Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 929710 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Reflektio

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #600 : 17.09.12 - klo 13:27 »
Juu tällä kertaa ei edes keksimällä keksi miksi jotain muuta lappua voisi edes harkita. Olisi edes T1 unkkeja sotkemassa.
Sanopa muuta, huomasin Sandsin enkä edes harkinnut muita. Semitehokas myllyttäjä 60 kortin pakkaakin vastaan, mutta limitedin 40:llä se on jo hillitön... Muistaakseni hävisin parikin matsia prelluissa pelkästään kyseisen kortin topdeckaamisen takia, kun ei löytynyt Smeltejä tm. boostereista että olisi voinut vastata, heh.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #601 : 17.09.12 - klo 14:10 »
Hyvin on porukka aivopesty myllyyn... Minut mukaanlukien. Yhdessä draftissa otin Sandsin 1. p, 1. p. En pelannut, kun mitään synergiaa en osannut pickata.

Poissa Nastaboi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #602 : 17.09.12 - klo 17:20 »
En pelannut, kun mitään synergiaa en osannut pickata.

Eikö se, että vastustaja pelaa 40 kortin dekkiä, ole jo melkoisen hyvä synergia? Ländeillä joita keskivertopakasta on noin 40 % on myös huomattavia synergioita tuon lapun kanssa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Polari

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #603 : 17.09.12 - klo 20:55 »
Yhdessä dratissa otin Masticoren p1p1. En pelannut kun ei ollut synergistinen. Tämä on relevanttia kortin hyvyyden suhteen.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #604 : 17.09.12 - klo 22:24 »
Kolme kertaa olen nähnyt myllyn vastassa ja kolme kertaa olen ajanut ylitse. Paska lappu. Tiedän olevani oikeassa, koska pelaan swissiä.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #605 : 18.09.12 - klo 02:26 »
18.9. Mun pick on Crimson Muckwader. Se on huonoimmillaan Goblin Piker eli ei ihan huono punaiseksi kakkosen dropiksi, ja parhaimmillaan ihan törkeän hyvä laite. Harbor Bandit, Welkin Tern ja Bladetusk Boar ei oo missään nimessä huonoja, mutta Muckwaderissa on näitä kaikkia enemmän absolutenuts-potentiaalia. Cower in Fearin setuppaamisen vaikeudesta on tässä puhuttu aiemminkin, joten niitä juttuja en tässä lähde toistamaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa zoukka

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #606 : 18.09.12 - klo 08:29 »
Muckwader voi olla parempi lappu tyhjiössä. Piti kuitenkin pitkään miettiä kumpi on yleensä ollut peleissä parempi ja tuo absoluuttinen evaasio on vaan liian hyvä. Seuraava pelaaja ottaa sitten Waderin ja siitä seuraava Boarin niin saavat jakaa punaiset :)

Poissa Antsi123

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #607 : 18.09.12 - klo 09:49 »
Muckwaderia voi vielä pelata ilman swamppia, mutta harbor banditia ei voi pelata ilman islandia 

Poissa monkoosi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #608 : 20.09.12 - klo 00:10 »
 Punanen näköjään vihdoinki poistettu. Ei sulla luma niit jengin boostereita ole? esim itse lähetin aikaa si, mut eipä oo näkyny.

Poissa luma

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #609 : 20.09.12 - klo 00:19 »
Punanen näköjään vihdoinki poistettu. Ei sulla luma niit jengin boostereita ole? esim itse lähetin aikaa si, mut eipä oo näkyny.

Tyhjältä näyttää. Pari "laitoin kaikki huonoimmat keksimäni kortit kassiin" ja "laitoin kaikki parhaat keksimäni kortit kassiin" -läjää tällä viikolla oon poistanu, sinun lähettämääsi en muista nähneeni (tosin enpä kyllä muutenkaan muista kuka niitä sinne latoo ja kuka ei).

Poissa monkoosi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #610 : 20.09.12 - klo 00:25 »
 Kuulostaa nuokin paremmilta kuin "oho Sands".
 Miks poistelet niitä? Ei kai niit sen takia lähetellä, että ne ois sulle mieleen vaan muiden iloksi.

Poissa Reflektio

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #611 : 20.09.12 - klo 09:47 »
Päivän pickissä ns. vaikeutena oli vain päättää ottaako kaikkiin opponentien miehiin targetoivaa pehmopoisto Coweria vai huomattavasti varmempaa targetpoisto Murderia, ja sikäli kuin pelit (jos sellaisia olisi) olisivat muutenkin 1v1, ei tämän pussin pickaus kyllä tuottanut pienintäkään päänkivistystä, eli murhaamaanhan sitä itsekin sitten lähdin kuten suurin osa muistakin näköjään.

Tulee kyllä tosiaan tällaisten boostereiden kohdalla aina vähän ikävä niitä pusseja missä on useampi hyvä vaihtoehto ja pitää oikeasti miettiäkin edes vähäsen mitä pickaisi...
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Rhaderis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #612 : 20.09.12 - klo 10:24 »
Itse otin Essence Drainin.

Ei vaan maistunu ottaa tuplamustaa vaativaa lappua ykköspikkinä. Ehkä fail, mut ei voi mitää  ;D

Paikalla WoRMaSTeR

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #613 : 20.09.12 - klo 11:10 »
Mielestäni ei ole järkeä pistää seuraavaa kaveria varmasti mustalle ja ottaa itse huonompi musta lappu. Eihän tosta nyt voi ottaa ku Murderin 2nd pickinäkään, Essence Drain voi hirveällä tuurilla jopa kiertää pöydän.

Poissa Polari

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #614 : 20.09.12 - klo 11:34 »
Kuulostaa nuokin paremmilta kuin "oho Sands".
 Miks poistelet niitä? Ei kai niit sen takia lähetellä, että ne ois sulle mieleen vaan muiden iloksi.

Jos kelaat aiempia pickkejä taaksepäin niin satunnaisista noin puolet ovat olleet mielenkiintoisia. Mä ainakin mieluummin pelaan noilla oddseilla niitä kuin katselen jotain täysin epärealistisia läppäpusseja.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #615 : 20.09.12 - klo 12:24 »
Se että foileja ei tuossa pysty simuloimaan on vähän huono juttu. Itselle sattui M13 dräftissä aukeamaan P2P1 seuraavaa:

Talrand, Sky Summoner
Talrand's Invocation [FOIL]
Talrand's Invocation
Knight of Glory
Murder
+ yhdeksän blankko commonia

Olin siihen mennessä pickkaillut melko tavanomaista W/x exalted dekkiä feat. Odric, Master Tactician ja varsinaisesti kakkosväriä ei ollut päätetty (oli 2x Welkin Tern ja 1x Servant of Nefarox) ja loput valkoisia lappuja. Instantteja ja sorceryjä ei tuossa vaiheessa tainnut olla otettuna ensimmäistäkään.

Mitä itse moisessa tilanteessa tekisit?
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Paikalla WoRMaSTeR

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #616 : 20.09.12 - klo 12:40 »
Talrand's Invocation [FOIL] (for value). Valkoinen ei ole tunnettu instanteista ja jos se on sun pääväri niin Talrand, Sky Summoner tulee olemaan heikko. Murder on tuplamusta ja oot jo aika vahvasti valkoisella niin skippaisin sen. Knight of Glory on jo niin kaukana powerlevelissä Invocationia, että ei muutakin Velking Ternien innoittamana myöskin valko/sinistä (exalted beatdownia?) rakentamaan.

Poissa Lightstorm

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #617 : 20.09.12 - klo 13:06 »
Itse olisin myös Talrand's Invocationin ottanut tuosta. 2x Welkin Tern on myös sen verta hyvää pohjaa niille, että menee mielestäni Murderin yli.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #618 : 20.09.12 - klo 13:08 »
Joo, UW lentskareille lähtisin tuossa varmaan itsekin eli Invocation. Oikealla puolella oleva ei voi mitenkään arvata että oot ottanut sinisen kortin, joten foili vs nonfoili valinta ei sen osalta ole kovin merkityksellinen. Ottaisin varmaan silti sen foilin, että naapurille jäisi mahdollisuus veikata foilimythic-rahastuspickiä ja olla tulkitsematta pussia signaaliksi.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #619 : 20.09.12 - klo 13:18 »
Ongelma itselläni tuossa boosterissa oli se että sain ne kaksi Welkin Terniä varsin myöhään, luokkaa 8-10. pickeinä enkä ollut pässännyt mitään merkittävää sinistä joten oma veikkaus oli tuossa vaiheessa että minun oikeallani pickattiin sinistä (kenties myllyjä). Vastaavasti tiesin kyllä että minun vasemmallani oleva kaveri oli lähes varmasti vihreällä tai sitten kujalla koska olin pässännyt melkoiset vihreät herkut ensimmäisen boosterin aikana joten jos nyt asemoisin itseni W/U:lle niin todennäköisesti saisin sinisiä vehkeitä ellei vasemmalla oleva kaveri päättäisi mennä G/U:lle.

