Poromagia

Kirjoittaja Aihe: U/B + CTRL + DEL  (Luettu 4834 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harvestman

U/B + CTRL + DEL
« : 12.07.11 - klo 14:19 »
Vuosi sitten päivänvalon nähnyt gerlanderi on pikkuhiljaa kehittynyt tällaiseen muotoon, ja mielipiteitä kaivataan edelleen. Game plan on edelleen
Lisäksi sinulla kuulosti olevan selvä game plan mielessä (treidaile yks yhteen ja pudota pommi)
Pelejä on kertynyt vasta ~20 ja ongelmana voittamisessa tuntuu olevan uhkien pöytään saaminen tarpeeksi nopeasti. Eli pitäisikö lisätä pommeja vai vähentää kontrollielementtejä ja lisätä hyviä pienempiä miehiä? Dekissä on vieraillut Doomsday-Shelldock Isle-Emrakul, the Aeons Torn ja Riptide Shapeshifter-Emrakul, the Aeons Torn combot, jotka kuitenkin ovat olleet sen verran epävarmoja, ja vieneet kohtalaisen monta slottia, että ne ovat saaneet mennä. Toisaalta Riptide Shapeshifteriä olen ajatellut pitää dekissä, kun se kuitenkin on jonkunlainen toolbox. Nyt sitten mietityttää että mitäköhän tuossa kannattaisi vielä muuttaa? Muutamia kortti on lisätty sen verran vastattain, etteivät ole vielä kertaakaan nousseet käteen (Stifle, Misdirection, Tower of the Magistrate, Maze of Ith, Temporal Mastery. Joten näistä ei ole kokemusta ja olisikin hyvä tietää kannattaako joitain edes testata.

Lopussa vielä lista korteista joita tekisi ehkä mieli pelata, muttei oikein tiedä, mitä leikkaisi pois niiden tieltä. Hyviä tai jopa erinomaisia lappuja saa ehdottaa.

E: Siinä vielä Tappedoutin linkki jos joku haluaa käydä testaamassa. http://tappedout.net/mtg-decks/ub-ctrl-10/

DEKKI:
(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 05.07.12 - klo 15:01 kirjoittanut Harvestman »

Poissa Nastaboi

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #1 : 12.07.11 - klo 16:37 »
No tässäpä vähän listaa korteista, joita voi cutata suht kivuttomasti:

Bosieju, Who Shelters All - comboihin ja big spell -dekkeihin, ei tee kontrollissa mitään
Ghost Town - ihan hirvee
Vault of Whispers - ei niin mitään syytä pelata basic landia drawbackilla. Trinket Magella saa kumminkin chalicen
Seat of the Synod
Darksteel Citadel - parempiakin värittömiä landeja on
Prophetic Prism - ei tuota manaa
Manalith - parempiakin 3cc kiviä on
Hex Parasite - käsittämättömän hirveä, neula riittää antiwalkeriksi
Swiftfoot boots - turha
Sword of Body & Mind - huonoin miekka, millaus on pelkästään drawback
Sword of Light & Shadow - 2 miekkaa riittää
Memory Jar - suuri osa pakan korteista on reaktiivisia, etkä pääse turauttamaan tästä kaikkea pöytään ilman kiihyjä
Mirrorworks - ei tee mitään
Terror - tän tilalle voi kokeilla muita poistoja tai ottaa kokonaan pois jos tuntuu, että on tarpeeksi
Vampire Hexmage - kamala ilman combopuoliskoa ja oikeastaan sen kanssakin
Sadistic Sacrament - ei tee mitään
Cruel Tutor - kaikista kamalista hirvein
Grave Pact - synergiat puuttuu
Diabolic Tutor - kallis ja tarpeeton
Ob Nixilis, the Fallen - mies vailla ominaisuuksia
Corrupt - ei jaksa näillä swampeilla
Enslave - siniseltä saa vastaavia efektejä paremmilla manahinnoilla
Rune Scarred Demon - 7 manan miehet alkaa olla liian kalliita, vaikka sheoldred onkin poikaa
Sheoldred, Whisperin One
Redirect - misdirection-efektit on tosi huonoja elleivät maksa 0-1 mana, ja silloinkaan en pelais
Rebound
Deflection
Truth or Tale - ihan järkyttävän kamalan huono
Circular Logic - parempiakin countereita on
Faerie Trickery - tää on jo ok, mutta välttämättä en pelais yhtään kolmosen counteria
Scattering Stroke - suurin osa nelosen countereista on myös täyttä tuubaa
Discombobulate
Overwhelming Intellect - onnea tällä osumiseen
Arcanis the Omnipotent - summoning sickness tekee tästä aikas heikon (consecrated sphinx sentään nostaa 2 jos vastustajalla ei ole instapoistoa ja on isompikin)
Perplex - mitähän tällä oikein haetaan?

