Prosessi mihin olet ryhtymässä, eli siis aidon Magic-setin tasoinen laajennus, on aivan tolkuttoman laaja ja raskas toteuttaa aikomallasi laadulla. Itse en ole luova, mutta vaikea on uskoa että luovatkaan ja asiasta jokseenkin kiinnostuneet henkilöt löytävät aikaa tuollaiseen projektiin ihan tuosta vain. Tämä foorumi on myös muiden some-kanavien myötä muuttunut melko hiljaisiksi vuosien myötä. En tiedä onko se sitten Facebook vai mikä paikka, missä voisi löytää samanhenkisiä tyyppejä enemmänkin.
Ja minä "tiedän" Magicin suunnitteluun liittyviä asioita, koska luen viikottain pääsuunnittelija Mark Rosewaterin artikkelit, tehnyt näin jo melkein 20 vuoden ajan poislukien välissä oleva muutaman vuoden tauko. Seuraan myös hänen tumblr:ää; on muuten mielenkiintoista jos on kiinnostunut Magic-suunnittelusta ja maailmasta, eli suosittelen tsekkaamaan pari-kolme kertaa viikossa jutut blogatogista. Luma tuosta linkkasikin blogatogista syyn sille, miksi lähettämiäsi suunnitteluita ei WotCissa tulla edes vilkaisemaan. Eikä se ole yhden miehen linjaus, vaan koko yhtiön. Ja lakitekniset syythän siellä takana ovat.
Inspiraatiotakin on hankala täältä muidenkin ehkä ammentaa, kun vasta kuvailit settiäsi. Yksi asia mikä heti itselle pisti silmään, on että setit ovat vain kaksivärisiä. Itse kyllä suosisin perinteistä kaikki värit kattavaa settiä teemasta riippumatta. Jos pistäisit jotain esimerkkisuunnitteluja korteistasi, niin ehkä joku luova foorumisti voisi jotain siihen istuvaa ehdottaa. Mutta varoitan kyllä, että koska halusit laaduksi WotC-tason settiä, voi äkkiä tulla kärkkäitä kommentteja jos mekaniikoissa tai ihan voimatasossa on jotain sanomista. Voimatason säätöhän ei sinänsä ole suunnittelijan hommaa, vaan siihen löytyy sitten oma poppoo joka säätää ne kohdilleen, tai no ainakin yrittää ottaen huomioon nykyisen Standardin bannilistan. Mutta jos on tarkoitus puskea priimaa tuutista pihalle, pitäisi balanssikin olla hyvässä suhteessa nykysetteihin verrattuna.
Onko setistä myöskin tarkoitus tulla draftattava? Se aiheuttaa omat haasteensa.