Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Punkaharju] GP Punkaharju: Raportti (+Mikkelin Legacy)  (Luettu 1321 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Yan

Team KALA:

Janne Nousiainen (ex-KuokKALA)
Jussi Ahokas (KuokKALA)
Miro Ahvenainen (se on kala jo nimen puolesta, mutta KuokKALA)
Aapo Jantunen (ex-ParikKALA)
Petteri Tarkiainen (ex-ParikKALA)
Esko Tynkkynen (ex-ParikKALA, KokKALA)
[Mikael Teittinen (16)]

Team KALA jätti säästelymielessä Amsterdamin reissun väliin, koska olihan seuraavalle viikonlopulle luvassa heti uutta GP:tä. Punkaharjun perimmäisessä nurkassa, idyllisessä korpimaastossa, siellä ison herran selän takana sijaitsee Hiukkajoen kylä, josta löytyi sopiva maalaistalon isäntä pitämään KALA invitationalsit. Hiukkajoella traktorit kulkevat työntämällä, miehet on punaniskoja ja hiekkateillä saa ajaa kännissä ihan luvan kanssa. Mutta palataanpa ihan sinne alkulähteelle, ei aivan valovuoden päähän, mutta perjantaihin sentään.

Aamu alkoi lähes mahdottomalla yllätyksellä, kun Jussi ilmoitti olevansa lähes puolitoista tuntia ajoissa. Eipä mitään, kyllä minulta onnistuu pakkaaminen vartissa ja ihme kyllä mitään ei edes unohtunut. Poikkesin vielä KuokKALAan noutamaan pari kalaa kyytiin ja päästiin ajolle. Puolen tunnin ajomatkan jälkeen Jussi kaivoi repusta voileivän esiin, jolle muu autokunta antoi ansaitut aplodit. Matkan varrella koukkasimme myös Mikkeliin noutamaan lisää kalaa kyytiin, Peten muodossa. Ilmeisesti torilta olisi hyvällä tuurilla saanut myös muikkuja. Loppumatka sujui techejä miettien ja ransKALAisia suunraikastimia maistellen.

Saavuimme Punkaharjulle oikein hyvissä ajoin.  Heti sisään astellessa tuli hyvin selväksi, kuinka lähellä Amsterdamia sitä oltiinkaan: lämpölampun alla kasvoi ”jotain chiliä.”Aapo ja Esko olivat jopa valmistaneet meille hirveän juhlaillallisen, se siis sisälsi hirveä. Mutta päästiin sitä sentään jossain vaiheessa asiaankin, nimittäin GP:n ykköspäivälle. GP toimi jokseenkin tällaisella kaavalla: Listalla oli erilaisia formaatteja, joista jollekin kukin pelaaja sai antaa joka kierroksella kaksi ääntä ja jollekin toiselle yhden äänen. Eniten ääniä saanutta formaattia pelattiin sillä kierroksella, mutta ääniä ei nollata missään vaiheessa. Kierroksen jälkeen jo pelatut formaatit poistettiin listalta. Kierroksen pisteytys meni näin: 6-4-3-2-1-0

Ensimmäisenä formaattina pelasimme M11-M11-M12 draftia, koska produktia sattui löytymään juurikin tuon verran. Petteri tosin pelasi ilmeisesti M11-M12-M11 draftin, mutta kukaan ei huomannut mitään eroa. Avasin Mun Titanin, mutta ei se kovin pitkälle jaksanut. Oma kohokohta osui viimeisen kierroksen jumbofinaalin kolmanteen peliin, kun Jussi on 14 lifessä ja ajaisi tasarahat sisään seuraavalla vuorolla, vaikka blokkaisin miten. Lähden siis kahdella nallellani ajoille, Jussi ei blockkaa. Giant Growth, Giant Growth, joku +4/+4 jönttis. Hirvee formaatti kaikin puolin. Aapo tai Miro kai voitti.

Toisena formaattina pelasimme ratkiriemukasta Fluxxia. Fluxx on korttipeli, mikä ainakin Aapon mukaan vaatii pelkästään taitoa, en voi olla erimieltä. Pelasimme siis 5 gamea, voittaja aina pois ringistä ja pisteet kotiin. Voitin siis ensimmäisen pelin toisella vuorolla, Hearts and Minds. Tottakai sadan kortin 1-off pakasta kolmen kortin tonkiminen on taitoa.

Päivän (yön?) viimeiseksi formaatiksi valikoitui juuri sleevattu Modern Rarity Cube (kiitosta vaan poroille). Draftasin itselleni aivan nutsin UWr deckin pingereillä, finaalissa jouduin kuitenkin nöyrtymään Mun, eikun siis Peten Titanille ja valkealle Zenithille. Tässä vaiheessa huomattiin kellon olevan jotain 5 ja Mirokin oli hävinnyt jo nukku-maahan. Ainiin, mitäs lauantai Legasyssä pitäis pelata?

Pakollisista formaateista päivä kaksi alkoi Mikkelin Legacyllä. Saatoin nukkua kaksi tuntia kuunnellen Miron mörinää ja Jussikin taisi tyydyttää tarpeitaan selkääni vasten. Yön pimeinä tunteina päädyimme historialliseen ratkaisuun, että kontrolli deckeistään tunnettu Team KALA aikoisi edustaa Mikkelissä combolla. Teamin deckeistä 5/6 oli comboa ja Eskolle teimme sitten ihan vittuillaksemme hyvän deckin. Itse pistin ensimmäistä kertaa Paintteri vehkeet sleeveihin, ja pelasin muutaman pelin Eskon Delver Thresholdia vastaan, ei mitään mahdollisuuksia. Muiden deckit olivat mallia toinen Paintter, TES, Reanimator ja Dredge.

Nukuin ja ajoin matkan Mikkeliin. Metasta n. 50% olikin sitten comboa, ehkä hiukan meidän avustuksella.

[MIKKELIN LEGACY]:

Ensimmäisellä kierroksella tarjoiltiin vastaan Henri ja Reanimator kahdella brainstormilla (!?). En muista miten pelit on menneet mutta 2-1 näköjään voitin. Toisella kierroksella osuin Eskoon, eli ei mitään mahdollisuuksia. Mä en tiedä, mutta noi Paintter vs Tempo Threshold gamet ei ainakaan mun puolella pöytää olleet missään vaiheessa kovin hauskoja.

Kolmannella kierroksella vastaan asteli lepran mies Tabell, hallitseva Legacy Champion. Tai no oikeastaan voisi melkein byeksi tituleerata. Vastustaja ottaa game lossin kun Eva Green ei listan mukaan sisällä yhtään Bayouta. Toisessa pelissä niitä Bayouta ei sitten näy, ainakaan kuuteen vuoreen, ainoastaan yksi Wasteland. Näin ollen mulla on oikein hyvin aikaa nostaa ihan täyttä kuraa ja pyöriä silti n. kuudella backupilla.

Neljännellä kierroksella pelaan burnia vastaan. Pelaan vuorolla 2 Grindstonen. Vastustaja haluaa ampua mua omalla vuorollaan Incineratella. Kolmannella vuorolla pelaan Paintterin ja LEDin. Menemme siis seuraavaan. Anttu aloittaa innoissaan pelin Null Rodilla, mä avaan vähän väsyneesti Show and Tell -> Emrakul. Voitin. Tässä vaiheessa 3-1 ja mulla oli semmonen maku suussa, että en ole pelannut yhtään peliä. Kebabkaan ei maistunut hyvälle ja nälkäkään ei ollut. Chaoswormin kanssa tasuroin itseni toppiin.

