Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Itse printatut kortit ja turnaukset  (Luettu 18178 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuulisiipi

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #30 : 15.01.13 - klo 16:23 »
Korteista saa läpinäkymättömissä sleeveissä parhaiten proxyn kirjoittamalla kortin toiselle puolelle proxyn nimi ja tarvittavat tiedot.

Poissa Gagis

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #31 : 15.01.13 - klo 16:24 »
Helpointa on piirtää tai printata proxy vanhojen roskacommonien päälle tai kääntöpuolelle, tai vain tunkea ohut paperilappu jonkin random kortin päälle samaan muoviin. Alterointiketjuista saattaa löytyä hyviä vinkkejä korttien valkoiseksi pyyhkimiseen, jos oikein hifistellä haluaa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Augustus

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #32 : 15.01.13 - klo 16:24 »
Sellaisia Vintage-turnauksiahan ainakin on järjestetty, joissa on ollut sallittu tietty määrä proxattuja kortteja pakassa. Tässä poikkeusjärjestelyssä lienee taustalla se, että täysaitoa Vintage-pakkaa ei omista riittävän moni, jotta järkevän kokoinen turnaus voitaisiin Suomessa järjestää. Ilman proxyja koko herrasmieslajia ei pelattaisi välttämättä lainkaan. Ainakin turnauksen taso olisi proxyitta niin heikko, ettei aito Vintage-harrastaja saisi rahoilleen sitäkään vähää vastinetta.

Sattuuko muuten kukaan tietämään, montako kokonaista Power ysiä Suomesta löytyy?

Poissa Samulai

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #33 : 15.01.13 - klo 16:24 »
Itse olen miettinyt jonkinlaista casuaali turnausta missä saisi pelata itseprintatuilla/proxy korteilla. Tämä olisi aivan kuin normaali lekaturnaus, mutta pystyisi testaamaan uusia pakkoja ja uudet pelaajat pääsisivät myös pelaamaan "hyvillä" pakoilla. He myös toivottavasti huomaisivat että turnauksen voittamiseen ei riitä pelkästään kallis pakka, vaan pitää myös osata pelata. Tämä myös takaisi sen että kaikilla pelaajilla olisi samat voittomahdollisuudet riippumatta harrastukseen käytettyn rahan määrästä.

Jos et zantus halua käyttää rahaa kortteihin niin ehdota paikalliselle turnausjärjestäjälle että kokeilisi tälläistä. Mielestäni jossain päin Suomea on joskus järjestetty tämmöinen proxy turnaus (en ole varma).


Onko muuten jonkinlaisia ohjeita millä tavoin tälläiset proxyt olisi helpointa tehdä ? Millä tavoin ne saisivat näyttämään suojissa normaaleilta, ettei pystyisi kertomaan onko pakan päällä proxy vai landi.

Lainaus käyttäjältä: Mike Elliott
Even photocopying them (magic cards) to use as a “proxy” for personal use is illegal

Ja keskustelua jatkaakseni, eikös tämä ole silti aika yleinen tapa?

Poissa monkoosi

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #34 : 15.01.13 - klo 16:36 »
Augustus, kymmenkunta

Poissa Gagis

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #35 : 15.01.13 - klo 16:38 »
Lainaus käyttäjältä: Mike Elliott
Even photocopying them (magic cards) to use as a “proxy” for personal use is illegal

Ja keskustelua jatkaakseni, eikös tämä ole silti aika yleinen tapa?
Haiskahtaa siltä, että suomen lainsäätäjää ei kiinnostane vähääkään, vaikka jenkeissä laitonta olisikin.

