänyt heilläkin kortti silmään, kun mä heti huomasin, että jotakin on vialla.. Tarkistan nyt vielä keskiviikkona muutaman muun enemmänkin kortteja pläräilleen mielipiteen ennen kuin rupean asiaa myyjän/ MCM:n ylläpidon kanssa selvittämään. Onko ehdotuksia, miten tällaisessa asiassa olisi järkevintä edetä? Väärentäminen on kuitenki melko vakava juttu, vaikkakin voi olla hyvin paljon mahdollista, että kortti on peräisin jostain muualta ja jäänyt vaan kyseisellä kauppiaalla huomaamatta, mutta anyway.

Kannattaa myös ottaa huomioon, että jo pieni määrä kosteutta saa kortin kuin kortin pinnan näyttämään hassulta. Kyseessä siis voi olla ihan kosteusvaurio eikä feikki. Tämä ihan vaan palautetta antaessa. Vrt: "Myivät väärennetyn kortin" vs. "Kortti on imenyt kosteutta".
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30

Poissa zantus

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #23 : 15.01.13 - klo 13:49 »
Zantus, turnauksia järjestävät yleensä pelikauppiaat, jotka myyvät niitä oikeita kortteja ja ansaitsevat sillä elantonsa. Luuletko, että on heidän etunsa mukaista päästää turnauksiin porukkaa pelaamaan itse printatuilla lapuilla?

Kyllä minä tämän ymmärrän.

Tärkein kysymys olikin, että selviäisiköhän printaituilla korteilla huomaamatta. :) Ilmeisesti ei ainakaan ihan millä tahansa tulostusjäljellä.

No ei ainakaan nyt kun olet siitä huudellut täällä foorumilla kaikille joita voi vähänkin kiinnostaa käräyttää huijari.

Kamoon, olenko muka paljastanut oikeaa nimeäni? Niinpä, en. :)

Poissa luma

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #24 : 15.01.13 - klo 14:31 »
Kamoon, olenko muka paljastanut oikeaa nimeäni? Niinpä, en. :)

Minulta vei puoli minuuttia selvittää nimesi ja asuinpaikkasi. Virallisena tuomarina minua myös saattaa kiinnostaa korttihuijarin käräyttäminen.

t. ylläpitäjä ja tuomari.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #25 : 15.01.13 - klo 14:52 »
Sen lisäksi että et suinkaan ole täysin piilossa nimimerkin takana, väärennösasia on nyt sen verran tapetilla että ihmiset katsovat varmasti vähän tarkemmin vastustajien lappuja :)

Urpo.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa monkoosi

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #26 : 15.01.13 - klo 14:56 »
kuvittelin joskus vinnyn olevan turkulainen? mutta ilmeisesti näin ei ole(jos on ni voisit tulla näyttään sitä) porot on hyvä paikka käydä näyttään sitä. En usko sun voivan oikein muuta tehdä ku ilmoittaa myyjälle (ja ylläpidolle mcmssä, jos siellä on joku fiksu sellainen?en tiedä) ja katsoa miten hän haluaa edetä asian kanssa. best case on lähinnä, että hän lähettää uuden topin sulle.

 Saa olla kyllä tosi hyviä feikkejä ettei pelkästään jo vastustajan pakan sekottaessa tunne korttia erilaiseksi.

Poissa oblivion69

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #27 : 15.01.13 - klo 15:11 »
Pelkästään kortin paksuuden tai sävyn perusteella ei varmaan feikkiä voi tunnistaa?

Itse ainakin oon huomannut että osa lapuista on selkeesti ohuempia kuin toiset, sekä taipuu herkemmin.

Lisäksi jotkin kortit ovat sävyltään selkeesti harmaampia kuin vaikka toinen versio samasta kortista.

Tuli vaan mieleen, vaikka laput onkin uskoakseni aitoja (ainakin innistradin blokissa oli paljon noita harmaansävyisempiä).

Poissa Padishar

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #28 : 15.01.13 - klo 15:32 »
Kortteja katsellaan läheltä ja pelaajat kyllä tietävät täsmälleen miltä ne näyttävät. Kiinnijäämisen riski on suuri, ja proxyillä pelaaminen ilman tuomarin hyväksyntää johtanee diskaukseen.

Lisäksi itse printatulla ja selkeästi aitoa erehdyttävästi muistuttamaan tarkoitetulla kortilla pelaaminen rinnastetaan väärentämiseen, mistä napsuu myös pelikieltoa.

Kyllä minä tämän ymmärrän.

Tärkein kysymys olikin, että selviäisiköhän printaituilla korteilla huomaamatta. :) Ilmeisesti ei ainakaan ihan millä tahansa tulostusjäljellä.

No ei ainakaan nyt kun olet siitä huudellut täällä foorumilla kaikille joita voi vähänkin kiinnostaa käräyttää huijari.

Kamoon, olenko muka paljastanut oikeaa nimeäni? Niinpä, en. :)

Suhtaudutkohan zantus asiaan liian leppoisasti? Viestiketjun alusta lähtien on tullut selväksi, että ei, printatuilla korteilla ei saa kertakaikkiaan pelata turnauksissa. Ylläolevien lainausten jälkeen vieläkin tuntuu sinulle olevan tärkeintä se, että kuinka helposti siitä jää kiinni. Tästähän voisi vetää vaikka mitä analogioita "oikean" elämän lainrikkomisiin (onko ok varastaa kaupasta tavaraa, kunhan ei jää kiinni?) ja piratismiin, mutta ehkä itse et vain rinnasta tämmöistä leikkipeliä yhtä vakaviin asioihin.

Mutta siis fakta on se, että nyt tiedät, että omatulosteisilla korteilla ei virallisissa turnaksissa saa pelata. Vaikka tämän tiedostaessan siltii toimii näin, seuraukset voivat olla diskauksen ja pelikiellon luokkaa, ja samalla saa melko ikäväntuntuisen maineen MtG-skenessä. Seuraavaksi sinun ei tule pohtia sitä, että mille materiaalille printattuna ja minkälaista tulostinta käyttämällä saat mahdollisimman aidonoloisia kortteja tuotettua, vaan sitä, että onko tämä harrastus rahanmenon väärti.

Poissa aaruli96

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #29 : 15.01.13 - klo 16:16 »
Itse olen miettinyt jonkinlaista casuaali turnausta missä saisi pelata itseprintatuilla/proxy korteilla. Tämä olisi aivan kuin normaali lekaturnaus, mutta pystyisi testaamaan uusia pakkoja ja uudet pelaajat pääsisivät myös pelaamaan "hyvillä" pakoilla. He myös toivottavasti huomaisivat että turnauksen voittamiseen ei riitä pelkästään kallis pakka, vaan pitää myös osata pelata. Tämä myös takaisi sen että kaikilla pelaajilla olisi samat voittomahdollisuudet riippumatta harrastukseen käytettyn rahan määrästä.

Jos et zantus halua käyttää rahaa kortteihin niin ehdota paikalliselle turnausjärjestäjälle että kokeilisi tälläistä. Mielestäni jossain päin Suomea on joskus järjestetty tämmöinen proxy turnaus (en ole varma).


Onko muuten jonkinlaisia ohjeita millä tavoin tälläiset proxyt olisi helpointa tehdä ? Millä tavoin ne saisivat näyttämään suojissa normaaleilta, ettei pystyisi kertomaan onko pakan päällä proxy vai landi.