Loput mitä jäi olivatkin jo väliltä pelattava - erinomainen. Lisäksi sinulla kuulosti olevan selvä game plan mielessä (treidaile yks yhteen ja pudota pommi), minkä mukaan korttivalintoja kannattaa arvioida. Pari muuta lähestymistapaa dekkiin ovat draw-go ja kala, mutta pidä rohkeasti kiinni omastasi. Strategiasta riippumatta jokaisessa UB:ssä pitäisi löytyä tilaa ainkin seuraaville (joita ei vielä mainittu): Thoughtseize, Counterspell, Mana Leak, Vendilion Clique, Jacet, Fact or Fiction, Cryptic Command, Treachery, Grave Titan. Osa voi toki olla budjetin takia ulottumattomissa.

Sopiva määrä landeja on joku 34-36 ja kiviä 5-7, tosin 0 kiveä ja 36-38 lääniä on myös optio.
« Viimeksi muokattu: 12.07.11 - klo 16:45 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Harvestman

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #2 : 12.07.11 - klo 19:10 »
No tässäpä vähän listaa korteista, joita voi cutata suht kivuttomasti:

Kiitos neuvoista. Otinkin lähes kaiken pois. Joitain kuitenkin haluan testata ennen poistamista.


Loput mitä jäi olivatkin jo väliltä pelattava - erinomainen. Lisäksi sinulla kuulosti olevan selvä game plan mielessä (treidaile yks yhteen ja pudota pommi), minkä mukaan korttivalintoja kannattaa arvioida. Pari muuta lähestymistapaa dekkiin ovat draw-go ja kala, mutta pidä rohkeasti kiinni omastasi. Strategiasta riippumatta jokaisessa UB:ssä pitäisi löytyä tilaa ainkin seuraaville (joita ei vielä mainittu): Thoughtseize, Counterspell, Mana Leak, Vendilion Clique, Jacet, Fact or Fiction, Cryptic Command, Treachery, Grave Titan. Osa voi toki olla budjetin takia ulottumattomissa.

Thoughtseize, Vendilion Clique, Fact or Fiction, Cryptic command: Heti kun löytyy sopivalla hinnalla/jaksaa hommata
Counterspell, Treachery, Grave Titan: Nämä olivatkin jo sisällä
Mana Leak: Laitan
Jacet: Pikkuinen löytyykin, 2.0 jahka raaskii hommata. Tekeekö kolmosella edes mitään?

Mitenkäs tämmöiset kuin:
Lim-Dûl's Vault: Kaivanee mitä tahansa.
Undermine: Counter ja 3 päähän mutta cc3 paljon?
Treasure Mage: Duplicant-tutor
Dimir Cutpurse: Varmaan ihan hyvä jos pääsee ajamaan läpi mutta altis poistoille.
Sphinx Summoner: Faksimies tutor. Joita kuitenkin vain 3 deckissä.
Head Games: Tekeekö tällä yhtään mitään? Redirectoituna itseen olisi varmaan aika jees mutta turhan vaikea toteuttaa.
Mindstab: Hidas?

Poissa Peikko

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #3 : 12.07.11 - klo 21:10 »
Jacet: Pikkuinen löytyykin, 2.0 jahka raaskii hommata. Tekeekö kolmosella edes mitään?