Tekijänoikeuslakia riittävän kuvatarkka kopiointi saattaa rikkoa jollain tavalla, mutta siitä laista ei yleensä ota kukaan selvää, eikä ketään kiinnostane valvoa sitä, että valokopioiko joku taideteoksia omaksi ilokseen.
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo 16:40 kirjoittanut Gagis »
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa zantus

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #36 : 15.01.13 - klo 17:11 »
Onko muuten jonkinlaisia ohjeita millä tavoin tälläiset proxyt olisi helpointa tehdä ? Millä tavoin ne saisivat näyttämään suojissa normaaleilta, ettei pystyisi kertomaan onko pakan päällä proxy vai landi.
Tuolla on hyvä toiminto, jolla voi lisäillä kortteja "arkkiin" printattavaksi. Avaa kortti ja valitse lisättävien kopioiden määrä alaalta (+1/+2..jne). Sitten vaan printaten peruspaperille, saksilla irti ja sliivin sisään jämäkortin päälle. Oikein pelattavan näkönen tulee hyvällä tulostimella.

Urpo.

Menipäs tämä nyt henkilökohtaiseksi, hahahhahahah. :D

Poissa Enterorrhexis

Re: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #37 : 15.01.13 - klo 17:19 »
Eipä niistä niin pelattavan näköisiä tule. Vähän on kyllä paska maku tästä ketjusta ja etenkin eräästä asennoitumisesta. Toivon ihan tosissani ettet olisi tosissasi.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa aaruli96

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #38 : 15.01.13 - klo 17:28 »
Kenelläkään tietoa minkälaisia proxyja vintage turnauksissa käytetään ?

Poissa Demppa

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #39 : 15.01.13 - klo 17:30 »
Lisäksi jotkin kortit ovat sävyltään selkeesti harmaampia kuin vaikka toinen versio samasta kortista.

Tuli vaan mieleen, vaikka laput onkin uskoakseni aitoja (ainakin innistradin blokissa oli paljon noita harmaansävyisempiä).
Yleensä se menee vähän settien mukaan. Vanhemmat setit (etenkin Ice Age, omaan silmään) ovat aivan eri maata sekä tekstuurilta että muulta "fiilikseltä". Ne ovat ennemminkin poikkeuksia; poikkeavuudet niidenkin lomassa on kohtuu helppo hoksata ellei oo ammattimaisesti tehty.

Lainaus käyttäjältä: Mike Elliott
Even photocopying them (magic cards) to use as a “proxy” for personal use is illegal

Ja keskustelua jatkaakseni, eikös tämä ole silti aika yleinen tapa?
Kuten joku jo aikaisemmin mainitsi, eipä sitä kukaan valvo, lakiteknisyys käytännössä. Onhan sitä aina kivempi pelata selkeälukuista proksyy vastaan kuin jotain tussisutaisua. Mun mielestä proxylle tärkeä ominaisuus on kuitenkin se, että se on selkeän proxyn lisäksi myös selkeästi proxy.

Urpo.
Asiallinen käytös unohtunut?

Toivon ihan tosissani ettet olisi tosissasi.
Tää on vähän se bottom line.
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo 17:32 kirjoittanut Demppa »

Poissa Rancid-

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #40 : 15.01.13 - klo 17:33 »
Tampereen proxy-vintage-turnauksissa on ollut tapana käyttää ns. tussiproxyja (kirjoita tussilla plainsiin mitä kortti proksaa). Tämä siksi, että korttia ei voisi erottaa sekoitettaessa paksuuden tms. perusteella muista, ja että olisi mahdollisimman selvää, että kortti on proxy.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa luma

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #41 : 15.01.13 - klo 17:34 »
Kenelläkään tietoa minkälaisia proxyja vintage turnauksissa käytetään ?

