En todellakaan ole mikään lekaharja, mutta ei tuo "joka viides kortti poisto" mitenkään mahdottomalta kuulosta siinäkään lajissa. Poistoista kaksi kolmasosaa on kuitenkin sen luonteisia, että suuntaavat varmaan aika usein kohti vastustajan kupolia. Muutenkin dekki tuntuisi noudattelevan aikanaan standardissakin hyvin menestyneen Boros-dekin 20-20-20 -jakoa ukkojen, landien ja spellien suhteen, ja sen totesivat hyväksi monet fiksummatkin pelaajat.
Onko StoPin vastustajalle tuottama life tämän tyylisessä dekissä ongelma? Luulisi, että esim. joku +3...+5 lifeä vastustajan Tarmon remppaamisesta saattaisi kusta oman aggropläänin? Toimisiko Path to Exile paremmin? Sen avulla voisi joskus randomisti pumpata omia landfall-miehiäkin. Landfall-miehistä puheen ollen, itsekin uskoisin löytyvän parempiakin ykkösen droppeja kuin Duelist. Se ei kuitenkaan tee oikein mitään erikoista ennen kuin on kytkenyt siihen jotain kampetta, ja se taas on suhteellisen hidasta ja vaivalloista. Mainittu Steppe Lynx tuntuisi ärhäkämmältä tuolla fetch-määrällä. Ehkä silloin saattaisi haluta nostaa sitä landimäärää yhdellä tai kahdella, ettei kissat ja torakat kesken kaiken uuvahtaisi.
Toki double strikellä saa Jitestä ja muusta paljon lisäarvoa. Vertailussa on siis heikko ukko aluksi, josta romppeen kanssa tulee monsteri vs. hyvä ukko aluksi, joka kamppeen kanssa on, jos ei nyt aivan monsteri, niin ihan kovis kumminkin. Jälkimmäinen suunnitelma tuntuu vähemmän riskialttiilta, koska ei tarvitse kitkutella huonon ukon kanssa paria, kolmea ekaa vuoroa. Pointti on siis se, että mikä tahansa hyökkäyskykyinen äijä kytkettynä Jitteen/miekkaan on jokseenkin vaarallinen, sen ei välttämättä tarvitse olla se optimaalisin kamppeenkantaja. Siksi itse siis panostaisin siihen, että ukko on hyvä ilman lisävarustuksiakin.