Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)  (Luettu 21433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #30 : 10.05.14 - klo 22:07 »
Tässä iltani ratoksi tein budjettiversion Yasuhori Baban mono black turnausdekistä jonka löysin netistä, ihan vain koittaakseni nähdä miten sellaiset toimii ja että voiko niistä miten helposti tehdä omia versioita. Kokonaishinnaksi sain tälle versiolleni suunnilleen 28 euroa - mitään en tietenkään ole vielä tilannut, ajattelin pelailla ensin vielä omia keittiönpöytäpakkoja ja koittaa saada itse peliin jotain tuntumaa. Ehkä sitten joskus vois katsella tätä lisää.

Lands:
25 Swamps

Spells (17):
Doom blade x4 (0,75 e)
Ultimate Price x4 (1,2 e)
Duress x4 (~0 e)
Underworld connections x2 (2,4 e)
Whip of Erebos x3 (~6 e)

Creatures (18):
Pack rat x2 (~4-6 e)
Gray Merchant of Asphodel x4 (~0,4 e)
Thrill-kill Assassin x4 (~0,6 e)
Desecration demon x4 (10 e)
Blood-toll Harpy x4 (0,20 e) TAI Dead reveler x4 (0,20 e)

Alkuperäinen decklisti löytyy täältä: http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/eventcoverage/ptths13/top_standard_decks, toinen decki ylhäältä. Olisko järkeä tehdä tämäntyylinen decki kunhan saan lisää kosketusta peliin? Kommenttia? Pyytäisin anteeksi jatkuvaa mielipiteiden kyselyä täällä, mutta hei - en pakota ketään lukemaan tai vastaamaan. Arvostan toki suuresti.
« Viimeksi muokattu: 10.05.14 - klo 22:21 kirjoittanut hallava »

Poissa SalaHyena

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #31 : 10.05.14 - klo 22:28 »
Itse etsisin jotain muuta Thrill-Kill Assassinin tilalle. Vaikka JOUn  Pharika's Chosen, joka on 1 manan 1/1. Blood-toll Harpy ei myöskään mun mielestä ole erityisen hyvä kortti, ottaisin itse tilalle jotain muuta. Dead Reveler ei myöskään ole erityisen hyvä kortti tällaisessä pakassa.
Ehkä jotain joka auttaisi nostamaan lisää kortteja (juurikin Garyt, eli Gray Merchantit). Itse pelaan myös kahta Abhorrent Overlordia vastaavassa pakassa.

Itse pyöritän myös 22 swamppia, ja yhtä Nykthosta(joka ei ole pakollinen, mutta Devotion pakoissa tosi hyvä). Tuo 25 ländiä on aika paljon. Ehkä yksi pois?

Devour Fleshejä Ultimate Pricejen tilalle ehkä, tai 1x Doomblade ja 1x Ultimate Price pois ja 2x Devour Fleshejä. Ei se vastustajan lifegaini hirveän paha ole, verrattuna siihen että saat vastustajalta vaikkapa Hexproof tyypin kentältä pois.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa Ksanen

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #32 : 10.05.14 - klo 22:33 »
Mono Black on parhaita Standard deckkeja tällä hetkellä. Suosittelen myös seuraavaa:
Bile Blight
Rakdos Cackler
Dark Betrayal

Pack Ratin arvo ei ole ihan noin kova, niitä saa 2-3e kappale, ainakin nopeasti vilkaistuna. Suosittelen pelaamaan niitä x4, sillä voittavat yksin pelejä. Haluat ehkä myös pelata neljää Underworld Connectionia.

Poissa Mal

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #33 : 10.05.14 - klo 22:44 »
Itse etsisin jotain muuta Thrill-Kill Assassinin tilalle. Vaikka JOUn  Pharika's Chosen, joka on 1 manan 1/1.
Thrill-Kill Assassin on paljon parempi kuin Pharika's Chosen. Molemmat hoitavat blockkaamisen yhtä hyvin, mutta assassin hoitaa hyökkäämisen myös hyvin controlli pakko vastaan. Se että saat valinnan mahdollisuuden on mielestäni extra manan arvoista.
Legacy is like an onion. There are multiple layers and crying is involved.

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #34 : 10.05.14 - klo 22:46 »
Itse etsisin jotain muuta Thrill-Kill Assassinin tilalle. Vaikka JOUn  Pharika's Chosen, joka on 1 manan 1/1. Blood-toll Harpy ei myöskään mun mielestä ole erityisen hyvä kortti, ottaisin itse tilalle jotain muuta. Dead Reveler ei myöskään ole erityisen hyvä kortti tällaisessä pakassa.
Ehkä jotain joka auttaisi nostamaan lisää kortteja (juurikin Garyt, eli Gray Merchantit). Itse pelaan myös kahta Abhorrent Overlordia vastaavassa pakassa.

Itse pyöritän myös 22 swamppia, ja yhtä Nykthosta(joka ei ole pakollinen, mutta Devotion pakoissa tosi hyvä). Tuo 25 ländiä on aika paljon. Ehkä yksi pois?

Devour Fleshejä Ultimate Pricejen tilalle ehkä, tai 1x Doomblade ja 1x Ultimate Price pois ja 2x Devour Fleshejä. Ei se vastustajan lifegaini hirveän paha ole, verrattuna siihen että saat vastustajalta vaikkapa Hexproof tyypin kentältä pois.

Juu, nyt kun katson noita landeja, alkuperäisessä pakassa taisi olla 25 sen takia että 4 niistä oli Mutavaultteja (ei tuu onnistumaan mun budjetilla). Vois tosiaan siis vähän vähentää.

Dead reveleria ajattelin lähinnä sen takia että alkuperäisessä oli Lifebane Zombie, joka ei tosin taaskaan mahdu mun budjettiin ja katsoin läpi mustat kortit jotka sopivat samaan slottiin. Eikö Abhorrent Overlordit oo vähän kalliita tähän deckiin? Katsomalla alkuperäistä olin jotenkin päätellyt että kyseessä olisi vahvan ja aggressiivisen alkupelin pelaaminen jolla rampataan Desecration demoneihin ja viimeistellään Gray merchanteilla. Siltä kantilta myös Pharika's Chosen olisi ehkä vähän deckiä vastaan: 1/1 death-touch lähinnä johdattaa blockamaan sillä, 1 vahinko vuorossa ei ole mitenkään mahdottoman vaarallista (ja Thrill-kill assassin saa sen kiinni vuorolla neljä ja menee ohi sen jälkeen).

Minkä takia Devour Flesh on hyvä? En sinällään tarkoita että olisi huono sen lifegainin takia, mietin vain että se ei varsinaisesti ole targeted removal, jos oikein käsitin vastustaja voi vain kohauttaa olkapäitään ja poistaa 1/1 tokenin sen pahan cretun sijaan.

Koitan tässä pohtia deckin tarkoitusta, voi tietenkin olla että olen ihan hakoteillä. :P

Poissa Rancid-

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #35 : 10.05.14 - klo 23:16 »
Minkä takia Devour Flesh on hyvä? En sinällään tarkoita että olisi huono sen lifegainin takia, mietin vain että se ei varsinaisesti ole targeted removal, jos oikein käsitin vastustaja voi vain kohauttaa olkapäitään ja poistaa 1/1 tokenin sen pahan cretun sijaan.
Muut poistot eivät mene läpi Hexproofista, ja muut kahden manan poistot ovat jollain tavalla rajattuja (Doom Blade ei osu mustiin ukkoihin, Ultimate Price monivärisiin tai Mutavaultiin).
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Rylai

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Mono valkoinen jyrää. (Ei rasistisessa mielessä.)
Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #36 : 10.05.14 - klo 23:22 »
Minkä takia Devour Flesh on hyvä? En sinällään tarkoita että olisi huono sen lifegainin takia, mietin vain että se ei varsinaisesti ole targeted removal, jos oikein käsitin vastustaja voi vain kohauttaa olkapäitään ja poistaa 1/1 tokenin sen pahan cretun sijaan.
Se juttu on siinä, että sinä et voi mm. targetoida Hexproof voltron cratureita (esim.
Geist of Saint Traft ja Gladecover Scout) joten himoitessasi lihaa se joutuu syömään oman ukkonsa. Myös sellaisissa tapauksissa kun vastassa on muita lihavia yksittäisiä jättejä. Sitten hakkaat vain ne lifet pois.

Ja deckin tarkoitus on lyödän niin paljon ja nopeasti vastustajaa nassuun kuin vain mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 10.05.14 - klo 23:24 kirjoittanut Nerompi12 »
Tässä langassa opimme miksi demokratia ei oikeasti ole kovin hyvä systeemi.

Ostetaan Enkeleitä yms.
http://www.mtgsuomi.fi/listat/Nerompi12/om/

Poissa Retardi

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #37 : 10.05.14 - klo 23:32 »
Dead reveleria ajattelin lähinnä sen takia että alkuperäisessä oli Lifebane Zombie ... mustat kortit jotka sopivat samaan slottiin.

Erinomaisesti ajateltu, vaikkakin Lifebanessa on aika tärkeä ominaisuus tuo miehen saaminen pois kädestä, on pieksumielessä lähes sama pelata Reveleriä (eikä edes hajoa niin helposti pultteihin).

Lainaus
Eikö Abhorrent Overlordit oo vähän kalliita tähän deckiin? Katsomalla alkuperäistä olin jotenkin päätellyt että kyseessä olisi vahvan ja aggressiivisen alkupelin pelaaminen jolla rampataan Desecration demoneihin ja viimeistellään Gray merchanteilla. Siltä kantilta myös Pharika's Chosen olisi ehkä vähän deckiä vastaan: 1/1 death-touch lähinnä johdattaa blockamaan sillä, 1 vahinko vuorossa ei ole mitenkään mahdottoman vaarallista (ja Thrill-kill assassin saa sen kiinni vuorolla neljä ja menee ohi sen jälkeen).

Kyllä ja kyllä, sekä Abhorrent Overlord että Pharika's Chosen kuuluvat ihan jonnekin muualle kuin tämäntyyliseen pakkaan.
« Viimeksi muokattu: 10.05.14 - klo 23:43 kirjoittanut Retardi »
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #38 : 10.05.14 - klo 23:55 »
Se juttu on siinä, että sinä et voi mm. targetoida Hexproof voltron cratureita (esim.
Geist of Saint Traft ja Gladecover Scout) joten himoitessasi lihaa se joutuu syömään oman ukkonsa. Myös sellaisissa tapauksissa kun vastassa on muita lihavia yksittäisiä jättejä. Sitten hakkaat vain ne lifet pois.

Jessus mikä kortti toi Geist. :o Joo, vois vaikka ottaa yhden pois molempia muita removeja ja lisätä 2 kpl Devoureja. Rakdos Cackler näyttää kans aika hyvältä, en vaan oikein keksi mitä poistaa. Ehkä nimenomaan Dead revelerien tilalle tai 2 kumpaakin lajia, toisaalta menis vähän säätämiseks taas. Yhden Pack ratin voisin laittaa swampin tilalle.

Liekö Dark Betrayalia olis paras pitää lähinnä sideboardissa mirroria vastaan? Tuntuu vähän hassulta pitää deckissä korttia joka on täysin kuollut (teoriassa) 80% matchupeista. Riippuu tosin varmaan metasta.

Underworld connection on houkutteleva, mutta taas ongelmana että mitä karsii sen tilalle... Mielellään pitäisin saman manakurvin kuin toi turnauspelaaja, vaikka minion quality ei oliskaan ihan samaa luokkaa.
Mono Black on parhaita Standard deckkeja tällä hetkellä. Suosittelen myös seuraavaa:
Bile Blight
Rakdos Cackler
Dark Betrayal

Pack Ratin arvo ei ole ihan noin kova, niitä saa 2-3e kappale, ainakin nopeasti vilkaistuna. Suosittelen pelaamaan niitä x4, sillä voittavat yksin pelejä. Haluat ehkä myös pelata neljää Underworld Connectionia.
« Viimeksi muokattu: 11.05.14 - klo 00:01 kirjoittanut hallava »

Poissa Ksanen

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #39 : 11.05.14 - klo 00:44 »
Ymmärsit oikein, Dark Betrayal on puhdas side kortti.

Poissa SalaHyena

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #40 : 11.05.14 - klo 01:03 »
Turnauspelaajakin taisi silti pelata neljää Underworld connectionsiä.

Dark Betrayal tosiaankin on Sideboard kamaa.

Ja joo, itse pelaan paljon hitaampaa peliä (varsinkin kun en ole jaksanut hankkia Pack Rättejä) Ja Abhorrentit on kiva tuoda takaisin vaikka Whip of Ereboksella, niin että Devotionia on vaikka 5 jo pöydällä valmiiksi (Underworld Connections ja Whip of Erebos) sitten sacataan Upkeepilla Abhorrent, tuodaan takaisin Whip of Ereboksella ja saadaan lisää 1/1 flying tokeneita yhteensä 14.  Sitten hyökätään niillä alkuperäisellä 7 tokenilla ja Abhorrent 6 niin 13 vahinkoo + lifelinkkiä. Joo, siinä joutuu pelaamaan vähän hitaampaa kuin Packrat Packrat Packrat Packrat, mutta itse pidän ehkä enemmän pelistä, jossa on enemmän interaktiota, kuin Packräteillä ajaminen.

Pelaan enemmän siis Black Devotionia, kuin normaalit "black devotion" deckit.

Päivän korttiehdotus, joka on halpa hankkia, on Thoughtseizelle "vaihtoehto", joka antaa myös Devotion to Blackille, on Disciple of Phenax. Ihan OK efekti mutta älä laita pakkaan jos saat Thoughtseizejä.(äläkä muutenkaan laita, josset tykkää kortista muuten)
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #41 : 11.05.14 - klo 01:09 »
Turnauspelaajakin taisi silti pelata neljää Underworld connectionsiä.

Dark Betrayal tosiaankin on Sideboard kamaa.

Ja joo, itse pelaan paljon hitaampaa peliä (varsinkin kun en ole jaksanut hankkia Pack Rättejä) Ja Abhorrentit on kiva tuoda takaisin vaikka Whip of Ereboksella, niin että Devotionia on vaikka 5 jo pöydällä valmiiksi (Underworld Connections ja Whip of Erebos) sitten sacataan Upkeepilla Abhorrent, tuodaan takaisin Whip of Ereboksella ja saadaan lisää 1/1 flying tokeneita yhteensä 14.  Sitten hyökätään niillä alkuperäisellä 7 tokenilla ja Abhorrent 6 niin 13 vahinkoo + lifelinkkiä. Joo, siinä joutuu pelaamaan vähän hitaampaa kuin Packrat Packrat Packrat Packrat, mutta itse pidän ehkä enemmän pelistä, jossa on enemmän interaktiota, kuin Packräteillä ajaminen.

Pelaan enemmän siis Black Devotionia, kuin normaalit "black devotion" deckit.

Päivän korttiehdotus, joka on halpa hankkia, on Thoughtseizelle "vaihtoehto", joka antaa myös Devotion to Blackille, on Disciple of Phenax. Ihan OK efekti mutta älä laita pakkaan jos saat Thoughtseizejä.(äläkä muutenkaan laita, josset tykkää kortista muuten)

En tiedä onko se päivittäny sitä jotain muuta turnausta varten, mutta ainakin tossa listassa se piti vaan kahta. Pohdin tota Discipleä, mutta ainakin toistaiseksi ajattelin pitää Duressin Thoughtseizen halpisversiona. Eihän se tietenkään ole läheskään yhtä hyvä, mutta ajaa ainakin saman asian (infoa kädestä), vaikka ei pakotakaan discardia samalla konsistenssilla.

Pitääpä pohtia tota sun devotion versiota.

Poissa Retardi

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #42 : 11.05.14 - klo 01:23 »
Pohdin tota Discipleä, mutta ainakin toistaiseksi ajattelin pitää Duressin Thoughtseizen halpisversiona. Eihän se tietenkään ole läheskään yhtä hyvä, mutta ajaa ainakin saman asian (infoa kädestä), vaikka ei pakotakaan discardia samalla konsistenssilla.

Ei kannata pohtia, Duress on paljon parempi kortti kuin Disciple, koska magicissa myös manatehokkuudella on väliä.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa SalaHyena

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #43 : 11.05.14 - klo 01:33 »
Ja siis jos haluat oikeasti pärjätä, niin pitäydy netdeckeissä. Keittiönpöydässä tuo minun deckini on kivempi pelata.

Enkä ehdottanut että otat ne Duressit tieltä pois, vaan vaikka otat 2x pois Deadtollharpy/Dead Revelerin kohdasta, ja laitat siihen niitä 2x.

Edit: Koska musta vie kaikki kortit sun kädestä etkä voi tehdä asialle mitään.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #44 : 11.05.14 - klo 01:51 »
Ja siis jos haluat oikeasti pärjätä, niin pitäydy netdeckeissä. Keittiönpöydässä tuo minun deckini on kivempi pelata.

Enkä ehdottanut että otat ne Duressit tieltä pois, vaan vaikka otat 2x pois Deadtollharpy/Dead Revelerin kohdasta, ja laitat siihen niitä 2x.

Edit: Koska musta vie kaikki kortit sun kädestä etkä voi tehdä asialle mitään.

Haluaisin omata edes yhden dekin jonka kanssa ei tarvitse hävetä silmiään päästä kun sen nostaa pöydälle. Keittiönpöytärakentelua haluan jatkaa itsekin, mutta ehkä enemmän niiden korttien kanssa jotka vedän boostereista - en tilata kortteja sitä varten erikseen. Ja jos tämän mono black viritelmän seurauksena on dekki jota voin käyttää jonkun kerran FNM:ssa niin sen parempi - varsinkin jos en onnistu löytämään hirveästi kasuaalikavereita korttia lätkimään.

Poissa rukif

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #45 : 11.05.14 - klo 01:57 »
Jos tätä monomustaa plaania houkuttaa lähteä testaamaan niin suosittelen Born of the Godsin event deckin hankkimista. Siitä on aika helppo lähteä päivittelemään fnm turnauksiin suhteellisen kovatasoista dekkiä.

Tästä linkkiä boksin sisältöön
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/arcana/1424

Poissa Retardi

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #46 : 11.05.14 - klo 12:49 »
Keittiönpöydässä tuo minun deckini on kivempi pelata.

Mistä sinä tiedät mikä on toisen mielestä kivempaa pelata? Minun mielestä on kivointa pelata monopunaista aggropakkaa formaatissa kuin formaatissa, mutta en usko että tämä on mikään yleinen totuus.

Lainaus
Enkä ehdottanut että otat ne Duressit tieltä pois, vaan vaikka otat 2x pois Deadtollharpy/Dead Revelerin kohdasta, ja laitat siihen niitä 2x.

Ehdotuksesi ovat kautta linjan olleet todella huonoja jos mietitään mikä on alkuperäisen pakan tarkoitus. Verrokkina vaikka sellainen, että joku kyselisi moottoripyöräfoorumilla miten saisi kevaristaan vähän enemmän oikean moottoripyörän oloisen ja huutelisit sinne kiinaskootterin viritysvinkkejä.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Anssi

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #47 : 11.05.14 - klo 14:19 »
Jos otetaan tavoitteeksi tehda hyva monomusta ilman thoughtseizeja ja mutavaultteja, lahtisin itse esim tallaiselle.

26 Swamp

4 Pack Rat
4 Desecration Demon
3 Gray Merchant


1 Whip of Erebos
4 Underworld Connection

4 Duress
4 Doom Blade/Ultimate Price/Devour Flesh
2 Pharika's Cure
4 Bile Blight
1 Read the Bones
3 Corrupt

tai

22 Swamp

4 Rakdos Cackler
4 Gnarled Scarhide
4 Tormented hero
4 Brain Maggot
4 Pain Seer
2 Spiteful Returned
4 Mogis's Marauders
4 Agent of Fates
3 Herald of Torment
1 Grey Merchant of Asphodel

4 Boon of Erebos


Lifebane Zombiet ja Hero's Downfallit menis myos ehdottomasti molempiin pakkoihin jos ne hankit.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #48 : 12.05.14 - klo 13:46 »
Oon tässä kyselly vanhoilta kavereiltani jos niitä kiinnostais pelata taas MTG:tä. Vastauksena oli, ei ne oo enää hirveen kiinnostuneita vaikka vanhat kortit ovatkin tallella, ehkä vois joskus ropepelin yhteydessä lätkiä mutta me järjestetään niitäkin melko harvoin.

