Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka  (Luettu 4431 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ilpo

Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« : 26.11.07 - klo 01:01 »
Tosimies voittaa kaikki turnaukset, jopa vintaasin. Mutta kahta vintageturnausta ei voita kuin kaksi Tosimies-turnausta, joten reissailua tehtiin. Paljastan jo nyt, että tein perjantaina pitkän päivän postilla eikä junassa pystynyt nukkumaan jonkin teinilauman takia. Huonon yhdistelmän palat on jo käsissä: no sleep and Smäsh.

Juha tulee Pasilassa vastaan, ja kohta ollaan jo Safella. Taisin syödä joskus, nälkäkin oli jo ennen turneen alkua. Ei haittaa. Safella näky on mitä kaamein: joku rakentaa kalaa, pöydät on täynnä erivärisiä wratheja ja nalleja. Juha puhuu Gush-kalasta, Tarmo-kalasta ja ties mistä muusta ja mulla korvissa soi. Pelaajia tulee nihkeät 11, joista noin puolet pelaa paskaa. Mä pelaan smäshiä neljällä Drainilla ja Melokulla. Ekakiekan Mirror McRandomson ja tasurilla kakkoskiekalle. Joku puhui hitsauksesta. Kakkoskiekalla ja kolmoskiekalla imasen niin, että kurkku on karhea ja perse hellä.

Juha pelaa mua vastaan budjetti-flashilla, joka on paska pakka, vaikka sijoittuikin kinkereissä korkealle. Alotan ekan pelin drawilta kädellä, joka on surkeuden huippu, eli keeper: land, land, lotus, mox, petal, fact or fiction, MELOKU. Juha thougtseizaa ekalla vuorolla ja kippaan. Meloku gravelle, nostan kuitenki jotain irrelevanttia ja Juha antaa ikkunan pelata 6 Goblinia ETW:llä. Vittulan väki kokoontuu, kun muistin, ettei Juha pelannut Echoing Turttia. Juha Flashaa muina miehinä tiskiin slivereitä ja EE ÄS GEEN! Voi vintage. Käytän force-scooppia Juhaan, jolla ei oo keinoa päästä goboista eroon. Kakkospelissä en tee mitään ja kolmospelissä en tee mitään hyvää.

Jossain välissä koen antikliimaksin multihuipentuman, kun HÄVIÄN SAATANA KALOILLE. Kaladekki oli defaulttina paska eikä toista kertaa turnauksessa pelaava pelaajakaan nätisti sanottuna ollut ihan vielä pakkaansa parempi. Kerron seuraavaksi, miten mtg-kastraatio tapahtuu. Voitan nopan tietysti. Scrollaan ekalla vuorolla Ancestralin. Vastus pelaa ekalla vuorolla Therapyn ja olen jo laittamassa Anskua gravelle, kun mies sanoo FORCE OF WILL, joita ei ole kädessä näyttää. Kilahduskertoimet kasvaa. Voitto on näkösällä, kun pelaan kahdesti Ancestralin. Meloku yhden manan päässä, ja siihen jää noin 1240 vuoroksi, kunnes vastustaja huomaa hakea Gorilla Shamanin jollain tuutorilla. Foldaan noin 20 lifessä. Toisen pelin hitsaan voittoon paskoilla korteilla. Tässäkin on kerrottavaa: blokkaan vuoro toisensa perään Togilla vastustajan nalleja paskaksi kunnes pelaan Threads of Disloyaltya vastustajan nalleen. REB. Force. REB. MITÄ?!?!?! Ei voi olla tuplarebiä kädessä, kun togi seisoo tiskissä ja tappaa vuoro toisensa perään ukon. No Meloku tiskiin ja moro. Kolmospelissä mulla on kädessä Massacre ja Pyroclasm, mutten osaa nostaa neljättä manaa isoa ETW:tä varten ja vastus ajaa Mishra's Factorylla mut paskaksi. Suolauksen huippu on se, että kun mulla on 5 lifeä ja vastuksella 2 dualia, 2 factorya ja shaman, päättää hän hyökätä ainoastaan toisella mishralla ja buustata varmuuden vuoksi sitä, jotta viiden damagen sijasta vehkeet tekee 4 lämää ja jään 1 lifeen. En nosta brainstormista mitään enkä saa ETW:tä pelattua, GG.

Voitan byen ja viimesellä kiekalla Shazzlen Flashin, vaikka pelasin yhdessä pelissä kahdesti Ancestralin vastustajaan. Pacteihin kuolee, lapset.



Kilinä kuultiin Oulussa asti, kun tiedustelin tosimies-meininkiä ja ilmotin olevani paska ihminen. Hävisinhän sentään KALOILLE. Visa oli omien sanojensa mukaan juonut ekassa pelissä kevyet 4 olutta ja kaksi tuplaviskiä ja voittanut pelin viimesellä lisäkiekalla. Hieno ihminen, vaikka onkin joskus kännissä.  Ilta jatkuu, mä meinaan sammua Juhan kämpille. Juha teki itelle uuden dekin ja niin tein myös mä, obv alotin etsimällä mehuboksista TM setin JUGGERNAUTTEJA, mtg:n ainoita pelattavia creatureja. Testailtiin, imuttelin taas ja Karri soittaa. Visa oli kuulemma poliisien toimesta viety putkaan ja mua vitutti entistä enemmän - MIKSEN OLLU OULUSSA!

Tampereelle lähtään Järnforssin miniatyyriautolla, jota tietokone ohjaa. Automatkalla nukun, kuten lapsen pitääkin. Hervannan vapaa-aikakeskus on olemassa ja niin on myös Rikolan sänki. Varsin epäkohteliasta olla sheivaamatta vieraita varten. En jaksa tehdä decklistiä ja se ei ketään kiinnosta. Turnauspaikka on tähän mennessä paras mahdollinen, nimittäin vieressä oli 1634 yläasteikäistä teinityttöä voimistelemassa ja jumppaassa jotain cheerleader-kisoja varten. Nice place, thumbs up. Jos oisin hävinny jollekin paskaläjälle, oisin varmaan joutunu droppaamaan ja lähteny jumppaamaan tyttöjen seuraksi ja silmäniloksi. Olin kuitenkin niin liekeissä, ettei tyttöjen multippelien orgasmien ryöppy ollut vaarassa tapahtua meikäläisten jumppamuuvien takia. Jouduin pelaamaan kierros toisensa jälkeen ja eventually menin 5-0, kuten vintaasiproon täytyy.

Voitin automaattisesti jonkun BG-hate-oathin. Voitin myös Smäshin. Kolmoskiekalla coinflip-matsi: Kostin Meandeck Tendrils ja mun jarrunaut. Häviän nopan ja sitä myötä ekan pelin ekalla vuorolla. Voitan tokan pelin ekalla vuorolla (chalice=1, sphere). Kolmospelissä Kosti tappaa itsensä consultationilla ekalla vuorolla. This is sparta! eiku mitä.

Neloskiekka feat. Järnfors, joka kilisee jo valmiiksi. Mä tykkään workshop-mirroreista. Esko valitti mun etua, koska mulla oli pakassa mtg:n parhaat creaturet - JUGGERNAUTIT. Ekapelin voitan Juggernautilla ja Trikellä, joka tykkää ampua hitsaajapeikkoja. Tokapelissä sidetin sisään herkut ja 4 Triskelionia ei voi olla väärässä. Trike ampuu pari Welderiä ja Naut-beatzit hoitaa homman kotiin.

Viitoskiekalla otettiin revanssia Juhan Seinien kanssa. Juha voitti jonku pelin ekalla vuorolla ja mä tein jotain. Kolmospelissä alotan workshop, lotus, Juggernaut, Timewalk, mun. En nosta jarrua ja Juha pelaa Necron. Beatzit kuitenkin auttaa siinä, ettei Juha nosta Forcelle sinistä korttia ja saan juuri ennen Juhan pyörähdystä Bazaarilla kaivettua Spheren tiskiin. 5-0 thank you. I pro, you not.


Meinasin jo unohtaa. Piti suolata koko Tanperetta.

Alotetaan Karista, jolla oli dekissä herkku-proksyt. Mies teki perinteiset Ohtoset - eli tutoroidaan kortti pakan päälle ja fetsataan perään.

Myös Jari posautteli, kun olisi voinut tehdä Goblineita vastaan melkein 20 goblinia ETW:llä, mutta tyytyi kuuteen toksuun ja hävisi.

Sm-mestari  Olli unohti lukea Rebuildin, ja lahjoitti Jarille voiton.

Tampereella satoi lunta, Oulussa oli kaupunni krapulassa. Rikolalla oli tukkaa päässä. Mestoilla oli jotain random-naskeja kattomassa ku gurut mehustelee. Tytöt yritti heruttaa meikää, piti pelata. Erehdyin kattomaan yhden Rakkulan peleistä. Silmiin sattuu vieläkin ja pahaa tekee.

Liehuletti lähtee go offaamaan goblin-paskaa vastaan ja Gushaa aluksi väärät ländit käteen. Eipä sitten pelata Regrowthia lotukseen, kasvateta storm-counttia ja tehdä manaa. Will resolvaa, turttailu jatkuu. Tulee epäletaali Tendrils, kun ei storm-count riitä. Unohdetaan, että vuoro ei lopu Tendrilssiin ja jätetään pelaamatta ländit gravelta, Time Walk kädestä ja vastus ajaa 56/2 piledriveillä päähän. Nice. Jotain muutakin taisi maestro turttailla. Ainakin Merchant Scroll pelattiin liian aikaisin ja väärään korttiin sekä tietysti gush rahalla. Ei näin.


Ropsit:

+ Isäntä, testivastus, toginasu, frendi, Juhan Seinät
+ Safella oli rento meininki ja vintaasi ei ollut hampaat irvessä pelaamista, kuten välillä pääkaupunnissa tapahtuu. Sai nauraa
+ Tampereen skene, Karin roksyt, kaverit ja kaljupäät.
+ Tosimies-info
+++ Juggernaut
+ sain uusia holoja

- sinne meni rätingit taas
- Oulun tosimies-turnaus
- KALAKALAKALAJKALAKALAKALAJKALAKALAKALAKALAKALAKALAKALAKALAKALA


Mukava reissu oli, pelaamisen meininki oli rentoa. Seuraavaa tuplavintage-viikonloppua odotellessa.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Teroin

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #1 : 26.11.07 - klo 01:18 »
Hahahahahah hävisit kaloille separi hahahahahahhahahaha. Siitä hyvästä karma Plussa.

23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Laava

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #2 : 26.11.07 - klo 09:12 »
Onneksi tutoroidun EtW:n sekoittaminen takaisin dekkiin ei haitannut mitään, kun vastustaja pelasi legacy landstilliä  ::) Eikä edes hävetä Rikolan eeppisten urotöiden jälkeen. Eipä tartte Markun hetkeen sänkeä ajella, parin vuoden tukan kasvun tuuttaili päästään.

 Mainittuja proksyjä voi ihailla täällä. Harmi että tuo yksi jäi vielä signaamatta, kun Jari droppasi ja kerkesi jo poistua paikalta.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa duracel

Re: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #3 : 26.11.07 - klo 12:14 »
Myös Jari posautteli, kun olisi voinut tehdä Goblineita vastaan melkein 20 goblinia ETW:llä, mutta tyytyi kuuteen toksuun ja hävisi.

Väitän että en olisi, koska vihollisella oli REB kädessä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #4 : 26.11.07 - klo 12:22 »
Hjuva räpsä. Mutta se mitä todella odotellaan on totuus vuosittaisesta huipentumasta, Tosimiehestä. Mitä pääkaupunnissa todella oikein tapahtui? Onko huhuihin uskomista että Visalle suoritettiin peräaukon tarkastus piilotettujen FoWien pelossa?
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #5 : 26.11.07 - klo 13:10 »
Mutta se mitä todella odotellaan on totuus vuosittaisesta huipentumasta, Tosimiehestä. Mitä pääkaupunnissa todella oikein tapahtui?

Viralliset perustiedot ovat löydettävissä osoitteesta http://www.student.oulu.fi/~mnuortio/isomana_2007/osakilpailu_11_2007.txt . Valitettavasti siellä on vain viralliset perustiedot. Muita tarinoita joudutaan odottelemaan mahdollisten raporttien muodossa. Huomatkaa, että joku satunnainen tuuttailija voitti turnauksen - millä lie lihaksilla.

Poissa ilpo

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #6 : 26.11.07 - klo 14:24 »
Jari, oisit voinu pelata Lotus Petal, Demonic Tutor lotukseen, Lotus, Goblinit. Tai jos manaa vielä riittää, Chain of Vapor omaan moxiin, ja jos vastustaja rebaa sen, tulee pari goboa taas lisää. Oli kaverilla REB tai ei, oisit saanu vähintään 10 goblinia.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #7 : 28.11.07 - klo 17:00 »
mua vitutti entistä enemmän - MIKSEN OLLU OULUSSA!

Moneen kertaan yritettiin vielä vihjailla, että Joonas katuu elämänsä loppuun asti sitä, jos ei jää Tosimies-Sealedia varten kotikonnuille. Ihanaa olla jälkiviisas. Minusta tulee uusi Ritva Santavuori.

Poissa Hopo

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #8 : 28.11.07 - klo 17:02 »
Minusta tulee uusi Ritva Santavuori.

Onko aivan pakko? Maailma ei kaipaa toista Ritva Santavuorta.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa ilpo

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #9 : 29.11.07 - klo 02:20 »
Kerron parhaan vitsin: 

Ritva Sontavuori!


Helsingin reissussa oli myös asioita, joita ei tarvitse katua: Tampereen harjaus.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Nastaboi

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #10 : 30.11.07 - klo 16:40 »
Tosson kuvia: http://www.mv.helsinki.fi/home/jihonen/. Lekasta pitämättömät voivat aloittaa kymppikuvasta.

Erityiskiitokset vielä Eskolle kyydityksestä, otetaan uusiksi joku kerta.

Pelatkaa comboa, ei tarvitse hitsata.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Laava

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #11 : 01.12.07 - klo 09:49 »
Itseasiassa tuossa kuvan 11 tilanteessa tiesin jo hävinneeni :(
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Nastaboi

Vs: Helsingissä helppo, Tampereella tiukka
« Vastaus #12 : 01.12.07 - klo 10:06 »
Olihan se pääteltävissä esim. siitä, että kutsuin Joonaksen kuvaamaan nostoni  ;D.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM