Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vanhoille blokeille/maailmoille jatkoblokkeja? Mitä itse jatkaisit?  (Luettu 3909 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aatami

Tuli mieleen tällainen kysymys teille kaikille, kun nyt Mirrodin sai jatkoblokin, että mille vanhoille seteille itse antaisitte jatkoblokkeja?

Omasta mielestäni ainakin Ravnica kaipaisi jatkoa, se on lähellä sydäntä koska aloitin MTG:n sen aikaan, ja koska se on muutenkin lempi blokkini. Pidän ideasta ja 2-värisestä teemasta. Tuen Ravnica kiltapakkoja hyvin paljon, paljon myös siksi että jokainen kilta sai uuden, hauskan abilityn jota esiintyi monissa korteissa, ja jonka ympärille pystyy tekemään pakan.

Hyvänä kakkosena tulee Lorwyn/Shadowmoor blokki. Tribaali pakat ovat hauskoja ja kiinnostavia, ja muutenkin pidän tribaali pakoista missä tahansa korttipelissä. Pidän enemmän termeistä "Giant pakka" "Warrior pakka" "Sliver pakka" ja "Boros pakka" kuin "R tribal aggro" "R tribal wheenie aggro" "WURBG tribal aggro" ja "RW aggro". Ne ovat vain niin paljon enemmän mielekkäämpiä. Paremmin en osaa selittää.

Kolmantena sitten Kamigawa, koska sekin sisältää paljon erilaisia ja kiinnostavia comboja, abilityjä ja pakkatyyppejä.
« Viimeksi muokattu: 03.05.11 - klo 10:01 kirjoittanut aatami »
The father of trolls...

Poissa Kertsu

Alaralle olis kiva saada jatkoo jossakin vaiheessa :D

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Homelands versio 2.0 olisi ihan jees.  :P
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Meikäläistäkin himottais "päästä takaisin" Ravnica- aikaan. Se vain oli erittäin jännä kun oli kymmenen eri kiltaa = Kymmenen eri pakka ideaa. Nämä voitaisiin tuoda takaisin.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Jos asiaa miettii design mielessä niin Ravnicalle tulisi helposti "lisää samanlaista" fiilis jatkosetistä. Flavor puolesta tuo olisi varmaankin helppo jatkaa. Ravnica lienee suosituin blokki ikinä jos asiaa on pelaajilta kysytty, eikä vähiten kiltarakenteen takia. Tuskin on heti tulossa temaattista jatkoblokkia suoraan nykyisen perään, mutta jos johonkin vielä palataan niin veikkaan sen olevan juurikin Ravnica.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa aatami

Meikäläistäkin himottais "päästä takaisin" Ravnica- aikaan. Se vain oli erittäin jännä kun oli kymmenen eri kiltaa = Kymmenen eri pakka ideaa. Nämä voitaisiin tuoda takaisin.
Joo, aivan sama syy mullakin.
Onko tullut jo muuten huhuja seuraavasta blokista?
The father of trolls...

Poissa Enterorrhexis

Kyllä itsekin palaisin mieluusti Ravnica - blokin maisemiin, jos siihen tarjoutuisi mahdollisuus. Sen verran mainiosta blokista on ollut kyse. Tottahan ideaa voisi jalostaa sijoittamalla blokki johonkin toiseen aikaan jolloin kiltojen sisällä olisi aivan eri johtohahmot ja mahdollisesti hiukan muuttuneet mekaniikat.

Onhan tuolla ajalla ennenkin leikitelty, ettei kaikki ole tapahtunut samalla hetkellä pitkin planeja, jos stoori on niin pakollinen juttu.

Toinen mille omasta mielestäni olisi mielenkiintoista saada jatkoa olisi Onslaught-blokki vaikka onkin napsaistu hieman keskeltä tarinaa. Pidin itse aikoinaan blokista paljon, joten tuo käyköön nyt ainoaksi perusteluksi tälle.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Nod

Minulla oli tähän kauan vastauksena  Ice Age. Sitten tuli Coldsnap ja toteutus siinä oli melkoisen perseestä.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Kuten olen (monta kertaa) aiemminkin sanonut, Coldsnapin perseyttä vielä asettaa kontrastiin siinä heti perässä tullut Time Spiral. Minun ehkä kaikkien aikojen suokkarini on Jamuraan manner eli Miragen hommat. En kylläkään uskalla toivoa jatkoa, vrt. ylempi Coldsnap-lausunto.

Poissa Arcane

Time Spiralin tapaisen blokin ottaisi toisenkin. Samoin Ravnica. Tähän voi toki suuresti vaikuttaa se, että aloitin juuri Ravnican ilmestymisen aikaan.

Se mitä en halua, on uusi Lorwyn. Settinä ihan kiva, mutta todennäköisesti uusi samanlainen vahvistaisi olemassa olevia rotuja aivan liikaa, tai toisi _taas_ muutaman uuden.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Se mitä en halua, on uusi Lorwyn. Settinä ihan kiva, mutta todennäköisesti uusi samanlainen vahvistaisi olemassa olevia rotuja aivan liikaa, tai toisi _taas_ muutaman uuden.

Ai niin vähän kuin näin? http://www.5colorcontrol.com/comic.php?comic=117
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Voin olla vasta-alkaja tämän osalta, mutta olen jonkin verran tutustunut fluffiin settien takana, ja casual-legacy-pakkojen rakentajana tunnen myös vanhempia kortteja... Vastaukseni?

Ravnica olisi luultavasti myös minun ykkössuosikkini. Pidän killoista todella paljon monien muiden täällä tapaan, ja kaksivärisyyden tukeminen on myös mukavaa. Lisäksi osa niistä pakoista jäi mielestäni hieman keskeneräisiksi - esimerkiksi Vorthos-Rakdos-pakan rakentaminen tuntuu jo ajatuksenakin aika vaikealta, lähinnä korttien vähyyden vuoksi.

Toinen olisi Kamigawa. Täällä muistan jonkin valittaneen aika vasta, miten se oli liian irrallinen setti, ja Japani-teemaisuus oli liian kaukaa haettua. Myönnettäköön, se poikkeaa vahvasti muista planeista kyllä - mutta toisaalta, kaukoitä on kuitenkin mielestäni aika verrattavissa esimerkiksi kokonaan metallista rakentuneeseen maailmaan. Molemmat ovat aika eksoottisia, mutta ensimmäisessä häiritsee luultavammin se, kuinka se on vain meidän maailmamme siirtämistä osaksi peliä. Toinen on sentään puhtaasti eksoottinen fantastisuutensa vuoksi. Kamigawan legendapainotus on mieleeni, ja lisäksi sen kamit ja muut spiritit ovat todella kiehtovia. Moni voi myös olla eri mieltä asiasta, mutta Kamigawa lienee kauneimpia planeja.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa rayenni

Palaisin mielelläni thaurzien tapaan Mirageblokin maisemiin.. tai paremmin sanottuna lähtisin, sillä en alkuperäistäkään ole varsinaisesti pelannut. Kuitenkin, alkuperäisen mirageblokin taide ja maailma ovat sydäntäni lähellä, ja olen huippukateellinen erään naapurini mirageländikokoelmasta :/

Poissa Etzell

Itse toivoisin jatkoa Ravnicalle johtuen että en itse alkuperäistä päässyt pelaamaan johtuen siitä että ei ollut silloin pelikavereita.

toinen ja ehkä yllättävä toivomus olisi että tulisi jatkoa portalille johtuen siitä että se oli setti josta ostin ensimmäisiä korttejani.

Poissa Dark Magician

Uusi Urza block olisi ihan kiva, mutta kelpaisi se Ravnicakin.
 Urzan haluaisin takasin sen tietyn laisten artifactien ja muittenkin korttien takia (ennen kaikkea kuvien takia)
 Ravnican haluaisin kiltojen ja multicolorien takia
Mahtavaa meininkiä.
Tai ainakin niin kuvittelen.
...

Poissa perkules

Mirage! ProsperBloom takaasi  ;D