Tässä wanhoina hyvinä aikoina käytössä olleet ohjeet:

- Proksausmenetelmistä suositeltavin on basic landille tehdyt tussiproksyt - kirjoita esiin ainakin kortin nimi, mana cost ja olennainen sääntöteksti. Chains of Mephistopheles voitaneen ottaa poikkeukseksi viimeisen kohdan suhteen 8)
- Vaihtoehtoinen, mutta vähemmän suositeltava menetelmä on ns. full-art proxy, esim. tällainen [kuvassa on ollut valkoiseksi pyyhitty kortti, johon on piirretty puuväreillä Mox Jet]. Näitä ei ole kannatettavaa käyttää muun kuin powerien proksaukseen.
- Kolmas sallittu proksausmenetelmä on kortin kultareunaisen version käyttäminen.
- Muita proksausmenetelmiä (paperilaput, melkein-sama-kortti-proksyt, CE/IE jne.) EI hyväksytä.

Poissa Thalian

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #42 : 15.01.13 - klo 17:59 »
Lainaus käyttäjältä: Mike Elliott
Even photocopying them (magic cards) to use as a “proxy” for personal use is illegal

Ja keskustelua jatkaakseni, eikös tämä ole silti aika yleinen tapa?
Haiskahtaa siltä, että suomen lainsäätäjää ei kiinnostane vähääkään, vaikka jenkeissä laitonta olisikin.

Tekijänoikeuslakia riittävän kuvatarkka kopiointi saattaa rikkoa jollain tavalla, mutta siitä laista ei yleensä ota kukaan selvää, eikä ketään kiinnostane valvoa sitä, että valokopioiko joku taideteoksia omaksi ilokseen.

Omaan käyttöön tehty kopio ei riko tekijänoikeutta ihan yhtään, jos kyseessä on yleiseen levitykseen päästetty teos.

Poissa KajaaninOlli

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #43 : 15.01.13 - klo 18:04 »
kuvittelin joskus vinnyn olevan turkulainen? mutta ilmeisesti näin ei ole(jos on ni voisit tulla näyttään sitä) porot on hyvä paikka käydä näyttään sitä. En usko sun voivan oikein muuta tehdä ku ilmoittaa myyjälle (ja ylläpidolle mcmssä, jos siellä on joku fiksu sellainen?en tiedä) ja katsoa miten hän haluaa edetä asian kanssa. best case on lähinnä, että hän lähettää uuden topin sulle.

 Saa olla kyllä tosi hyviä feikkejä ettei pelkästään jo vastustajan pakan sekottaessa tunne korttia erilaiseksi.

Oon alunperin Kajaanista, ja tällä hetkellä asustan Vantaalla.

Poissa rayenni

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #44 : 15.01.13 - klo 18:28 »
Mitä korttien realistiseen kopiointiin tulee, niin tarvinnet ammattilaistason painovälineet ja huomattavan foilien rebackaus-artisaanitaidon saadaksesi aikaan kortteja, joita kokenut pelaaja ei välittömästi tunnistaisi halvoiksi kopioiksi, kortin ollessa sliivissä. Tällöinkin lopputulos on sliivistä pois otettuna ilmiselvä kopio kelle tahansa magic-kortin joskus nähneelle.

Suurempi ongelma tässä onkin, että alkuperäinen postaaja tosissaan suunnittelee tuollaista, ja vieläpä uhoaa lapsellisuuksia. Mielestäni Urpo on ihan kunniakas nimi, ja sen tahraaminen tälläisessä asiayhteydessä on hieman turhaa. Asiasisällöstä olen kuitenkin täysin samaa mieltä: en tämän ketjun perusteella luottaisi nimimerkki Zantukseen (jonka oikea identiteettikään ei taida olla kovin hyvässä piilossa, ja tullee ihan manuaalisestikin esille ajan myötä sikäli kun hän tätä harrastusta aikoo jatkaa), sillä kaveri on osoittanut astuneensa tilaisuus tekee varkaan-filosofian pimeälle puolelle. Tämä on aika suuri ongelma, sillä magicissa harrastuksena lähtökohtaisesti luotetaan muihin harrastajiin, olipa tämä sitten pelitilanteessa, vaihtohommissa tai bensarahojen jakamisessa. Osa ko. kaverin touhuista mennee kokemattomuuden tuoman ajattelemattomuuden piikkiin, mutta ilmiönä pidän tätä harmillisena ja hieman huolestuttavanakin.

