Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Maverick  (Luettu 11450 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dashenroz

Maverick
« : 26.02.15 - klo 20:56 »
Tuoreena Legacy-harrastajana ajattelin kysyä kokeneemmilta, uskaltaako tällaisella listalla lähteä pelailemaan tuntemattomaan metaan. Onko jotain ilmiselviä heikkouksia tai puuttuuko jotain tärkeää? Lista on käytännössä sama, jolla David McDarby voitti SCG Openin joitakin kuukausia sitten.

Creatures (25):

4x Deathrite Shaman
4x Knight of the Reliquary
4x Mother of Runes
1x Qasali Pridemage
1x Scavenging Ooze
2x Stoneforge Mystic
2x Spirit of the Labyrinth
2x Gaddock Teeg
4x Thalia, Guardian of Thraben
1x Dryad Arbor

Enchantment (1):

1x Sylvan Library

Instant (6):

3x Abrupt Decay
3x Swords to Plowshares

Sorcery (4):

4x Green Sun's Zenith

Artifact (4):

1x Umezawa's Jitte
1x Sword of Fire and Ice

Land (22):

1x Forest
1x Bayou
1x Bojuka Bog
2x Cavern of Souls
1x Horizon Canopy
1x Marsh Flats
2x Savannah
1x Scrubland
3x Verdant Catacombs
4x Wasteland
1x Karakas
4x Windswept Heath

Sideboard:
1 Nihil Spellbomb
1 Pithing Needle
1 Ethersworn Canonist
1 Burrenton Forge-Tender
1 Zealous Persecution
4 Thoughtseize
1 Batterskull
1 Sword of Light and Shadow
1 Eidolon of Rhetoric
2 Containment Priest
1 Surgical Extraction

Poissa Rancid-

Vs: Maverick
« Vastaus #1 : 26.02.15 - klo 21:13 »
Ehkä isoin ongelma tällaisessa vihanalledekissä on se, että pitää tietää tavallista paremmin, mitä asioita mitäkin vastustajaa vastaan kuuluu vihata. En osaa itse sen paremmin asiaa yksilöidä, mutta kannattaa varmaan aloittaa pohtimalla, mitkä kortit on ns. sysipaskoja esim. pultteja tai countertop-dekkejä vastaan. Ääripäitä edustavien dekkien jälkeen voi siirtyä enemmän toisiaan muistuttavien dekkien (esim. UR delver vs BUG delver vs RUG vs mitänäitäkalojaon, tai sitten Sneak & Show vs OmniTell) välisten pienten erojen kanssa painiskeluun.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Maverick
« Vastaus #2 : 26.02.15 - klo 22:27 »
Lista on varmasti ihan kilpailukykyinen. Voipi olla että 2x Spirit of the Labyrinth on vähän turha mainissa nytkun Treasure Cruise sai banaania. 1 x Burrenton Forge-Tender on myös sidellä melko turha nytkun UR Delver ei enää ole "the thing". Lisäisin itse Stoneforge Mysticejä ja laittaisin Batterskullin mainiin nykymetassa.

Perinteisesti Maverick on hyvä Delver deckejä vastaan ja combodeckejä vastaan pitää sitten löytää oikea vihanalle. Decki on varmasti mielenkiintoinen pelata ja tarjoaa paljon valintoja eli siinä mielessä ihan hyvä sukellus (vaikkakin sieltä vaikeimmasta päästä) Legacyn maailmaan. Hyvä tapa kehittyä on myös katsoa toisten pelaavan samalla pakalla (youtube) niin pikkuhiljaa siinä oppii. Varsinkin tälläisellä deckillä kokemus parantaa tuloksia kummasti eli ei muutakun pelailemaan!

Poissa J-Ohraaho

Vs: Maverick
« Vastaus #3 : 26.02.15 - klo 22:37 »
Juu komppaan Wormasteria, ite pelaan Spiral Tidee lekassa. Se nyt ei oo tier dekki ja on oikeastaan vihanalleen verratessa täysin erilainen läjä.
Sain ite oppia pirusti, kun katsoin Feline Longmoren pelejä Spiral Tidellä just SCG:n openista, jonka hän voittikin. Siinä niiden tuntien aikana niitä tuli edes takas loopattua ns pikaopittua dekin synergioita ja miten missäkin vaiheessa pitäis tehä.
Tottakai todellisuudessa jokainen päätös tehään ite, mutta minua helpotti kummasti tuo malli.
Spiral Tide on myös mun ensikosketus Legacyyn. Ostin kaverilta Spring Tiden ja muutin sen sit Spiral Tideks, Kynttilät harmin paikka puuttuu.

