Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 930473 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #780 : 26.10.12 - klo 18:19 »
Mie otin raren. Minua kannattaa uskoa, koska olen vuoden Partikselainen 2011.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa hansjoerg

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #781 : 26.10.12 - klo 20:04 »
Pikkasin Martial Law'n. Mulla ei oo mitään Magic-meriittejä, mutta mun tyttöystävän mummo on sitä mieltä että mulla on kaunis lauluääni.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #782 : 26.10.12 - klo 20:07 »
Otin pussista WW2 hintaisen enchantmentin koska natsit.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Yms

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #783 : 27.10.12 - klo 00:12 »
Aika no-brainer tänään. Kootut siunaukset vie aika vahvasti.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #784 : 27.10.12 - klo 00:57 »
Siunaus talteen, koska väkisinkin tulossa reboundina edes jonkinlaista kamaa selesnyalle.

Poissa Saimu

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #785 : 27.10.12 - klo 01:31 »
Siunaus talteen, koska väkisinkin tulossa reboundina edes jonkinlaista kamaa selesnyalle.
Wat
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #786 : 27.10.12 - klo 07:02 »
Siunaus talteen, koska väkisinkin tulossa reboundina edes jonkinlaista kamaa selesnyalle.

Wut. En näe siinä kuin Charmin joka lienee pussin toiseksi paras kortti eikä varmasti kierrä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa zoukka

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #787 : 27.10.12 - klo 11:45 »
Kaipa tässä tarkoitettiin valkoista temppua ja Rootborn Defensesiä.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #788 : 27.10.12 - klo 13:40 »
helppo blessing

Poissa mahonen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #789 : 27.10.12 - klo 15:09 »
Siunaus talteen, koska väkisinkin tulossa reboundina edes jonkinlaista kamaa selesnyalle.

Wut. En näe siinä kuin Charmin joka lienee pussin toiseksi paras kortti eikä varmasti kierrä.
Mä taas väitän, että kuka vaan pystyy pelaamaan esim. Axebane Guardiania Selesnyan mainissa ja Justicekin on ihan _ok_ trikki. 23. korttina voi jopa tota valkosta 3 manan populate vehjettä pelata jos on tarpeeks tokenivehkeitä.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #790 : 27.10.12 - klo 16:23 »
Mä taas väitän, että kuka vaan pystyy pelaamaan esim. Axebane Guardiania Selesnyan mainissa ja Justicekin on ihan _ok_ trikki. 23. korttina voi jopa tota valkosta 3 manan populate vehjettä pelata jos on tarpeeks tokenivehkeitä.

En kyllä mitenkään mielellään pelaa Guardiania jos dekki on ihan puhdas kaksivärinen aggro-GW. Toisekseen, en usko että Guardian kiertää. Justice sieltä kyllä tulee takaisin, mutta se on just semmoinen tyypillinen 23. kortti mahtuu pakkaan jos on pakko.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Polari

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #791 : 27.10.12 - klo 16:27 »
Kysymys Wrakikselle ja Mahoselle: kun ilmeisesti pidätte wheelausta tässä ratkaisevana asiana, mitä ottaisitte Blessingin yli jos Guardianin ja Justicen paikalla olis, sanotaan nyt vaikka jotain Rakdos-paanuja?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Andros

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #792 : 27.10.12 - klo 17:20 »
Mä taas väitän, että kuka vaan pystyy pelaamaan esim. Axebane Guardiania Selesnyan mainissa ja Justicekin on ihan _ok_ trikki. 23. korttina voi jopa tota valkosta 3 manan populate vehjettä pelata jos on tarpeeks tokenivehkeitä.

En kyllä mitenkään mielellään pelaa Guardiania jos dekki on ihan puhdas kaksivärinen aggro-GW. Toisekseen, en usko että Guardian kiertää. Justice sieltä kyllä tulee takaisin, mutta se on just semmoinen tyypillinen 23. kortti mahtuu pakkaan jos on pakko.