Top kasissa saan lisää lepraa, Elmeriä ja Elmerin uutta partaa, näyttää muuten aika paljon lepreconilta, vain hattu puuttuu. Elmeri (Affinity)oksentaa ensimmäisessä pelissä pöydälle, tilanne näyttää erittäin pahalta, joten julistan vieressä seuraavalle arvoisa non-Special Judge Arttu Tapiolle, että ei tässä oikein muu auta kun kuoria Grindstone pakan päältä. Maahinen (tai mikä lie) cuttaa deckin ja toteuttaa toiveeni, käy se joskus mullekin! Toisessa pelissä sama toistuu, sillä erotuksella, että mä en tee mitään. Kolmannessa pelissä lupaan Artulle, että voitan kahdella eri tavalla. Elmeri olisi lopettanut pelin ilman deckkiä ja ilman permanentteja, mutta oikeaoppisesti tätä tyydytystä ei minulle suotu, vaan peli loppui sillä kolmannella mahdollisella tavalla.

Top 4 ja vastaan Esko. Sanoinko jo, että ei mitään mahdollisuuksia? Ihan sama, harmi kun Esko häviää lopulta finaalin. Kolme Team KALAn jäsentä topissa, loput sijoilla 9. 10. ja 11.

[/MIKKELIN LEGACY]

Aapo ajoi takaisin Punkaharjulle, en nukkunut. Tässä vaiheessa GP:tä mun tilanne näytti erittäin hyvältä, tuntuva pistejohto nimittäin. Petteri kun vielä droppasi ja jäi Mikkeliin, oli täysin selvää, että jokaisesta lajista saisi ainakin pisteitä.

Tässä vaiheessa pojat kuitenkin käynnistivät melkoisen taktiikka pelin ja äänestivät seuraavaksi lajiksi Carcassonnen. Taisin saalistaa tästä lajista vaivaiset 2 pistettä, jostain syystä. Kolmantena lajina tarjoiltiin sitten Robo Rallyä, missä minut tönittiin kolmeen kertaa ulos laudalta yhteistuumin. Miten niin tässä oli jotain tiimipelin makua? Kello oli taas ehtinyt jonnekin kuuden tienoille, kun huomasimme, että GP oli päätynyt kutkuttavan jännittävään tilanteeseen. Tasapisteissä kärjessä olimme minä, Esko ja Aapo. Kolmannen päivän Tractor Pushingista oli tiedossa vain osallistumispisteitä, joten toisen päivän viimeinen laji ratkaisisi kaiken. Äänestys siis vain käyntiin ja mikäpä muukaan osui viimeiseksi lajiksi, kuin taitopelien kuningas: TEITTINEN! Pelin ideana on tietysti heittä D20 nopalla tasan 16, ensimmäisenä tämän suorittanut pelaaja voittaa. Arvoimme aloittajan ja itselle osui kohtuullisen heikko nelospaikka. Noin viidentoista kierroksen jännittävän heittelyn jälkeen ajattelin vihdoin päästää pojat tuskistaan ja julistin, että näin se 16 heitetään! …ja sieltähän se tuli! GP Punkaharjun voitto irtosi tiukan taistelun jälkeen, Esko selvisi Legacyn tapaan kakkoseksi ja Aapo jätettiin kolmanneksi. Jussi nousi kolmannen päivän Traktorin työntöön osallistumalla Petterin ohi, joten herää kysymys: kannattiko dropata?!

Sunnuntaina ajeltiinkin sitten vain kotiin, josta tietenkin jatkoin suoraan työpaikalle ja yövuoroon. GG, ei voi mitään jos pomo nostaa nutsit. Viikonlopun vinkkeinä voin tarjoilla sen verran, että vessakäynnillä voi ihan hyvin unohtaa Aku Ankat ja muut höpöhöpö lehdet, kun voi esim. viuhuttaa comboa, mutta muistakaa, että älkää jättäkö vessapaperia paINtterin päälle!

« Viimeksi muokattu: 31.10.11 - klo 02:17 kirjoittanut Yan »