reportterijuttu:
FNV Oulu 23.2.2006, Standings after round 3
Tie 1 Tie 2 Tie 3 Matches
Rank Name Points OMW% PGW% OGW% P/W/D/B
1 rautiola, joonas 9 55,5556 85,7143 53,9683 3/3/0/0 Gifts
2 kinnunen, henri 6 66,6667 71,4286 61,9048 3/2/0/0 Random Artinakit ja telkkarikonopo
3 roimaan, rotisko 6 55,5556 57,1429 57,1429 3/2/0/0 TPS
4 wilke, nathan 6 44,4444 66,6667 49,2063 3/2/0/0 Ubastax
5 tuisku, petja 3 55,5556 42,8571 52,3810 3/1/0/0 Dragon
6 aggro, antti 3 55,5556 28,5714 60,3175 3/1/0/0 Tyrant-oath
7 heikinniemi, tommi 3 44,4444 42,8571 41,2698 3/1/0/0 Control Slaver
8 juhan, kalat 0 55,5556 0,0000 57,1429 3/0/0/0 Bombermom
Kuten reportterikin kertoo, Juhan Kalat vedettiin tänään pöntöstä alas ja vartaaseen. ilpon Katiska ei petä.
Voisin laittaa dekkilistan, kun kuitenki porukka janoaa tietoa mun listasta, jolla rokkas. Oikeasti viime viikon lista oli paljon mielenkiintoisempi, mutta sillä ei jaksanu pärjätä.
4 Polluted Delta
2 Flooded Strand
2 Underground Sea
2 Volcanic Island
1 Tolarian Academy
4 Island
10 artifactimanaa
1 Dark Ritual
3 Gifts Ungiven
4 Brainstorm
2 Merchant Scroll (foileja tänne!)
1 Recoup
1 You Win the Game
1 Tendrils of Agony
1 Goblin-kortti
1 Demonic Tutor
1 Vampiric Tutor
1 Mystical Tutor
1 Ancestral Recall
1 Time Walk
4 Force of Will
4 Mana Drain
2 Duress
1 Misdirection
1 Rebuild
1 Wipe Away
2 Repeal
1
TIMETWISTER! = parasta. Jotku turtit sanoo tätä huonoimmaksi poweriksi. MÄ SANON TÄTÄ PARHAIMMAKSI
Side oli perus-touhkaa. Tosin tällä kertaa rakensin siden, josta oli jotain hyötyä turnauksen aikana.
Kinnunen paransi tapansa viime viikkoisesta ja tuli pelaamaan sillä ehdolla, että teen sille pakan. No mulla jäi jarrulaitteet laatikkoon, joten siinäpä hyvä ja kisakuntoinen dekin alku. Kiire tuli turnauspaikalla ja loota paljasti noin 97 stäks-kelpoista korttia. No tottakai mää ehotin partajormalle telkkaricomboa ja mies tarttui syöttiin kuin kala onkeen. Tietysti dekistä piti saada paska, joten heittelin läjään Mindslaverin, Metalworkkereita, random-Staffin ja jotain muuta. Heitin myös Rishadan Portit pinoon, kun tiesin, että Oulussa jätkät osaa pelata sen verran hyvin, että Islandit haetaan fetseillä random-dualien sijaan. Läjä vaan kasvoi noin BoW-pinon kaltaiseksi, ja pistin partaukon tekemään dekkiä, kun mulla oli jotain parempaa tekemistä. Kinnusen pakka oli ihan järkyttävää skeidaa, mutta mehulla voittaa pelejä ja telkkari ei voi mennä pieleen. Kiireessä dekistä unohtui Tolarian Academy ja Mana Crypt. *hups*
dekkilista
17 landia (workshopit, mountaineja, rishadan portteja, wastelandeja ja jotain Ancient Tombeja)
Artifactimanaa
4 Metalworker
3 Goblin Welder
x robotteja
Smokestackkeja, Crucibleja, Chalicet, Spheret, Wiret
2x telkkaricombo + random-staff ja slaveri.
Nice deck, mister. Nyt vähän irkkilogia kuvaamaan aftergame-selityksiä:
[23:39] <Kinnunen> Finaali näytti hyvältä Petjaa vastaan.
[23:39] <Kinnunen> Vehkeitä tiskissä ja Petja vähissä lifeissä.
[23:39] <ilpo^^> :tasuri:
[23:40] <ilpo^^> oho, spoilasin
[23:40] <Kinnunen> Sen jälkeen Petja teki mitä Petja osasi. Tasurin dragon-loopilla.
[23:41] <Kinnunen> Pakan paras kortti oli Rishadan Port.
[23:41] <Kinnunen> Sillä jumitteli vähän kaikkia kun fetchit hakivat basicceja pakasta.
[23:53] <Kinnunen> Täytyy kyllä myöntää että seuraavassa T1ssä voisin pelata tuota samaa pakkaa.
[23:53] <Kinnunen> Ehkä vähän hioa sitä paremmaksi jotenkin.
[23:53] <ilpo^^> miten hyvää voi hioa?
[23:54] <Kinnunen> Lisäämällä vaikkapa Academyn?
[23:59] <Kinnunen> Omaan Mana Cryptaan sitten Nate kuoli

[23:59] <@teemuhy> se on paska lappu
[23:59] <Kinnunen> Nostettuaan deckinsä loppuun neljällä Bazaarilla ja UMaskilla.
[00:05] <RDark> mulla kusi manat ja kädet ja sitte piti jo lähtee
[00:06] <RDark> muuten meni hyvin
[00:06] <Kinnunen> Ilman sinun lahjoittamia 1/1 miehiä en varmaankaan olisi saanut sinua hengiltä.
[00:06] <RDark> nii
[00:07] <Kinnunen> ilpoa vastaan oli hankalaa kun se pelasi miljoonaa "bouncaa kaikki artifaktit käteen"-korttia pakassa.
[00:08] <Kinnunen> Roimaata vastaan oli ihan perus peliä.
[00:08] <Kinnunen> Sillä 0 permanenttiä, minulla 20 ja pari palloa.
Eiköhän tuo riitä. Eli Kinnunen mehustelee pakallansa, mä suolaan Kalaa ja aggro-antti huligoi. Teemu missas hyvän turnauksen, paisti kun on. Tähän väliin ois hyvä suolata Teroa, mut nyt tällä kertaa ei oo mitään syytä. Höh.
Pelasin ekalla kiekalla Juhan Kaloja vastaan ja viritin vähän katiskaa ja sinnehän kalat uivat enempiä kyselemättä. Voitin tokan pelin uskomattomalla taidolla, kun Wipe Awaylla bouncasin Cryptan ja pelasin seuraavalla kiekalla Tendrils x=4 ja recoup, Tendrils x=letaali. Helppo 2-0
Sitten pelasin Rotiskoa vastaan, tutoroitiin vuorotellen kortteja tahtiin 10min/tutori. Perus-vintagea kun saa hitsata. Voitin uskomattomalla taidolla ja Aimo Hitsauksella.
Kolmoskiekalla pieksin Kinnusen ekassa pelissä ihmeempiä tekemättä (jotain ekavuoron 10 Goblinia tai sinne päin, helppoa kun nostelee hyvin). Tokapelissä Parta jarruttaa mut suohon. Kolmannessa otin telepaattisen yhteyden itse Menendianiin ja combotin smmenenin avulla tuhannesta lukosta läpi niin taitavasti, että Prot ois kebabilla. Voitin uskomattomalla taidolla taas. Dekki vaatii käyttäjältä paljon, mä vaadin dekiltä paljon ja smmenen pelaa comboa.
Top4 oli hämärä:
Nathan joutu lähtemään kisapaikalta syystä X. Petja tilalle. Häviän Petjalle. Eka peli: Jet, Duress, land, ansku jeejee. Tokapelissä Petja tuhoaa mun manat Deedillä Tormod's Cryptan takia ja en pääse giftsaamaan voittoa. Dragonia vastaan on kiva pelata, kun se dekki on oikeasti niin mahtava. Pelaisin itekki Dragonia, jos ois vehkeet.
Kinnunen voitti Rotiskon, kuten ylempää voi päätellä. Petja voitti sitten Kinnusen tasuroituaan Dragonilla ekan pelin. Hyvä comeback ilman enempiä testejä vähään aikaan.
Turnauksen taso oli poikaa, ei ollu nallepakkoja eikä tribaaliläjiä kuten jossain kauempana. Voispa taas vähän ajan päästä lätkiä mehuja.
Oottakeepa ku laitan vähä kuvia intterwebbiin.
Joo nyt osu:
http://www.students.oamk.fi/~t6rajo01/mtg/fnv%20oulu%2023.2.2007/