Ei.


Lim-Dûl's Vault: Kaivanee mitä tahansa.
Undermine: Counter ja 3 päähän mutta cc3 paljon?
Treasure Mage: Duplicant-tutor
Dimir Cutpurse: Varmaan ihan hyvä jos pääsee ajamaan läpi mutta altis poistoille.
Sphinx Summoner: Faksimies tutor. Joita kuitenkin vain 3 deckissä.
Head Games: Tekeekö tällä yhtään mitään? Redirectoituna itseen olisi varmaan aika jees mutta turhan vaikea toteuttaa.
Mindstab: Hidas?

Lim-Dûl's Vault - Sopii joihinkin komboihin. Tänne ei, sillä ei nosta korttia.
Undermine - Kolmen CC on liikaa ja controldekkiä ei kiinnosta ampua random boltteja vastukseen, kun tämä ei edes tapa planeswalkereita.
Treasure Mage - Wurmcoil Engine vielä tällä haettavaksi ja meillä on diili.
Dimir Cutpurse - Vaatii liikaa poistoa, jotta pääsisi läpi luotettavasti. Shadowmage Infiltrator on parempi, jos edes tälläistä kaipaat.
Sphinx Summoner - Liian vähän targetteja, eikä Sphinx ole edes kovinkaan hyvä, vaikka sillä olisi kohteita dekin täydeltä.
Head Games - Ei tee mitään. Redirectionia tälle ei voi edes tarjota, sillä controlloit yhä spelliä ja et ole sen laillinen kohde.
Mindstab - Hidas.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #4 : 12.07.11 - klo 21:13 »
Jacet: Pikkuinen löytyykin, 2.0 jahka raaskii hommata. Tekeekö kolmosella edes mitään?

Ei.


Noh noh. Siiran Erkin sanoin: se on PW, joka plussalla nostaa kortin.

Poissa Peikko

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #5 : 12.07.11 - klo 23:49 »
Formaatista löytyy kilokaupalla viiden manan vehkeitä joihin sininen täpouttaa paljon mielummin. Standardissa Jacen kohtalo saattaa olla muunlainen, mutta en kyllä usko, että mikään HL-dekki haluaa pelaa tätä esimerkiksi Future Sightin yli. Pidän myös Briberyä, Tezzeretiä, tai geneeristä "nosta muutama kortti" - sorceryä parempana ratkaisuna viidennelle vuorolle. Puhumattakaan edes siitä, mitä muilla väreillä on tarjota viidellä manalla.

Poissa Harvestman

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #6 : 13.07.11 - klo 01:59 »
Melko vähän countteria taitaa olla tuossa läjässä joten tuli selattua gathereristä kaikki siniset countterspellit. Tässä mielipiteiden kera listaa mielestäni käyttökelpoisista lapuista jotka jäivät mieleen.

Countersquall: Manacosti on hyvä muttei ostu miehiin.
Daze: Liian helposti ohipelattavissa?
Deprive: Vaikuttaisi ihan hyvältä. Läänin käteennosto vain mietityttää.
Force Spike: Lue Daze
Hinder: Vaikuttaisi EDH käyttikseltä. Mutta entäs tässä?
Liquify: cc3 eikä osu välttämättä tarvittaessa.
Mental Misstep: Vaikuttaisi hyvältä mutta aika ahdas osuma-alue.
Miscalculation: Huono mana leak?
Negate: Entä jo pitää countteroida mies?
Power Sink: Loppupeleissä varmaan ihan hyvä?
Rewind: Hintavahko "ilmainen" counter.
Spell Snare: Niinkuin Mental Misstep.
Spelljack: Exilöi jonka voi mahdollisesti castata sitten itse. Kallis.

Olisikos näistä mielipiteitä? Testaaminenhan se varmaan olisi paras keino selvittää tietyn lapun hyvyys. Ei vaan huvita kaikkia lähteä tilaamaan ja testaamaan kun pelisessioitakin on sen verran harvoin. Ulkopuoleistin listasta kaikki selvästi hyvät countterit, kuten mana drain ja desertion.