Elikkäs. Kannattaako mun vaan lampsia poromagiaan joku ilta tai iltapäivä etsimään pelikumppaneita?

Poissa freedfromthereal

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #49 : 12.05.14 - klo 15:08 »
Kannattaa ainakin tsekata Poromagia. Esimerkiksi keskiviikkoisin/perjantaisin tuntia paria ennen turnauksia. Moni turnauspelaaja on valmis pelaamaan ennen turnausta nopeita pelejä millon mitäkin formaattia, tai ainakin keskustelemaan magicistä. Väkeä käy nykyään Poromagiassa sen verran paljon, että todennäköisesti löytyy joku jonka kanssa pelata/keskustella. Varmaan ihan kasuaalipelaajiakin vaikka en niin tarkasti seuraa. Jos käy sillon kun on hiljaisempaa,  esim keskellä päivää, kaupan työntekijätkin saattavat olla valmiit peliin.

ps. Tosiaan torstaisin on näköjään Poromagiassa vielä kasuaalidraftikin, eli sellainen joka on nimenomaan suunnattu peliä aloitteleville.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #50 : 13.05.14 - klo 20:19 »
Oonko käsittänyt nyt oikein että Core set M14, Return to Ravnica, Gatecrash ja Dragon's Maze häipyvät vuoden loppuun mennessä? M15 tulee ulos heinäkuun 18, tarkoittaako tämä että nuo edellämainitut eivät enää sen jälkeen ole sallittuja standardissa?

Poissa Rylai

  • L1-tuomari
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Mono valkoinen jyrää. (Ei rasistisessa mielessä.)
Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #51 : 13.05.14 - klo 20:23 »
Tossa on päivämäärät miten ne rotaation kanssa menee.
http://wiki.mtgsalvation.com/article/Standard

Edit: Eipä näkynyt päivämääriä olevankaan. :/
« Viimeksi muokattu: 13.05.14 - klo 20:25 kirjoittanut Nerompi12 »
Tässä langassa opimme miksi demokratia ei oikeasti ole kovin hyvä systeemi.

Ostetaan Enkeleitä yms.
http://www.mtgsuomi.fi/listat/Nerompi12/om/

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #52 : 13.05.14 - klo 20:27 »
Tossa on päivämäärät miten ne rotaation kanssa menee.
http://wiki.mtgsalvation.com/article/Standard

Edit: Eipä näkynyt päivämääriä olevankaan. :/

Pitkään tuijotin sivua ja yritin etsiä. :D

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #53 : 13.05.14 - klo 23:44 »
M15 kesällä ei tiputa mitään vaan  Standard kasvaa setillä.

Syksyn iso setti syyskuussa tiputtaa M14 ja Return to Ravnica blokin standardista
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #54 : 26.05.14 - klo 12:01 »
Tilailin tuossa vähän kortteja MCM:stä joku aika sitten. Kyseessä oli iso myyjä Saksasta ja viesti tuli että oli lähetetty saman päivän aikana, mutta tässä on jo kulunut jonkin aikaa ja postissa ei ole tullut mitään. Millaiset toimitusajat esim. Saksasta on ja millaisella aikavälillä mun tulisi niitä odottaa?

Toinen kysymys: Voiko Theros-blokin ja Journey into Nyxin korteilla pelata jo Standardissa, vai pitääkö Journeyn julkaisua odottaa ennen kuin kortteja voi käyttää esim. FNM:ssä?

EDIT: Katselin vähän noita Poromagian event kalenterin tapahtumia. Miten on, onko niissä oikeasti noin tyhjää vai ilmoittautuuko porukka vain paikan päällä tai nyt on vain näin aikaista? Esim. lauantain Journey into Nyx league launchissa on tasan yksi ilmoittautuja. Perutaanko eventti jos ei ole tarpeeksi pelaajia?
« Viimeksi muokattu: 26.05.14 - klo 12:18 kirjoittanut hallava »

Poissa Retardi

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #55 : 26.05.14 - klo 12:37 »
EDIT: Katselin vähän noita Poromagian event kalenterin tapahtumia. Miten on, onko niissä oikeasti noin tyhjää vai ilmoittautuuko porukka vain paikan päällä tai nyt on vain näin aikaista? Esim. lauantain Journey into Nyx league launchissa on tasan yksi ilmoittautuja. Perutaanko eventti jos ei ole tarpeeksi pelaajia?

