Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitsikö?  (Luettu 5363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzam Djinn

Vitsikö?
« : 11.02.05 - klo 18:54 »
Seuraavanlainen sähköpostiviesti saavutti minut, roskapostiksi ajattelin, mutta sisältö on aika mielenkiintoinen. olen edelleenkin sitä mieltä, että tämä on roska postia, mut pasteen sisällän tähän:


Greetings and happy New Year,

I am David Wood the Bank Manager of CITIBANK 332 Oxford Street, London
W1N 9AA. I have an urgent and very confidential business proposition for
you. On June 6, 1997, an Iraqi Foreign Oil consultant/contractor with the
BRITISH PETROLUEM CORPORATION MR. HAFFEZ AL SADIQUE.
Made a numbered time (Fixed deposit) for 36 calendar months, valued at
US$29,500,000.00 (Twenty Nine Million Five hundred Thousand Dollars only) in my branch.
Upon maturity in 2000, I sent a routine notification to his forwarding
address but got no reply.
After a month, we sent a reminder and finally we discovered from his
contract employers, the British petroleum corporation that Mr. HAFFEZ AL SADIQUE
died as a result of torture in the hand of Sadam Hussein during one of his
trips to his country Iraq. On further investigation,I found out that he died
without making a WILL, and all attempts to trace his next of kin was fruitless.
I therefore made further investigation and discovered that MR HAFFEZ AL
SADIQUE. Did not declare any next of kin or relation in all his official
documents, including his Bank Deposit paperwork in my Bank.
This sum of US$29,500,000.00 have been floating as unclaimed since 2000
in my bank as all efforts to get his relatives have hit the stones.
According to the British law at the expiration of 8 (eight) years, the
money will revert to the ownership of the British Government if nobody
applies to claim the fund and the eight years is the end of December 2005.
Consequently, my proposal is that I want to seek your consent as a
foreigner to stand in as the owner of the money as the next of kin to the
deceased so that the bank will transfer the money to your designated account.
All documents and proves to enable you get this fund will be carefully
worked out. I have secured from the probate an order of mandamus to locate any
of the deceased beneficiaries, and more so I are assuring you that the
business is risk free involvement. Your share stays while the rest be for me and
for investment purpose as I will leave London by the end of the year.

The sharing of the funds will be based According to agreement between
{both of us} that is, me and you. As soon as I receive an cknowledgement of
receipt of this message in acceptance of our mutual business proposal, I will
furnish you with the necessary modalities and disbursement ratio to suit both
parties without any conflict. If this proposal is acceptable by you, do not
take undue advantage of the trust I have bestowed in you.
PLEASE, APPRECIATE THE FACT THAT DOING BUSINESS OVER THE INTERNET IS
RISK.ENDEAVOR TO SEND YOUR CONFIDENTIAL TELEPHONE AND FAX NUMBER IN YOUR
REPLY TO THIS BUSINESS.
God Bless you.
Mr. David Wood.  


Tuo yhteys tietojen kysely saa tuon vaikuttamaan siltä, että tämä on jotain huuhaata, mutta sisältö on perin mielenkiintoinen. Onko muut saaneet tällaisia viestejä?

Poissa Cobalt

Vitsikö?
« Vastaus #1 : 11.02.05 - klo 19:35 »
Pikaisella googletuksella kävi ilmi että et ole ainoa joka on tämän saman viestin saanut: http://www.b2g4.com/boards/board.cgi?action=read&id=1105443012&user=akerenx
Itselle ei ole kohdalle sattunut tällaisia kusetusyrityksiä, mut äidille tuli kerran sellainen international lottery voitto, vaan joku rapiat 50 milj. googlaamallahan sekin kusetukseksi paljastui.

Edit: Jossain oli tällainen saitti johon sai postata näitä rahastusviestejä ja muita kusetusyrityksiä. Vielä kun jaksais etsiä..

Niin ja unohtui vastata itse kysymykseen, vitsikö? -Ei toki, laita vaan puhelinnumero, henk. tunnus ja pankkitilinumeroa menemään.

Poissa majo

Vitsikö?
« Vastaus #2 : 11.02.05 - klo 20:55 »
Onhan noita tullut, nykyään tosin hieman vähemmän. Itse kyllä parhaana pidin sitä carlsberg emailia :D


-majo-

Poissa Tsar

Vitsikö?
« Vastaus #3 : 11.02.05 - klo 21:46 »
Lainaus käyttäjältä: "majo"
Onhan noita tullut, nykyään tosin hieman vähemmän. Itse kyllä parhaana pidin sitä carlsberg emailia :D


-majo-


Minkäslainen se carlsberg maili sitten oli?

Poissa DogMeat

Vitsikö?
« Vastaus #4 : 12.02.05 - klo 00:14 »
Juu, nämä on näitä ns. "Irakilaisia"... niin niitä taidettiin nimittää. Eli jollain tavalla huijataan.. Joskus Mikro Bitti lehdessä oli näitä, ja kerrottiin mm. äijästä joka huijasi noita loppujanlopuks aina ja keräs rahat taskuun tai jotain.  o_O
Yllättävän normaaleja nämä oikeastaan... Kaiketi MBnetissä olisi jotain noista, jos joku on kiinnostunut asiasta.

Poissa Juzam Djinn

Vitsikö?
« Vastaus #5 : 14.02.05 - klo 12:50 »
enpä ole yllättynyt, että tämä olikin tällaista ketjuroskaa. melkeinpä sen arvaa heti kun kysytään yhteystietoja ja puhelin numeroa sekä visaa ja sun muuta.

Poissa maybach

Vitsikö?
« Vastaus #6 : 14.02.05 - klo 13:08 »
Siis tommosessa tapauksessa ne ottaa sinulta "siirtokuluja" ennekuin "siirtävät" sulle ne miljoonat :D

Ihmisten tyhmyys on kyllä ehtymätön luonnonvara :)
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa karvapallo

Vitsikö?
« Vastaus #7 : 14.02.05 - klo 15:51 »
ei oo omaan mailiin tollasia tullu mutta oon kyllä kuullu noista. Eihän sitä uskoisi että kukaan olisi niin tyhmä että tuollaiseen laittaisi rahaa kiinni mutta kun saman mailin lähettää 40000 osotteeseen niin usein saattaa joukossa olla joku vajaaälyisempi kaveri jolta saa huijattua rahaa. Kuulin että jokunen vuosi takaperin ilmailulaitoksen senaikainen apulaisjohtaja menetti 3000$ tj ottaessaan tuollaisen roskapostin vakavasti. Kyseessä oli joku perinteinen(tosin oli kuulemma aika vakuuttavasti kirjoitettu) "I have 50000000$ in a swiss bank account. If you borrow me 3000$ for travelling expenses, ill return you 3000000$ as soon as i get my cash" tyylinen viesti.

Poissa FooGod

Vitsikö?
« Vastaus #8 : 02.03.05 - klo 20:17 »
Mä oon saanu kans yhen tollasen viestin. Siinä toi juttu vaan kerto yllätys yllätys jostain irakilaisesta pojasta.... jonka vanhemmat ois kuollu tossa bushin pätemis-iskussa ja se ois tarvinnu jotain blaa blaa..

Poissa token

Vitsikö?
« Vastaus #9 : 12.04.06 - klo 21:56 »
Mulla pomppas kerran googlessa itessään esiin ruutu että oon miljoonas googlettaja sinä päivänä ja oon voittanu matkan Floridaan (täysin ilmaisen) ja vielä 2000 eruoa matkarahaa..!! ou jee

Siinä oli sitten koodi ja numero minne piti soittaa.. aikaa traagiset neljä minuuttia tai palkinto menee sivu suun.

Noh, minä sitten soitin tietty äkkiä ^^ Amerikkaan puhelu meni ja en oikein saanut selvää vastaajasta (15 vuotiaan enkku ei niin parasta laatua ole vielä :P ) Ja kerroin tyypille sitten mitä hän kyseli, nimen, osoittteen, sen sellaista.
Sitten äitini käski kysyä mitä olen voittanut. No aloin sitten kysellä mitä hyödyn ja pääsenkö Floridaan ja kaiken näköistä muuta. Toisessa päässä haluttiin vain saada puhelinnumeroni jotta voidaan sitten ilmoittaa jostain (en saaanut selville mistä) ja lopulta kun vain tivasin tietoa voitostani, niin mies toisessa päässä sanoi vain:

"Well mäm, bye bye""

Ärsyynyti selvästi minuun ^^ heh, mutta pari kuukautta myöhemmin meille tuli pikkuserkut ja heidän tutulleen oli tullut aivansamanlainen mainos.. (1 000 000 googlettaja sinä päivänä, voitto floridan matka ja 2000 euroa makta rahaa) ja hekin olivat soittaneet.

Juttu ei ollut ollut huijausta. He olivat Floridassa kahden viikon ilmaisen loman ja oli oikein mukavaa...

Arvatkaa harmittaako etten antanut numeroani ja se 4 minuuttiakin ehti puhelussa kulua ettei sama koodi enää kelvannut ja voitto meni ohi...
"only the chosen ones are spared"
 Tokenin Toisen Tulemisen Kulmakivi

Poissa Andromes

Vitsikö?
« Vastaus #10 : 13.04.06 - klo 11:31 »
hmmh...Mielenkiintoista, mullekin on kerran tullut tollainen, tietysti olin vaan kattonut, että "mistä näitä ihme bannereita tulee". Tosin uskon että suurin osa tollasista/ton kaltaisista jutuista on huijausta.