Formaatin luonteen ollessa sellainen, että melko usein 3/X äijät tuijottelee X/4 seiniä, pidän kyllä Justicea aika paljon parempana korttina kun tässä annetaan ymmärtää. Ei sillä etteikö tämä koko wheelauskeskustelu olisi taas vaihteeksi täysin turhanpäiväinen.
« Viimeksi muokattu: 27.10.12 - klo 17:27 kirjoittanut Andros »

Poissa mahonen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #793 : 27.10.12 - klo 17:49 »
Öö mun argumentit ei kyllä liittyny mitenkään whiilaamiseen enkä missään vaiheessa siihen viitannut. Mun mielestä Kiven argmunetti vaan oli paska sille ettei pussissa ole mitään selesnyalle charmia lukuunottamatta. Whiilaus perusteluna on munkin mielestä huono ja rare tässä on automaattinen pikki. Mutta siis mun mielestä siis tossa on selesnyalle muutakin pelattavaa.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #794 : 28.10.12 - klo 00:28 »
päivän pussista 3/3 centaur GW ;D
ei voi mennä pieleen

Poissa zoukka

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #795 : 28.10.12 - klo 00:42 »
päivän pussista 3/3 centaur GW ;D
ei voi mennä pieleen

Meinasin itsekin lähteä samoille, mutta on se iso lenturi aina pommikas.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #796 : 28.10.12 - klo 00:46 »
Musta dragon on nutsit.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #797 : 28.10.12 - klo 11:22 »
päivän pussista 3/3 centaur GW ;D
ei voi mennä pieleen

Meinasin itsekin lähteä samoille, mutta on se iso lenturi aina pommikas.

onhan se joo
mutta call of the conclavella voi saada paljona aikaan
ja kun jossain vuorolla 7-9 kun vastus pelaa ton lenturin niin voi olla jo suht kuollut

Poissa zoukka

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #798 : 29.10.12 - klo 08:08 »
Otin parhaan kortin, eli giantin.

Poissa mahonen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #799 : 29.10.12 - klo 16:52 »
Helppo Giant. En ihan tajuu tota Decayn prosenttimäärää. A) Golgari on suhteellisen huono väriyhdistelmä RTR-draftissa ja B) Decay limitedissä ei ole mikään nutsipoisto. Ainoo syy minkä takia lähtisin Decaylle olis se, että tietäisin vieressä olevien pelaajien arvostavan Rakdosia todella korkealle ja sen takia alkaisin ite forcaamaan jotain muuta.

Poissa Lightstorm

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #800 : 30.10.12 - klo 01:14 »
http://www.youtube.com/watch?v=_sB0O_t4BCo

Eipä tuohon voi muuta sanoa.

Poissa Reflektio

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #801 : 30.10.12 - klo 12:05 »
A) Golgari on suhteellisen huono väriyhdistelmä RTR-draftissa
Siis... mitä? Olen kyllä jyrkästi eri mieltä, itelläni toiminut erinomaisesti tähän mennessä.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #802 : 30.10.12 - klo 12:17 »
A) Golgari on suhteellisen huono väriyhdistelmä RTR-draftissa
Siis... mitä? Olen kyllä jyrkästi eri mieltä, itelläni toiminut erinomaisesti tähän mennessä.

Saa kai sen toimimaan joskus, mutta Golgari on sellainen välimallin ratkaisu, eli ei oikein hyvä missään. Huonompi aggro kuin Selesnya/Rakdos/Azorius ja heikompi controlli kuin Izzet/Azorius.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #803 : 30.10.12 - klo 12:23 »
Mun mielestä Golgaria vastaan pelatessa tulee eniten sellaisia tilanteita että "tätä peliä ei muuten voi voittaa ihan yhtään mitenkään". Toisin sanoen Golgarissa on ihan älytön inevitability-potentiaali, kun scavenge-äijät tai esimerkiksi kiltamaagi vaan pyörii menemään, ja samalla Trestle Trollit (joka on muuten aivan älytön laite), Ogre Gatecrasherit ja Towering Indrikit istuu isoilla perseillään.

