Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Team Nassikka ja Legacy Champs. Then that goyf drove me to place called OBLIVION  (Luettu 5129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hall0n

Varoitus, raportti on epäinhimillisen pitkä ja osoittaa siviilirohkeutta pystyä lukemaan se loppuun. Ota siis mukava asento jos meinaat koko hommelin kerralla rykästä. Pilkkominen osiin voi olla suositeltavaa.

Prologue

Legacy Champseihin innostus lähteä nousi heti kun tieto karkeloista tuli tietoomme. Kyytikin piti aluksi saada henkilökohtaisella autolla ja Sammakon piti pelata humalassa, mutta tämä tosin jäi tapahtumatta. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi siis juna/bussi tai molemmat. Viikkoa ennen kisoja pidimme pienimuotoisen harjoitusleirin VuRkan Loimaan-asunnossa. Teamistamme oli mukana silloin kolme (3) jäsentä; minä, mahonen ja hassunhauskanen VuRkka! Silloin dekit hiottiin lopulliseen kuosiin Tha Ultimate Testaus-Metodilla; sekoitimme kaikki pakat yhteen, ländit ja spellit erikseen ja pelailimme sillä. Tästä saimme runsaasti dataa ja olimme valmiit haastamaan kenet hyvänsä.

17.11 Last Chance to Turn Back

Lauantai alkaa klo 00.00. Herään joskus puolenpäivän aikoihin ja valmistelen kamppeita valmiiks kisoja varten. Mahonen ilmoittaa että hänen naisensa lähteekin kaksi tuntia laskettua aikaa aikaisemmin ja tulee meillekin siis pari tuntia "etuajassa". Siinä sitten kello 16.00 aikoihin pelaillaan viimeiset testipelit pojan katsoessa vierestä. Landstill vei Iggyä ja vei se Iggy landstilliäkin välillä. Kapteeni kertoi että non-dredge non-solidarity -combot on kohtuu helppoja matchuppeja 'stillille. Käymme vielä poikien kanssa saunassakin pohtimassa uusimpia techejä ja valmistautumassa henkisesti 0-2droppiin. Noin kello 18.00 lähdemme kohti Turkua ja Veeran kämppää jossa olisi tarkoitus yöpyä. Turkussa menemme ensin Hämeenkadulle vaikka oikea osoite olikin Hämeentie [jotain], ei sitä voi kaikkea muistaa. Lopulta päästyämme Veeralle syömme ensin pakolliset pullat mehut/kahvit yms. lärpäkkeet jonka jälkeen katsomme ~5 jaksoa Heroesia ja menemme ennen kahtatoista nukkumaan. Lauantai loppuu klo 23.59.

Sunnuntai 18.11

Herätys oli poikaisasti kello puoli kuusi. Yöunia jäi siis vajaa ~4 tuntia, koska kämpän lattia oli vastoin kaikkia odotuksia kova huolimatta sijauspatjasta. En kuitenkaan tämän enempää valita koska leppoisaa oli. Joskus varttia/kahtakymmentä yli kuusi saavuimme Järnvägstationille ja juna oli lähdössä klo. 6.38. Mahonen koitti pelata rahapelimaattia mutta nepä olivatkin sulki joten menimme kiltisti junaan istumaan. Hiukan jänskätti koska meillä ei ollut lippuja eikä kukaan tiennyt ihan varmaksi saako konduktöneeriltä ostaa niitä. Onneksi sai ja loppumatkan torkuin, koska ei ollut mitään iloa katsoa mahosen ja Pojan peliä. Varsinkin kun mahonen nosti God Handuja koko ajan ja Poika ei saanut kertaakaan lediä. Mahonen voitti kaheksan peliä kahdeksasta, joista puolet ekalla tai tokalla vuorolla.

Helsinkiin taidettiin saapua joskus yhdeksän maissa. Päätimme ensimmäiseksi paikallistaa pelipaikan ettei tulisi komplikaatioita lähitulevaisuudessa ja pienen harhailun ja puhelinsoittojen jälkeen se löytyikin. Koska paikalla ei vielä parveillut nörttejä päätimme kuluttaa aikaamme hortoillen ympäri Kamppia katsomassa suljettujen liikkeiden ikkunoita. R-Kioskilla taisivat nuoremmat käydä, itse olin säästölinjalla. Lopulta kello alkoi lähestyä kymmentä  ja päätimme suunnistaa pelipaikan eteen, jossa oli jo joitakin heeboja tönöttämässä. Jäimme häveliäästi sopivan välimatkan päähän tarkkailemaan tilannetta ja katsomaan olisiko joitain tuttuja ja olihan siellä jotain tursoja. Lopulta kun pääsimme sisään alkoi kauhea kalabaliikki kun ihmiset menivät rekkaamaan itsensä sisään ja tuhersivat dekkilistojaan. Team Nassikka oli kaukaa viisas ja oli listannut läjänsä DCI:n Virallisille Dekki Lista Lärpäkkeille. VuRkalle olimme koittaneet soittaa pisin aamua, mutta kun miestä ei näkynyt luovuimme toivosta. Oma dekkini as follows:

UWb-CunningLandstill eivoiomistaakaikkiadualeja.dec

2x Eternal Dragon

4x Brainstorm
4x Counterspell
4x Force of Will
4x Swords to Plowshares
3x Cunning Wish
4x Wrath of God
3x Decree of Justice

3x Engineered Explosives
2x Crucible of Worlds

4x Standstill

3x Tundra
4x Flooded Strand
4x Mishra's Factory
2x Island
3x Wasteland
2x Watery Grave
2x Plains
1x Scrubland
1x Polluted Delta
1x Hallowed Fountain

Sivupöytä:
3x Orim's Chant *ei voi omistaa meddlareita
3x Engineered Plague
3x Extirpate
2x Humility
1x Pulse of the Fields
1x Dismantling Blow
1x Fact or Fiction
1x Ghastly Demise

Kasasin tommosen äkkiä niistä korteista mitä oli :) :) :)

Siden korteista Pulsea ei tarvittu kertaakaan, ei osunu Burnia tai muuta slighiä kohille. Kaikkia muita tulikin sitten käytettyä.

First Blood, ensimmäinen peli. CounterSliver/MeatHooks/LardHooks/jokin muu, mikä? pilottina Tatu Kilappa.

Peli alkaa ja taidan hävitä nopanheiton vaikka olisin halunnut voittaa. Vastus pelaa toisella rundilla Hibernaatio Sliiverin ja sen kaveriksi Platedia ja Crystallista. Itse pelailen Factoryjä blokkimaan mutta pari niistä saa Stoppia suuhun. Jossain vaiheessa kerron kaverille, että Factory ei voi antaa itselleen plussia ollessaan mies, koska sillä oli summonig sickness. Tästä vieressä pelaava Nastaboi aka Ihosen Juha sekoaa täysin ja ihmettelee miksi kerroin. Kai se on sitä paljon puhuttua rehellisyyttä. No tästä neuvosta huolimatta saan pidettyä sliiverit aisoissa ja jonkin ajan kuluttua pieksen itseni voittoon rekursoivalla Eternal Dragonilla.

Sivulaudalle mentäessä heitän pois pari Cunning Wishiä ja kolme Decreetä. Tilalle tulee 3 E. Plagueta ja pari Humilityä. Mahonen on tässä vaiheessa päättänyt pelinsä 2-0 voittoon ja tulee ihmettelemään että mikäs minulla kestää. Kyllä sitä nyt vähän kuuluu hitsata kun tänne asti tultiin.

Toinen peli alkaa ja olen drawilla kuten arvata saattaa. Käsi on ihan hyvä kun siinä oli yksi Engineered Plague, EE ja kaksi Wogia, loput maata. Vastus pelailee taas Crystallinen Sliivereitä sun muita ja pidättelen niitä Wogeilla vähän kauempana. Lopulta isken Plaguen pöytään ja sen jälkeen siivoan vielä yhden Crystallinen wogilla. Pian tämän  jälkeen alkaa Crucible ja Wasteland kiusimaan vastuksen manabasea ja skuuppi irtoaa sillä. Myös tässä matsissa osoitin rehellisyyteni kun kerroin että Factoryn nimeäminen Meddlariin ei suinkaan estä Factoryn pelaamista ja/tai käyttöä. Hyvä ettei nastis kuullut tätä. Elikkäs 2-0 voitto. Team Nassikka aloitti komiasti, vaikkakin poika hävisi 2-1 pyörittyään huvikseen.

A Game with One pair, toinen peli. Dredgeri ohjaksissa Jouni Sovela.

Näen vastuksen sekoitellessa pakassa olevan ainakin Led(ejä) ja toivon että kyseessä olisi TES tai Iggy Pop. Karmea totuus kuitenkin paljastuu kun vastus aloittaa City of Brass, LED, Breakthrough *ryöpsryöps* sata miljoonaa Zombia, sun. Olin lähtenyt counterittomalla kädellä ja se vähän harmitti. Seuraavalla vuorolla tulee lethalia nassuun ja mennään sivulautojen puolelle.

Saidaan ulos Decreet ja Standstillit. Tilalle tulee E. Plaguet ja Extirpatet. Ainoa keino selvitä olisi God Hand jossa olisi niin maata, masturbate on your extirpatea sekä plagueta. Vaikka olen netistä kaikkea kivaa lukenut tähän matchuppiin liittyen tuntuu voitto silti melko kaukaiselta.

Toinen peli alkaa ja pidän käden jossa on tupla-Force, mutta ei muuta sinistä, pari maata ja Wog/eja. Tupla Force hajoaa kun vastus pelaa: City of Brass, Cabal Therapy, sun. Pakan päältä nousee jotain kuuhaa, pelaan maan ja passaan vuoron. Kaveri alkaa dredgeämään ja zombeja alkaa nousta kenttään. Sitten on taasen minun vuoroni, rukoilen ee:tä tai Extirpatea tai jotain ihan mitä vaan. Taisi tulla hikinen stoppi ja passaan vuoron. Vastukselta puskee gravelta pari kolme Ichoriidia ja Therapy taisi viedä wogeja. Otan paljon päähän ja menen elämätotaaliin joka oli pienempi kuin 5. Omalla vuorollani kuorin pakan päältä Extirpaten vuoron myöhässä, pelaan sen Ichoriideihin ja passaan vuoron. Vastus pieksee minut kumoon ja poistun häveliäästi paikalta seuraamaan mahosen ja shazzlen peliä. 0-2

A Moment of Truth, kolmas peli. Petri Nuutinen pakkana Solidarity.

Saan vissiin aloittaa. Aloituskädestä ei oikein tietoa, mutta kyllä siinä taisi pari kountteria olla. Vastus pelaa omalla vuorollaan fetsin joka löytää islandin, tässä vaiheessa aloin pelkäämään että jokos sieltä tuli toinen hyvä matchuppi putkeen, varma ei voinut vielä olla. Omalla vuorollani pelaan toisen maan ja passaan vuoron. Peli etenee näin hetken aikaa ja taidanpa cruciblen ja fetsien kanssa keräillä turhia maita pois pakasta. Kuitenkin jossain vitos/kutosvuoron upkeepin kohilla alkaa tapahtua kummia. Vastus pelailee mitä Solidarity nyt yleensä pelailee ja countereita vaihdellaan. Kuitenkin ne loppuvat minulta kesken ja vastus alkaa pyöriä. Hetken kortinnostelun ja puhkimisen jälkeen vastus toteaa "jatka". Solidarity pyörähti tyhjää! Se oli kivaa ja saan tiristettyä itselleni voiton ekasta pelistä.

Siirrymme siis sivulaudoille ja saidaan ulos valkoista poistoa ja ties mitä ja kaivan kaiken mahdollisen sinisen, Extirpaten ja Orim's Chantin sivulaudalta mukaan taistoon. Kuton hyvin tiedämme Solidarity on aika paha matchup eikä toiveet olleet kovin korkealla ekan rundin voitosta huolimatta.

Pidän käden jossa on kaksi Fowia ja Counterspell sekä jotain yleistä maahärpäkettä. Kountteria alkaa kasaantumaan käteen, mutta niin alkaa myös vastukselta tulemaan maita ja pyörähdysaika alkaa olla käsillä. Valmistaudun henkisesti ja taidanpa sitten countersodan hävitä lopulta Remandiin ja vastus pyörii vailla estoja ja millaa mut pois.

Sidettää en jaksa enää tässä vaiheessa ja kansaa kerääntyy katsomaan viimeistä peliä. Aloitan ja pidän käden jossa on Counterspell ja FoW sekä kaikki yleinen maajutska. Vastus joutuu discimään ja diskii Remandin joka haukkaa Extirpatesta, kaverin kädestä löytyi vielä pari kopiota joten aimo discard se oli. Jossain vaiheessa Extirpoin myös Impulset pois ja kaikkea tälläistä. Jossain vaiheessa kajahtaa huuto: "AIKA!!" ja annettiin lisävuorojen alkaa. Viimeisen lisävuoron upkeepissä alkoi tapahtua. Kounteroin kaiken mahdollisen ja laitoin vielä Orim's Chantin niinku siihen päälle, joka nousi passelisti Standstillistä. Vastus ei onnistu pyörimään ja peli on tasan. Pelin jälkeen Ihonen tulee ihmettelemään miksi counteroin High Tiden vaikka se on symmetrinen ja olisi auttanut minua, vastaan että mitäs sillä väliä kunhan en hävinnyt. Rikola ihmettelee kuinka Eternal Dragon löytääkin dualeja ja itse naureskelen mielessäni ettei miehen techit oikein osunut kohilleen. 1-1

4rd Game a Must-Win vastustajana Mikael Lillback ja UGw-Threshold med counters und top.

Arvasin salaa mielessäni mitä pakkaa kaveri pelaa, koska olin sen partikselta opiskellut, salaa tottakai. Tämä matchuppi olisi minulle suosiollinen ja olin myös testannut eniten Threshiä vastaan kiitos VuRkan. Taidan hävitä nopanheiton ja pidän 7 kortin käden. Vastukselle kelpasi myös seitsemän lappua ja eka vuoro on perusthresh: land, cantrip sun. Pelaan maan ja passaan vuoron. Vastus pelaa vissiin Ruoskan kanssa heiluvan huor.. öö prostituoidun ja passaa vuoron. Itse pelaan maata tasaiseen tahtiin ja vastus lihaa jota alkaa kasaantumaan huolestuttavasti ja menen 5:een enkkuun kertarysäyksellä. Nostan omalla vuorollani wogin, mutta counter-backuppia ei ole näyttää eikä vastus ole pelannut vielä yhtään Fowia tahi Dazea. Mutta muuta mahdollisuutta ei ole, kuin pelata Wogi silmät kiinni  ja toivoa parasta. Ja niinhän se liha teurastui oikein hyväksi ja oli valmis pönttöön. Tässä kohtaa Tide of the Battle Turned ja saan Crucible+Joutomaa -lukon ja pieksen itseni kunniaan.

Sivulaudalla tapahtunutta; saidaan ulos Wishit, yhen Standstillin ja pari Decreetä. Sisään Extirpatea (note: poikaa threshiä vastaan), Ghastly Demise, Dismantling Blow ja pari Humilityä.

Vastus aloittaa ja mulligoin kuuteen. Käsi on kelpo parilla Wogilla, mailla ja stopilla. Tässä pelissä vastus ei pääse lainkaan niskan päälle tursuteltuaan pari kertaa ihan kätevästi. Pelaan EE:n kahdella tappaakseni ilkeän meddlarin. Omalla vuorollaan vastus pelaa pokkana Tarmon ja tajuaa heti kuinka oli käynyt. EE räjähtää ja lihaa pönttöön kolahtaa. Tosin kentässä ollut Mystic Enforcer nylkytti tasaiseen tahtiin kolmea ja se alkoi käydä ongelmaksi. Jossain vaiheessa saan Summoning Sicknesslessin Factoryn aktiiviseksi, mutta Enforcer olikin saanut threshin. Vastuksella oli gravella pari stoppia ja 5 muuta randomia. Mulla oli kädessä Extirpate. No sillä Threshi pois ja Enforcer kohtasi karun kuoleman Factoryn pihdeissä. Mietin vieläkin miksei vastus pelannu kädestään Predictiä pelastaakseen Enforcerin mutta se taitaakin jäädä mysteeriksi. Jälleen kuuluu että AIKA ja lisävuorot alkavat. Niiden aikana ei voittajasta saada selkoa ja saan 1-0 voiton, mahikset topkasiin ovat vielä olemassa.

The Fall of Hallon, A Major Mistake aka viides peli. Pilottina Ossi Liukka, pakkana UG-Thresh.

Taidanpa hävitä nopanheiton. Pidän 7 kortin käden jonka sisällöstä ei ole mitään muistikuvaa. Maata ainakin oli. Pelissä hitsataan ja hitsataan ja taidan saada Cruciblen peliin, jonka ansiosta Mishra's Factoryt pystyvät pidättelemään Nimble Mongooseja (note to Threshplayers: formaatin paras creature on Nimble Mongoose) ja lopulta pieksen vastuksen kumoon rekursioituvalla Eternal Dragonilla. Aikaa pelissä kului varmaan 25 minuuttia mutta eipä tuo mitään.

Saidausnurkka: ulos Cunning Wishit ja Decreet, sisään Extirpatet ja noita one-offeja. Matchuppi oli tuttu ja uskoin vakaasti voittavani koko kakkelin, koska VuRkka oli innokas UG-Threshin pelaaja.

Toinen peli. 7 kortin käsi kelpaa jälleen ja pelit alkavat. Nimble Mongooseja tulee epäinhimilliset määrät ja joudun pistämään Factoryitä niiden ruoaksi. Lopulta kuitenkin saan stabiloitua ja pelin hallintaan. Mutta tässä kohtaa tapahtuu kuitenkin kaikkein mehukkain peliliike. On vastuksen vuoro, minulla on 1 maa untapissa, Tundra. Kädessä on StoP, 2x Fow ja 2x Counterspell. Vastus pelaa tarmon, annetaan sen tulla. Vastuksen vuoron endiin pelaan Tarmoon Stopin (välittämättä tuon taivaallista mahdollisesta Dazesta) siihen tulee kuitenkin FoW. Tässä kohtaa filmi menee täydellisesti poikki ja pistän stopin gravelle ja sanon että "ok". Untapatessa tajuan miten kävi. Onneksi gravelta saa kuitenkin Dragonia blokkimaan 6/7 Tarmoa ja kait tässä nyt jotain ehtii kolmessa vuorossa nostaa. Arvatkaa ehtikö? Tero lupasi tuoda mulle Saksasta aitoa Hallelaista suolaa. Tarmo pieksee minut kumoon eikä kolmatta peliä ehditä aloittaa. Tasuri GG. Tilastot siis 2 voittoa, 2 tasuria ja 1 tappio, eipä tarvi pelata topkasissa turhaan.

Battle for Säälipisteet. Kaverina Jari Hukka, läjänä Spring Tide.

Saan aloittaa. Olen musertunut tekosistani viime pelissä pelissä ja pidän jonkun 7 kortin käden. Vastus fetsailee basic-Islandeja ja tajuan vasta kolmannen kohilla että taitaapi taas ollu joku Solidarity. Pian selviää että kyseessä onkin Spring Tide. Vastus alkaa jotain pyörimään mutta ei oikein onnaa ja voitan ekan matsin.

Sideltä sisään Extirpatea ja Orim's Chanttia.

Vastus aloittaa ja olen pahalla päällä ja pidan Oneläänisen käden, koska siinä oli kivasti counteria. Missaan kuitenkin toisen ja kolmannen landidropin. Vastus alkaa pyöriä ja millaa mut pois. Kolmannesta pelistä ei valitettavasti mitään kunnollista muistikuvaa. Vastus taisi koittaa pyöriä, tuli siihe tulokseen että ei voi voi oikein voittaa kun minulla oli 7 korttiakin kädessä (joista 78% oli maata, tosin) ja voitan 2-1. Eli kokonaissaldoksi 3 voittoa, 2 tasuria ja 1 tappio.

Toosi kivaa oli ja olin 15. Mahonen pääsi sentään neljänneksi eikä poika jäänyt viimeiseksi. Sain palkkioksi 20 Kreduu! Käytän ensivuonna kun tulen uudestaan. Kiitokset järjestäjille kivaa oli, vaikkei kierrosajat meinannu riittää.

+sat:
+ Eipä kussu manat
+ Team Nassikka pärjäsi ihan hyvästi
+ 20 krediittiä!
+ Junasta sai lippuja
+ Rikola ei pärjänny Tampere-lekaasista plagioiduilla techeillä!

-set:
- Kierrosaika riitä mulle :/
- Se yks Tarmo

Ja anteeksi jos on typoja.
« Viimeksi muokattu: 21.11.07 - klo 16:06 kirjoittanut hall0n »

Poissa Rancid-

Päivän selittelynurkka: päädyin fowiaffikseen lähinnä siksi, että siihen tartti minimaalisen määrän lainakortteja ja luulin osaavani pelata sillä. Mitäpä väliä kun dekki oli vaan jätejörssipaskakuuhaa :)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa VuRkka

../LardHooks/..
Mulla on copyrighti tuohon. :/

Jossain vaiheessa kerron kaverille, että Factory ei voi antaa itselleen plussia ollessaan mies, koska sillä on summonig sickness. Tästä vieressä pelaava Nastaboi aka Ihosen Juha sekoaa täysin ja ihmettelee miksi kerroin.
o_O

..koska VuRkka oli innokas UG-Threshin pelaaja.
Oikea aikamuoto!

Then that goyf drove me to place called OBLIVION
Taitaa Herra Murphyn lait päteä tuollakin päin.

- Kierrosaika riitä mulle :/
Vaiha dekkiä. ¬_¬

Kivasti teillä kyllä meni, harmistelen sitä, etten päässyt ite mukaan. :/
"Poets dream the verses of otherworldly stories.
Artificers dream the blueprints of otherplanar artifacts."

Poissa mahonen

Leka.Iggy.Pop seikkailee Champseissa.
« Vastaus #3 : 23.11.07 - klo 16:26 »
Olisi varmaan aika kirjoittaa oma osani tästä suurten legendojen seikkailusta MtG:n maailmassa. Hall0n tuossa jo kertoikin prologuen joten sitä en viitsi tässä toistaa.

Lauantai 17.11
Päivä alkoi tulisesti maatessani puoleenpäivään asti ja pelatessani sen jälkeen naiseni kanssa pleikkaria. Pelasimme NFS:ää ja jotain mätkimis peliä. Taisi mennä pelit aika tasan. Naiseni valitti koko loppu päivän kuinka ärsyttävää oli kun olen niin ylivoimainen NFS:ssä.  Aloimme katsoa bussiaikatauluja joilla hän pääsisi kotiin ja huomasimme, ettei aikaisemmin suunniteltu vuoro kuljekkaan lauantaisin. Niinpä naiseni "joutui" lähtemään aikaisemmin kotiin. Koska luppoaikaa nyt oli niin päätin lähteä hall0nille vähän aikaisemmin kuin piti. Pelailimme viime hetken harjoitukset joissa tulokset taisivat mennä aika 50-50. Dark Confidant on kuulemma aika hyvä. Taisimme käydä vielä Santerin ja hall0nin kanssa saunassakin jossain välissä? Sovimme poikien kanssa, että 0-2, dropilla mennään nämä kisat. ~Klo 18 suuntasimme kohti Turkua poikien seurkun luokse. Matkalla nautimme Radio Suomi popin antimilla ja ajoimme ensin väärään paikkaan hall0nin huonon muistin takia (osoite oli hämeentie 30). Perillä ihastelimme Veeran Japanista tuomia tuliaisia ja katsoimme Heroesia. Nukkumaan taisimme eksyä ~klo 24.00.

Sunnuntai 18.11
Tämä päivä lähti vielä tulisemmin herätessämme ~klo 5.30. Veeralta lähdimme kuuden maissa juna-asemalle päin ja juna lähti 6.40 kohti SuOmen pääkaupunkia. Matkalla pelasimme Santerin aka.Pojan kanssa parit harjoitusmatsit ja näistä voitin kaikki, suurimman osan ekalla tai tokalla vuorolla. Aloin salaa mielessäni ajatella, että tuurini kääntyy varmasti kisoihin mennessä.

Perille päästyämme aloimme paikantaa kisapaikkaa ja soittaa VuRkalle jonka piti tavata meidät paikanpäällä. Soitimme koko aamun hänelle, mutta kaveri päätti olla vastaamatta. Kävimme Pojan kanssa hakemassa R-Kioskilta eväät pelaamista varten, koska tiesimme ettemme selviäisi ilman suklaata ja kokista vähäisten yöunien takia. Sisälle taisimme päästä  ~klo 10.30. Paikanpäällä oli ihan v*tusti porukkaa! Toiveeni hyvistä recordeista alkoi viimeistään tässä vaiheessa valua paikkaan jonne aurinko ei paista. Doh käytiin maksamassa 10€ ja antamassa valmiiksi tehdyt deckkilistat. Alkoi tuntua kovin prolta kun katselimme kuinka muut kovalla tohinalla kirjoittivat listojaan paikanpäällä ja itse olimme tajunneet tehdä ne jo etukäteen. Eipähän VuRkasta kuulunut vieläkään mitään. Jouduimme osallistumaan kisoihin siis vain 3 Nassikan voimin. Oma listani näyttääpi tältä:

4 Flooded Strand
4 Polluted Delta
2 Underground Sea (1 signed, 1fwb)
2 Swamp (1 foil, 1 ug)
1 Island (ug)
1 Volcanic Island
1 Scrubland
1 Tundra
4 Lion's Eye Diamond
4 Lotus Petal
4 Dark Ritual (1 foil, 1 fbb)
4 Cabal Ritual (2 foil)
4 Mystical Tutor (bb)
4 Infernal Tutor
4 Brainstorm (foileja)
3 Intuition (2 foilia)
4 Ill-Gotten Gains
4 Leyline of the Void (2 foilia, 1 fbb)
2 Tendrils of Agony (2 foilia)
1 Empty the Warrens (foili)
1 Orim's Chant (fbb)
1 Echoing Truth  (foili)

SB:

4 Dark Confidant (foileja)
4 Duress (1 foili)
1 Wipe Away (foili)
3 Orim's Chant (1 fbb)
2 Empty the Warrens (foileja)
1 Tendrils of Agony (foili)

Eli tarkkasilmäiset huomaavat, että pakka on suora kopio rayennin ja sitä kautta pakan grand old manin, Michael Bomholtin deckistä. Mehuja olin koittanut hankkia kovalla tohinalla ja taisin saada mehustettua deckistä vähän yli 1/3 osan.

1. Peli vastassa Valtteri Liimatainen pakkanaan Goblin feat. Controlli lappuja.

Peli alkaa ja pakko myöntää, että jännitti niin prkeleesti! Ammattilaisena voitan tietty nopanheiton. Tässä vaiheessa sain kuulla, että vastassa on Liimatainen joka voitti rayennin Tre-lekassa niin suolaisesti ja vielä samalla pakalla. Niinpä olin vähän varautunut. Aloitan pistämällä Leylinen pöytään. Kaveri pelaa Wastelandin ja tämän jälkeen ei nostakkaan landeja, kuin vasta vuorolla jotain. Niinpä minulla oli aikaa kerätä comboa kasaan. Vastustaja sai koko pelin aikana yhden Fanaticin joka aijoi minut 16 lifeen ja tämän jälkeen pyörin. Vastustaja kuitenkin skooppasi ennen kuin ehdin hakemaan Tendrillssiä. :( 1-0

Sb:stä sisään tulivat Dark Confidantit. Toinen peli olikin vähän tiukempi. Vastustaja saa nopean Lakeijan ja ajelee minut kerralla 15 lifestä yhteen. Tässä vaiheessa kädessäni oli kaikki muut pyörimiseen tarvittavat paitsi Infernal Tutor. Kädessä oli myös yksi Brainstorm ja oli toivottava, että Tutor löytyy. No sehän löytyi ja pääsin pyörimään ja näinpä irtosi voitto Liimataisesta. Tulos 2-0 ja tämän jälkeen menin katsomaan hall0nin peliä. Hall0n pelasi itsensä 2-0 voittoon ja Poika 1-2 häviöön. Poika tahraa maineemme! (minkä maineen?)

2. Peli vastassa Shazzle aka. Raoul Plommer pakkanaan Protean Hulk combo.deck

Peli alkaa Shazzelin mulligoidessa itsensä viiteen korttiin. Laiffien mukaan menetin yhden laiffin ja Shazzel tippui suoraan 20 nollaan joten tästä Voidaan päätellä, että voitin ekalla vuorolla. 3-0

Sideltä nappasin pari Orim's Chanttia ja setin Duresseja. En oikein keksinyt mitä olisin ottanut kun vastustajan pakka oli "vähän" vieras minulle. No toinen peli näytti vähän kehnolta vaikka Shazzel mulligoi kuuteen. Tästä pelistä ei kovin paljoa ole kerrottavaa. Kaveri Duressoi kortit kädestäni ja koittia pyöriä, mutta pelasin Ormi's Chantin. Niinpä vastustaja päätti ajella minut hengiltä Hulkin kanssa. 3-1 Tässä vaiheessa mielialani vähän laski, mutta ei yksi häviö vielä mitään meinaa!

Kolmas peli jännitti taas niin pirusti! En muista pelistä kovinkaan paljoa, mutta sen muistan että molemmat hitsailivat kauan ja meinasin kuolla omaan Confidanttiin samalla ajellessani Shazzelia. Kuitenki viime hetkellä pyörin ja voitin. 4-1
Tilanne siis 2-0-0 joten peli näytti sujuvan ja hymy irtosi, koska ei tarvinut ottaa 0-2, droppia. Hall0n ilmoitti, että hävisi 0-2 ja Poika ilmoitti, että hävisi 1-2 taas. Tämä vähän laski mielialaani, mutta olinpahan PARAS! HÄÄHÄÄ!

3. Peli ja vastassa Hopo aka. Juha Hopponeen pakkanaan joku Deed Guy:n tapainen?

Tiesin kaverin pelaavan jotain Tarmo.Deckkiä ja toivoin Tressholdia. Ei tullut Tressholdia ei. Tuli yksi pahimmista matchupeista. Peleistä ei voi kovinpaljoa kertoa. Kaveri heitti hymniä, Duressia ja seizeä minkä kerkesi ja samalla ajeli Tarmolla. 4-2

Sidetin sisään Confidantit. Eipähän auttaneet. Kaveri Teki taas samat kun ekassa pelissä. 4-3.

Tilanne siis 2-0-1. Tässä vaiheessa harmitti niin pirusti ja aloin jopa miettiä droppia, koska ajattelin etten voi voittaa kahta seuraavaa putkeen, mutta eihän sitä nyt dropata kuulu kun Helsinkiin asti tultiin pelaamaan! Joten jatkoin. Hall0n ilmoitti pelanneensa tasurin ja Poika ilmoitti hävinneensä 1-2 taas vaihteeksi.

4. Peli vastassa Faerie Stomby pilotin nimeä en muistanut ottaa ylös.


Ensimmäisessä pelissä kaveri ajelee sinisillä drageilla ja muilla kavuilla ja pistää heti ekalla vuorolla chalisen ykkösellä, mutta pyörähdin tulisesti ollessani 9 lifessä ilman Dark Ritualeja ja voitin. 5-3

Sidetin sisään Duressit, Confidantit ja Wipe Awayn Chalicejen takia. Toinen peli on yksi maailman noloimmista peleistäni. Sähläsin koko pelin ajan ja muutenkin peli oli täysin fiasko. Molemmat mulligoivat kuuteen. Kaveri ajelee ja diskin hänen Chalicensa. Yksi kuitenkin ehti tulla pöytään. Nöyryyttävin tapahtuma kuitenkin oli kun viimeisellä elinvuorollani olin pyörimässä ja päätin kerätä stromcounttia heittämällä Dark Ritualin päin ykkösen Chalisea. Pöydässä oli kaksi landea ja hautuumaalla yli 7 korttia. Kädessä Cabal Ritual, Dark Ritual, Infernal Tutor yms. Menin pelaamaan Dark Ritualin ennen Cabal Ritualia ja näinpä manat eivät riittäneet enään Cabaliin ja hävisin pelin. GG. 5-4.

Kolmannessa pelissä jännitti taas niin maan prkeleesti! No peli oli pitkä ja jännittävä. Kaverilla oli pöydässä pari Efreetiä ja joku muu kala. Toisella Efreetillä oli kädessä Sword Fire and Ice. Itselläni oli laiffia sen verran vähän, että olisin hävinnyt seuraavalla vuorolla. Päätin pyöriä vajaavaisesti ja imin 14 lifeä Tendrilsillä. Sain siis pari vuoroa elinaikaa ja vastustaja meni 3 lifeen. Eli kaverin tarvi saada bounsea omiin Efriitteihinsä tai hän kuolisi. Kaveri nostaa viimeisellä elinvuorollaan 4 korttia ja antaa minulle vuoron. Käteni tärräävät ja arvelin, että hän vain odottaa että skooppaisin. Annoin vuoron vastustajalla ja hän ilmoitti, ettei voi tehdä mitään ja voitin! HAAA! 6-0-4.

Tilastot siis 3-1. Tämä tarkoitti, että vielä seuraava on pakko voittaa jotta on mahdollisuuksia top8:iin. Hall0n ilmoitti voittaneensa 1-0 ja Poika sai tällä vuorolla byen.

5. Peli ja vastassa mukava herra X jonka nimeä en muistanut ottaa ylös. Pakkanaan Gro-a-tog tai vastaava


Tästäkin pelistä on kovan jännityksen takia hyvin vähän muistiinpanoja. Muistan vain, että kaverin pakka oli helvetin hidas ja hän ei nostanut tarPeeksi countteria. Pyörähdän ollessani 17 lifessä. 7-4

Sidetin sisään Duressia ja Orim's Chantin ja ETW:n. Toinen peli oli jotain kovin ihanaa. Kaveri mulligoi itsensä neljään korttiin ja sai käden jossa taisi olla yksi Counterspell ja landia. Tästä ei ollut taaskaan kovin vaikea voittaa. Tipuin 17 lifeen ja pyörin. 8-4.

Tilanne siis 4-0-1 ja aloin kyselemään ihmisiltä riittäisikiö 4-1-1 top 8:iin. Ja kukaan ei osannut vastata, riippui kuulemma resistanseista. Hall0n tuli kertomaan hävinneensä täysin omaan virheeseen ja Poika ilmoitti hävinneensä TAAS 1-2.

6. Peli ja vastaan asettui Andar aka. Anssi Alkio

Anssi ilmoitti, että pääsemme tasapelillä molemmat top8:iin ja niinpä sovimme tasapelistä.

TOP 8

1. Peli ja vastaan aseuttui TAAS Hopponen

Ainoa vastustaja jolle olin hävinnyt ja juuri hän tuli minua vastaan ensimmäisenä. Osaatte varmasti ajatella fiilikseni. Ilmoitin Hopolle, että onneksi olkoon helposta vastuksesta ja kirosin tuuriani. Ensimmäinen peli ja nostin aika God Handin. Sain aikaiseksi 7 stormin tendrillsin ja olihan se pakko tehdä, koska muuten olisi käteni mennyt gravelle Hopon Hymneillä ja muilla kivoilla kavereilla. No eihän sillä vielä voiteta, mutta kun nostat käteesi seuraavaksi Ill-Gottenin ja yhden Dark Ritualin niin ollaan voitettu.

