Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ei niin sairaat draftidekit  (Luettu 5322 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Ei niin sairaat draftidekit
« : 24.03.11 - klo 21:09 »
Harjoittelin Bestiary sivulla dräftäystä ja tälläinen pakka tuli minulle:

Dekki:

Red:
2x Blisterstick Shaman
1x Orge Resister
1x Shatter
2x Vulshock Heartstoker

White:
1x Glimmerpoint Stag
5x Leonin Skyhunter
2x Revoke Existence

Blue:
2x Bonds Of Quicksilver
1x Disperse
1x Qucksilver Geyser
1x Stotic Rebuttal

Faxit:
1x Glint Hawk Idol
1x Horizon Spellbomb
1x Panic Spellbomb
1x Tumble Magnet

Ländit:
8x Plains
5x Mountain
5x Island

Side oli jotain jörttiä, mutta minun mielestä tällä dekillä pitäisi mennä 4-0 FNM:ssä kuin FNM:ssä.
« Viimeksi muokattu: 25.03.11 - klo 12:29 kirjoittanut kivi »
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Stefan

Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #1 : 24.03.11 - klo 21:14 »
Side oli jotain jörttiä, mutta minun mielestä tällä dekillä pitäisi mennä 4-0 FNM:ssä kuin FNM:ssä.

Ei tää mun mielestä mitenkään ihmeelliseltä näytä, 3c tuplacästereilla joka väriltä, yks manafix ja 4-5 paskaa kortti mainissa.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #2 : 24.03.11 - klo 21:15 »
Side oli jotain jörttiä, mutta minun mielestä tällä dekillä pitäisi mennä 4-0 FNM:ssä kuin FNM:ssä.

Ei tää mun mielestä mitenkään ihmeelliseltä näytä, 3c tuplacästereilla joka väriltä, yks manafix ja 4-5 paskaa kortti mainissa.

Kerro mitkä kortit ovat tässä paskoja?
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Vilhis

Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #3 : 24.03.11 - klo 21:16 »
1) Bestiaire on jörssiä.

2) Toi dekki on jörssiä.
Lainaus käyttäjältä: Gerry Thompson
In the grand scheme of things, a single loss means nothing. By putting the emphasis on winning, I set unrealistic expectations for myself. Once winning stopped being my main goal, I was able to enjoy Magic again.

Poissa rayenni

Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #4 : 24.03.11 - klo 21:53 »
En tiedä pitääkö lochnessille itkeä vai nauraa  :'( Pakkahan toki on kuitenkin monesta (eli kaikki paitsi plainsit ja valkeat kortit) kohtaa todella huono. Huvittavinta on, että ilmeisesti henkilö pitää esim. bonds of quicksilveriä ei pelkästään pelattavana, vaan hyvänä. Manabasesta ei tarvinne mitään sanoakaan. Pieleen menneitä drafteja toki tulee vastaan, mutta luulla että tuolla voisi voittaa matsin, tai jopa useamman.. surullista kamaa.

Laitanpa sitten oman tekeleeni haukuttavaksi. En hävinnyt useista vitoseen mulligoinneista huolimatta gameakaan, eikä ollut muistaakseni edes lähellä. Pahoitteluni jos olen laittanut tämän aiemmin johonkin muuhun ketjuun, en ole varma.

(click to show/hide)



Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #5 : 24.03.11 - klo 22:01 »
En tiedä pitääkö lochnessille itkeä vai nauraa  :'( Pakkahan toki on kuitenkin monesta (eli kaikki paitsi plainsit ja valkeat kortit) kohtaa todella huono. Huvittavinta on, että ilmeisesti henkilö pitää esim. bonds of quicksilveriä ei pelkästään pelattavana, vaan hyvänä. Manabasesta ei tarvinne mitään sanoakaan. Pieleen menneitä drafteja toki tulee vastaan, mutta luulla että tuolla voisi voittaa matsin, tai jopa useamman.. surullista kamaa.

On sitä samanlaisella dekillä ilman sinistä splässiä pelattu FNM:ssä 1-1-1 (Olin paisti ja olisin voittanut tasurin jos olisin pelannut toisin.) Juu Turn To Slag on huono kortti, koska se maksaa viisi manaa ja vaatii tupla punaisen heh, heh. Bonds Of Quicksilver meni pakkaan koska ei ollut Arrestia tai parempaa poistoa ja parempaa sinistä korttia ei ollut. Ja sininen splässi meni pakkaan koska hyvät punaiset ja valkoiset kortit loppuivat.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Polari

Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #6 : 24.03.11 - klo 22:03 »
Ja sininen splässi meni pakkaan koska hyvät punaiset ja valkoiset kortit loppuivat.

Tässäkö kohtaa keksit että Sairaimmat draftidekit -ketju olisi oikea paikka tälle?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Rancid-

Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #7 : 24.03.11 - klo 22:05 »
Info: Joensuun FNM ei välttämättä oo kovin hyvä indikaattori siitä, mikä on hyvä dekki.
Info: 1-1-1 ei ole kovin hyvä record.
Info: Bonds of Quicksilver on paska poisto, koska sen aktivointi vaatii yleensä sen, että otat kerran ko. ukosta päähän. Lisäksi Bondsin voi poistaa. Jätän harjoitustehtäväksi pohtia, miksi sen vertaaminen Turn to Slagiin on hölmöläisen hommaa.
« Viimeksi muokattu: 24.03.11 - klo 22:07 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #8 : 24.03.11 - klo 22:11 »
Info: Joensuun FNM ei välttämättä oo kovin hyvä indikaattori siitä, mikä on hyvä dekki.
Info: 1-1-1 ei ole kovin hyvä record.
Info: Bonds of Quicksilver on paska poisto, koska sen aktivointi vaatii sen, että otat kerran ko. ukosta päähän. Jätän harjoitustehtäväksi pohtia, miksi sen vertaaminen Turn to Slagiin on hölmöläisen hommaa.

Olen pelannut MTG:tä kohta varmaan puoli vuotta ja olen mielestäni kehittynyt erittäin hyvin verrattuna ensimmäiseen dräftiin jolloin dräftäsin sormi perseessä. Ja kyllä, Joensuussa pelataan vielä oudompia viritelmiä.
1-1-1 on mielestäni ihan kohtuullinen record aloittelijalle.
Kyllä apinakin tietää että Turn To Slag on parempi kortti kuin Bonds Of Quicksliver. Vertaukseni oli satiiria (Huomaa "heh, heh" vertauksessani.).
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Kavu

Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #9 : 25.03.11 - klo 12:12 »
Info: Joensuun FNM ei välttämättä oo kovin hyvä indikaattori siitä, mikä on hyvä dekki.
Info: 1-1-1 ei ole kovin hyvä record.
Info: Bonds of Quicksilver on paska poisto, koska sen aktivointi vaatii sen, että otat kerran ko. ukosta päähän. Jätän harjoitustehtäväksi pohtia, miksi sen vertaaminen Turn to Slagiin on hölmöläisen hommaa.

Olen pelannut MTG:tä kohta varmaan puoli vuotta ja olen mielestäni kehittynyt erittäin hyvin verrattuna ensimmäiseen dräftiin jolloin dräftäsin sormi perseessä. Ja kyllä, Joensuussa pelataan vielä oudompia viritelmiä.
1-1-1 on mielestäni ihan kohtuullinen record aloittelijalle.
Kyllä apinakin tietää että Turn To Slag on parempi kortti kuin Bonds Of Quicksliver. Vertaukseni oli satiiria (Huomaa "heh, heh" vertauksessani.).

Taidan taistella tuulimyllyä vastaan, mutta yritän nyt kuitenkin sanoa ääneen sitä mitä muut eivät ole viitsineet.

Hienoa että olet puolessa vuodessa kehittynyt, mutta se ei vielä tee sinusta hyvää pelaajaa. 1-1-1 on ihan ok recordi aloittelijalle, mutta nyt on ilmeisesti sitten päässyt unohtumaan se "aloittelijalle" osa siitä lauseesta.

Voisin myös kertoa yhden pikku salaisuuden limitedistä. Tasainen kolmiväri ilman fiksereitä on melkoinen katastrofi vaikka kaikki dekin kortit olisivat hyviä. Apinatkin kuulemma tämän tietävät. Voisin Rancidin tavoin jättää opetusmielessä harjoitustehtäväksi mitkä pakan korteista eivät täytä tuota kriteeriä.

