Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset  (Luettu 121209 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa luma

MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« : 23.05.12 - klo 17:12 »
Tänne voit postata kaikki uudistukseen liittyvät haukut, valitukset ja rakentavan palautteen.

TODO:
  • linkkipalkit yhtenäisiksi
  • hover-efektien korjailu
  • Vaihtopuolelle msn/email/yv-nappulat käyttäjätietoihin
  • Esikatselu päivän pick -lähetykseen
  • Linkki omaan listaan profiiliin
  • Uusi-nappulan asemoinnin tarkistaminen
  • Hakusysteemiin foilit
  • Hakusysteemiin lukumäärät
  • Yliviivatut kortit pois hakusysteemistä
  • Pikahakuun automaattitäydennys kortinnimillä
  • P=NP?
« Viimeksi muokattu: 20.10.12 - klo 20:14 kirjoittanut luma »

Poissa Jay

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #1 : 23.05.12 - klo 19:53 »
Paikkakunnan muokkaaminen kalenterissa iskee tyhjän ruudun + Onko mahdollista saada esikatselu ominaisuutta "listat" -osastoon.
Muuten ihan +++ kamaa

Poissa Enterorrhexis

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #2 : 23.05.12 - klo 20:07 »
Sanotaanko näin, että miksi sitä piti lähteä erityisen hyvää ja toimivaa ulkoasua vaihtamaan, joka vallitsi aikaisemmin foorumilla? Tottahan, jos se jotakuta häiritsi niin olkoon asia erikseen. Henkilökohtaisesti pidin sitä erittäin ERITTÄIN viihtyisänä ja viihtyisyys on oleellinen osa foorumin selailemisen jaloa jaksamista. Onhan tässä erinäisiä keskustelufoorumeita tullut koluttua jo yli vuosikymmenen ajan, kymmeniä ulkoasuja koettu ja yhtä monia myös omilla kapteenoimillani yksilöillä kokeiltu. Tuon kokemusmäärän pohjalta mielipiteeni huudan.

Muutoin erityisen näppärää ja kallisarvoista työtä, suuri hatunnosto sille.

EDIT: Kotikoneelle päästyäni huomasin, että foorumissa miellyttää pehmeät linjat ulkoasussa (nämä eivät näkyneet työpaikan koneella) mutta tämä ulkoasun värikokonaisuus on, kuten muutama muukin kirjoittaja on sanonut, melkoisen hirveä. Useat toisistaan merkittävästi eroavat värisävyt vaan eivät toimi sivustolla, jossa pääosassa on tekstit. Harmaa väriteema oli siitä kätevä, että se ei herättänyt ajoittaista keskittymisen harhautumista. Mutta eiköhän tämä ole nyt jo niin moneen kertaan mainittu.
« Viimeksi muokattu: 23.05.12 - klo 21:57 kirjoittanut Sliditanko »
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Rancid-

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #3 : 23.05.12 - klo 20:16 »
19:24 < Rancid-> keskustelualueella on kielenä englanti vaikka profiilissa on tilattu suomi

Listat-osio kuitenkin puhuu suomea. Dun dun duuuunnnnn.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa minics4

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #4 : 23.05.12 - klo 20:19 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:13 kirjoittanut minics4 »

Poissa Sutenööri

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #5 : 23.05.12 - klo 20:20 »
Yrittäessäni Chromella logata sisään antaa foorumit seuraavanlaiset virheilmoituksen

"An Error Has Occurred!
Sorry, you are out of login chances. Please come back and try again later."

Firefoxilla taasen laskee näppärästi sisään. Ennen kyllä toimi hyvin ihan kummallakin, vika lienee tosin käyttäjäpäässä, kellään vinkkejä miten korjataan?

Poissa Tuomoth

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #6 : 23.05.12 - klo 20:22 »
Chromella toimii hyvin ainakin minulla.

Ulkoasu on nyt kohtuu karmea. Erityisesti oranssi väri on liian räikeä ja tämä sivu oikeasti sattuu silmiin.

Poissa Polari

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #7 : 23.05.12 - klo 20:28 »
Ei vaihtoehtoisia teemoja, närkästys. Haluan takaisin tylsään mutta luettavaan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa minics4

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #8 : 23.05.12 - klo 20:31 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:12 kirjoittanut minics4 »

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #9 : 23.05.12 - klo 21:04 »
Suora linkki omaan profiiliin olisi kiva nimimerkillä piti kikkailla jonkin aikaa, että sinne löysi.

Poissa scor

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #10 : 23.05.12 - klo 21:05 »
Ei vaihtoehtoisia teemoja, närkästys. Haluan takaisin tylsään mutta luettavaan.

Häiritsee silmiä hirveesti väritys, voi johtua värisokeudesta. Ei ollenkaan hyvä selata kun alkaa muutaman minuutin päästä silmiin koskemaan urakalla.

EDITAATIO: Oranssit otsikot/nimet/yms on se häiritsevä tekijä tällä taustavärillä.
« Viimeksi muokattu: 23.05.12 - klo 21:07 kirjoittanut scor »

Poissa Puska

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #11 : 23.05.12 - klo 21:38 »
Täytyy itekin kompata edellisiä, että väriteema on ainakin ihan hirveä. Vanhan harmaa oli juuri sopiva lukutausta, kun sävyeroja ei juuri ollut.

Sitten ensimmäinen käytännön ongelma: Vaihto- ja kauppalistoihin en pääse Chromella tekemään mitään muutoksia, kun foorumi kirjautuu automaattisesti ulos jompaan kumpaan klikatessa. Firefox näytti pelittävän.

Edit: Näyttää tekevän saman tempun kun kirjautuu sisälle tuolta Etusivulta, eli heittää forumille ja kun palaa takaisin etusivulle niin auto-log-out.
« Viimeksi muokattu: 23.05.12 - klo 21:46 kirjoittanut Puska »

Poissa Dustloop

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #12 : 23.05.12 - klo 21:55 »
Täytyy itekin kompata edellisiä, että väriteema on ainakin ihan hirveä. Vanhan harmaa oli juuri sopiva lukutausta, kun sävyeroja ei juuri ollut.

Sitten ensimmäinen käytännön ongelma: Vaihto- ja kauppalistoihin en pääse Chromella tekemään mitään muutoksia, kun foorumi kirjautuu automaattisesti ulos jompaan kumpaan klikatessa. Firefox näytti pelittävän.

Edit: Näyttää tekevän saman tempun kun kirjautuu sisälle tuolta Etusivulta, eli heittää forumille ja kun palaa takaisin etusivulle niin auto-log-out.

Minulla chrome kyllä toimii moiteetta uudenkin sivun kanssa. Silmät tosin ei tuppaa pitämään, mutta eiköhän se ole jo tullut kaikille selväksi, että ulkoasu tarvii muutoksia.

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #13 : 23.05.12 - klo 22:02 »
Te ulkoasusta valittajat voisitte sanoa muutakin kuin "yhyy paska". Sillä ei nimittäin tämmöinen koodari kauhean pitkälle pääse. Jos joku toimittaa luonnoksen paremmasta ulkoasusta (tai edes jotain konkreettista ehdotusta) niin voin kyllä harkita toteuttamista.

eiköhän se ole jo tullut kaikille selväksi, että ulkoasu tarvii muutoksia.

Mistä tämän olisi pitänyt tulla selväksi? Ulkoasusta on tullut sekä negatiivista että positiivista palautetta.

Poissa hall0n

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #14 : 23.05.12 - klo 22:12 »
Mun nimi on Quiet Nomad, ainakin tuolla vaihtolistojen puolella. Haluun hall0nin takaisin ;D Värimaailma ei haittaa. Osaako vaihtolistat erottaa foilit jotenkin? En muista oliko motlista semmoista (taisi olla), mutta se on poikaisa ominaisuus. Uusi nimi on kyllä hengetön ja geneerinen, tykkäsin vaihdetaan.netistä.

[edit] Täällä olen näköjään hall0n, ei sitten mitään hätää.

Poissa Blommis

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #15 : 23.05.12 - klo 22:18 »
Ei vaihtoehtoisia teemoja, närkästys. Haluan takaisin tylsään mutta luettavaan.

QFT, silmät sulaa. Harmaa takaisin kiitos :-p

Poissa Thalian

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #16 : 23.05.12 - klo 22:23 »
Taustan värimaailma on liian häiritsevä. Kun Scrollaa sivua, niin värisävyjen muutokset hyppivät silmille ja lukiessakin tuo tausta syö silmiä inhottavasti. Yksivärinen tumma harmaa/musta olisi huomattavasti parempi. Myös muut elementit voisivat olla tummempia, vaikkakin vihreä yleisilme on kyllä muuten varsin kiva. Tosin tuo nappuloiden vihreä on vähän turhankin vaalea ja pikkaisen häiritsevä. Tämä viimeinen ei toki ole suuri ongelma.

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #17 : 23.05.12 - klo 22:29 »
Mun nimi on Quiet Nomad, ainakin tuolla vaihtolistojen puolella. Haluun hall0nin takaisin ;D Värimaailma ei haittaa. Osaako vaihtolistat erottaa foilit jotenkin? En muista oliko motlista semmoista (taisi olla), mutta se on poikaisa ominaisuus. Uusi nimi on kyllä hengetön ja geneerinen, tykkäsin vaihdetaan.netistä.

[edit] Täällä olen näköjään hall0n, ei sitten mitään hätää.

Korjattu.

Vihreitä nappeja muutettu vähän kiltimmän väriseksi. Edelleen niitä konkreettisia parannusehdotuksia otetaan vastaan, pelkkä "itqvinqparq silmät sulaa" ei auta mitään.

Poissa hall0n

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #18 : 23.05.12 - klo 22:29 »
En tiedä onko muilla seuraavaa ongelmaa, mutta mulla on: menen MtgSuomi.fi sivustolle -> painan yläreunan palkista "KESKUSTELU" ja saavun foorumin etusivulle, jossa näkyvät kaikki keskustelualueet jne. -> painan yläreunan palkista "ETUSIVU" ja olen taas foorumin etusivulla, en siis "sivuston etusivulla", jossa näkyvät päivän pickit yms.

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #19 : 23.05.12 - klo 22:30 »
En tiedä onko muilla seuraavaa ongelmaa, mutta mulla on: menen MtgSuomi.fi sivustolle -> painan yläreunan palkista "KESKUSTELU" ja saavun foorumin etusivulle, jossa näkyvät kaikki keskustelualueet jne. -> painan yläreunan palkista "ETUSIVU" ja olen taas foorumin etusivulla, en siis "sivuston etusivulla", jossa näkyvät päivän pickit yms.

Juu, ongelma on tiedossa ja vaatii pientä perehtymistä foorumisoftan koodiin, että pääsee puukottamaan sen valikkoa. TODO-listalla siis on.

Poissa Knoly

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #20 : 23.05.12 - klo 23:11 »
Hover-ominaisuus on plussaa, mut sen kanssa on pieni ongelma.. Sivusto ei osaa sijoittaa kortin kuvaa niin, että se mahtuu sivulle.. Tämä havaittaviissa esim. http://mtgsuomi.fi/listat/Corpseriuz/om/ jossa Entombin ja sitä alempana olevien korttien hover-kuva olisi matalampana kuin sivun korkeus.. Näin ollen et pysty edes scrollaamaan sivua alaspäin nähdäksesi, koska sivua johon scrollata ei ole.. Eihän tämä nyt iso asia ole, mutta jos sen saa korjattua niin plussaa

Poissa syfilisx

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #21 : 23.05.12 - klo 23:18 »
Minun selaimeni pystyy ainakin scrollaamaan alas silloin kun hover kuva on auki. Tiedä sitten miten muissa, mutta Safarissa toimii ihan ok.

Poissa Thalian

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #22 : 23.05.12 - klo 23:21 »
Minun selaimeni pystyy ainakin scrollaamaan alas silloin kun hover kuva on auki. Tiedä sitten miten muissa, mutta Safarissa toimii ihan ok.

Samoin toimii Opera. Pitää vain osata olla liikuttamatta kursoria ihan yhtään, jotta sen kuvan saa näkyviin. Kätevämpää toki olisi, jos tuo osaisi katsoa, että sivun loppu on vieressä ja laittaisi sen kuvan ylöspäin lähtemään.

Poissa Polari

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #23 : 23.05.12 - klo 23:38 »
Te ulkoasusta valittajat voisitte sanoa muutakin kuin "yhyy paska". Sillä ei nimittäin tämmöinen koodari kauhean pitkälle pääse. Jos joku toimittaa luonnoksen paremmasta ulkoasusta (tai edes jotain konkreettista ehdotusta) niin voin kyllä harkita toteuttamista.

Onko tätä nyt sitten puukotettu niin paljon ettei SMF:n teemoja pysty enää käyttämään? Esimerkki itselleni toimivasta ulkoasusta oli vanhalla foorumilla tarjolla ollut teema Flint. En mä välttämättä mitään absoluuttisen väritöntä teemaa kaipaa mutta olis kiva jos kontrasteja sais pois.

Huomauttaisin myös että valitin teemojen puutteesta enkä defaultista erityisesti. On tää nyt vähemmän paska kuin vanha defaultti, mutta mun näkökulmasta tilanne on että ennen oli liuta vaihtoehtoisia teemoja joista löytyi mulle sopiva ja nyt kaksi vaihtoehtoa joista sitä vaaleataustaista en ainakaan ala katselemaan.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #24 : 23.05.12 - klo 23:42 »

Onko tätä nyt sitten puukotettu niin paljon ettei SMF:n teemoja pysty enää käyttämään? Esimerkki itselleni toimivasta ulkoasusta oli vanhalla foorumilla tarjolla ollut teema Flint. En mä välttämättä mitään absoluuttisen väritöntä teemaa kaipaa mutta olis kiva jos kontrasteja sais pois.

Huomauttaisin myös että valitin teemojen puutteesta enkä defaultista erityisesti. On tää nyt vähemmän paska kuin vanha defaultti, mutta mun näkökulmasta tilanne on että ennen oli liuta vaihtoehtoisia teemoja joista löytyi mulle sopiva ja nyt kaksi vaihtoehtoa joista sitä vaaleataustaista en ainakaan ala katselemaan.

Itse foorumipuolta ei ole puukotettu, joten siihen asentuu teemat ihan kivasti. Etusivulle taas pitäisi kaikki tehdä itse, joten mitään kovin radikaalia ei pysty nopeasti ja vaivattomasti tekemään.

Poissa Polari

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #25 : 24.05.12 - klo 00:10 »
Itse foorumipuolta ei ole puukotettu, joten siihen asentuu teemat ihan kivasti. Etusivulle taas pitäisi kaikki tehdä itse, joten mitään kovin radikaalia ei pysty nopeasti ja vaivattomasti tekemään.

No onko mahdollista saada sitten niitä foorumipuolen teemoja, ehkä jopa samat kuin mitä oli aiemminkin? Henkilökohtaisesti ei ihan hirveästi kiinnosta miltä se joku etusivu näyttää.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Machahiko

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #26 : 24.05.12 - klo 00:15 »
Olisiko mahdollista saada joku hillitympi ja säännöllisempi tausta noille reunoille? Thalian asiasta jo taisi mainitakkin, mutta itseäni ainakin tuntuu vähän häiritsevän tuo kuvio aina rullatessa alaspäin. Joku toistuva pienempi kuvio voisi olla oikein mukava, esimerkkinä http://www.v2.fi/.

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #27 : 24.05.12 - klo 00:19 »
No onko mahdollista saada sitten niitä foorumipuolen teemoja, ehkä jopa samat kuin mitä oli aiemminkin?

On mahdollista, kunhan ehdin.

Olisiko mahdollista saada joku hillitympi ja säännöllisempi tausta noille reunoille? Thalian asiasta jo taisi mainitakkin, mutta itseäni ainakin tuntuu vähän häiritsevän tuo kuvio aina rullatessa alaspäin. Joku toistuva pienempi kuvio voisi olla oikein mukava, esimerkkinä http://www.v2.fi/.

Taustan muokkaus on harkinnassa, kun siitä on sen verran palautetta tullut. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan.

Poissa iMush

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #28 : 24.05.12 - klo 00:44 »
Itsellä ainakin Chrome kirjaa automaattisesti ulos siirtyessä listojen puolelle, mutta ei tee tätä minkään muun osa-alueen kanssa. Kirjautuessa uudestaan sisään siirtyy sivusto automaattisesti etusivulle ja sama kierre jatkuu.
Olisi mukava kuulla, jos jollakin muulla olisi myös samanlainen ongelma.

Vanhoja listoja olisi myös mukava päästä muokkailemaan, kun en ainakaan mistään löytänyt edit nappulaa, ainakaan samanlaista joka kaikilla muilla osa-alueilla näyttäisi olevan. Tämän kautta kaikkien vanhojen yliviivausten, boldausten, fonttien suurentamisen yms. suora kopiointi mahdollistuisi, eikä tarvitsisi kaikkea tehdä uudestaan. Toki on jälleen mahdollista, että tämäkin ongelma esiintyy vain ja ainoastaan Chromessa / sysikusisella läppärilläni :)

Poissa luma

Re: MtgSuomi, risut ja korjausehdotukset
« Vastaus #29 : 24.05.12 - klo 00:46 »
Vanhoja listoja olisi myös mukava päästä muokkailemaan, kun en ainakaan mistään löytänyt edit nappulaa, ainakaan samanlaista joka kaikilla muilla osa-alueilla näyttäisi olevan. Tämän kautta kaikkien vanhojen yliviivausten, boldausten, fonttien suurentamisen yms. suora kopiointi mahdollistuisi, eikä tarvitsisi kaikkea tehdä uudestaan.

Tätäpä en tullutkaan ajatelleeksi, kun pistin vanhat alueet lukkoon. Lisäsin nyt muokkaus- ja poisto-oikeudet omiin viesteihin.