Porukka ei vaan jaksa ilmoittautua noihin pienempiin tapahtumiin mutta kyllä niissä aina on pelaajia ollut.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa KukistajA

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #56 : 26.05.14 - klo 12:58 »
Tilailin tuossa vähän kortteja MCM:stä joku aika sitten. Kyseessä oli iso myyjä Saksasta ja viesti tuli että oli lähetetty saman päivän aikana, mutta tässä on jo kulunut jonkin aikaa ja postissa ei ole tullut mitään. Millaiset toimitusajat esim. Saksasta on ja millaisella aikavälillä mun tulisi niitä odottaa?

Saksasta kupongit tulee noin viikossa. Jos tilaat viikonloppuna, voit olla tyytyväinen mikäli kupongit on kourassasi seuraavana perjantaina.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #57 : 26.05.14 - klo 14:12 »
Tilailin tuossa vähän kortteja MCM:stä joku aika sitten. Kyseessä oli iso myyjä Saksasta ja viesti tuli että oli lähetetty saman päivän aikana, mutta tässä on jo kulunut jonkin aikaa ja postissa ei ole tullut mitään. Millaiset toimitusajat esim. Saksasta on ja millaisella aikavälillä mun tulisi niitä odottaa?

Riippuu täysin myyjästä. Itselleni on tullut kolmessakin päivässä, mutta myös kahdessa viikossa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa hallava

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #58 : 04.06.14 - klo 20:04 »
Vähän yleistä päivitystä matkallani MTG:ssä.

Kävin tänään Poromagiassa vähän pelailemassa, netdekkasin tätä varten susihalvan sinisen standard-tempodekin. Oli ihan hauskaa, dekkiä vois kehitellä enemmän pois vastaloitsuista ja pistää lisää mookkeja sekä Hall of Triumpheja.

MCM:n kortit ei oo saapunut, myyjä koittaa nyt selvittää. Noin kolme viikkoa kulunut lähetyksestä, onneksi oli kirjattu joten ainakin kait saa rahat takasin jos homma kusee. Myyjä on kommunikoinut hyvin.

Huomenna vois käydä vaikka dräftäämässä jos kerkeää ja ei jaksa mennä yhteen toiseen harrastukseen. Note to self: koita harjoitella pakan sekoittamista, tällä hetkellä joku outo faro-sekoitus-tyylinen käynnissä. Jos vaikka opettelis overhändin.

Poissa Retardi

Vs: Ensimmäinen deckini (random sinimusta)
« Vastaus #59 : 04.06.14 - klo 21:13 »
Vähän yleistä päivitystä matkallani MTG:ssä.

Kävin tänään Poromagiassa vähän pelailemassa, netdekkasin tätä varten susihalvan sinisen standard-tempodekin. Oli ihan hauskaa, dekkiä vois kehitellä enemmän pois vastaloitsuista ja pistää lisää mookkeja sekä Hall of Triumpheja.

MCM:n kortit ei oo saapunut, myyjä koittaa nyt selvittää. Noin kolme viikkoa kulunut lähetyksestä, onneksi oli kirjattu joten ainakin kait saa rahat takasin jos homma kusee. Myyjä on kommunikoinut hyvin.

Huomenna vois käydä vaikka dräftäämässä jos kerkeää ja ei jaksa mennä yhteen toiseen harrastukseen. Note to self: koita harjoitella pakan sekoittamista, tällä hetkellä joku outo faro-sekoitus-tyylinen käynnissä. Jos vaikka opettelis overhändin.

Kannattaa myös opetella riffle-sekoitus, ylivoimaisesti tehokkain tapa saada kortit sekaisin ja opettelu kestää noin 15 minuuttia.
Joo tai siis ei eiku häh?