Poissa Dashenroz

Vs: Maverick
« Vastaus #4 : 27.02.15 - klo 07:31 »
Kiitoksia vaan kaikille vinkeistä. Olen jo tutustunutkin sekä dekkiin että formaattiin katselemalla striimejä sun muita videoita ja olen ns. yrittänyt käyttää aivojani pohtimalla, mitkä kortit ovat hyviä missäkin matchupeissa, ja miksi mikäkin kortti dekissä on. Lähden ainakin aluksi kokeilemaan kahdella Spirit of the Labyrinthilla Cruisen banneista huolimatta, koska ymmärtääkseni kyseinen kortti on hyvä sellaisia dekkejä vastaan, jotka pelaavat Brainstormia ja sinisiä cantrippeja. Ja tällaisia dekkejähän riittää. Burrenton Forge-Tenderin taidan sidellä korvata jollakin.

Huomenna pääsee sitten itse kokeilemaan, mikä toimii ja mikä ei. Onneksi dekki vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hauskalta pelata.

Poissa Fogxanic

Vs: Maverick
« Vastaus #5 : 27.02.15 - klo 12:19 »
Tupla Teeqi vaikuttaa ainakin minun mielestäni olevan juuri Cruise metaan suunniteltu ukko, ottaisin toisen pois. Laittaisin SOFAIn sidelle ja batterskull mainiin. Luulen että tälläisessä pakassa kuuluisi pelata Maze of Ithiä. Luultavasti Bobeja kannattaisi nykyään pelata myös. Kokeile itse niin huomaat onko jotain paranneltavaa.

Poissa kaMeli85

Vs: Maverick
« Vastaus #6 : 27.02.15 - klo 13:44 »
Tupla Teeqi vaikuttaa ainakin minun mielestäni olevan juuri Cruise metaan suunniteltu ukko, ottaisin toisen pois. Laittaisin SOFAIn sidelle ja batterskull mainiin. Luulen että tälläisessä pakassa kuuluisi pelata Maze of Ithiä. Luultavasti Bobeja kannattaisi nykyään pelata myös. Kokeile itse niin huomaat onko jotain paranneltavaa.

Itse olen tästä jokseenkin eri mieltä ja pelaisin tuota kahta, sideltä saattas olla kolmaskin.. =D siitä olen samaa mieltä, että itsekokeilemalla paras..
Teeq on vaan niin kiva esim. miraclesia vastaan, joka kai aika suosittu.. emt.

Poissa Hopo

Vs: Maverick
« Vastaus #7 : 27.02.15 - klo 14:21 »
Toinen Teeg tuntuu tosiaan bännien jälkeen liioittelulta. Sen voinee hyvin siirtää sidelle niitä miracle/elves/storm-matseja varten.

Bännien jälkeen BUG on taas pelattavampi väriyhdistelmä kuin Cruisen aikaan joten yrittäisin mahduttaa sekaan pari Mirran Crusaderia niitä varten. Ei ne muutenkaan huonoja ole näissä mystic-buildeissa.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Dashenroz

Vs: Maverick
« Vastaus #8 : 28.02.15 - klo 15:01 »
Menin dekillä 2-3 Porojen turnauksessa. Voitin "epäreilut" dekit (Painter ja Reanimator) ja hävisin reiluille dekeille (2x Death & Taxes ja RUG? Delver). Toi D&T tuntui olevan aika nihkeä matchuppi. Oma manabase on kuitenkin sen verran raskas, että Wastelandit ja Rishadan Portit tekevät pahimillaan aika kipeää.

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Maverick
« Vastaus #9 : 06.03.15 - klo 21:14 »
Oliskohan meikäläisen lista tuon tapainen. Siden listasta vaihtuu kortteja jonkin verran oikeastaan joka pelikerralla (enkä nyt ulkomuistista viimeisintä listaa muista...). Kohtuullisesti on mennyt harjoittelun määrään nähden. Eli eiköhän sinun listallasi ole ihan hyvät saumat, tuurista riippuen.

Creatures (22):

4x Deathrite Shaman
4x Knight of the Reliquary
4x Mother of Runes
1x Qasali Pridemage
1x Scavenging Ooze
2x Stoneforge Mystic
1X Scryb Ranger
1x Gaddock Teeg
3x Thalia, Guardian of Thraben
1x Dryad Arbor

Instant (8):

4x Abrupt Decay
4x Swords to Plowshares

Sorcery (4):

4x Green Sun's Zenith

Artifact (2):

1x Umezawa's Jitte
1x Batterskull

Land (23):

1X Maze of Ith
1X Plains
1X Swamp
1x Forest
2x Bayou
1x Marsh Flats
2x Savannah
1x Scrubland
4x Verdant Catacombs
4x Wasteland
1x Karakas
4x Windswept Heath

Sideboard:

1 Krosan Grip
1 Scavenging Ooze
1 Gaddog Teeg
1 Bojuka Bog
2 Zealous Persecution
4 Thoughtseize