Vielä viimeisenä, satiiriin siirtymistä voi harkita siinä vaiheessa kun voi jotenkin perustellusti olettaa edes jossain määrin tietävänsä mistä puhuu. Itse en ainakaan noilla taustoilla uskaltaisi sitä vielä olettaa, enkä itse asiassa omillanikaan.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Sairaimmat draftidekit
« Vastaus #10 : 25.03.11 - klo 12:48 »
Info: Joensuun FNM ei välttämättä oo kovin hyvä indikaattori siitä, mikä on hyvä dekki.
Info: 1-1-1 ei ole kovin hyvä record.
Info: Bonds of Quicksilver on paska poisto, koska sen aktivointi vaatii sen, että otat kerran ko. ukosta päähän. Jätän harjoitustehtäväksi pohtia, miksi sen vertaaminen Turn to Slagiin on hölmöläisen hommaa.

Olen pelannut MTG:tä kohta varmaan puoli vuotta ja olen mielestäni kehittynyt erittäin hyvin verrattuna ensimmäiseen dräftiin jolloin dräftäsin sormi perseessä. Ja kyllä, Joensuussa pelataan vielä oudompia viritelmiä.
1-1-1 on mielestäni ihan kohtuullinen record aloittelijalle.
Kyllä apinakin tietää että Turn To Slag on parempi kortti kuin Bonds Of Quicksliver. Vertaukseni oli satiiria (Huomaa "heh, heh" vertauksessani.).

Taidan taistella tuulimyllyä vastaan, mutta yritän nyt kuitenkin sanoa ääneen sitä mitä muut eivät ole viitsineet.

Hienoa että olet puolessa vuodessa kehittynyt, mutta se ei vielä tee sinusta hyvää pelaajaa. 1-1-1 on ihan ok recordi aloittelijalle, mutta nyt on ilmeisesti sitten päässyt unohtumaan se "aloittelijalle" osa siitä lauseesta.

Voisin myös kertoa yhden pikku salaisuuden limitedistä. Tasainen kolmiväri ilman fiksereitä on melkoinen katastrofi vaikka kaikki dekin kortit olisivat hyviä. Apinatkin kuulemma tämän tietävät. Voisin Rancidin tavoin jättää opetusmielessä harjoitustehtäväksi mitkä pakan korteista eivät täytä tuota kriteeriä.

Vielä viimeisenä, satiiriin siirtymistä voi harkita siinä vaiheessa kun voi jotenkin perustellusti olettaa edes jossain määrin tietävänsä mistä puhuu. Itse en ainakaan noilla taustoilla uskaltaisi sitä vielä olettaa, enkä itse asiassa omillanikaan.

Minulla on aina tavoitteena FNM:ssä voittaa edes se yksi peli tällä hetkellä, koska pelaamalla ja oppimalla ne suuret mestarit voittavat Pro Toureja.

Kolmivärisyys on ongelma tuossa pakassa, mutta jos olisi tullut parempia kortteja pussista niin olisin pystynyt tekemään helposti kaksivärisen pakan, mutta on sitä hirveimpiä virityksillä voitettu pelejä. Ei sitä joka pussista tule Elspethiä tai Wurmcoil Engineä.

Ja satiirista se vielä että minulla on huono huumori, mutta se on parempi kuin vakavana oleminen. Rakentava kritiikki on aina tervetullut asia kuten Kavu on tehnyt. Kiitokset rakentavasta kritiikistä.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa duracel

Vs: Ei niin sairaat draftidekit
« Vastaus #11 : 25.03.11 - klo 12:52 »
Kyllähän tämä aika sairas pakka on. Vaatii melkoista ihmeparantumista, että tällä FNM:n voittaa. En itse edes lukenut kortteja vaan huomasin heti ensimmäisenä mana basen, joka jo suoraan kertoo, että drafti on mennyt aivan päin... pieleen. On aika todennäköistä, ettei noita kortteja (olivat ne sitten huonoja tai huonoja) pääse edes pelaamaan.

Hienoa kuitenkin, että yrittää harjoitella (ei aavistustakaan mikä tuo Bestiary on, joten en tiedä lasketaanko sen käyttöä oikeassa maailmassa harjoitteluksi). Ja jos tästä ei nyt muuta hyötyä ollut, niin ainakin saatiin esille usean ihmisen mielipide dekistä. Vastaavaa ei tuossa varsinaisessa sairaiden dekkien ketjussa ole nähty.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Padishar

Vs: Ei niin sairaat draftidekit
« Vastaus #12 : 25.03.11 - klo 13:18 »
Harjoittelin Bestiary sivulla dräftäystä ja tälläinen pakka tuli minulle:

Dekki:

Red:
2x Blisterstick Shaman
1x Orge Resister
1x Shatter
2x Vulshock Heartstoker

White:
1x Glimmerpoint Stag
5x Leonin Skyhunter
2x Revoke Existence

Blue:
2x Bonds Of Quicksilver
1x Disperse
1x Qucksilver Geyser
1x Stotic Rebuttal

Faxit:
1x Glint Hawk Idol
1x Horizon Spellbomb
1x Panic Spellbomb
1x Tumble Magnet

Ländit:
8x Plains
5x Mountain
5x Island

Side oli jotain jörttiä, mutta minun mielestä tällä dekillä pitäisi mennä 4-0 FNM:ssä kuin FNM:ssä.