Nybörjare.

edit: korjasin typon
« Viimeksi muokattu: 15.01.13 - klo 18:33 kirjoittanut rayenni »

Poissa zantus

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #45 : 15.01.13 - klo 18:41 »
Mitähän minä tässä uhoan? Kysyin kysymyksen ja sain muutaman hyvän vastauksen. :)

Poissa Padishar

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #46 : 15.01.13 - klo 19:47 »
Varmaan aika pitkälle riittää, että sanot "okei, en aio pelata turnauksissa itseprintatuilla korteilla, kun tiedän nyt että se ei ole sallittua eikä hyväksyttävää".

Poissa Demppa

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #47 : 15.01.13 - klo 20:29 »
Mun mielestä tässä vähän turhaan vedetään miestä ristille. Homma varmaan tullut selväksi itse kullekin.

Poissa teemuhy

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #48 : 15.01.13 - klo 20:37 »
Mystistä holhoamista. Saahan sitä tulla pelaamaan vaikka S-etukorteilla, mutta siitä tulee sitten sen mukaiset rangaistukset. Oppiipahan.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #49 : 15.01.13 - klo 20:50 »
Mystistä holhoamista. Saahan sitä tulla pelaamaan vaikka S-etukorteilla, mutta siitä tulee sitten sen mukaiset rangaistukset. Oppiipahan.

Eiköhän tässä yritetä välttää tarpeetonta murhenäytelmää ja opastaa kaidalle tielle. Naurahdin silti S-etukortille.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa nikoh

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #50 : 16.01.13 - klo 01:01 »
Kaveri ehkä lähinnä koitti herätellä keskustelua ja onnistuikin... Mielenkiintoinen aihe.

Kuinka monelle on ajautunut väärennettyjä kortteja?

Poissa Reflektio

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #51 : 16.01.13 - klo 08:31 »
Kuinka monelle on ajautunut väärennettyjä kortteja?
Lisäkysymys oheen: Kuinka moni on tätä ketjua lukiessaan tarkastellut lähemmin omistamiansa kortteja (muutkin kuin vain minä)? :D En oo kuiten omista korteistani onneksi ainakaan toistaiseksi väärennöksiä löytänyt.

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 16.01.13 - klo 08:55 kirjoittanut Reflektio »
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa deFreak

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #52 : 18.01.13 - klo 10:50 »
Kuinka monelle on ajautunut väärennettyjä kortteja?

Muutamia vuosia sitten, kun ostelin isohkoja korttipinoja harrastusta lopettelevilta tms., niin muutamissa lootissa oli yksittäisiä väärennöksiä. Kortin takapuoli oli useimpien kohdalla melko uskottava, mutta etupuolelta sekä koosta (hieman lyhyempi ja kapeampi kuin aito) huomasi, ettei kyseessä ei ole virallinen painotuote. Oliko kyseessä kaukoitäisen nyrkkipajan tuote vaiko kotikopioinnilla valmistettu, sitä en jaksanut selvittää. Muistaakseni olivat Onslaughtin commoneita, joten kokonaisesta väärennetystä boosterista olisi voinut olla myös kyse.

Viime syksynä hommasin kohtuullisen arvokkaan vanhan lapun kotimaiselta myyjältä ja maksoin hieman yleisen hintatason alle, mutta en sen kummemmin jaksanut käydä tutkimaan aitoutta (taivuttelemaan tms). Kortti ei ole kuitenkaan lähdössä eteenpäin, joten omatpa olivat rahani. Tervetuloa kusettamaan hyväuskoista!