Poissa Curimus

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #7 : 13.07.11 - klo 09:55 »
Aggrot taitaa olla pahin uhka tälle pakalle (korjatkaa jos olen väärässä) eli halvat countterit on poikaa.

Mielestäni pätevät countterit (listaan mielivaltaisessa järjestyksessä, ja tarkistamatta mitkä olivat jo sisällä):
Daze
Force Spike
Hinder
Mental Misstep
Miscalculation
Negate
Power Sink
Rewind

Condescend
Convolute
Counterspell
Cryptic Command
Cursecatcher
Disrupt
Essence Scatter
False Summoning
Flutestorm (jos metassa pelataan paljon stormia)
Forbid
Mana Leak
Memory Lapse
Muddle the Mixture
(sikk tekh against FoW and Pact: Nix)
Pact of Negation
Remand
Remove Soul
Spell Pierce
Mikä ei tapa vituttaa.

Poissa Nastaboi

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #8 : 13.07.11 - klo 11:58 »
Oma counterilista näyttää vähän erilaiselta.

Näitä pelaisin varmasti:

Mana Drain
Cryptic Command
Force of Will
Counterspell
Mana Leak

(Vendilion Clique
G.E. Archmage
Venser)

Näistä pelaisin osaa:

Spell Pierce
Logic Knot - unohdettu helmi, aina osuu UU:lla
Deprive
Condescend
Negate - pelaat riittävästi poistoa miehiin
Pact of Negation
Spell Snare
Miscalculation
Remand
Forbid - usein ainoa 3cc counteri pakoissani
Exclude
Force Spike
Dismiss
Dissipate/Faerie Trickery

Nää voi olla hyviä joissain muissa pakoissa:

Daze - jos et haluakaan päästä kuuteen manaan pelin aikana
Memory Lapse - tempodekeissä ja comboissa
Muddle the Mixture - combo
Delay - combo
Evasive Action - pelaat yli kolmea väriä
Rewind - vaatii hieman enemmän instanttia, mitä castailla ylimääräisillä manoilla
Commandeer - pelaat yli 50 sinistä korttia
Decree of Silence - pelaat Academy Rectoria / Enduring Idealia
Disrupt - haluat nöyryyttää vastustajaa

Muille countereille ei omista pakoistani löydy tilaa kuin Battle of Witsille, vaikka eivät nekään kaikki ihan onnettomia ole. Flutestormia en ole testannut, mutta vaikuttaa huonolta. X-countereista en tykkää (paitsi mainituista) ja kalliit vehkeet on useimmiten ihan hirveitä, koska et voi pelata mitään omalla vuorollasi eikä vastuskaan varmaan pelaa mitään, jos sinulla on UUUBB1 auki ja sillä on tiskissä yksikin ajava mies.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Harvestman

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #9 : 16.07.11 - klo 20:49 »
Jesh. Tähänkin pientä päivittelyä. Manabase on monipuolistunut ja muutama kortti lähtenyt ja uutta tullut tilalle. Edellä mietteitä.

Poistetut:
Morphling: Miehiä on jo aika paljon ja tämä ei kuitenkaan tee muuta kuin lyö max 5:ttä ja vie manaa prosessissa.
Circular logic: No parempiakin todella taitaa olla.
Consult the Necrosages: Kortinvetoa on jo ja discard ei ehkä niin suuressa roolissa.
Thopter Assembly: Kallis ja helevetin hidas. Enkä halua kombotta Time Sieven kanssa kun se on tylsää.

Lisätyt:
Mental Misstep: Halpa kountteri joka voi olla tarpeeseen loppupeleissäkin.
Serum Visions: Preordainin pikkuserkku. Whats not to like?
Hinder: Tempoetua tai korttietua. Estää gravelta takaisinnoston.
Control Magic: Lienee paras aura tähän tarkoitukseen.
Urza's Factroy: Tämä tuli mukaan semivahingossa kun aivopierun takia sekoitin tämän Mishra's Factoryksi. Tekeekö tällä mitään?