Kilpailutahtoa ja voitonhimoa siis löytyy, se on hienoa. Tästä pakasta kuitenkin on vaikea sanoa mitään hyvää muuta kuin valkoisten korttien osalta. Oppimismateriaaliksi kirjoitan tässä hieman pohdintaa pakan ongelmakohdista:

Värit
Voi olla että bestiary vääristää voimakkaasti draftikokemusta jos kortit tulevat arvalla eikä minkäänlaisista print runeista. Oikeasti MBS-SOM-SOM-draftissahan ei voi joutua tasaiselle kolmiväriselle pakalle, ainakaan sellaiselle jossa on tuplavärisiä mana costeja jokaiselta väriltä. Sen lisäksi, että formaatissa on älyttömästi pelattavia artifakteja, joka värillä on semmosia late pick -fillereitä, jotka eivät ole täysin pelikelvottomia. Näillä voi pakan täyttää ilman että joutuu venyttää manabasea kolmelle värille.

Yksittäiset kortit
Draftipakkaan ei näitä fillerikortteja kuitenkaan halua kuin pari kappaletta, tai pakan taso alkaa laskea radikaalisti. Seuraavat kortit ovat sellaisia, joita ei mielellään main deckiin laita:
-Vulshok Heartstoker
-Bonds of Quicksilver
-Stoic Rebuttal vain viidellä Islandilla ja yhdellä Horizon Spellbombilla
Pakassasi on siis neljä kohtuu tehotonta korttia, plus tuo counterspell johon on hankala nostaa manat ajoissa. Ymmärrän, että runsailla Skyhuntereilla ja Heartstokereilla on tiettyä synergiaa, mutta jos et nosta tuota 2-vuoron lenturia tai vastustaja keksii siihen vastauksen, loppuu tästä pakasta melko äkkiä suorituskyky.

Manan määrä/uhkien vähyys
18 ländiä ja Horizon Spellbomb ilman vihreää manaa aiheuttaa mana floodia jo vähän turhan usein. Pakan kortit ovat hyvin halpoja, eikä siinä ole mitään Trigoneita tai vastaavia kortteja, jotka hyötyvät runsaista manoista. Lopuista 21 kortista myös löytyy liian vähän varsinaisia voittokeinoja. Kuusi kpl 2/2 lentureita, Glimmerpoint Stag ja Ogre Resister ovat oikeastaan ainoat kortit, joilla voi kuvitella tekevänsä jotain myös muulloin kuin alkupelissä. Kaksi bounce spelliä ja Tumble Magnet ovat kaikki pelkkiä tempokortteja, eli periaatteessa card disadvantagea, ja tämä pakka ei oikein osaa hyödyntää niitä sopivasti juuri uhkien vähyyden vuoksi.

Poissa KajaaninOlli

Vs: Ei niin sairaat draftidekit
« Vastaus #13 : 30.12.12 - klo 19:26 »
Draft:
Champions of Kamigava
Betrayers of Kamigava
Saviors of Kamigava

Se pyörii sittenkin!

Lands:

3 Plains
3 Island
11 Forest


Creatures: (16)

1 Kami of False Hope W
1 Ghost-Lit Redeemer W
1 Dreamcatcher U
6 Petalmane Baku 1G
1 Ghost-Lit Warder 1U
1 Lifespinner 3G
1 Torii Watchward 4W
1 Quillmane Baku 4U
1 Myojin of Cleansing Fire 5WWW
1 Sekki, Seasons' Guide 5GGG
1 Myojin of Seeing Winds 7UUU

Other: (7)

1 Sensei's Divining Top 1
2 Spiritual Visit W
1 Vital Surge G1
1 Petals of Insight 4U
1 Ribbons of Reikai 4U
1 Honden's Life Web 4G
« Viimeksi muokattu: 31.12.12 - klo 02:58 kirjoittanut vinny paz »