Poromagia

Kirjoittaja Aihe: WarHammer  (Luettu 8760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pjoo

WarHammer
« : 09.04.05 - klo 21:09 »
Kuka on pelannut tai kuka pelaa WH fantasyä tai 40k:ta? Paljon rahaa on mennyt?
Itse olen kerännyt Fantasyssä High Elvessejä ja Rahaa meni jotain 200€(ai että kaduttaa :/).
Enää en keräile enkä aiokkaan koska rahaa ei jää toiselle harrastukselle eikä täällä löydy oikein pelikavereitakaan Warhammeriin, toisin kuin Magickkiin.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
WarHammer
« Vastaus #1 : 10.04.05 - klo 10:22 »
Molempia pelejä tuli pelattua niihin aikoihin kun sääntökirjoista painettiin 1st Editionit eli säännöt olivat aivan jotain muuta kuin nykyään. Silloista rahaa taisi mennä joku 500 markkaa per armeija. Land Raiderkin maksoi silloin 90 markkaa. Taitaa kaapissa vieläkin olla läjä metallisia Black Orcceja ja muovisia Squatteja.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa maybach

WarHammer
« Vastaus #2 : 10.04.05 - klo 14:51 »
Olen pelannut FB epakuolleilla ja 40k IG:lla joskus aikoinaan.
Molemmat lopettanu ja saanu myytya vehkeet hyvaan hintaan huuto.netissa
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Golem

WarHammer
« Vastaus #3 : 10.04.05 - klo 17:55 »
Pelaan vielläkin Fantasya ja 40k:ta enemmän ja vähemmän aktiivisesti, mutta en ole raskinnut niitä pois myydä kun on mennyt satojatriljoonia tunteja niitten maalaamiseen ja värkkäämiseen  :/  Ja rahaakin on mennyt niin paljon, että ihan hirvittää. Tosin nyt kun olen näitä kortteja pelannut niin olen huomannut että näihin uppoaa kyllä äkkiä enemmän kuin pikku-ukkoihin, kun ukot pitää aina maalatakin ja aikaa on vain rajallisesti, mutta kortit on valmiita niin niitä voi ostaa aivan järjettömästi  :D
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
H/W:
http://www.mtfinland.com/forums/viewtopic.php?t=2987

Poissa DogMeat

WarHammer
« Vastaus #4 : 10.04.05 - klo 23:34 »
Ostin yhen laatikon WH40K. Vuonna jotain siis. Siinä oli Gretchineitä, Örkkejä ja niitä punaisia mariineita. Pelasimme aina kaverin luona, joten annoin ne hänelle vuoren parin jälkeen. En itse näihin perehtynyt oikeastaan.

Poissa Excaliburr

WarHammer
« Vastaus #5 : 11.04.05 - klo 15:47 »
No, tietty!
Tosin en osaa pelata yhtään, katsos enkku ei ole karttunut, ja säännöt on vähän monimutkaiset, huomattavasti enemmän kuin magicissa.
Kyllähän minä niitä näitä maalailen.

-excaliburr

Poissa ilpo

jeah
« Vastaus #6 : 11.04.05 - klo 17:03 »
MTG:n säännöt on loputtomasti mutkikkaammat kuin 40K:ssa. Olen nyt reilu 6v pelannu mäsikkiä ja läpäisin tuomarikokeen hiljattain ja minusta tuntuu, että opittavaa riittää vaikka kuinka paljon. Sääntöjen mutkikkuudesta kertoo sääntökirjojen paksuus. Tietysti joku nyt huomauttaa, kuinka ohut ja helposti luettava kirjanen on MTG:n aloittelijapakkauksen valmiiksi suomennettu kirjanen. Kyseisen kirjasen tarkoitus on opettaa MTG:n alkeet. Sen jälkeen pelaaminen on kuin apurattailla ajamista. Pysyt pystyssä, mutta meno on avutonta.