Mietinnässä:
Mindbreak Trap: Voi pysäyttää "can't be countered" spellit ja stormit und cascadet. Mutta 2UU.
Daze: Tää vois olla kanssa ihan hyvä mutta minkä tilalle?
Engineered Explosives: Voisi olla hyvä aggroja vastaan. Massapoistoja kuitenkin "jo" kolme. Kanattaako laittaa ollenkaan? Jos kyllä niin jonkin tilalle vai neljänneksi poistoksi.

Testejä en ole edelleenkään kerennyt kummempia suorittaa, kun kaikki tuntuu nykyään pelaavan vain EDH:ta.

E: Pakka siis tämähetkisessä kokoonpanossaan aloitusviestissä. Viimeksi poistetut yliviivattuina ja viimeksi lisätyty lihavoituna.
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo 21:24 kirjoittanut Harvestman »

Poissa Thalian

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #10 : 16.07.11 - klo 20:54 »
Engineered Explosives: Voisi olla hyvä aggroja vastaan. Massapoistoja kuitenkin "jo" kolme. Kanattaako laittaa ollenkaan? Jos kyllä niin jonkin tilalle vai neljänneksi poistoksi.

EEn yksi hyvistä puolista on se, että sen voi tutoroida trinket magella. Siksikin sitä pelataan suht usein tämän kaltaisissa listoissa. Ja on se toki aika hyvä vastaus moniin juttuihin myös.

Poissa Nastaboi

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #11 : 17.07.11 - klo 02:54 »
Mental Misstep: Halpa kountteri joka voi olla tarpeeseen loppupeleissäkin.
En kyllä tykkää tästä sitten yhtään non-legacyformaateissa, mutta olen ennenkin ollut väärässä.
Lainaus
Serum Visions: Preordainin pikkuserkku. Whats not to like?
Aika paljonkin. Kuten se, että nostat ensin sen kortin blankkona etkä saa sitä valitsemaasi hyvää korttia käteen ennen kuin vasta seuraavalla vuorolla. Kortti on ihan järkyttävän huono ja pelattava ainoastaan joissain comboissa.
Lainaus
Hinder: Tempoetua tai korttietua. Estää gravelta takaisinnoston.
Tarkalleen ottaen jos vastaat yhdellä kortilla vastustajan korttiin et saa yhtään korttietua. Tempoetua saat, jos counteroitu taika on manacostiltaan Hinderiä kalliimpi.
Lainaus
Urza's Factroy: Tämä tuli mukaan semivahingossa kun aivopierun takia sekoitin tämän Mishra's Factoryksi. Tekeekö tällä mitään?
Jos on tilaa värittömille landeille niin kyllähän tuota pelata voi.
Lainaus
Daze: Tää vois olla kanssa ihan hyvä mutta minkä tilalle?
Ei ole oikein tällä pakalla varaa palautella islandia käteen alkuvuoroilla.

Explosivesin kanssa kannattaa pelata random sourceja kolmannelle värille tyyliin Vivid Creek ja Marsh, Coalition Relic. Prophetic Prism toimii myös, vaikka en korttia muuten arvostakaan. EE vain huononee jonkin verran, jos sitä ei edes teoriassa pysty pelaamaan kolmosella - itse en edes muista, milloin viimeksi olisin räjäyttänyt sen jollakin muulla määrällä countereita.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Harvestman

Vs: U/B läjä [GER]
« Vastaus #12 : 17.07.11 - klo 14:32 »
Tarkalleen ottaen jos vastaat yhdellä kortilla vastustajan korttiin et saa yhtään korttietua. Tempoetua saat, jos counteroitu taika on manacostiltaan Hinderiä kalliimpi.

Ach. Tempoedun ajattelin näin että jos kortin palauttaa pakan päälle niin opponentti joutuu nostamaan saman kortin uudelleen ja on näinollen yhden kortinnoston jäljessä. Noh, termit ovat muutenkin vähän hakusessa vielä. Korttiedussa en tiedä mitä ajattelin  ???
« Viimeksi muokattu: 17.07.11 - klo 14:35 kirjoittanut Harvestman »

Poissa Harvestman

Vs: U/B + CTRL + DEL
« Vastaus #13 : 03.07.12 - klo 23:22 »
Suurin osa uusiksi. Dekin viimeisin versio aloitusviestissä. Kommentiti tervetulleita.

Poissa Nastaboi

Vs: U/B + CTRL + DEL
« Vastaus #14 : 07.07.12 - klo 17:50 »
En edelleenkään tykkää noista kalliista countereista. Poistaisin varmaan kaikki ja tilalle pari halpaa counteria (= Snare ja Pierce), pari poistoa ja pari halpaa äijää. Baleful Strix on ehdoton, Sower ja Nighthawk kovia.

Dimir Aqueduct voisi olla ihan jees. Sulla on kumminkin pari ETB-lääniä joista saa uudet triggerit,  Vesuvan voi haluta nollata ja Tolariastakin saa valuet vaikka olisi joutunut pelaamaan sen alkupelissä manaksi. Kunhan et vain pelaa sitä vuorolla 2 päin Wastea.
« Viimeksi muokattu: 07.07.12 - klo 17:52 kirjoittanut Nastaboi »
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Peikko

Vs: U/B + CTRL + DEL
« Vastaus #15 : 07.07.12 - klo 19:37 »
Meloku on liian hidas. Edes dekeissä, joissa sen abilityä voi abusoida, se ei vaan ehdi tehdä tarpeeksi. Harmi kylläkin, sillä korttia on oli kiva pelata :(

Vessin voi päivittää 2.0-versioon. Edict + muutama life kun on varsin hyväksyttävä diili ja +1 kyky on oikeinkin mainio hitaissa controlleissa.

Trimmaisin manabaseakin hieman. Noin montaa fikseriä et kyllä varmaankaan tarvitse ja näin väistät hieman Price of Progressia ja muita ilkeyksiä. Ihan monottaisin vähintään Underground Riverin, varmaan myös River of Tearsin. Parista huonoimmasta utility-ländistä hankkituisin myös eroon. Halimar Depths, Vesuva ja Thawing Glaciers ovat aikansa nähneitä ja täpissä peliin tuleminen on niin tuhottoman raskasta. Tilalle basicceja.

Kalliit countteri tosiaan pois. Exclude on nykyään ainoa kolmen mana countteri jota edes harkitsen ja sekin vaatii oikean dekin alleen. Tähän voisi sopia.

Bitterblossom on mielestäni liian hidas ~kaikkeen. Tässä voisi teoriassa jaksaa, mutta en kyllä jaksa uskoa. The Abyss taasen vaikuttaisi olevan oikeinkin veikeä. Jumittaa tehokkaasti ja dekkisi kuitenkin on erittäin vahvoilla jos kumpikaan ei tee mitään kun kaikki vaikeat vekottimet voi countteroida.

Itse pelaisin:

Tutoria tai kahta lisää Thoptermiekalle. Voimakas combo, joka voittaa aggressiviset dekit vuorossa tai kahdessa. Muddle the Mixture tulee ainakin mieleen.

Intuitionia. Hieman kömplö tutori, mutta ajaa asiansa ja voi metsästää valuet himaan hakiessaan flasbackejä.

Phantasmal Imagea. Reaktiivisissa dekeissä ehdoton.

Tombstalkeria. Kahden-kolmen manan piffi. Loistava finisher/blokkeri, joka jättää manat auki.

Agony Warp. Poisto Merchant Scrollille.

Ghastly Demiseä. Yhden manan instant-poisto. Ennen kun tämä on sisällä, älä edes harkitse Doom Bladea.

Vedalken Shacklesia. Voi voittaa pelin yksinäänkin.

Poissa Nastaboi

Vs: U/B + CTRL + DEL
« Vastaus #16 : 08.07.12 - klo 15:33 »
Nihil Spellbomb!

Kännykällä kirjoittaminen on sen verran hidasta, että ehdin unohtaa osan siitä, mitä piti sanoa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM