Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Lihasoppaani söi lihasoppaani - kavut kenoon Legacyssa *3rd*  (Luettu 2530 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rancid-

Pelattiinpa tuossa lauantaina Magic-formaattiperheen kieroutunutta äpärälasta, Eternalin nimen ikiaikaista häpeäpilkkua, Legacya. Päätin osoittaa tälle pelimuotojen Laanaojalle kunnioitustani pelaamalla turnauksessa Magicin historian hirvittävintä pelisuunnitelmaa, kavuja. Ja jotta itsesabo olisi täydellinen, päätin survoa pakkaani valkoisia kortteja. Menestykseni varmistin ottamalla pakkalistan jonkun italialaisen ihmemiehen käsistä ja vaihtamalla siitä hyvät kortit valkoisiin. Eli näin:


"Moggailuun ei ole varaa"

main:
4 Lackey
4 Fanatic
4 Warchief
4 Piledriver
4 Matron
3 Ringleader
3 Incinerator
1 Siege-Gang Commander
1 Sharpshooter
1 Mirror entity
1 Tinkerer
1 Kiki-Jiki
1 King
4 Vial
2 StP
1 Crib Swap
3 BR fetch
4 RG fetch
4 Wasteland
4 Plateau
6 Mountain

side:
3 Orim's Chant
4 Disenchant
3 Blood Moon
4 REB
1 Shattering Spree


Omia lappuja tuossa kasassa oli suunnilleen manat paitsi Plateau, side ja Crib Swap. Sen sijaan muiden tamperelaisten pakkoihin toin kaikkea hyödyllistä ja jännittävää. Koska Leyline of the Void ei täytä kumpaakaan määritelmää, jätin Ollin pyytämät LOL LKOLit kansioon odottamaan ensi vintaasia. Tämä osoittautui myöhemmin Ollin kannalta hemmetin hyväksi käänteeksi.


Round 1: Santeri Sankari / stormi Konpo

Santeri pelasi ekassa pelissä kaksi Undiscovered Paradisea, jotka haukkasivat Wastelandia, ja yhden Brainstormin. 1-0

Undiscovered Paradise haiskahtaa kombodekin vehkeeltä, joten saidasin sisään kombovihat Chanttien ja Moonien muodossa, ja creature-viha sai kyytiä. Kakkospelissä pidin hitaahkon käden, ja Santeri rankaisi tekemällä toisella vuorollaan 12 goblinia. Käytettyäni Chanttia Fogina (nice play yes) lahjoitin pelin pois. Magic-puzzle: neljällä ländillä, kolmen counterin Vialilla ja käsikortteina Warchief & Matron pystyt tappamaan vastustajan tokenit - miten? Keksin itse heti, kun Vialasin Matronin tiskiin ja tajusin turtanneeni mahdollisuuteni pois. 1-1

Santeri tarjosi vastapalvelusta pyörähtämällä kolmospelissä vuoroa liian aikaisin, jolloin ei saanut Tendrilsiinsä kuin viisi pykälää puhkua. Pikkumiehet jyräsivät hellbent-moodiin menneen sankarin pari vuoroa myöhemmin. 2-1

1-0


Round 2: Timo Ahola-Olli / MUC

Voitin nopanheiton ja ykkös- ja kolmospeleissä mulla oli ykkösvuorolle Lackey tai Vial, eikä Timolla ollut FoWia näyttää. Enough said, joskin Propaganda meinasi välillä olla vähän paha. 2-1

2-0


Round 3: Olli Hämäläinen / UWB Katsu.dec

Ollin dekki on tietenkin omaani sata mailia parempi, ja voitin kakkospelin ainoastaan nostamalla totaaliset nutsit. Kolmannessa olisi ehkä voinut olla jotain näyttöjä, ellei Hymn to Tourach olisi vienyt mun ainoaa valkoisen manan lähdettä kahden StoP-efektin kädestä. Tombstalker on vähän liian iso ja lentävä pihvi mun muiden korttien voitettavaksi. 1-2

2-1


Round 4: Jarkko Laaja / MUC

Hävisin nopanheiton, joten en päässyt tällä kertaa ujuttamaan Lackey/Vialia kahta kertaa peliin counterien alta. Neljän REBin ja neljän Disenchantin side on silti ihan ok, kun vehkeitä löytyy kuitenkin lopulta enemmän kuin Jarkolla on näyttää countereita. Mua melkein hävettää voittaa kaksi matsia paljon parempia värejä paremmassa arkkityypissä pelaavia vastustajia vastaan. Tein muun muassa mehukkaan peliliikkeen Crib Swappaamalla Jarkolta Spire Golemin.  :-X 2-1

3-1


Round 5: Santeri Suvela / Affinity

Mulla oli molemmissa aloituskäsissä Lackey ja SGC. Tässä ei siis kestänyt kauhean kauaa. 2-0

4-1


Fiilikset on sekavat: mitä helvettiä just tapahtui, tällä skeidallako voitettiin kaikki paitsi turnausta suvereenisti dominoinut Olli? Vihaan tätä formaattia ehkä vielä enemmän kuin aiemmin. Etenkin, kun finaalissa Olli kaatoi järkyttävän-paskat-goblinit v2.0:aa pelanneen Liimataisen, joka taas kerran aloitti pelejä itsetyytyväinen virne naamallaan mustalla "mulla ei oo dekissä ländejä hardcastata tätä" Leylinellä, joka kiinnosti koko turnauksessa ehkä noin kolmea vastustajaa ::). Myöskin siden Chalicet ovat aika {Y}:n arvoinen peliliike. Cave-In oli sentään tällä kertaa jätetty kotiin.


Props:

+ Sankoille väkijoukoille paikalle saapumisesta
+ Team Nassikalle odotettua paremmasta menestyksestä
+ Timo Kellomäelle Enchantress-panostuksesta
+ Herwannan hurjille seuraavan päivän Rotisseriesta, jossa mm. voitin clashin, jossa vastustaja näytti Dreadin :poss:



Slops:

- Tampereelle Eternalia kerjänneet paikalliset loistivat taas poissaolollaan
- Stormi Konpo ilman Gushia on kuin kala vintaasissa
- Kaikille jotka Liimatainen voitti, hävetkää
« Viimeksi muokattu: 16.01.08 - klo 18:56 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
+ Timo Kellomäelle Enchantress-panostuksesta

 ;D

Kiva kuulla että fetissi on vielä voimissaan
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Nastaboi

Työkaverini harrastaa myös homonyymejä, mutta se onkin äikänope.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa rayenni

Oli kyllä erinomaiset sun unohtamas leylinet! Tilalle kansiosta nopeasti tongitut Phyrexian Arena sekä Damping Matrix voittivat kumpikin pelin mieheen. Mustat pactit eivät loistaneet, mutta oisivat nekin voineet olla hyviä jos ois tullut treshii tai Jussin Lohareita vastaan.

Eniveis, hieno formaatti on tämä leka, ei vaan maksa vaivaa pelata pieniä miehiä kun samalla manamäärällä saa isompiakin mörköjä tuonelan tuolta puolen.