Knight olisi ns. umpiturvallinen valinta mutta kuten sanottua, huomattavasti Invocationia heikompi. Murder oli myös mahdollinen, mutta myös se häviää tehoissa Invocationille. Talrandia en edes harkinnut, se olisi vaatinut strategian viilaamista koko loppudräftiksi. Lopulta otin foili invocationin.

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 20.09.12 - klo 13:29 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa monkoosi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #620 : 22.09.12 - klo 01:06 »
 Valitsin void stalkerin ja prey uponin väliltä. Oon pelannu aika vähän typeä ja pidän sleeppiä hieman voimakkaampana " noi 3 ei blokkaa korttina" jossa taidan olla aika kujalla. Paini vaatii kaikenlaista ja väreinäkin sininen antaa mielestäni enempi vaihtoehtoja jatkaa pikkejä.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #621 : 22.09.12 - klo 01:13 »
Mä taas otin painin just siksi että sillä pääsee usein halvalla hyville.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa instiqma

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #622 : 22.09.12 - klo 11:02 »
Mä taas otin painin just siksi että sillä pääsee usein halvalla hyville.

Poissa ADraw-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #623 : 22.09.12 - klo 11:53 »
1 manan poisto vs. 5 manan poisto suspend 1:llä, helppo valinta.

Poissa monkoosi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #624 : 22.09.12 - klo 12:04 »
 Se on kuitenki nalle mikä on aina alkupelissä kiva asia ja myöhemmin fog+ poisto mihin vaan. Prey upon on aina välill äkuitenkin hieman rajoittunut. Asia ei nyt ole noin selvä, mutta niin.

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #625 : 23.09.12 - klo 00:41 »
Nää keksityt pussit joissa on tungettu kaikki herkut samaan läjään on musta jotenkin todella ankeita ja epäkiinnostavia.

Pikkasin sen mukaisesti.

Poissa Polari

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #626 : 23.09.12 - klo 00:42 »
Menin pussin sisällöstä niin hämilleni että päädyin valitsemaan Sunstrikerin.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Tervonaattori

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #627 : 23.09.12 - klo 00:48 »
Mun mielestä suht "hauskasti" kasattu pussi. Kovat kortit kumppaneineen, joiden wheelaamisen todennäköisyyden mukaan tämän mietin. Lähdin Invocationille (ja seuraavan rundin 'mancerille)...

Poissa Teroin

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #628 : 23.09.12 - klo 01:29 »
Aivan tyhjänpäivänen pussi, en ottanu mitään.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Reflektio

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #629 : 23.09.12 - klo 03:48 »
Nää keksityt pussit joissa on tungettu kaikki herkut samaan läjään on musta jotenkin todella ankeita ja epäkiinnostavia.
Hassua, mun mielestä tällaiset on ihan loistavia niiden itsestäänselvien pussien tilalta, jotka vasta tylsiä ovatkin eikä ole mitään mielenkiintoa pickailla niistä, kun taas näissä oppii sitten jopa huomaamaan mitä herkkua arvostaa ylitse joidenkin muiden, ja se voi olla välillä yllättävääkin varsinkin niille jotka ei pelkkää/pääosin limitediä pelaa.

Itekin nyt huomasin yllätyksekseni pickaavani mieluummin Rancorin kuin Captain of the Watchin tai Vampire Nighthawkin - tai sitten myöskään Pasifismia, jota oli pickailtu yllättävänkin vähän eli ts. ei ilmeisesti ollenkaan toistaiseksi, oisin veikannut että edes joku olisi sen jo nappaillut.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post