Poromagia

Kirjoittaja Aihe: White Weenie  (Luettu 4000 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Omni

White Weenie
« : 23.03.10 - klo 22:29 »
Tässä olisi oma versio:

Land (20):

03 Flagstones of Trokair
04 Wasteland
13 Plains

Ukot (24):

04 Mother of Runes
04 Figure of Destiny
04 Elite Vanguard
03 Jötun Grunt
04 Serra Avenger
03 Stoneforge Mystic
02 Isamaru, Hound of Konda

Muut (16):

04 Oblivion Ring
03 Journey to Nowhere
02 Sword of Fire and Ice
01 Umezawa's Jitte
03 AEther Vial
03 Armageddon

SB:

04 Enlightened Tutor
02 Pithing Needle
01 Seal of Cleansing
01 Runed Halo
02 Ethersworn Canonist
02 Tormod's Crypt
01 Aura of Silence
01 Thorn of Amethyst
01 Sword of Light and Shadow

Ehdotuksia muutoksiin ja parannuksiin otetaan vastaan, luonnollisesti.
« Viimeksi muokattu: 27.05.10 - klo 22:31 kirjoittanut Omni »

Poissa Masa88

Vs: White Weenie
« Vastaus #1 : 24.03.10 - klo 07:44 »
Tietty voisit ottaa hieman UW mummosta mallia ja tunkasta Stoneforge Mysticit sisään, ottaa vaikka yhden Jiten pois ja tunkea vaikka jonkun toisen equipmentin one-offina sisään. Onko Endless Horizons niin tarpeellinen kortti tässä pakassa? Itse en ole koskaan syttynyt StoPille Aggropakassa, sillä esim dreadnoughtin stopittaminen vaa resetoi sen kellon mikä sinulla siinä tilanteessä oli. Mutta toisaalta Pathilla vastus palautuu armageddonista/wastelandista paremmin... ainiin, Jötun grunt on aina hyvä tarmon korvike, se vihaa tarmoa, tombstalkeria sekä (team) dredgeä jos paikalle on vain sattunut tulemaan sellaista.

sidelle voisitkin laittaa esim White knigthia jos Goblin on yleinen metassa, Winter orb voisi olla ihan kovia vialin kanssa. Comboa vastaa löytyy vaikka mitä aseita: Silence, Orim's chant, Glowrider, Thorn of amethyst, Rule of law ja jopa Chalice of the void. Jos pelkäät punaista yleisesti, niin Absolute Law on suht hyviä suojelemaan ukkoja. Niin, Pithing needle on aina hyvä yleisvihakortti sidellä, joka soveltuu (lähes) joka pakan sidelle. Jos affista näkyy niin Kataki on hyvä myös (tosin se voi kusta myös omaan nilkkaan)
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Exalted

Vs: White Weenie
« Vastaus #2 : 24.03.10 - klo 20:29 »
Tässä mun nykyinen lista jos siitä saa jotain ideoita, Stoneforge Mystic on loistava Jiten ja miekkojen kanssa!! Grunt/Wayfarer/Wasteland on myös "varastettu" UW Temposta.

4 Wasteland
4 Ancient Tomb
2 Flagstones of Trokair
8 Plains
   
4 Mother of Runes
3 Stoneforge Mystic
3 Weathered Wayfarer
2 Jötun Grunt
4 Ethersworn Canonist
3 Aven Mindcensor
3 Exalted Angel
   
2 Elspeth, Knight-Errant
   
4 Aether Vial
4 Swords to Plowshares
3 Parallax Wave / Path to Exile
2 Oblivion Ring
1 Enlightened Tutor
2 Umezawa's Jitte
1 Sword of Light and Shadow
1 Sword of Fire and Ice


   Sideboard
3 Honorable Passage
2 CoP.Red
3 Orim's Chant
3 Samurai of the Pale Curtain
2 Disenchant
2 Armageddon

Poissa absurdimuukalainen

Vs: White Weenie
« Vastaus #3 : 24.03.10 - klo 20:47 »
Tässä mun nykyinen lista jos siitä saa jotain ideoita, Stoneforge Mystic on loistava Jiten ja miekkojen kanssa!! Grunt/Wayfarer/Wasteland on myös "varastettu" UW Temposta.

4 Wasteland
4 Ancient Tomb
2 Flagstones of Trokair
8 Plains
   
4 Mother of Runes
3 Stoneforge Mystic
3 Weathered Wayfarer
2 Jötun Grunt
4 Ethersworn Canonist
3 Aven Mindcensor
3 Exalted Angel
   
2 Elspeth, Knight-Errant
   
4 Aether Vial
4 Swords to Plowshares
3 Parallax Wave / Path to Exile
2 Oblivion Ring
1 Enlightened Tutor
2 Umezawa's Jitte
1 Sword of Light and Shadow
1 Sword of Fire and Ice


   Sideboard
3 Honorable Passage
2 CoP.Red
3 Orim's Chant
3 Samurai of the Pale Curtain
2 Disenchant
2 Armageddon


Iona valkoselle t2 tulee aika pahasti, sidelle e.tutorille joku graveviha targetti? PtE > Parallax Wave tai Armageddonit vaikka ennemmin tohon slottiin kun sulla viali + flagstones etuna.

Poissa Karhumies

Vs: White Weenie
« Vastaus #4 : 07.04.10 - klo 00:48 »
Ehdotan sidelle lisää Enlightened Tutoreita. Jos niitä on sellainen 3-4kpl, voi sidelle laittaa one-offeina mitä moninaisinta häirintää, kuten:
Wheel of Sun and Moon vs. Reanimator, Tombstalker, yms.
Runed Halo vs. Progenitus tms. ylläri.
TormodŽs Crypt gravevihana

Orim's Chant vaikuttaa aika randomilta sidellä, ellei sitä saa millään edes fetchattua dekistä. Jos comboon haluaa yrittää vastata tällä dekillä, niin tutoroitavat Chalice of the Void @ 0 ja Canonist (tai Thorn of Amethyst) lienevät ainakin yhtä hyviä?
Disenchantin sijaan olisi mahdollista pelata Aura of Silenceä, jonka voi myös tutoroida. Jos haluaa tutoroitavan cc2, niin Seal of Cleansing.
Honorable Passage + CoP Red vaikuttavat IMO overkilliltä punaisen suhteen. Monopunainen burni kaatuu nimittäin aika mainiosti jo ihan vaan Jiten life gainiin. Punaisia creatureita vastaan Burrenton Forge-Tender on mainio kaveri sidelle, ja 2 ATK first strike miehet ovat mainioita goblineita vastaan. Laittaisin goblin heavy metassa mainiin Knight of Meadowgrain ja/tai Knight of the White Orchid, ennemmin kuin uhraisin niille sideboard slotteja.

Poissa Karhumies

Vs: White Weenie
« Vastaus #5 : 07.04.10 - klo 02:03 »
Ai niin, jos Iona on suuri ongelma, niin mainiin on mahdollista laittaa 1x Karakas, joka on fetsattavissa T1 Wayfarerillä. Toki ekan pelin tappion jälkeen edeltä mennessä esim. T1 E.Tutor vastustajan vuorolla + T2 Chalice of the Void @ 1 hiljentää menohaluja (Entomb, Reanimate), etenkin jos vastustaja käytti ekan turninsa Thoughseizeen eikä Entombiin. Toki jos Reanimator-vastustaja tietää, että dekkisi on valkoinen ja mitä Karakas tekee, niin lähtökohtaisesti fiksumpaa olisi vain hakea joku muu creature kuin Iona tiskiin.

Noin monen valkoisen manasourcen kanssa harkitsisin myös Figure of Destinyn pelaamista mainissa. Kaveri pystyisi kasvamaan varsin isoksi tässä dekissä.

Ancient Tombille voisit kehitellä lisää kiihdytettäviä kohteita. Esim. Chalice of the Void tai Thorn of Amethyst sidellä. Nykyisen dekkilistan perusteella kellotat Tombeilla itseäsi liikaa niistä saatuun hyötyyn nähden. 4 tombia + 4 wastelandia dekissä antaa myös tarpeettoman suuren tsäänssin pelkkään colorless manaan aloituskädessä, ja täten lisää tarpeettomia mulliganeja. Jos Tombeilla pystyisi johonkin mauttomaan T1 hienouteen, niin ymmärtäisin niiden mukanaoloa paremmin. Nykyisellään vaikuttavat semiturhilta, tai jopa epäedullisilta sillä vastustajan Wastelandit ja muut non-basic vihat osuvat niihin siinä missä normaali Plains väistäisi.

Poissa Exalted

Vs: White Weenie
« Vastaus #6 : 07.04.10 - klo 10:49 »
Kiitoksia hyvistä neuvoista! Täytyy nyt mainita että tämä dekki on enemmän mun "nimikko" dekki kun mitään muuta :) Pelasin Angel Stompya back in the days ja back in the very old good days white weeniä, tämä dekki on siis enemmän rakennettu mun tiettyen rakkaiden korttien (Exalted, mutsi...) ympäri kun yrtys olla Tier 1. Jos kehtaisin pelaisin vielä Savanna Lionsitkin mutta onneksi ne ovat löytäneet paikkaansa mun ww dekistä joka on ihan casual. Lista on vähän muutettu, otin Elspethit pois ja laitoin 3 geddon ja 3 chant MD, jos joku on kiinnostunut voin postata uuden dekkilistan. Hyvänä päivänä dekki voi jopa pärjätä combolle (3 chant ja 4 Canonist) ja muillekin dekeille jos saa LD pyörimään ja Mindcensor pöydälle. Olen ajatellut pelata Figuretkin mutta ne taistelee lähinnä Mindcensorien kanssa sloteista joten en tiiä.

Poissa Karhumies

Vs: White Weenie
« Vastaus #7 : 07.04.10 - klo 16:56 »
Oma ehdotukseni:
-1 Vial (ylimääräisten nostaminen on huono topdeck), -1 equ (joko light and shadow tai fire and ice, oman maun mukaan), -2 creaturea
+4 figure of destiny

Lisää creature countia dekkiin. Mystic tonkii kyllä equt esille, vaikka pelaisi vain kolmea. Ekstra equilla sen sijaan ei tee aloituskädessä mitään, ellei ole miestä jolle niitä liimata. Figure pystyy voittamaan pitkän pelin yksinään ilman equakin - myös topdekkinä. Samaa ei voi sanoa kovin monesta muusta miehestä dekissä. Lisäksi se on ihan mainio T1/T2 pelaus, johon vastustajalta löytyy oikeastaan ainoastaan epäedullisia poistoja.
« Viimeksi muokattu: 07.04.10 - klo 16:57 kirjoittanut Karhumies »

Poissa Exalted

Vs: White Weenie
« Vastaus #8 : 08.04.10 - klo 09:37 »
Kun dekistä nyt syntyi näin antoisaa keskustelua niin tässä lista v.2, ja sitten vähän selityksiä mun ajatuksista; Olen itse koko ajan miettinyt noiden equippien määrä ja mukavaa että mun ajatus viidestä saa tukea :), poistin yhden SoFIn siitä yksinkertaisesta syystä että omistan vaan yhden ja toiseksi SoLS saa palautettu tärkeät kortit (esim. grunt) gravesta mitä ehkä koen tärkeämmäksi kun SoFIn ominaisuudet. En ole vielä sinut ajatuksesta pelata vaan 3 Vialia joten toistaiseksi siirsin mindcensorit sideen (joka muuten on ihan auki vielä) ja poistin sen yhden SoFin jotta sain Figuret dekkiin. Karakas one offina on mielestäni loistava ehdotus ja nyt sitten vaan KARHUMIES vaihtamaan sitä mulle ;), 3 tombia riittää kyllä mainiosti. Chantit MD tuntuu varmaan aika randomilta mutta kortti on aikanaan voittanut mulle niin monta matsia että se on mun järjen mukaan ansainut paikkaansa mainissa. Kukaan ei sitäpaitsi odota että joku olisi niin hölmö että pelaa sitä MD. Elspethit tuntuivat vähän "winmore" korteilta ja saivat siksi siirtyä siivuun. Lisää keskustelua toivotaan ja ainakin pitäisi ruveta sitä SB rakentamaan.

4 Wasteland
3 Ancient Tomb
2 Flagstones of Trokair
8 Plains
1 Karakas
   
4 Mother of Runes
3 Stoneforge Mystic
3 Weathered Wayfarer
2 Jötun Grunt
4 Ethersworn Canonist
4 Figure of Destiny
3 Exalted Angel
   
4 Aether Vial
4 Swords to Plowshares
3 Armageddon
3 Orim's Chant
   
2 Umezawa's Jitte
2 Sword of Light and Shadow
1 Sword of Fire and Ice

Poissa Karhumies

Vs: White Weenie
« Vastaus #9 : 09.04.10 - klo 00:52 »
Jos haluat myöhemmin MD:hen lisää tilaa, niin miekkoja pystyy vieläkin siirtämään sidelle 2kpl. Ainakin itse olen huomannut, että lähes 90% ajasta (mutuarvio) Mysticillä haluaa hakea Jiten. Esim. osa lekadekeistä kun ei pelaa muita cretuja kuin manlandeja, jolloin protectionit ovat semiturhia. Plus että Tarmo on vihreä, eikä kumpikaan miekka anna prottia sille. Kun taas Jitte on tiskissä, niin miekan pelaaminen siihen kaveriksi on win-more/overkill. Käsi täynnä equippeja muttei cretuja on puolestaan kuollut käsi. Jättäisin mieluiten 1x Light and Shadow kolmanneksi equksi mainiin, koska se antaa protin StoPilta, life gainia sekä nostaa uusia aseenkantajia gravelta. Sidelle vaikka 1kpl kumpiakin miekkoja.

Tilalle voisi harkita...2x Crubicle of the Worlds? Veikkaisin ihan mutu-pohjalta sen kummemmin testaamatta lapun toimivan yhteen Ancient Tombien manakiihdytyksen ja Armageddonin kanssa.


Side-ehdotuksia:

Jos 4 StoPpia ei ole tarpeeksi muttet halua antaa vastustajan fetsata Pathilla, niin Condemnia voi harkita. Mahdollisesti jopa Orim's Chantin tilalle mainiin, jos siltä tuntuu.

Jos haluat dekistäsi maksimaalisen anti-combon, niin ilmeinen sidevalinta on Thorn of Amethyst. Hyvät synergiat T1 Tombin kanssa.

Muutoin halunnet sidellesi - aiemmin mainitsemieni Enlightened Tutoreiden lisäksi - ainakin gravevihaa ja artifactinpoistoa Life from the loamia, Crubicle of the Worldsia yms. vastaan.

Poissa Karhumies

Vs: White Weenie
« Vastaus #10 : 09.04.10 - klo 01:45 »
...tai jos dekille haluaa tehdä jotain TODELLA radikaalia, niin periaatteessa mahdollista olisi korvata 4x Plains 4x Plateaulla ja ympätä mukaan jokunen Burning Wish. Sidellä olisi tällöin ainakin neljäs Armageddon, sekä one-offeja sweeppereistä kuten vaikkapa Cleansing Meditation, Morningtide, Wrath of God/Firespout/Martial Coup/Retribution of the Meek/Mogg Infestation, Solemn Offering, Banefire, Crack the Earth, Meltdown, Raze, jne.

Luultavasti dekki on kuitenkin paljon kovempi (stabiilimpi) ihan vaan monovalkoisena. Mutta jos dekillä haluaa pitää kasuaalihauskaa, niin tämän pitäisi antaa vaihtelua muuttamatta dekin runkoa liiaksi.