EDIT: Olen hiljattain aloittanut pelaamaan kaveripiirissä Warhammereilla, joten tiedän, mistä puhun.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Golem

Re: jeah
« Vastaus #7 : 12.04.05 - klo 19:04 »
Lainaus käyttäjältä: "ilpo"
MTG:n säännöt on loputtomasti mutkikkaammat kuin 40K:ssa. Olen nyt reilu 6v pelannu mäsikkiä ja läpäisin tuomarikokeen hiljattain ja minusta tuntuu, että opittavaa riittää vaikka kuinka paljon. Sääntöjen mutkikkuudesta kertoo sääntökirjojen paksuus. Tietysti joku nyt huomauttaa, kuinka ohut ja helposti luettava kirjanen on MTG:n aloittelijapakkauksen valmiiksi suomennettu kirjanen. Kyseisen kirjasen tarkoitus on opettaa MTG:n alkeet. Sen jälkeen pelaaminen on kuin apurattailla ajamista. Pysyt pystyssä, mutta meno on avutonta.

EDIT: Olen hiljattain aloittanut pelaamaan kaveripiirissä Warhammereilla, joten tiedän, mistä puhun.

Täysin totta, varsinkin 40k:ssa on tällä hetkellä aika yksinkertaiset ja osaksi jopa tulkinnan varaiset säännöt. Ne on kyllä parantuneet entisestä ja sääntökirja on aika paksu, mutta magicin kaltaista sääntöjen nopeaa päivittämistä ei siellä ole. Tosin faban puolella on vähän paremmat ja laajemmat säännöt, mutta ei nekään aivan yhtä aukottomat ole kuin magicissa.
Jossain amatööri turnauksissa nämä säännöt on kyllä sen verta epäselvät, että pitää melkeen aina ennen peliä varmistaa onko molemmat tajunneet jotkut tietyt säännöt samalla tavalla. On nääs kivaa sitten kesken peliä huomata että toisella on aivan omat käsitykset line of sightista.
Siis niinkuin näin http://turnsignalsonalandraider.com/archives.php?ep=1081864077  :D
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
H/W:
http://www.mtfinland.com/forums/viewtopic.php?t=2987

Poissa duokki

Re: jeah
« Vastaus #8 : 18.10.05 - klo 19:18 »
Lainaus käyttäjältä: "ilpo"
MTG:n säännöt on loputtomasti mutkikkaammat kuin 40K:ssa. Olen nyt reilu 6v pelannu mäsikkiä ja läpäisin tuomarikokeen hiljattain ja minusta tuntuu, että opittavaa riittää vaikka kuinka paljon. Sääntöjen mutkikkuudesta kertoo sääntökirjojen paksuus. Tietysti joku nyt huomauttaa, kuinka ohut ja helposti luettava kirjanen on MTG:n aloittelijapakkauksen valmiiksi suomennettu kirjanen. Kyseisen kirjasen tarkoitus on opettaa MTG:n alkeet. Sen jälkeen pelaaminen on kuin apurattailla ajamista. Pysyt pystyssä, mutta meno on avutonta.
Lainaus

se on ehkä mielipide kysymys....mun mielstä warhammereiden säännöt on paljon vaikeammat...en vieläkää älyy kaikkee ja kolme vuotta warhamuja on tullut täytee.....ja varsinkin faban säännöt on vaikeita....
aika moni muute mtg pelaajista on joskus pelannu warhammereilla...emmäkää pelaa kauheesti niil enää mutta maalaaminen ja konffaaminen on hauskaa....voisin joskus pistää pari kuvaa parhaimmista.
jee hei..........

Poissa duokki

WarHammer
« Vastaus #9 : 18.10.05 - klo 19:19 »
no nyt meni jotai viestis pielee...mutta lainasin ilpolta tekstiä.....
jee hei..........

Poissa Tonttu

WarHammer
« Vastaus #10 : 18.10.05 - klo 20:29 »
Mä oon kans pelaillut Hammeria... Kumpaakin, Fantasya ja 40 K:ta tullut kokeiltua. Tällä hetkellä 40 K:ssa Eldareita ~1,5k ja Fantasyssa Dwarffeja ~3k, Dogs of Waria ~1k ja Beastmaneja alottamassa. 40 K:ssa joskus, kun jaksaa projektina Kroot Mercenary armeija. Rahaa on kyllä palanut, mutta onpa sitä pahveihinkin mennyt.
Säännöt on mun mielestä suhteellisen yksinkertaiset siltä osalta, minkä kattavat. Fantasyssa mun mielestä helpommat, kuin 40 K:ssa (tosin johtuu varmaan siitä, että olen pelannut paljon enemmän, kuin 40 K:ta.)
Hauskoja pelejä ovat kuitenkin molemmat.

Poissa Silens

WarHammer
« Vastaus #11 : 18.10.05 - klo 21:05 »
Itse pelailen, voisko sitä nyt sanoa aktiivisesti. 40k:ta pelaillaan kerholla ja silloin tällöin kaveriporukassa... Rahaa on kulunut mielestäni liikaa, mutta enään en pistä rahaa sinnepäin yhtään, Kortit saavat ykköspaikan.

Poissa Masa88

WarHammer
« Vastaus #12 : 19.10.05 - klo 10:13 »
kattelin tossa tota keskustelua ja sielt löyty, et Magicissä on monimutkasemmat säännöt, ja ku niissä on ihan varmasti ku warhammerissa, vaik ite n oo koskaan pelannu sitä (jos ette usko nii käykää kattomassa www.brainburst.com)
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa miinin

WarHammer
« Vastaus #13 : 19.10.05 - klo 17:54 »
FB:tä pelailin muutama vuosi sitten ja MtG:tä on tullut pelailtua reilu kahdeksan vuotta. FB:n säännöt oppi käytännössä alusta loppuun ja ulkoa vuodessa, mutta vielä kahdeksan vuoden MtG:n pelailun jälkeenkin säännöistä paljon on peitossa.

Toki MtG:tä voi pelata huomattavasti vähemmällä sääntöjen opettelulla, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, että osaisi säännöt. Jo niinkin helppo asia kuin stack näyttäisi olevan monille pelaajille hyvin vaikea, mitään vastaavalla tavalla haastavaa en Warhammerin parissa kohdannut - säännöissä ei ollut juuri tulkinnan varaa ja ne olivat hyvin simppelit.

Poissa raastin

WarHammer
« Vastaus #14 : 29.01.06 - klo 09:57 »
Fantasy Battlee on tullu pelattua jo 5 vuotta ja kaksi armeijaa komeilee hyllyssä, Wood Elffit ja Night Goblin Horde. Tuol NG hordella on enemmän tullu pelailtua. 40K:ta olen ajatellut aloittaa Speed Freekeillä, jahka saan Woodyt valmiiksi. Viime aikoina on tosin pidetty taukoa, kun pelikaverit on lopetellut pelaamisen ja viime ajat on tutustuttu lähinnä MTG:hen.

Poissa Jomps

WarHammer
« Vastaus #15 : 30.01.06 - klo 12:41 »
Minulla on tällä hetkellä magicit siirtymästä figuilun tieltä poies. Esimmäiset kortit ostin joskus 10-13vuotta sitten en muista tarkalleen, ja sen jälkeen harrastelu on ollut välillä hyvinkin aktiivista ja välillä taas aivan täydessä pimennossa.

Fabasta löytyy tällä hetkellä helffit ja 40k:sta eldarit ja witch hunter poppoo. Mutta mitä näiden tulee... Itse en ole ostanut uusia figuja ties milloin muutamaa pomo jamppaa lukuun ottamatta. GW:n hinnat ovat menneet törkeän korkealle ja tästä muodostuukin aika moinen kynnys monelle ihmiselle, jolla on oma talous ja joille äiti ei maksa kaikkea.
    Toisekseen WH:n peli systeemi on jokseenkin ruvennut menemään epätasapainoon ja pahasti. Kummassakin pelissä 40k:ssa ja fabassa "voittamattomiksi" armeijoiksi leimatut porukat perustuvat istuu ja ampuu käytäntöön... tämä on jokseenkin alkanut kypsyttämään itseäni mutta no jotkut tykkää jos on varma pelin voitosta jo ennenkuin armeijat on laitettu pöydälle...
Hyvä peli muuten jos ei sorru pelaamaan mauttomilla listalla steel on steel se olla pitää.

WH:takin on tullut pelattua jo usemapi vuosi

Mutta viime aikoina löysin uuden miniatyyripelin joka on sitä myöten ottanut aika rajustikkin tuulta alleen. WARMACHINE on pelin nimi ja suosittelen kaikkia figuilusta kiinnostuneita ottamaan kyseisestä pelistä selvää. Peli on paljon agressiivisempi ja paikallaan istuminen ei tuo mitään muuta kuin selkäsaunan ennemmin tai myöhemmin. Toisekseen kyseisen pelin figut ovat huomattavasti halvempia kuin WH:n ja kaiken kukkuraksi viellä metallia joka ikinen.

Poissa Tonttu

WarHammer
« Vastaus #16 : 30.01.06 - klo 14:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Jomps"
Minulla on tällä hetkellä magicit siirtymästä figuilun tieltä poies. Esimmäiset kortit ostin joskus 10-13vuotta sitten en muista tarkalleen, ja sen jälkeen harrastelu on ollut välillä hyvinkin aktiivista ja välillä taas aivan täydessä pimennossa.

Fabasta löytyy tällä hetkellä helffit ja 40k:sta eldarit ja witch hunter poppoo. Mutta mitä näiden tulee... Itse en ole ostanut uusia figuja ties milloin muutamaa pomo jamppaa lukuun ottamatta. GW:n hinnat ovat menneet törkeän korkealle ja tästä muodostuukin aika moinen kynnys monelle ihmiselle, jolla on oma talous ja joille äiti ei maksa kaikkea.
    Toisekseen WH:n peli systeemi on jokseenkin ruvennut menemään epätasapainoon ja pahasti. Kummassakin pelissä 40k:ssa ja fabassa "voittamattomiksi" armeijoiksi leimatut porukat perustuvat istuu ja ampuu käytäntöön... tämä on jokseenkin alkanut kypsyttämään itseäni mutta no jotkut tykkää jos on varma pelin voitosta jo ennenkuin armeijat on laitettu pöydälle...
Hyvä peli muuten jos ei sorru pelaamaan mauttomilla listalla steel on steel se olla pitää.

WH:takin on tullut pelattua jo usemapi vuosi

Mutta viime aikoina löysin uuden miniatyyripelin joka on sitä myöten ottanut aika rajustikkin tuulta alleen. WARMACHINE on pelin nimi ja suosittelen kaikkia figuilusta kiinnostuneita ottamaan kyseisestä pelistä selvää. Peli on paljon agressiivisempi ja paikallaan istuminen ei tuo mitään muuta kuin selkäsaunan ennemmin tai myöhemmin. Toisekseen kyseisen pelin figut ovat huomattavasti halvempia kuin WH:n ja kaiken kukkuraksi viellä metallia joka ikinen.


Oikeastaan taitaa asia olla niin, ettei mikään tietty armeija ole voittamaton, vaan saa vain JOITAKIN armeijoita vastaan suuren etulyöntiaseman. Onkin sitten eri kysymys kuinka monta armeijaa näihin joihinkin kuuluu.

Ja tuosta Warmachinesta, eikös se ole jonkinnäköinen futuristinen peli? Käsittääkseni samalta valmistajalta on tulossa (/tullut?) jonkinnäköiseen fantasiamaailmaan sijoittuva peli. Nimi taitaa olla Hordes. Kertokaa te enemmän asiasta tietävät olenko ihan metsässä.

Poissa Jomps

WarHammer
« Vastaus #17 : 30.01.06 - klo 15:58 »
Lainaus käyttäjältä: "Tonttu"


Oikeastaan taitaa asia olla niin, ettei mikään tietty armeija ole voittamaton, vaan saa vain JOITAKIN armeijoita vastaan suuren etulyöntiaseman. Onkin sitten eri kysymys kuinka monta armeijaa näihin joihinkin kuuluu.

Ja tuosta Warmachinesta, eikös se ole jonkinnäköinen futuristinen peli? Käsittääkseni samalta valmistajalta on tulossa (/tullut?) jonkinnäköiseen fantasiamaailmaan sijoittuva peli. Nimi taitaa olla Hordes. Kertokaa te enemmän asiasta tietävät olenko ihan metsässä.


Siis ei tietenkään mikään armeija ole voittamaton, siksi käytinkin lainausmerkkejä ja sanaa leiman... Mutta juurikin tämän suuren etulyöntiaseman takia monen pelaajan into turnauksessa voi loppua hyvin nopeasti jos vastaan tulee maximiin viritetty SAD armeija (shooting army of dead, rottia jotka ampuu mitä monimuotoisemmilla tavoilla). Siis WH on hyvä peli sitä en kiellä, mutta kärsii paikoitellen pahasta tasapainottomuudessa. Ei pitäisi olla armeijaa jonka näkee turnauksesta toiseen siellä kärki päässä...

Mutta warmachineista ja hordesista löytyy lisää täältä.
http://www.privateerpress.com/

Tosiaankin tuo warmachine on hieman futuristinen ja tämä skorne sioittuu aivan samaan maailman ja mikä hienointa nuo kaksi peliä ovat yhteen sopivia eli jos joku haluaa pistää hirviöillä höyryroboja nurin niin sekin on mahdollista :)

Poissa Ramin

WarHammer
« Vastaus #18 : 30.01.06 - klo 16:49 »
Olen halukas myymään tuon pienen ja erittäin hyvin maalatun dwarf-armeijan. Kiinnostuneet ottakoot yhteyttä. Väärään topiciin meni, mutta täältä ne warhammaajat varmaan parhaiten tavoittaa vaihdetaannetin sivustoilta.

Poissa Laava

WarHammer
« Vastaus #19 : 30.01.06 - klo 23:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Ramin"
Olen halukas myymään tuon pienen ja erittäin hyvin maalatun dwarf-armeijan. Kiinnostuneet ottakoot yhteyttä. Väärään topiciin meni, mutta täältä ne warhammaajat varmaan parhaiten tavoittaa vaihdetaannetin sivustoilta.

Menisivät varmaan paremmin kaupaksi foorumilla, joka on keskittynyt figupeleihin?
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa Ramin

WarHammer
« Vastaus #20 : 30.01.06 - klo 23:51 »
Antakaapa joku suomalainen figupeleihin keskittynyt sivusto

Poissa Jomps

WarHammer
« Vastaus #21 : 30.01.06 - klo 23:55 »
www.sotavasara.net/keskustelu

muista lukea säännöt :)

Poissa magic=)

WarHammer
« Vastaus #22 : 13.02.06 - klo 15:11 »
Itse keräsin joskus jonkin aikaa sitten, mutta vain pari pakkausta ostin. Veli ja pari kaveria keräilee.

Poissa Veritas

WarHammer
« Vastaus #23 : 01.04.06 - klo 15:36 »
Ite oon kerännyt jo noin 5 vuotta fantasybattlea... Eniten oon pelannut Dark elffeillä, mutta kyllästyin jossain vaiheessa ja pistin empire tykkihelvetin työn alle... Nykyään rahatilanne tahtoo hidastaa tuota prosessia...

Mutta kyllä sitä rahaa aina muutamaan buusteriin löytyy:)