Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kehnolla budjetilla casualhardcore Magicia Turussa  (Luettu 12790 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Matrix2014

Minulla on uusi ystävä jolla on kehno budjetti alle 100 euroa yhteen tai kahteen Magic pakkaa varten ei ennestään omista kortteja mutta on lainannut meidän pakkoja ja nyt haluaisi ostaa jonkun pakan.

Me pelataan semihardcore Legacy säännöillä mutta on myös theme pakkoja. Koska heikoimmat dekit ovat enemmän Modern/standard välimastoa dekki kovuudessa niin ei nyt tarvitse olla super dekki.

Selitin vain että standard ei kiinnosta tippakaan ja nyt tämä uusi tulokas joka ei omista mitään haluaisi oman pakan alle 100 euro hinta?

Mitä suosittelisitte ostamaan nyt vuonna 2018 tälle alokkaalle meidän ryhmään Turku seudulla?

Hän on uusi ystäväni ei puhu suomea mutta puhuu täydellisesti englantia niin minä kirjoitan tämän kysymyksen hänen puolesta.

Aika iso taso ero budjeteissa meillä on mutta me usein otetaan multiplayer ja team plays 3 vs 3 niin jos joku on hieman heikompi ei vältämättä häviä.

Semi casual/Hardcore Legacy... Manaless Dredge, Antidredge deck, TURN 1 KILL COMBO deck,  ULTRA control deck Jace The Mind Sculptor.
Highlander/Commander dekissäni on Mana Drain, Underground Sea, Volcanic Island, Badlands...

Tähän ympäristöön missä on kovempia budjetteja minun ystäväni koettaa uida jollain alle 100 euron dekillä.
Älkää ehdottako Merfolk budjetti pakkaa meillä on jo 2 Merfolk pakkaa meidän ryhmässä.
« Viimeksi muokattu: 02.03.18 - klo 13:11 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Retardi

Varmaan lähimmäksi budjettia ja kilpailukykyä pääsee ostamalla burnin, toki Goblin Guidet varmaan joutuu korvaamaan jollain huomattavasti huonommilla äijillä ja Lava Spiket/Chain Lightningit jollain vähän jörbemmällä mutta muuten pakassa ei mitään kovin kallista taida löytyä.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Anssi

Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Matrix2014

Tässä on minun on oma kehittämä semi hardcore/casual ANTIDREDGE deck joka antaa kyllä TURPIIN jollekin
Dredge deckille enemmän kuin 50% mahdollisuus:

Voitte valittaa vaikka kuinka paljon missä on Tarmogoyfit mutta
en ole ostanut niitä ja siinä on mana engine ja dekin nimi on Spiritmonger
koska kukaan muu ei pelaa sillä ja antaa kyllä turpiin Dredge dekeille!
¨
60 cards... me ei pelata sideboardilla paitsi jos pelataan joillakin Cunning Wish tai Burning Wish
jne sellaisilla loitsuilla meidän metassa.

22 Lands:
2 Bayou
4 Bojuka Bog
3 Forest
1 Hissing Quagmire
3 Owergrown Tomb
1 Svamp
1 Tree Top Village
1 Verdant Catacombs
3 Wasteland
3 Wooded Foothills

25 Creatures:
4 DeathRite Shaman
4 Priest of Titania
4 Reclamation Sage
2 Shriekmaw
4 Spiritmonger
2 Thrun, The Last Troll
4 Yixlid Jailer

1 Enchantment:
1 Pernicious Need

7 Instant:
1 Naturalize
3 Diabolic Edict
1 Heroe's Downfall
2 Tribute to Hunger

1 Planeswalker:
1 Garruk Wildspeaker

4 Sorcery:
2 Hymn to Tourach
1 Maelstorm Pulse
1 Overrun
« Viimeksi muokattu: 14.01.18 - klo 20:20 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Cloverdad

What be semihardcore legacy?

Poissa Matrix2014

https://www.mtggoldfish.com/deck/539920#paper

Legacy budget burn.
Joo kiitos meidän metassa on kyllä jo olemassa Burn dekkejä ystävälläni on dekkejä jossa on 4 Delver of Secrets ja 4 Monastery swiftspear...

Minulla on myös toinen greenred deckki jossa on 4 Lightning Bolt...

Highlander/Commander dekistäni kyllä löytyy Lightning Bolt ja Chain Lightning jne...

Usein kuitenkin nuo burn dekit saa kyllä TURPIIN minun Counter control dekeiltä...

Minun kallein budjetti dekkissä on mm.
3 Tundra
3 Tropical Island
1 Savannah...

Planeswalkereita... ja kivenkova control dekki... jos otan duelin minun ystäväni burn dekkejä vastaan niin hyvin todennäköissti voitan minä...
Deathrite Shaman ja Contaiment Priest tomivat molemmat myös Dredge dekkiä vastaan...
« Viimeksi muokattu: 14.01.18 - klo 20:53 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Matrix2014

What be semihardcore legacy?
Noh minun kutsuma dekkki jos on Legacy kortteja mutta jotain epätavallaista mitä useimmat eivät pelaa Legacyssa. Menepäs Legacy tournamentiin ja kukaan siellä ei pelaa kalleilla mana cost korteilla tavallisesti et tule näkemään Spiritmonger niissä.

Kuitenkin me sallitaan kallit kortit euroissa: Underground Sea, Volcanic Island, Tundra,  Tropical Island, Bayou jne.  fetchit... Death Rites Shamanit joka on banned Modern formatissa.. ja sallitaan. kaikki kortit jotka on sallittu Legacy formatissa. Jace, The Mind Sculptor, Force of Will jne.

Se ei ole Vintage Type 1 formatti et voi pelata Power 9 korteilla.

Proxyja me ei sallita jos ei sitten näytä että mapissa on se kortti ja ei halua että kuluu ja on siksi luonut aidon näköisen proxyn.
« Viimeksi muokattu: 02.03.18 - klo 13:05 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Cloverdad

No minäpän menen tsekkaamaan, että näkyykö spiritmongereita.

Poissa Stormis

Proxyja me ei sallita jos ei sitten näytä että mapissa on se kortti ja ei halua että kuluu ja on siksi luonut aidon näköisen proxyn.
Onko sillä oikeasti keittiönpöydällä väliä, lojuuko binderissä joku lappu X vai ei? Proxyttämällä pystyy helposti pelaamaan oikeaa legacyä. Kuulostaa jotenkin hölmöltä, että pitäisi maksaa pari tonnia, että voi pelata hupipelejä. Esim. grixis delver on kohtuullisen edullinen dekki, jos proxaa manabasen ja fowit.

Oma tieni legacyn pariin meni juurikin niin, että hommasin kaikki halvat kortit oikeina ja printtasin loput. Sitten keräilin pikkuhiljaa lisää oikeita kortteja, ja samalla pystyi kuitenkin treenaamaan pelaamista. Turnauksiin sai kavereilta ländejä lainaan, kun dekki alkoi olla niitä vaille valmis.

:edit:
p.s. pelaaminen on mukavinta silloin, kun molemmilla on samantasoiset dekit
« Viimeksi muokattu: 14.01.18 - klo 21:37 kirjoittanut Stormis »

Poissa Nekron

Jos pelaat huvikseen, niin silloinhan se on ihan sama millä pelaat. Jos vihu ei tykkää pelata kun sulla ei oo kahentonnin setelitukkoa käsissä niin sitten sun täytyy ehkä valita peliseura toisin. Turnaukset on sitten täysin eri juttu tietysti.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Matrix2014

Proxyja me ei sallita jos ei sitten näytä että mapissa on se kortti ja ei halua että kuluu ja on siksi luonut aidon näköisen proxyn.
Onko sillä oikeasti keittiönpöydällä väliä, lojuuko binderissä joku lappu X vai ei? Proxyttämällä pystyy helposti pelaamaan oikeaa legacyä. Kuulostaa jotenkin hölmöltä, että pitäisi maksaa pari tonnia, että voi pelata hupipelejä. Esim. grixis delver on kohtuullisen edullinen dekki, jos proxaa manabasen ja fowit.

Oma tieni legacyn pariin meni juurikin niin, että hommasin kaikki halvat kortit oikeina ja printtasin loput. Sitten keräilin pikkuhiljaa lisää oikeita kortteja, ja samalla pystyi kuitenkin treenaamaan pelaamista. Turnauksiin sai kavereilta ländejä lainaan, kun dekki alkoi olla niitä vaille valmis.

:edit:
p.s. pelaaminen on mukavinta silloin, kun molemmilla on samantasoiset dekit
Jokainen omalla tavalla ja sillä siisti.. Meidän jengissä ei hyväksytä proxyja jos et omista korttia ja esim halua että se kuluu ja pidät sen mapissa hyväkuntoisena.

En kannata proxy dekkejä mielummin hieman casual tyylisempi.

Jos on surkea budjetti niin tee mono color dekki tai sitten käytä vaikka shocklandeja dualien sijaan joita 2 ystävää tekee.

Sitten nuo Legacy top dekit on hieman tylsiä ja jengin maku tylsää.

Jostain kumman syystä katsos se on uusi creature sitten se on kallis.
Möin ystvälläni joka aloitti monomustan dekin täysin edullinen budjetti ja 4 Nantuko Shade julmetun aliarvostettu kortti nykyään.

Mitä tulee uusien korttien kaikki kortit ovat uusia ennen minun 10 vuoden tauko aikaa:) Snapcaster Mage ja DeathRite Shaman ovat ehkä suosikki creatureitani uusista creatureista:)

DeathRite Shaman jostain syystä bannasivat Modernissa minusta voisivat bannata sen sijaan StoneForge Mystic Legacystä niin pääsee pois kaikista tylsistä Death and Taxes dekeistä.

Syy myös miksi Dredge dekit modernissa menestyy on osittain se että Death Rite Shaman on banned. DeathRite Shaman ehkä ei ole puhdas anti kortti kuten esim Yixlid Jailer ja Containment Priest jotka myös omistan, mutta DeathRite Shaman voi kieltämättä olla erittäin hyvä kortti myös Dredge dekkiä vastaan.

Minä ostin eka dual landiini siihen aikaa kun ne ei edes maksannut 20 euroa joku Underground Sea:). Omistan vain 1 Underground Sea nykyyän se on Highlander/Commander dekissä rippuen mitä formattia pelaan.

Miinun Legacy Bant dekissä on 3 Tundra, 3 Tropical Island, 1 Savannah ja se riittää aivan hyvien fetchien kanssa en kaipaa jotain 4 Tundraa.
« Viimeksi muokattu: 02.02.18 - klo 15:57 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Naabi

Minä ostin eka dual landiini siihen aikaa kun ne ei edes maksannut 20 euroa joku Underground Sea:). Omistan vain 1 Underground Sea nykyyän se on Highlander/Commander dekissä rippuen mitä formattia pelaan.

Eli itse ostit dual landin 20e:lla, mutta nyt vaadit kavereitas ostamaan saman landin 200+e tai et suostu pelaamaan heidän kanssaan? En edes viitsi vaivautua vastaamaan muihin pointteihin, mutta pitäiskö nyt kuitenkin miettiä uudestaan tätä sinun priorisointia. Pelaaminen kuitenkin on yleensä lähtökohtaisesti mukavampaa silloin, kun kaikki ovat suurinpiirtein samassa lähtökuopassa.
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa kaMeli85

Kerronko missä kuopassa me kaikki ennenaikaisesti ollaan, kun eksyimme tätä lukemaan..?

Poissa Matrix2014

Minä ostin eka dual landiini siihen aikaa kun ne ei edes maksannut 20 euroa joku Underground Sea:). Omistan vain 1 Underground Sea nykyyän se on Highlander/Commander dekissä rippuen mitä formattia pelaan.

Eli itse ostit dual landin 20e:lla, mutta nyt vaadit kavereitas ostamaan saman landin 200+e tai et suostu pelaamaan heidän kanssaan? En edes viitsi vaivautua vastaamaan muihin pointteihin, mutta pitäiskö nyt kuitenkin miettiä uudestaan tätä sinun priorisointia. Pelaaminen kuitenkin on yleensä lähtökohtaisesti mukavampaa silloin, kun kaikki ovat suurinpiirtein samassa lähtökuopassa.
Kyllä monocolor dekki voi voittaa. Minun Merfolk dekkini ei ole surkea vaikka on yksi color ja esim monored Burn voi olla kova ja se monomusta dekki jonka möin ystävälläni vaikka hieman heikompi on todella pieni budjetti Nantuko Shade on hyvä performance/price. Ei kukaan tavallisesti naura monocolor valkoinen dekki Death and Taxes jossa on 4 Stoneforge Mystic.

Toiseksi Underground Sea on hieman kehno esimerkki koska se on kallein dual landi. Esim minun Spiritmonger dekissäni on 2 Bayou ja 3 mustavihretä shocklandeja ja fetchlandeja ja 2-3 Wasteland.

Mitä sitten eroa minulla on 2 ystävää he omistavat joitakin kalleita kortteja kuten 3 Gaeas Cradle saivat aikoinaan ne boostereista jne mutta ei yhtäkään dualia. Heillä on paljon combo dekkejä esim TURN 1 tai TURN 2 kill on mahdollista. Jos tapat vihollesi esim turn 1 tai 2 ei ole suurta väliä jos dekissä on dualland tai shockland.

Tämän lisäksi meidän jengissä pelataan joukkue peliä 2 vs 2 tai 3 vs 3 . Jokaisella on 20 life omat meidän peleissä ja joskus menee duels 1 vs 1 kun kaukki muut pelaajat on tapettu.

Minunkin dekki taso vaihtelee minulla on joku fun enemmän casual Legacy rules dekki myös ja nuo combot niin jos combo ei lähde käytiin discard, counter tai esim destroy se enchantment tai artifact niin silloin combo dekki voi helpost saada turpiin.
« Viimeksi muokattu: 03.02.18 - klo 10:30 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Helinä

Lainaus
Heillä on paljon combo dekkejä esim TURN 1 tai TURN 2 kill on mahdollista. Jos tapat vihollesi esim turn 1 tai 2 ei ole suurta väliä jos dekissä on dualland tai shockland.

Kyllä sillä on väliä ammutko itseäsi 2-4 lämää päähän riippuen deckistä vaikka kyseessä olisikin combo deck. Riippuen toki combosta, mutta kyllä sillä voi olla suurtakin merkitystä aiheeseen.

Poissa Matrix2014

Lainaus
Heillä on paljon combo dekkejä esim TURN 1 tai TURN 2 kill on mahdollista. Jos tapat vihollesi esim turn 1 tai 2 ei ole suurta väliä jos dekissä on dualland tai shockland.

Kyllä sillä on väliä ammutko itseäsi 2-4 lämää päähän riippuen deckistä vaikka kyseessä olisikin combo deck. Riippuen toki combosta, mutta kyllä sillä voi olla suurtakin merkitystä aiheeseen.
On sillä väliä jo mutta esim GreenBlack dekissäni on 2 Bayou ja 3 niitä shocklandia tarpeen vaatiessa voi fetchata shocklandin ennen sinun vuoroasi ja sitten ei saa damage. Pari Bayou auttaa myös että ei saa damagea niin paljon ja en kaipaa että olisi 3-4 Bayouta.

Bant dekissäni on eniten dualeita: 3 Tundra, 3 Tropical Island, 1 Savannah ja en kaipaa yhtään enempää dualia siihen.

Se sanottuna no mercy meidän jengissä ei hyväksytä proxyja ja sillä sipuli. Ainoa poikkeus on jos haluat esim myydä kortteja Bayout voi olla siisti mapissa ja proxyat omistamasi dualit jne kunhan voit todistaa että omistat kortit.

Meillä on usein tiimipelaamista Legacy säännöillä 2 vs 2 tai 3 vs 3 jälkimmäinen usein mutta nyt talviaikaan usein joku voi olla kipeänä ja kuumeessa.

Hyvin tässä on mennyt en hanki enempää dualeja mutta on ne pakolliset, Meidän Legacy environment on semi casual ja sen takia esim Highlander pakkani pärjää jotenkuten vaikka ei ole yhtä hyvä kun paras Legacy pakkani.

Jo ja me ei pelata tylsästi Legacy tyylin kaikki maksaa korkeintaan 0-3 mana luukunottamatta joku Planeswalkeri joka maksaa 4 manaa ja Force of Will.

Osa dekeistä on toki niin että maksaa korkeintaan 0-3 manaa mutta me pelataan monipuolisesti ja osa dekeistä on enemmän Modern tasoa kun Legacy ja paljon hitaimpia.

Joukkupelin lisäksi me vaihdetaan pakkoja tämä ei ole mikään official Tournament. Olen viimeksin pelanut Highlanderia jos puhutaan kilpailuista mutta suurin ongelma Highlander dekissäni että se on hidas mutta ok/hyvä ja se tekee että turhan paljon tasapelejä tulee ja aika loppuu viimeisessä pelissä.

Kun me pelataan Magicia meidän jengissä ei ole mitään aikarajoituksia vaikka meillä on homerules että Limited Resource on banned 6 player joukkupeleissä mutta sallittu 4 player peleissä. Jotkut muut kortit ollaan bannattu multiplayer peleistä mm Standstill.

On minulla yksi ystävä joka pelaa dekillä jolla on 4 Winter Orb ja jos se peli kestää 2h niin sitten kestää!
« Viimeksi muokattu: 02.03.18 - klo 13:08 kirjoittanut Matrix2014 »

Poissa Cloverdad

Onkohan tää ny vähän väärä osasto tulla keuhkoilemaan, minkälaisia reservilistan kortteja on saatu sullottua johonkin midrangeläjään, jolla tappaa kaikki ja muutkin ja että on hyvä eli noin 50% mätsuppi jotain fringe-dekkiä vastaan.

Meillä kaikilla on joku lekapino, joka meille on valikoitunut syystä tai toisesta.

Poissa Wiszz

Mun on tosi vaikea keksiä miten tähän ketjuun kuuluisi asennoitua. Onko tämä ihan poskelleen heitettyä trollausta vai onko tätä lukiessa kasvava vaivaantunut olo ihan aiheellinen?

Edit: Lisätään nyt, että varmasti jokaiselle kävi jo selväksi kaikista näistä postauksista, että tässä jengissä pelataan semi hardcore casual rules pelejä ja deckeinä mm. antidredge sekä proxyt saa kyytiä mikäli niitä ei omista aitona ja säilytä niitä kansiossa. Eli keittiönpöytämätkyä. Siinä ei ole mitään vikaa, ei. Mut se käy selväksi vähemmästäkin. Eipä siinä.
« Viimeksi muokattu: 06.02.18 - klo 18:29 kirjoittanut Wiszz »

Poissa Otus

Se sanottuna no mercy meidän jengissä ei hyväksytä proxyja ja sillä sipuli. Ainoa poikkeus on jos haluat esim myydä kortteja Bayout voi olla siisti mapissa ja proxyat omistamasi dualit jne kunhan voit todistaa että omistat kortit.

Ymmärsinkö nyt siis oikein? Jos hankin ebaysta tarpeeksi uskottavan kiinaproxyn ja näytän sen sinulle kansiossani niin voin printata paperiproxyn ja heittää sen suojaan commonin kanssa jolloin voin testata kyseistä pakkaa rauhassa?
"Life always shines brightest when people of like minds come together"

Poissa Anssi

Oikea kysymyshän on, miksi tämä keskustelu on tässä ketjussa? Ei varmaan aloittelijoita hirveästi lämmitä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa kaMeli85

Oikea kysymyshän on, miksi tämä keskustelu on tässä ketjussa? Ei varmaan aloittelijoita hirveästi lämmitä.

Jos tässä pitää rivien välistä tulkita se, että myöskään Turus ei hyväksytä proxyja ja aloittelijan on syytä ensimmäiseksi (ja ainoastaan) hankkia aitoja kortteja?  =D

Poissa Spinefist

Paras ratkaisuhan tähän on, että koko keittiönpötäporukka alkaa pelaamaan pauperia. Formaatti on tavallaan lähellä legacyä (koska brainstorm ja kumppanit), eikä kukaan saa älytöntä etua omistamalla tonnien edestä kortteja. Jos tästä tykkää, niin porukka voi yhdessä hommata vaikka 2 pauper pakkaa per nuppi. Hyvää määtsikkiä formaatista saa irti vaikka kuinka paljon.

Paitsi siis jos tarkoitus on leveillä sillä kenellä on kalleimmat pahvit pöydässä, siihen suosittelisin Vintagea ja lottovoittoa.

Poissa Hamppa

Itse aikoinani alotin mätkyn pelailun vastaavassa tilanteessa.
Oma budjetti oli pieni, kavereilla suuri.
Kaverit pelasi controllia ja itse pelasin jotain ärrältä ostettua timespiral knightti pakkaa.
Sitten upgreidasin mono-w kithkin tribaaliin. Tilanne ei parantunut, koska ei ollut varaa ostaa removalia, tai walkkereita taikka hyviä ländejä.

Säännöt tuli tutuksi, voitin ehkä yhden sadasta pelistä, mutta ihan mukavaa oli.
Sitten kun olin sen kahdennen sadan kerran saanut turpiin tilasin proxyt kiinasta ja pelaili anti controll deckkiä (green ramp, summoning trap ja emrakul & ulamog & kozilek hommia).

Pelit loppui sen porukan kesken suht nopeasti koska kaverit eivät jaksaneet ottaa selkään kokoajan.

Ainakin omasta mielestä aloittelijalle hyvin nihkeät lähtökohdat jos vastustajat pelaavat budjetilla joka on about kymmenkertainen hänen budjettiinsa nähden. Mieti nyt ite onko kiva pelata yhtä väriä ja kaveri pelaa niin montaa kuin haluaa, koska manabase kunnossa. Pelaat ite jotain puli walkkereita ja kaveri pistää JTMS:n pöytään ja kyseinen kortti maksaa 50% sinun budjetistasi.

Jos kaverisi tosiaan päätyy ostamaan alle 100euron deckin, suosittelen lämpimästi että vaihdatte deckkejänne päikseen ja pelaatte pelin. Sitten ehkä ymmärrät(te) missä tilanteessa hän on teidän pakkojanne vastaan.

Ainakin itse hankkisin tarpeeksi legitit proxyt, jos ei muita kiinnosta niin etsisin uuden peliporukan. Tai sitten ehdottaisin samaa kuin tässä aiemminkin, eli pauperia.

Tosin porukan muitajäseniä tuskin pauper kiinnostaa koska sitä pahvia on tonneilla hankittu, niin kyllähän niitä täytyy saada ulkoiluttaa.

Poissa luma

Sitten kun olin sen kahdennen sadan kerran saanut turpiin tilasin proxyt kiinasta

Tarkoititko: väärennetyt kortit?

Poissa Stormis

Suotta tuette sitä kiinaväärennösbisnestä. Toisaalta treeni-/kasuaalipeleihin haluaa useasti kokeilumielessä lappuja. Tässä yhden askartelusessioni tulos (=kaikki printteristä)

(click to show/hide)

p.s. huono kamera, ovat printattuina varsin pelikelpoisia

Poissa Hamppa

Sitten kun olin sen kahdennen sadan kerran saanut turpiin tilasin proxyt kiinasta

Tarkoititko: väärennetyt kortit?

(click to show/hide)

Tämän tyylisiä, alteroidulla artilla olevia proxyja.
Myös nuo printterillä printatut ja leikkaa&liimaa tai foilin päälle printatut ovat varsin toimivia.
En ainakaan itse näe mitään ongelmaa proxyja vastaan pelatessa. Silloin tällöin pelailen kaveria vastaan joka pelaa proxyilla.

Mutta proxyilla kannattaa muistaa, että niitä ei vaihdella eikä niillä pelata kuin keittiönpöydillä, tai turnauksissa jossa proxyt ovat sallittuja. (Esim. outoconissa)
« Viimeksi muokattu: 07.02.18 - klo 14:10 kirjoittanut Hamppa »

Poissa Gagis

Keittiönpöytämäätsikki kehnolla budjetilla toimii, kun pelimuotona on Cube.

Tunkekaa jonnekin pelaamaan cubea, tai koostakaa kokeneimman pelaajan kokoelmasta kuutio.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Animal

Threadissa on tullut hyviä ideoita. Pauper pakat (esim mtggoldfish.com sivustolla listattuna) ovat halpoja ja kovia, sillä niillä voi piestä useamman "kasuaalileka" pakan. Myös cube on todella hauska kasuaaliformaatti draftaustarkoituksessa tai sealedissa. Listoja ja cubeideoita voi selata cubetutor.com sivustolta. On olemassa myös pauper ja peasant cubet, joten cuben rakentaminenkaan ei ole kovin kallista puuhaa.

Poissa Orion

Kyllä satasella pitäisi saada ihan pelattava pakka. Ei tietysti samanlaista kuin usealla tonnilla, mutta siis ihan pelattava pakka. Tezzerettiä vapaasti lainatakseni "Resources are limited, innovation is not". Jos minä olen saanut reanimaattorin tehtyä kympillä niin satasellahan saisi jo vaikka mitä. Eli sellainen pelattava runko johon sitten vähitellen voi hommailla niitä kalliimpia lappuja.

Pääasiassa kalliita kortteja on vain ne ihan ylimmän tierin laput (plus joku edh-roska), kun mennään vähänkin heikompaan niin ei maksa enää mitään. Hypoteettisesti voisi sanoa että jos on kaksi identtistä korttia, paitsi että toinen maksaa yhden manan enemmän niin hintaero voi olla 10€ vs 10c. Voi olla että se yksi mana tekee eron voiton ja häviön välille tiukassa legacyn metagamessa, mutta keittiönpöydälle ne kyllä kelpaavat.

Poissa Lorttopena

Tavallaan liittyen,,

Pitäs pistää muutamia (4 ois vissiin ok) pakkoja kokoon millä vois esitellä peliä maallikoille.
Ja vieläpä helevetin pienellä budjetilla...

Eli hakusessa muutama pakka joilla on kiva ja helppo ensikertalaisen pelata kunhan ovat kuitenkin keskenänsä suurinpiirtein samalla tasolla ja käytännössä ilmaisia.
Kellään mitään linkkiä heittää ?
tietoja sinusta ei voi olla tyhjä