Kortit ja pakat > Legacy

Perustietoa Legacystä kiinnostuneille.

(1/11) > >>

hall0n:
Korttipooli:
Legacyn ollessa toinen Eternalin veljeksistä, käytössä on kaikki turnauslailliset kortit, bannilistaa lukuunottamatta. Legacyssa ei tunneta restictointeja ja kaikki isoveljensä määrittävät kortit(P9, YWill..) ovat bannattuja Legacyssa. Joitankin Vintagessakin restrictoituja kortteja saa silti pelata Legacyssa ja niitä saa pelata täyttä setillistä, kuten Brainstorm, Lotus Petal ja Lion's Eye Diamond.
Vaikka kyseessä on Eternal-formaatti ja käytettävänä on dualit sun muut, saa pelattavan dekin kasaan jo (alle) satasella. Halvimmat (ainakin kohtuullisesti) pärjäävät dekit ovat Burn (alle 100e) ja Mono-R Goblinit (alle 200e). Moniväristen hyvien dekkien kustannukset pyörivät puolen tonnin hujakoilla. Koska kyseessä on edelleen Eternal-formaatti, ei korttien arvojen laskua tarvitse kuitenkaan pelätä.

Peleistä:
Formaatti on hieman isoveljeään hitaampi, alle kolmosvuoron voitto on mahdollista, mutta niitä harvemmin näkee. Suurin osa Legacyn damagesta tehdään combat stepin puolella ja näin ollaan lähellä Magicin alkujuuria. Kuten jo arvata saattaa, iso korttipooli tuo mukanaan muhkean variaation kaikenlaisia dekkejä. Maaliskuussa 2009 Chicagon GP:n toiselle päivälle selvisi 34 erilaista pakkatyyppiä. Mitää selkeää ykköstykkiä ei ole, satunnaisesti dekkeihin löydetään teh tech nostamaan dekki tier ykköseen, mutta ne vihataan muutamassa kuukaudessa aina alemmas.

Legacystä voidaan erottaa kolme pelivaihetta, joihin eri pakat pyrkivät;

1-3 Early game
Suurin osa kombopakoista pyrkii voittamaan näillä ekoilla vuoroilla, ja niiden omaama nopeusetu vähenee sitä mukaan kun peli etenee. Myös goblinit voivat voittaa kolmosrundilla. Ensimmäiset vuorot ovat kaikille pakoille vitaaleja koska ne joko pyrkivät voittamaan siinä, tai koittavat selvitä hengissä toisen rymistelystä.

4-10 Mid game
Neljäs vuoro on tärkeä koska silloin controlleilla on yleensä ensimmäinen mahdollisuus WoG:iin tai Damnaation tai räjäyttää Pernicious Deed neljällä. Suurin osa kombodekeistä ei halua joutua näin kaus (pl. Solidarity) koska nyt vastus saa monipuolisempia vastauksia, tosin Iggy, TES ja Ichoridkin voivat pärjätä vielä tässäkin vaiheessa, mutta esimerkiksi Belcherillä on pahat paikat. Erilaiset Midrange-Aggrot, Aggro-Controllit alkavat viimeistään tässä vaiheessa läimimään.

11+ Late game
Paikka joka on jokaisen controllidekin unelmissa ja kombojen pahimmissa painajaisissa. Aggrot jotka voivat vielä nousta board sweepin jälkeen voivat pärjätä, mutta controlleilla on etu tässä vaiheessa peliä. Erilaiset aggro-controllit myös porskuttavat ihan hyvin.


Pakoista:
Laajan korttipooliin ansiosta dekkivariaatioita on paljon enemmän kuin Vintagessa, jossa samat parrat kärisevät samoista asioista kuin 10 vuotta sitten. Formaatin monimuotoisuus tuo kuitenkin mukanaan uusia ongelmia; pakan rakennuksen, kun vastaan voi tulla parikin tusinaa erilaisia dekkiä, ei rakennus ole enää niin kovin yksinkertaista ja sidetyksestä tulee taidetta. Netdeckkauskaan ei useimmiten auta, koska suurin osa formaattia kehittävistä ihmisistä on Usassa ja he tekevät pakkojaan heidän metaansa. Esimerkiksi Goblineita vastaan on aina jotakin, mutta Suomessa niitä näkee vain parikolme per turnaus. Vastaavasti taas Usassa ei pelata juurikaan Affinitya tai Iggy Poppia, mutta Suomessa niitä näkee.
Yleisimmät arkkityypit ovat; Aggro-Control, Aggro, Combo, Control. Vieläpä tuossa järjestyksessä.


Dekkiesimerkkejä:

Stephen Menendianin erittäin kattava artikkeli Legacy-pakoista.

Jos jokin dekki jää pois ja se mielestäsi pitäisi mainita, laittakaa viestiä. (Listat ovat esimerkkejä, eivät välttämättä optimaalisia ja sideboardeja ei ole merkitty lähinnä sen takia että meta vaihtelee niin paljon.)

Aggro-Control - CounterTop
Pakka perustuu Counterbalancen ja Sensei's Divining Topin synergialle. Pelin alkupuolella pakka pyrkii saamaan kyseiset kortit peliin samalla kontrolloiden peliä countereilla ja poistoilla. Voittokeinoina on Tarmogoyf, joskus myös Nimble Mongoose, jotka saadaan kasvamaan fetcheillä, cantripeilla ja poistoilla.
Pakan perusvärit ovat UG, jonka lisäksi splashina on yksi tai kaksi väriä (punainen Firespoutin takia, musta Dark Confidantin ja poistojen takia ja/tai valkoinen Swords to Plowsharesin takia). Vähäisten landien (18-22) vuoksi pakka on melko altis LD:lle, ja matalan manacurven takia Chalice of the Void 1:llä tai 2:lla on erittäin tuhoisa.

4 Sensei's Divining Top
4 Brainstorm
3 Jace, the Mind Sculptor

4 Counterbalance
4 Force of Will
3 Counterspell
3 Spell Snare

4 Swords to Plowshares
3 Firespout

4 Tarmogoyf
2 Vendilion Clique

4 Flooded Strand
4 Scalding Tarn
1 Misty Rainforest
2 Volcanic Island
3 Tropical Island
3 Tundra
1 Plains
1 Mountain
2 Island
1 Karakas

---

Aggro-Control - Progenitus Bant
Aggro-pakka, joka pyrkii voittamaan joko Tarmogoyfilla ja muilla Bant-värisillä miehillä, tai Natural Orderilla haetulla Progenituksella. Vastustajan peliinpääsyä hidastetaan Force of Willillä ja Dazella. Mirrodin Besieged toi pakalle uutta ulottuvuutta Green Sun's Zenithillä, joka hakee Dryad Arborin, Noble Hierarcin, Tarmogoyfin tai jonkin muun pakan hyvistä creatureista.


4 Force of will
4 Brainstorm
3 Daze
4 Swords to Plowshares
3 Natural Order

4 Noble Hierarch
4 Tarmogoyf
4 Green Sun's Zenith
3 Rhox War Monk
2 Qasali Pridemage
1 Knight of the Reliquary
1 Trygon Predator
2 Vendilion Clique
1 Progenitus

1 Dryad Arbor
2 Forest
1 Plains
1 Island
3 Tropical Island
3 Tundra
1 Horizon Canopy
3 Misty Rainforest
3 Windswept Heath
2 Flooded Strand
---

Aggro-Control - Tempo Threshold (UGr)
Pakka pyrkii pitämään tempoedun itsellään alkupelin LD:llä ja ilmaisilla counterspelleillä. Stiflet estävät vastustajan fetchlandien käytön ja Wastelandit tuhoavat dualit. Myös Iceä voi käyttää pitämään vastustajan landi täpissä. Peli voitetaan Tarmogoyfilla ja Nimble Mongoosella, ja viimeiset pisteet voi ampua päähän Lightning Boltilla ja Fire/Icellä. Heikkoutena ovat LD (18 landia joista 4 Wastelandeja) ja Chalice, sekä voittokeinojen vähäinen määrä. Jos vastustaja pystyy hankkiutumaan nopeasti eroon Tempo Threshin ensimmäisistä creatureista, voi seurata ongelmia.

3  Flooded Strand
3  Polluted Delta
4  Tropical Island
4  Volcanic Island
4  Wasteland

4  Nimble Mongoose
4  Tarmogoyf

4  Brainstorm
4  Daze
4  Fire // Ice
4  Force of Will
4  Lightning Bolt
4  Ponder
1  Rushing River
4  Spell Snare
4  Stifle
1  Wipe Away
---

Control - UWb-Landstill
Pakassa kortinvetona toimivat Standstillit, joiden ympärille periaatteessa koko pakka rakentuu. Pakka itse pystyy toimimaan rikkomatta Standstillia mieslandien, wastelandien ja Elspethien avulla. Voitto tapahtuu lyömällä miesmailla tai Elspethin/Decreen tokeneilla (cyclays ei aktivoi Standstilliä). Mukana on Cunning Wishit joilla haetaan tilanteeseen sopiva kortti. Sidellä olis ainakin hyvä olla Extirpatea, Disenchant-efektiä ja poistoa. Jos pelkäät burnia sijoita myös Pulse of the Fieldsit varmaan talteen.
Landstill-dekeistä on useita eri variaatioita. Toinen suosittu on 4-Color landstill, jossa pääsee pelaamaan täyttä settiä Pernicious Deedejä ja StoPpeja.

4 Tundra
4 Flooded Strand
4 Mishra's Factory
3 Wasteland
1 Underground Sea
2 Island
2 Plains
2 Polluted Delta
1 Scrubland
1 Academy Ruins

4 Force of Will
4 Spell Snare
2 Counterspell
4 Brainstorm
4 Swords to Plowshares
4 Standstill
3 Engineered Explosives
2 Decree of Justice
2 Cunning Wish
2 Wrath of God
2 Vindicate
1 Humility
2 Elspeth, Knight-Errant
---

Combo - Ad Nauseam Tendrils
ANT hyödyntää Storm-mekaniikkaa ja Ad Nauseamia tehokkaana kortinnostona.
Pelataan rituaaleja ja Ad Nauseam, nostetaan iso kasa kortteja ja lopulta tappava Tendrils of Agony. Yhdessä Lion's Eye Diamondin kanssa Infernal Tutor hakee minkä tahansa kortin pakasta. Hätätilanteessa (jos storm ei riitä tappavaan Tendrilsiin) voi Burning Wishillä hakea Empty the Warrensin ja tappaa Goblin-tokeneilla. Mystical Tutorin bannaaminen hidasti pakkaa hieman.

2 Ad Nauseam
4 Brainstorm
2 Cabal Ritual
4 Dark Ritual
3 Lim-Dul's Vault
1 Orim's Chant

4 Burning Wish
4 Duress
1 Ill-Gotten Gains
3 Infernal Tutor
2 Ponder
4 Rite of Flame
1 Tendrils of Agony

3 Chrome Mox
4 Lion's Eye Diamond
4 Lotus Petal

1 Badlands
3 Bloodstained Mire
4 Gemstone Mine
3 Polluted Delta
2 Underground Sea
1 Volcanic Island
---

Combo - Ichorid/Dredge
Tarkoituksena pistää pakkaa mahdollisimman paljon gravelle, säkätä Narcomoeboja Dread Returnin flashbackaamiseen, jolloin Bridge from Beloweista saa ison kasan Zombie-tokeneita, ja antaa niille haste Dread Returnin palauttamalla Flame-Kin Zealotilla. Toisena vaihtoehtona Ichorideilla ja Zombie-tokeneilla ajaminen. Todella voimakas dekki joka voittaa 70-80% peleistä ennen sidetystä, mutta sidetyksen jälkeen vain ~30 jos vastuksilta löytyy Leyline of the Voideja. Häviät tähän, jollet ole varautunut.

1 Flame-Kin Zealot
4 Golgari Grave-Troll
3 Golgari Thug
4 Ichorid
4 Narcomoeba
4 Putrid Imp
2 Sadistic Hypnotist
4 Stinkweed Imp
1 Tireless Tribe

4 Breakthrough
4 Cabal Therapy
2 Deep Analysis
3 Dread Return

4 Bridge from Below
4 Lion's Eye Diamond

4 Cephalid Coliseum
4 City of Brass
4 Gemstone Mine
---

Combo - Enchantress
Enchantmenteihin ja Enchantress-efekteihin perustuva erikoinen combopakka, jota on viime aikoina näkynyt Suomessa yllättävän paljon. Ideana on pelata Enchantmenteja, nostaa kortteja Argothian Enchantressilla ja Enchantress's Presencellä, ja pelata sitten lisää Enchantmentejä. Voittokeinona Words of War tai Sigil of the Empty Thronen tekemät enkelit. Elephant Grassit, Ghostly Prison ja Moat jarruttavat vastustajaa, Sterling Grove suojaa ja hakee Enchantmentejä pakasta ja Wild Growth -efektit auttavat manan kanssa. Replenish palauttaa tarvittaessa tuhotut ja/tai uhratut enchantmentit takaisin peliin.
10 Forest
1 Plains
2 Savannah
2 Serra's Sanctum
1 Taiga
4 Windswept Heath

4 Argothian Enchantress

1 City of Solitude
4 Elephant Grass
1 Ghostly Prison
4 Enchantress's Presence
3 Ground Seal
1 Seal of Primordium
4 Utopia Sprawl
1 Wild Growth
1 Words of War
1 Aura of Silence
1 Karmic Justice
1 Sacred Mesa
2 Solitary Confinement
4 Sterling Grove
1 Moat
2 Chrome Mox
2 Replenish
3 Gaea's Touch


Aggro - Merfolk
Erityisesti Thresholdia vastaan suunniteltu pakka, joka yhdistää nopeat Merfolkit ilmaisiin countereihin. Ensimmäisen vuoron Æther Vial mahdollistaa creaturejen tuomisen peliin counterien ja Standstillin ympäri. Standstillin kanssa hyvin toimivat myös Mutavaultit ja Wastelandit.

4 Cursecatcher
4 Lord of Atlantis
2 Merfolk Sovereign
4 Merrow Reejerey
4 Silvergill Adept
3 Wake Thrasher

4 Daze
4 Force of Will
4 Spell Snare

4 Standstill
4 AEther Vial

12 Island
3 Mutavault
4 Wasteland

Aggro - Goblins
Toinen paremman tason tribal-pakoista. Lackey ja Vial tuovat miehiä tiskiin, Piledriver lyö lujaa ja Ringleader mahdollistaa myöhäisemmässäkin vaiheessa takaisin peliin pääsemisen. Punaisen lisäksi voi splashata mustan (Warren Weirding ja Wort, Boggart Auntie) ja/tai vihreän (Krosan Grip ja Tin Street Hooligan).

4 Goblin Lackey
4 Goblin Matron
4 Goblin Piledriver
4 Goblin Ringleader
4 Goblin Warchief
4 Mogg Fanatic
3 Siege-Gang Commander
1 Tin Street Hooligan
1 Wort, Boggart Auntie

4 Warren Weirding

4 AEther Vial

4 Badlands
3 Bloodstained Mire
5 Mountain
2 Rishadan Port
2 Taiga
4 Wasteland
3 Wooded Foothills

Aggro - Aggro Loam
Life from the Loamin ympärille rakennettu pakka, joka pelaa Loamin kasvattamia miehiä, hyviä poistoja sekä Chalice of the Voidia vastustajan häiritsemiseksi. Loamin kanssa toimivat hyvin Mox Diamondit sekä cyclauslandit, jotka Dark Confidantin kanssa toimivat korttiedun kehittäjinä. Vaihtoehtoisena voittokeinona on Seismic Assault, ja Burning Wishillä haetaan Life from the Loam tai vastauksia.

4 Tarmogoyf
4 Dark Confidant
4 Countryside Crusher
2 Terravore

4 Chalice of the Void
4 Burning Wish
3 Life from the Loam
2 Devastating Dreams
3 Engineered Explosives
4 Mox Diamond

4 Wooded Foothills
2 Bloodstained Mire
4 Taiga
1 Badlands
1 Bayou
3 Tranquil Thicket
3 Forgotten Cave
2 Forest
1 Mountain
4 Wasteland
1 Volrath's Stronghold

Aggro - Zoo
Koko eläintarha yhdessä pakassa. Gameplan on hyvin yksinkertainen: Kavut kenoon ja pultit päähän. Samankaltainen pakka on Sligh (yleensä RG), jossa creatureita on vähemmän ja burnia enemmän.

4 Grim Lavamancer
4 Kird Ape
2 Knight of the Reliquary
4 Qasali Pridemage
4 Tarmogoyf
4 Wild Nacatl

2 Fireblast
4 Lightning Bolt
2 Lightning Helix
4 Path to Exile
3 Price of Progress
2 Sylvan Library

1 Bloodstained Mire
1 Forest
3 Horizon Canopy
1 Mountain
1 Plains
2 Plateau
1 Savannah
3 Taiga
4 Windswept Heath
4 Wooded Foothills

Yksittäisistä korteista:
Tästä listasta unohtuu varmasti muutamakin kortti, laittakaa viestiä, jos jokin mainitsemisen arvoinen jää pois.

Dualit - Autoinclude, jos vain useampaa väriä pelataan.
Fetchit - Autoinclude myös, joissakin tapauksissa jopa yksivärisiin dekkeihin.
Wasteland - Autoinclude mikäli manabase sen kestää. Tällä kortilla on suuri vaikutus koko Legacyyn.
Ancient Tomb & City of Traitors - Tuplasti manaa samaan hintaan.
Mishra's Factory - Ylihyvä mänländi.
Mutavault - Miesländi tribal-pakkaan

Swords to Plowshares - Koko pelin paras täsmäpoisto, autoinclude, jos pelaat valkoista.
Path to Exile - StoPin pikkuveli aggro-pakkaan tai jos neljä ei riitä.
Lightning Bolt - Kolme damagea yhdellä manalla, ei yhtään hullumpi diili. Ei tosin yleensä riitä Tarmon tappamiseen.
Fire//Ice - Poistaa miehen tai kaksi, tai laittaa läänin/miehen kenoon ja laputtaa.
Diabolic Edict/Innocent Blood - Targetoimatonta poistoa, tappaa Nimble Mongooset. Valitse sen mukaan miten paljon itse pelaat miehiä.
Smother - Tappaa melkein minkä vaan.
Echoing Truth - Hyvä yleisbounce, joka boonuksena tuhoaa token-laumat.
Vindicate - Osuu mihin sattuu, yleiskötevä.
Maelstrom Pulse - Kuten Vindicate mutta ei osu ländeihin. Hoitaa koko Tarmo-lauman kerralla.

Wrath of God/Damnation - Ainut pelattu massapoisto, johon ei voi regeneroida creatureita.
Engineered Explosives - Sopii dekkiin kuin dekkiin, väreistä riippumatta. Tietenkin sitä tehokkaampi mitä enemmän värejä.
Pernicious Deed - Tyhjentää useasti koko pöydän jos x=>3, vie mukanaan myös animoidut ländit. Paras sweepperi.
Ratchet Bomb - Monoväripakkojen massapoisto, hidas.
Vedalken Shackles - Sinisessä pakassa vie Tarmon tai pienemmän miehen, uudelleenkäytettävä

Chalice of the Void - Oikeassa ympäristössä, oikein käytettynä erittäin tehokas.
Trinisphere - Oikeassa ympäristössä, oikein käytettynä erittäin tehokas.
Umezawa's Jitte - Paras equippi joka on koskaan printattu.
Sword of Fire and Ice - Toinen pelattavista equipeista.
Tormod's Crypt - Gravevihaa.
Relic of Progenitus - Graveviha joka pysyy pöydässä. Räjäytettynä poistaa tosin omankin graven.
Pithing Needle - Osuu yllättävän moneen korttiin.
AEther Vial - Äijiä countereiden ohi "ilmaiseksi" peliin.
Phyrexian Dreadnought - Stiflen kanssa kahden manan ja kahden kortin 12/12 trampleri.
Painter's Servant + Grindstone - Vastustajan pakka tyhjäksi.
Chrome Mox / Mox Diamond - Ilmaista manakiihdytystä drawbackilla

Duress & Thoughtseize - Todella hyvää discardia, 'seizen lifeloss on mitätön.
Hymn to Tourach - Resolvatessaan mainio comboa ja controllia vastaan.
Dark Ritual - Parasta kiihdytystä.
Dark Confidant - Myy lisäkorttia huokeaan hintaan.
Engineered Plague - Häiritsee miesvoittoisia pakkoja.
Leyline of the Void - Gravevihaa, häiritsee todella montaa dekkiä.
Extirpate - Gravevihaa, häiritsee myös montaa dekkiä. Joskus myös aimo discard.
Sinkhole - Halvin saatavilla oleva ländituho.

Brainstorm & Ponder - Käyttisnostoa, Ponderin shufflausefekti on plussaa, mikäli fetsejä ei dekistä löydy.
Force of Will - Ilmaiseksi pelattava countteri, miksei?
Daze - Ilmaiseksi pelattava countteri, miksei?
Counterspell - Peruskauraa controlleissa
Spell Snare - Useimmiten yhden manan Counterspell useita dekkejä vastaan.
Counterbalance & Sensei's Divining Top - Korttipari joka synergioi pois melkein kaikki 0, 1 ja 2 maksavat spellit joita vastustaja pelaa.
Stifle - Estää Stormin, Charbelcherin, fetchit, Wastelandin...
Back to Basics - Tuhoaa useimpien pakkojen manabasen.
Threads of Disloyalty - Gain control of target Tarmogoyf or Dreadnought.
Jace, the Mind Sculptor - Voittokeino ja korttietukone joka suojelee itseään. Neljä kappaletta minulle, kiitos.
Sower of Temptation - Vie miehen ja lentää kahta päähän

Tarmogoyf - Tällä kortilla oli suurin vaikutus juuri Legacyyn ja siksi sitä näkeekin nykyään lähes jokaisessa pakassa vähintään sidellä. Varaudu Tarmoon aina jotenkin.
Eternal Witness - Regrowth + blokkaava Jungle Lion.
Birds of Paradise - Fiksaa manaa.
Life from the Loam - Herkkua cycling-maiden, Seismic Assaultin ja Wastelandin kanssa, ainakin.

Blood Moon & Magus of the Moon - Tuhoaa useimpien pakkojen manabasen.
Burning Wish - Hakee tilanteeseen sopivan kortin sideltä.
Pyroclasm/Firespout- Pöytää tyhjäksi.
Shattering Spree - Vaikka Chalice olisi yhdellä napilla pelissä, replicatet resolvaavat silti. Menee myös counterien ohi.
Pyroblast & Red Elemental Blast - Controllia vastaan.
Price of Progress - 10 päähän, ole hyvä.

Orim's Chant & Abeyance & Silence - Estää kombot ja suojelee niitä.
Decree of Justice - Saa instanttina sotilaita tiskiin counterien ohi ja nostaa kortin.
Eternal Dragon - Hakee ländiä ja sillä on built-in rekursio.
Elspeth, Knight-Errant - Suojaa itseään ja hyppyyttää tokeneita vastustajan naamaan.
---

VuRkka:
Innostukaas vaikka tästä vähän, jos saatais useemminkin Legacyturnauksia Suomeen.

rayenni:
Onhan se kiva että jaksatte vouhottaa asiantuntemuksellanne, mutta ootteko ihan varmoi ettei tresholdii kantsis esitellä? Useimmiten kuitenkin se yleisin pakka missä vain pelataankaan..

Muitakin aika yleisiä arkkityyppei löytyy http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgevent/worlds07/welcome . Yksi yleinen "arkkityyppi" tuntui olevan muiden arkkityyppien vihaaminen, uutena lähestymistapana tähän ranskalaisilla oli monoR herkkupino (ks. Omar Rohner ylläolevasta linkistä).

Ja sitten, kyllä niitä viimeistään kolmosvuoron tappoja tulee oikeasti aika usein  8)

EDIT: asfas, painoin sit entteriä väärään aikaan, lisätään vähän.

hall0n:

--- Lainaus käyttäjältä: rayenni - 17.12.07 - klo 19:55 ---Onhan se kiva että jaksatte vouhottaa asiantuntemuksellanne, mutta ootteko ihan varmoi ettei tresholdii kantsis esitellä? Useimmiten kuitenkin se yleisin pakka missä vain pelataankaan..


--- Lainaus päättyy ---

Harmittaako? No kerronpa tässä sitten mitä threshold tekee. Väreinä on aina sininen ja vihreä. Mukaan voi sotkea valkoista (stopit, enforcer), punaista (poltto, Fire/Ice) tai mustaa (Dark Confidant ainakin). Ideana on pelata halpoja uhkia (Tarmogoyfejä) ja kaasutella voittoon countereiden (fowit, Dazet, Counterspellit...) avulla. Dekkilistoja luulisi löytyvän, on siitä sen verta paljon lätisty.

edit: Tosiaan, yritettiin ottaa budjettia ja tehoa mukaan ja jopa vielä Suomen metaakin huomioon.

mahonen:
Mua ainakin harmittais. Tresshold on mielestäni hyvä esitellä, mutta eikös se ole vihattu jo aika hyvin ulos tier1:stä? Doh Kivaa tekstiä ja oli mukava lukea. Olemme miettineet (huom. Vain miettineet!) ainakin jonkilaista Legacy liigaa Turkuun. Kisoja olisi määrätty määrä ja osallistumis maksu X € ja sillä rahalla kustannettaisiin dualeita top kolmoselle.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta