Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa  (Luettu 6379 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Anaconda

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • kotirintamamies, naisten vapaussodan veteraani
Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« : 26.02.15 - klo 00:58 »
nyt hirvee hämmentäminen päälle ja jokainen arpomaan jo hyvissä ajoin etukäteen sitä kuinka noppaa kannattaa viskoa että levyt kaatuu! mitä kadun kulmissa huhutaan, miten ne on kiinni tossa alustassa?
"Curwen, a man can't tamper with Nature beyond certain limits, and every horror you have woven will rise up to wipe you out."

Anaconda's second-hand scrolls: http://mtgsuomi.fi/listat/Anaconda/hw/

Poissa Hopo

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #1 : 26.02.15 - klo 09:13 »
Niin mikä?
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa Rhianne


Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #3 : 26.02.15 - klo 09:25 »

Tuntuu kyllä että kerta kerralta prellut menee kauemmas semmoisesta menosta mitä ite tykkään.

Ok aikoinaan oli ehkä väärin ja tavallaan tapahtuman kannalta tosi typerää, että promo kortti prelluissa oli tiettyä väriä tai tuki tietynlaista deckki ideaa johon sittten joko oli itellä eväät tai ei.

Senkin vielä hyväksyn, että tämä korjataan niin, että jokaiselle värille on oma mielenkiintoinen rare. Mutta sitten se ei taas hetkauta/kiinnosta kun 27 eri randomia klaanirarea joista 95% on tosi huonoja ja tai täysin arvottomia.

en nyt tarkoita että joka prelluissa pitäisi jakaa emrakullin tyylinen raharare. Mutta tuntuu, että jokin on ehkä suunnittelijoilla vähän noussut päähän ja nyt  heistä tuntuu, että jokainen kortti on niin uskomaton että se ansaitsee paikan prellurarena.

Haluisin ite vaan kivan muiston tapahtumasta ja esim. omasta mielestäni (tämähän on täysin mielipide asia ainakin minun mielestäni) esim. tasigur, monastery mentor ja soulfire grandmaster sekä ehkä joku legendraarinen lohikäärme olisi tosi hyviä prellurareja. Sen sijaan alesha who smiles at death ei ole!
nimimerkillä: pikkaisen katkera! XD

toi viimeinen idea prellussa eli ugins faith boosterin voittaminen ei kyllä toiminut kun se koko ansaitseminen/siitä pelaaminen vähän niinkuin skipattiin tapahtumassani. Ymmärrän ettei se varmaaan kaikkia competetive pelaajia olisi kiinnostanutkaan mutta mun mielestä jotenkin idea saavutuksista joista osan nyt saa jo vahingossa oli hauska ja promottaisi hauskaa hassuttelua matseissa eikä vaan tarkkaa voittamiseen tähtäävää peruspeliä.

Jos saman tyylisesti hoidetaan tämä nopan viskaaminen niin tuskin tuo mitään kivaa ainakaan tapahtumaan ja muuutenkin vaikuttaa vähän suspect touhulta.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Delicious_Kake

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #4 : 26.02.15 - klo 10:25 »

Tuntuu kyllä että kerta kerralta prellut menee kauemmas semmoisesta menosta mitä ite tykkään.


Minkälaisesta menosta tykkäät prelluissa? Onko se joskus ollut sellaista mistä pidät ja jos näin, niin milloin ja miksi?

Ok aikoinaan oli ehkä väärin ja tavallaan tapahtuman kannalta tosi typerää, että promo kortti prelluissa oli tiettyä väriä tai tuki tietynlaista deckki ideaa johon sittten joko oli itellä eväät tai ei.

Mitä "aikoinaan" tässä tarkoittaa? Prelluholoja on voinut pelata pakassaan vasta RtR:stä lähtien, ja silloinkin on tarjolla ollut holoja eri väreille tarjotun kiltasysteemin kautta. Onkin eri kysymys, onnistuttiinko kiltajärjestelmässä ja väriyhdistelmien tasapainottamisessa kussakin setissä. Yllä mainitsemasi ongelma ei ole tullut vastaan suurimmassa osaa prelluja, sillä promoa ei ole saanut pelata pakassa.

Senkin vielä hyväksyn, että tämä korjataan niin, että jokaiselle värille on oma mielenkiintoinen rare. Mutta sitten se ei taas hetkauta/kiinnosta kun 27 eri randomia klaanirarea joista 95% on tosi huonoja ja tai täysin arvottomia.

en nyt tarkoita että joka prelluissa pitäisi jakaa emrakullin tyylinen raharare. Mutta tuntuu, että jokin on ehkä suunnittelijoilla vähän noussut päähän ja nyt  heistä tuntuu, että jokainen kortti on niin uskomaton että se ansaitsee paikan prellurarena.

Kortit ovat harvoin "tosi huonoja" ja/tai "täysin arvottomia" sekä constructed- ja limited-vinkkeleistä. Katsotaan esimerkiksi High Sentinels of Arashinia, joka ei ole jaksanut missään kilpaillussa conssiformaatissa hetkeäkään. Samanaikaisesti lappu pystyy kääntämään limited-pelejä päälaelleen melko lyhyessä ajassa. On kohtuullisen haastavaa suunnitella kortti, joka olisi a) vahva limitedissä b) vahva constructedissa c) voimatasoltaan sellainen, joka voidaan hyvällä omallatunnolla päästää printattavaksi.

Erilaisten rarejen päästäminen prellufoileiksi ei liene niinkään kiinni siitä, että suunnittelijoilla olisi "noussut päähän", vaan ennemmin siitä, että halutaan estää pelaajien kanavoituminen tiety(i)lle vär(e)ille pelkästään Sen Yhden Prellufoilin™ takia.


Haluisin ite vaan kivan muiston tapahtumasta ja esim. omasta mielestäni (tämähän on täysin mielipide asia ainakin minun mielestäni) esim. tasigur, monastery mentor ja soulfire grandmaster sekä ehkä joku legendraarinen lohikäärme olisi tosi hyviä prellurareja. Sen sijaan alesha who smiles at death ei ole!
nimimerkillä: pikkaisen katkera! XD

Onko prelefoilin mahdollinen conssipelattavuus ja siten rahallinen arvo "kiva muisto" tapahtumasta, vai mistä syystä Tasigur ja Alesha ovat listan eri puolilla? Nää on molemmat ns. samaa sykliä, joten ainakaan Timmy-selitys (=perinteinen, arkkityypillinen creature type + iso body) ei tässä ainakaan eroa selitä.


EDIT: Vielä itse aiheesta - WotCilla on ollut sentään jotain yritystä lisätä pientä ryyditystä prelluihin näiden gimmickien muodossa. Omaan silmään nopanheittohomma vaikuttaa sopivan matalan kynnyksen toiminnalta, joka ei vaadi sen suurempaa vaivaa antaakseen prelluilijoille pientä lisäarvoa. Ajatuksen tasolla tää on musta ihan onnistunut juttu, sillä kiinnostuneet päässevät heittämään noppaa ja Magiccia pelaamaan tulleet voivat skipata tän puolen ihan huolella.
« Viimeksi muokattu: 26.02.15 - klo 11:05 kirjoittanut Delicious_Kake »

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #5 : 26.02.15 - klo 10:32 »
Oliskohan ollut judgement vai odysseiya. Sai semmoisen hebreaa puhuvan vihreen basilisk liskon että meinasi taju mennä! Porukka yritti pestä niistä foili pintaa pois kun markkinat oli saturoitu. Those were the good old days. Sama rare kaikille tai joka värille oma rare. Mutta ei mitään 25 eri rarea tai kummallisia ei magickkiin liittyviä "arpa" ehtoja että saa premium kamaa. Arvonta on hyvä vaihtoehto jos halutaan jakaa extraa. Value kohdilleen tapahtumissa.  Eikai siinä tykkään että on 6 tai enemmän kierrosta ja monesti vastapelureilla on ollut hyvä mieli ja kiva asenne näissä tapahtumissa mutta noi prelluraret /mitä kamaa prelluissa saa menee koko ajan syvemmälle
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Rancid-

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #6 : 26.02.15 - klo 10:33 »
Otan prelluuni 11 kertaa kymmenestä mieluummin Helvaultin aukomista ja nopan heittelyä kuin jollekin väri(yhdistelmä)lle painotettuja buustereita.

...ai niin, parhaat prelluraret ikinä oli tietysti Emrakul ja Wurmcoil. Valuet kohdilleen, sano.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Julppu

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #7 : 26.02.15 - klo 10:39 »
Mutta ei mitään 25 eri rarea tai kummallisia ei magickkiin liittyviä "arpa" ehtoja että saa premium kamaa.
Koska Magicissa ei ole mitään satunnaisuutta boostereiden sisällössä tai itse pelissäkään?

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #8 : 26.02.15 - klo 10:47 »
Mutta ei mitään 25 eri rarea tai kummallisia ei magickkiin liittyviä "arpa" ehtoja että saa premium kamaa.
Koska Magicissa ei ole mitään satunnaisuutta boostereiden sisällössä tai itse pelissäkään?

Julppu sulla on hyvä pointti!
Arvaa miksi pidän magickistä enemmän kun esim hearstonesta joka sekin on ihan ok pätevä keräilykorttipeli?

Koska ei oo mitään add a random minion to your hand sorceryita tai kun tämä legenda kuolee summon random legenda joka voi osua esim semmoiseen legendaan joka tuo vuoron lopussa tämän kyseisen legendan suoraan takaisin pöytään. tai se voi osua itseensä.

On jokin breaking point missä randomisuuden lisääminen ei vaan tuo toiminnalle lisä arvoa. Vai mitä itte tykkäisit jos ostaisit boosterin jossa on pelkkiä comoneita tai mythiccejä? Mitä se tekisi esim fnm draftille? olisiko vaan kivempaa mitä hessumpaa?
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #9 : 26.02.15 - klo 10:59 »
Arvaa miksi pidän magickistä enemmän kun esim hearstonesta joka sekin on ihan ok pätevä keräilykorttipeli?
Koska ei oo mitään add a random minion to your hand sorceryita tai kun tämä legenda kuolee summon random legenda joka voi osua esim semmoiseen legendaan joka tuo vuoron lopussa tämän kyseisen legendan suoraan takaisin pöytään. tai se voi osua itseensä.

Olet siis vakavissasi sitä mieltä että Magicissä on vähemmän random elementtejä kuin Hearthstonessa?

Magicissähän ei ole randomia kuin käteen nostettavat kortit, se kuinka paljon niistä sattuu olemaan manaa ja onko se vielä sopivan väristä (näihin satunnaisuuksiin tietysti voi puuttuua pakan rakennuksella) ja onko ei-mana korttien hinnat sellaiset että ne saa vielä pelattua. Lisäksi limitedissä (mistä siis tässä ketjussa nimenomaan puhutaan) saat boostereita joiden sisältö on satunnainen. Prelikassa yksi boostereista ei ole niin satunnainen kuin muut vaan se tulee kuudesta tai kahdeksasta eri vaihtoehdosta sen perusteella minkä killan/klaanin/väriyhdistelmän olet valinnut.

HS:ssä randomia on nostetut kortit ja muutamien korttien mekaniikat (joiden käytössä vielä satunnaisuutta voi rajoittaa pelivalinnoilla).

Omasta mielestäni Dragon Fury minipeli on hassua fluffia, toivon että siitä palkintona saatavat raret eivät sisällä alt-art Uginin tapaisia lottokuponkeja.
« Viimeksi muokattu: 26.02.15 - klo 15:52 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #10 : 26.02.15 - klo 11:10 »
Yksi parhaista prellugimmickeistä mitä oon itse nähnyt. Viimekertaisessa Ugin boosterissakin oli se vika että sun piti kerätä jotain achievementtejä yhdessä porukan kanssa kun ymmärrettävistä syistä osaa ei tälläinen ylimääräinen häsläys kiinnosta tippaakaan. Nyt osallistut nopanheittoon jos haluat ja saat siitä oletettavasti jotain lisäarvoa prelluun, ne jotka ei haluu osallistuu niin ei osallistu. Mielestäni siis vaikuttaisi kaikinpuolin onnistuneelta gimmickiltä. Näillä saadaan uudet pelaajat innostumaan prelluista mikä on ihan ymmärrettävää, kunhan tosiaan jätetään ne vanhat parrat rauhaan joita ei jaksa tälläiset kiinnostaa.

Poissa kaMeli85

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #11 : 26.02.15 - klo 12:15 »
No enemmän mua prelluissa häiritsi se tarina mitä piti joka kierroksen aluksi kuunnella.. =D eikä sekään tosiaan ollut mikään suuri vaiva..

Noppaa tulen heittämään itseäni huvittaakseni, kun kerta paikalle olen vaivautunut. Voihan se vaikka olla ihan hauskaakin, eikä se mitenkään vaikuta mun pooliin... itselleni on myös yksi lysti, jos sieltä ugineita vastaavia lottokuponkeja löytyy.. tuurilla saan itse sellaisen tai sitten joku muu..

Suuret arpajaisethan nämä koko prellut ovat ja niiden arpojen sisällöstä voit yhteen vaikuttaa "kolme kertaa tuhannesta" valitsemalla killan/khanin/dragonmasterin ja mitä näitä oli ja siten kaventamalla avattavien promojen määrää..

Turhan päivästä kitinää asioista, joihin voit helposti vaikuttaa omilla päätöksilläsi joko osallistua, tai olla osallistumatta..

Poissa Salevanen

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #12 : 26.02.15 - klo 13:23 »
Oon kyllä kaikkea muuta kuin innoissani tästä lisäyksestä prelluihin näin tuomarin näkökulmasta. Tässä prellussa oletan, että tuomarin pitää myös tuomarointinsa lisäksi vahtia nopanheittoja perus tuomaroinnin ohessa, joka ei siis perjaatteessa ole kyllä mahdoton homma. Pelaajien ei voi kuitenkaan antaa heitellä itsekseenkään noppaa ihan sen takia, että se ei ole kovin iso kynnys pelaajalle väittää saaneensa tarpeeksi pojoja sen eeppisimmän palkintopussin saamiseen ja silloin tässä sivupelissä ei ole mitään ideaa. Ainoa helppo ratkaisu tuntuisi olevan useampi tuomari pienempiinkin prelluihin, jonka voisin kuvitella olevan myös inasen ongelmallista esim. mahdollisten tuomaripalkkioiden takia.

Summa summaarum: Joko a) Tuomarille jää vähemmän aikaa tuomarointiin tai b) Tuomari jakaa epix foilipusseja vähän kaikille (lukuunottamatta niitä kunniallisia, jotka eivät tuloksissa huijaa).

Ehkä oon vaan pessimistinen ja itse prellussa tilanne on jollain tapaa helpompi, mutta saas nyt nähdä.

Poissa Rancid-

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #13 : 26.02.15 - klo 15:39 »
Kortit ovat harvoin "tosi huonoja" ja/tai "täysin arvottomia" sekä constructed- ja limited-vinkkeleistä.
Poikkeuksiakin toki löytyy.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #14 : 26.02.15 - klo 15:50 »
Oon kyllä kaikkea muuta kuin innoissani tästä lisäyksestä prelluihin näin tuomarin näkökulmasta. Tässä prellussa oletan, että tuomarin pitää myös tuomarointinsa lisäksi vahtia nopanheittoja perus tuomaroinnin ohessa, joka ei siis perjaatteessa ole kyllä mahdoton homma.

Summa summaarum: Joko a) Tuomarille jää vähemmän aikaa tuomarointiin tai b) Tuomari jakaa epix foilipusseja vähän kaikille (lukuunottamatta niitä kunniallisia, jotka eivät tuloksissa huijaa).

Ehkä oon vaan pessimistinen ja itse prellussa tilanne on jollain tapaa helpompi, mutta saas nyt nähdä.

Ehkä et miettinyt hommaa loppuun asti.

1) Valvonnan ja pussien jaon voi hoitaa TO
2) Valvonnan ja pussien jaon voi hoitaa tuomari mutta esim. vasta rundin 1 jälkeen jolloin turnaus kestää vähän pidempään
3) Koska ketään ei kiinnosta ja WotC:n pitää varautua siihen että jokainen heittää nutsit, voi TO katsoa toisaalle itse nopasta ja jakaa kaikille nutsit
4) Ei järjestetä prelluja jotka ovat raskaasti alimiehitettyjä tuomareiden ja/tai henkilökunnan osalta
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Random Turtti

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #15 : 26.02.15 - klo 16:05 »
Toi härpäke tuskin on kauheen tukeva...posauttaa vaan sen nopan täydellä voimalla siihen keskelle kuin louhikäärme ikään ja kerää lootit  ;D

Poissa kaMeli85

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #16 : 26.02.15 - klo 16:40 »
Lukitsen vaihtoehdon:

"3) Koska ketään ei kiinnosta ja WotC:n pitää varautua siihen että jokainen heittää nutsit, voi TO katsoa toisaalle itse nopasta ja jakaa kaikille nutsit"

Poissa Tsorn

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #17 : 28.02.15 - klo 15:01 »
vhirvelää voin kompata yllä sen verran että itselläni tämä "50 prellufoilia joista saat randomilla yhden"-meiniki lähinnä tappaa prellufoilin arvon houkuttimena täysin. Mielestäni ainoa oikea tapa hoitaa homma on että se setin sairain mythicci on promokortti (kuten esim. Emrakul aikoinaan), siinä on eri kuva tai kieli tai näkyvästi jotain erilaista, ja se kerrotaan etukäteen. Ja sitä tietenkään ei saa käyttää itse turnauksessa. Siinä ei ole mitään mukavaa että promokorttisi on vain se rare mikä sattuu nyt tulemaan seedatusta boosterista (ja seedatut boosterit pitäisi ylipäätään lopettaa, mutta se on eri mussutuksen aihe).

Promokortti on kuitenkin se tärkein asia minkä prelluista saa ja mistään muualta ei. Jos Fate Reforgedin prellupromo olisi ollut Ugin itse eriävällä kuvalla, niin olisin vaikka tappanut päästäkseni osallistumaan. Kun se on vain tavallinen rare timestampilla niin ei kiinnostanut pätkääkään.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #18 : 28.02.15 - klo 15:25 »
Oliskohan ollut judgement vai odysseiya. Sai semmoisen hebreaa puhuvan vihreen basilisk liskon että meinasi taju mennä! Porukka yritti pestä niistä foili pintaa pois kun markkinat oli saturoitu. Those were the good old days.

wut


Prellufoileista: Mun mielestä on hyvä, että sillä saa pelata. Hyvä ratkaisu on jos niitä on yks joka/värille/killalle/klaanille/mikälie. Jos on liikaa erilaisia vaihtoehtoja, niin eihän se tunnu enää promokortilta ja silleen.

Muista prellugimmickeistä: Tuomarin täytyy toki sopia turnausjärjestäjän kanssa, mitä hommia hänen kuuluu priorisoida jos aika ei riitä kaikkeen. Turnausjärjestäjän täytyy sitten järjestää apuvoimia jos jotain tärkeätä jää tekemättä.

Pelaajana en jaksa noista yleensä innostua, vaikkakin viime prellussa oli jostain syystä kiva kerätä niitä achievementtejä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Anaconda

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • kotirintamamies, naisten vapaussodan veteraani
Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #19 : 28.02.15 - klo 16:07 »
mutta entäs se noppa, onko muita taktiikoita kuin massakiihdyttimen lähtönopeudella keskelle peliauetta / pelialueen läpi ja "let God sort 'em out"? arvauksia miten ne laatat on kiinni tasasessa?
"Curwen, a man can't tamper with Nature beyond certain limits, and every horror you have woven will rise up to wipe you out."

Anaconda's second-hand scrolls: http://mtgsuomi.fi/listat/Anaconda/hw/

Poissa kaMeli85

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #20 : 28.02.15 - klo 20:10 »
en usko, että on varsinaisesti kiinni mitenkään.. näyttäisi, että on tollanen inasen hutera muovijalusta, kuten joissain lautapeleissä.. varmaan kaatuu jo ohikävelyn aiheuttamasta ilmavirrasta, viimeistään hieman kovempaa uloshengittäessä samalla kun viskasee nopan.. =D

Poissa Salevanen

Vs: Dragon fury -minipeli maaliskuun prelluissa
« Vastaus #21 : 02.03.15 - klo 02:59 »
Oon kyllä kaikkea muuta kuin innoissani tästä lisäyksestä prelluihin näin tuomarin näkökulmasta. Tässä prellussa oletan, että tuomarin pitää myös tuomarointinsa lisäksi vahtia nopanheittoja perus tuomaroinnin ohessa, joka ei siis perjaatteessa ole kyllä mahdoton homma.

Summa summaarum: Joko a) Tuomarille jää vähemmän aikaa tuomarointiin tai b) Tuomari jakaa epix foilipusseja vähän kaikille (lukuunottamatta niitä kunniallisia, jotka eivät tuloksissa huijaa).

Ehkä oon vaan pessimistinen ja itse prellussa tilanne on jollain tapaa helpompi, mutta saas nyt nähdä.

Ehkä et miettinyt hommaa loppuun asti.

1) Valvonnan ja pussien jaon voi hoitaa TO
2) Valvonnan ja pussien jaon voi hoitaa tuomari mutta esim. vasta rundin 1 jälkeen jolloin turnaus kestää vähän pidempään
3) Koska ketään ei kiinnosta ja WotC:n pitää varautua siihen että jokainen heittää nutsit, voi TO katsoa toisaalle itse nopasta ja jakaa kaikille nutsit
4) Ei järjestetä prelluja jotka ovat raskaasti alimiehitettyjä tuomareiden ja/tai henkilökunnan osalta

Monta vissiä pointtia on tuossa. Meilläpäin nämä eivät ole tähän mennessä olleet mitään yleisiä käytänteitä, pitänee ehdottaa ainakin omalle tuomarointimestalle jotain noista järjestelyistä.