Poissa Vilhis

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #53 : 18.01.13 - klo 11:06 »
Ostin kerran tämän pelin lopettaneen pelaajan loput kortit joiden joukossa oli väärennetty Black Lotus. Kaveri tosin tiesi sanoa tämän, koska kortti ei ole väärennös parhaasta päästä. Kävisi toki ihan hyvin proksyksi vaikka cubeen ja voisin periaatteessa luovuttaa sen eteenpäin jos vaan varmistuisin siitä, ettei sillä yritetä kusettaa ketään.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa Korento

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #54 : 18.01.13 - klo 11:35 »
Proxyt ovat mitä mahtavin keksintö, mutta kuuluvat keittiönpöydälle testipakkoihin. Ollaan omassa peliporukassa testattu paljonkin erilaisia pakkoja proxyjen voimalla. Puuttuvat kortit on sitten ostettu/hankittu sitä mukaa, kun ne on todettu pakkaan sopiviksi. Ollaan myös proxytettu kokonaisia pakkoja metagamen mukaan, jotta pystymme testaamaan omaa pakkaa mahdollisimman laajaa materiaalia vastaan.

Turnauksiin proxyt eivät tietystikään kuulu (lukuunottamatta jotain Vintage-turneeta, jossa yleisellä sopimuksella proxyja saisi käyttää).

Poissa H4stur

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #55 : 18.01.13 - klo 11:51 »
Itselle tuli yhden läjän mukana muoville printattuja kortteja. Varmaan 40-50 kpl nipussa. Erottuvat materiaalin lisäksi tulostusjäljestä ja marginaalisesti koon puolesta. Olettaisin että kyseessä on kokeilumielessä tehty erä koska mitään erityisen mahtavaa lappua joukossa ei ollut. Jotain 8th edikan lappuja commoneista lähtien.

Huonoja kortteja surkealla printillä mutta materiaalivalinta on yllättävä. :)

-H

Poissa Reflektio

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #56 : 18.01.13 - klo 12:09 »
Kävisi toki ihan hyvin proksyksi vaikka cubeen ja voisin periaatteessa luovuttaa sen eteenpäin jos vaan varmistuisin siitä, ettei sillä yritetä kusettaa ketään.
Kirjota jonneki nurkkaan pienellä että "tämä on feikki"? Sama kait se periaatteessa väärennöksessä on vaikka smilejä piirtelis.

Turnauksiin proxyt eivät tietystikään kuulu (lukuunottamatta jotain Vintage-turneeta, jossa yleisellä sopimuksella proxyja saisi käyttää).
DCI-sanktioidut siis, epävirallisissahan tietty proxymäärä on joskus sallittu. Onko Suomessa muuten DCI-sanktioituja vintageturnauksia ollutkaan tai onko, kun käsittääkseni sen formaatin harrastajia on aika hiton vähän tässä maassa?
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa monkoosi

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #57 : 18.01.13 - klo 13:33 »
 Ennen pelattiin vintagea eikä kaiken maailman välihärpäkkeitä.

Poissa höpömies

Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #58 : 18.01.13 - klo 14:44 »
On ollut itsellä ajatuksena proxyttaa poweroitu cube omaan käyttöön.

Halpaa ja hauskaa, mutta liittykö tähän nyt mitään eettisiä tai juridisia dilemmoja?

Vainoharhainen olo tulee tästä topicista.
Do not condemn the judgement of another because it differs from your own. You may both be wrong.

Poissa Babu

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Creature - Goblin Brushwagg
Vs: Itse printatut kortit ja turnaukset
« Vastaus #59 : 18.01.13 - klo 14:55 »
On ollut itsellä ajatuksena proxyttaa poweroitu cube omaan käyttöön.

Halpaa ja hauskaa, mutta liittykö tähän nyt mitään eettisiä tai juridisia dilemmoja?

Vainoharhainen olo tulee tästä topicista.

Meillä on paikallisessa cubessa proxytettuja duaaleja sun muita. Ei ole viel kukaan valittanu.
"eikö se nyt ole vanha fakta että monoliitit menee infiniteks jos niitä päin edes katsoo pahasti"
- luma; 09.04.2020 klo 19:30