Tuntuu kyllä että kerta kerralta prellut menee kauemmas semmoisesta menosta mitä ite tykkään.
Minkälaisesta menosta tykkäät prelluissa? Onko se joskus ollut sellaista mistä pidät ja jos näin, niin milloin ja miksi?
Ok aikoinaan oli ehkä väärin ja tavallaan tapahtuman kannalta tosi typerää, että promo kortti prelluissa oli tiettyä väriä tai tuki tietynlaista deckki ideaa johon sittten joko oli itellä eväät tai ei.
Mitä "aikoinaan" tässä tarkoittaa? Prelluholoja on voinut pelata pakassaan vasta RtR:stä lähtien, ja silloinkin on tarjolla ollut holoja eri väreille tarjotun kiltasysteemin kautta. Onkin eri kysymys, onnistuttiinko kiltajärjestelmässä ja väriyhdistelmien tasapainottamisessa kussakin setissä. Yllä mainitsemasi ongelma ei ole tullut vastaan suurimmassa osaa prelluja, sillä promoa ei ole saanut pelata pakassa.
Senkin vielä hyväksyn, että tämä korjataan niin, että jokaiselle värille on oma mielenkiintoinen rare. Mutta sitten se ei taas hetkauta/kiinnosta kun 27 eri randomia klaanirarea joista 95% on tosi huonoja ja tai täysin arvottomia.
en nyt tarkoita että joka prelluissa pitäisi jakaa emrakullin tyylinen raharare. Mutta tuntuu, että jokin on ehkä suunnittelijoilla vähän noussut päähän ja nyt heistä tuntuu, että jokainen kortti on niin uskomaton että se ansaitsee paikan prellurarena.
Kortit ovat harvoin "tosi huonoja" ja/tai "täysin arvottomia" sekä constructed- ja limited-vinkkeleistä. Katsotaan esimerkiksi
High Sentinels of Arashinia, joka ei ole jaksanut missään kilpaillussa conssiformaatissa hetkeäkään. Samanaikaisesti lappu pystyy kääntämään limited-pelejä päälaelleen melko lyhyessä ajassa. On kohtuullisen haastavaa suunnitella kortti, joka olisi a) vahva limitedissä b) vahva constructedissa c) voimatasoltaan sellainen, joka voidaan hyvällä omallatunnolla päästää printattavaksi.
Erilaisten rarejen päästäminen prellufoileiksi ei liene niinkään kiinni siitä, että suunnittelijoilla olisi "noussut päähän", vaan ennemmin siitä, että halutaan estää pelaajien kanavoituminen tiety(i)lle vär(e)ille pelkästään Sen Yhden Prellufoilin takia.
Haluisin ite vaan kivan muiston tapahtumasta ja esim. omasta mielestäni (tämähän on täysin mielipide asia ainakin minun mielestäni) esim. tasigur, monastery mentor ja soulfire grandmaster sekä ehkä joku legendraarinen lohikäärme olisi tosi hyviä prellurareja. Sen sijaan alesha who smiles at death ei ole!
nimimerkillä: pikkaisen katkera! XD
Onko prelefoilin mahdollinen conssipelattavuus ja siten rahallinen arvo "kiva muisto" tapahtumasta, vai mistä syystä Tasigur ja Alesha ovat listan eri puolilla? Nää on molemmat ns. samaa sykliä, joten ainakaan Timmy-selitys (=perinteinen, arkkityypillinen creature type + iso body) ei tässä ainakaan eroa selitä.
EDIT: Vielä itse aiheesta - WotCilla on ollut sentään jotain yritystä lisätä pientä ryyditystä prelluihin näiden gimmickien muodossa. Omaan silmään nopanheittohomma vaikuttaa sopivan matalan kynnyksen toiminnalta, joka ei vaadi sen suurempaa vaivaa antaakseen prelluilijoille pientä lisäarvoa. Ajatuksen tasolla tää on musta ihan onnistunut juttu, sillä kiinnostuneet päässevät heittämään noppaa ja Magiccia pelaamaan tulleet voivat skipata tän puolen ihan huolella.