Siitä kiltamaagista muuten vielä sellainen juttu, että se voittaa pelejä käytännössä omin voimin luultavasti Selesnya-kollegansa ohella eniten.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Reflektio

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #804 : 30.10.12 - klo 12:34 »
Saa kai sen toimimaan joskus, mutta Golgari on sellainen välimallin ratkaisu, eli ei oikein hyvä missään. Huonompi aggro kuin Selesnya/Rakdos/Azorius ja heikompi controlli kuin Izzet/Azorius.
Ja mistä asti pakan on ollut pakko olla joko aggro tai controlli? RTR-Golgarista kun saa tehtyä vaikka stompin jos niin haluaa/saa sopivia lappuja.

Olen Rancid-:in kanssa jossain määrin samaa mieltä, vaikken mainitsemiansa lappuja itse suosikaan. Melko paljon kaikenlaista vehjettä sieltä löytyy muutenkin. Scavengaaminen kun toimii draftissa(kin) melkoisen hyvin.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #805 : 30.10.12 - klo 14:45 »
Scavengevehkeet ovat ihan ok, mutta niiden ongelmana on se, että miehet ovat usein pieniä ja jäävät helposti Selesnyan tai Rakdoksen miesten jalkoihin. Scanvengecostit ovat myös usein melko suuria, jolloin niitä ei pääse pelaamaan kovin aikaisessa vaiheessa, mikä on ongelma, sillä formaatti on melko nopea. Golgari vaatii niitä iso pyllyisiä miehiä aikaisessa vaiheessa tai muuten jää auttamatta jalkoihin.

Poissa Reanimatrix

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #806 : 31.10.12 - klo 08:10 »
ottaisin tuossa tilanteessa ragemutin

Poissa Reflektio

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #807 : 31.10.12 - klo 21:23 »
Scavengevehkeet ovat ihan ok, mutta niiden ongelmana on se, että miehet ovat usein pieniä ja jäävät helposti Selesnyan tai Rakdoksen miesten jalkoihin. Scanvengecostit ovat myös usein melko suuria, jolloin niitä ei pääse pelaamaan kovin aikaisessa vaiheessa, mikä on ongelma, sillä formaatti on melko nopea. Golgari vaatii niitä iso pyllyisiä miehiä aikaisessa vaiheessa tai muuten jää auttamatta jalkoihin.
Kuulostaapa että jollakulla on vaan ollut huonompi draftituuri Golgarin suhteen.
Tuo pätee monovihreisiin scavengaajiin enemmänkin. En sanoisi BW-scavengecosteja kovinkaan suuriksi, tai siis kun niitä pieniä manacosteja on sitten vastaavasti siellä myös. Sikäli tosin jos niitä monoviheriäitä alkaa tuppaamaan naaman eteen, niin lähtisin varmaan itsekin katselemaan muita värejä. Silti Decay on hyvinkin kelju myös limitedissä jos väriyhdistelmän saa pakettiin, niin en katso ollenkaan pahalla pickata sitä suoraan pois alta... ja onhan niitä isompiakin pyllyjä tarjolla useita erilaisia vähän joka värille ettenpä siitäkään valittaisi.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa mahonen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #808 : 31.10.12 - klo 22:49 »
Golgari on paska. Nimimerkillä dekissä 2 Trollia, Indrik, Corpsejack, Deadbridge, 2 Mangler, 2 Stab Wound yms yms. Vastassa Selesyna ja helppo 0-2. Voin kertoo ettei paljoo ollut aikaa scavengata yhtään vehjettä yhteenkään äijään. Tuli sellanen fiilis ettei näitä pelejä voi voittaa golgarilla kun ainoostaan Stab Woundilla bliidamalla. Golgarilla ei oo about yhtään evaasioäijää ja sun ainoo plan on seistä seinies kanssa ja odotella.

Poissa mork

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #809 : 01.11.12 - klo 04:01 »
on se vaan niin VITU kova ;D