Toiseen peliin sidetin sisälle Dark Confidantit ja Wipe Awayn Deedin takia. (en kyllä tajua vieläkään miksi) No toinen peli alkaa ja taas jumala lähetti minulle suojeluksensa ja siltä näytti käsikin. Tai noh.. Ekan vuoron 8 toksua oli Hopoa vastaan sellainen. Kädessä oli petal, fetsi, wipe , landi, etw, ritual, ritual. Hopo aloittaa ekan vuoron Hymnillä ja siinä vaiheessa meinasi tulla itku. No onneksi jumala jatkoi suojeluaan ja antoi Hopolle wipen ja fetsin. Kelpas mulle! Pelaan landi, petal, ritual, ritual, etw, sun. Hopolla oli siis kyllä elinvuoroja jäljellä 3 ja hän koitti topdeckkiä deediä. Mutta se olisi tullut vasta vuorolla jälkeen Hopon kuoleman. Joten Nassikka jatkoon ja Hopo kotiin. Kelpas mulle! Tilanne siis 10-4

2. Peli ja vastaan asettui Sami Häggkvist pakkanaan Cephalid Breakfast

Tämä oli maailman surkuhupaisin peli ja siitä voitte lukea täältä http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/Index.php?topic=26477.30.

Eli siis tipuin. Mukaani lähti 40 credua ja foili C.Wishi. Eli lupa oli hymyillä. :) Lähdimme kohti bussiasemaa ja sitä kautta kotiin.

+ Iggy Pop on hyvä pakka
+ Team Nassikka on paras!
+ 40 creduu
+ C.Wishin DCI Foili
+ Nastis ja kumppanit.

- Häggkvistiä vastaan pelattu peli
- Pelit kovin kaukana täältä


Anteeksi typojen läsnäolo. Koitan korjailla niitä jos osuu silmään.

Niin ja edit: Kiva olla Suomen 4.paras lekan hakkaaja!
« Viimeksi muokattu: 23.11.07 - klo 16:50 kirjoittanut mahonen »

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Armottomin pettymys oli havaita, että nimim. "Mahosen" takana lymyileekin joku Ahonen. Olen mielessäni monesti mehustellut sillä, että kyseessä on joku Mähönen.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Lainaus: Anssi ilmoitti, että pääsemme tasapelillä molemmat top8:iin ja niinpä sovimme tasapelistä.

Kyllä mäkin noin isossa turnauksessa ilmottaisin jos ite pääsisin varmasti tasurilla topkasiin. Eihän sen todenmukaisuudella ole mitään väliä, pääseekö vastus topkasiin.

Ja kyllä, tämä on sallittua.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa mahonen

Lainaus: Anssi ilmoitti, että pääsemme tasapelillä molemmat top8:iin ja niinpä sovimme tasapelistä.

Kyllä mäkin noin isossa turnauksessa ilmottaisin jos ite pääsisin varmasti tasurilla topkasiin. Eihän sen todenmukaisuudella ole mitään väliä, pääseekö vastus topkasiin.

Ja kyllä, tämä on sallittua.

No onneksi Anssi oli luotettava ja pääsin sinne topkasiin. Tarvii opetella itse laskemaan milloin pääsen topkasiin ja milloin en, mutta siihen asti tarvii vain luottaa ihmisiin.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Juh, kannattaa. Usein on niin että molemmat pääsee tasurilla, juu - mutta jos vain itse pääsisi ja vustus ei niin voi silti ehdottaa tasuria "juujuu kyl me molemmat päästään"
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Juh, kannattaa. Usein on niin että molemmat pääsee tasurilla, juu - mutta jos vain itse pääsisi ja vustus ei niin voi silti ehdottaa tasuria "juujuu kyl me molemmat päästään"

Tästä voi toki saada kusipään maineen, mutta mitäpä pienistä?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa hall0n

Vs: Leka.Iggy.Pop seikkailee Champseissa.
« Vastaus #9 : 24.11.07 - klo 14:32 »
Pelailimme viime hetken harjoitukset joissa tulokset taisivat mennä aika 50-50.
Nyt kyllä valehdeltiin suut, korvat ja silmät täyteen.

3. Peli ja vastassa Hopo aka. Juha Hopponeen pakkanaan joku Deed Guy:n tapainen?
Onko se joku Deadguyn tapainen?

Kiva rapsu, ite en muistanu Jaappanin herkkuja mainita :/.

Poissa Poika

Itselleni matka ainakin oli antoisa, koska sain koskea Power9:siin (vai mkä se on)


PS. raporttia tulossa.

Poissa Nastaboi

Kuvia turnauksesta sekä joitakin myös Tampereen proxyvintagesta.

http://www.mv.helsinki.fi/home/jihonen/

Mitä "ystävällisiin" neuvoihinin turnauksen aikana tulee, en fakkiksen tapauksessa kuullut kysymystä, ja luulin että muuten vain informoit kokemattomampaa pelaajaa - mehustelumielessä näinkin voi toki tehdä. High Tide -tilanne selviää kuvista + tekstistä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa hall0n

High Tide -tilanne selviää kuvista + tekstistä.

Kyseessä oli viimeinen lisävuoro ja molemmilla ~täydet elämät ja mulla pelottava Mishra's Factory tms. kentässä, joten en olisi ehtinyt enää voittaa joten saatoin tursutella miten sattui ja huvitti ihmisten kiusaksi + kortteja ei kuulu lukea/muistaa ulkoa, joten en muistanut High Tiden olevan symmetrinen.

Poissa Nastaboi

Pumpataanpa vielä tämän verran: lukekaa Jarnon raportti.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Nastaboi

Neula hukassa
« Vastaus #14 : 07.12.07 - klo 16:44 »
1 Pithing Needle on kadoksissa kyseisen turnauksen jäljiltä. Kuka tunnustaa lainanneensa?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM