Kortit ja pakat > Yksittäiset kortit

Onko korttini feikki?

<< < (2/5) > >>

Rikke:
Kiitoksia kommenteista. En itsekään kyllä nähnyt tuossa mitään kun sitä muihin revisedin dualehin vertailin. Kortin olen ostanut täältä foorumilta tai sitten huuto.netistä joskus muinoin.

malin:
Otin kuvia UL-tropicalista (kun muita ei ole) tänne kännykkäkameralla ja tuijottelin eri kuvien eroja niin pitkään että värit jo vilkkuu silmissä skanneja riittävästi zoomatessa
https://1drv.ms/f/s!AvugNniB0lttyW0ukvvWBLUrK1AW

Vertailisin itse ainakin tekstiä (onko tasainen painojälki vai rosterin kennostoa), tekstiboksissa olevia manasymboleita (vaatisi toki Bayoun vertailukohteeksi).
Kääntöpuolelta pallukoiden lisäksi katsoisin valkoista TM-tekstiä joka ylittää monta eri värialuetta ja viivaa (mm. valkoisen M-kirjaimen vasemman aukon oikea reuna vrt musta viiva) ja deckmaster-sanassa t-kirjaimen ylittävää sinistä viivaa.

Valokuvissa kortin nimi ja korttityyppi land näyttävät zoomatessa lähes kohokirjoitetuilta, mutta skanni on niin erilainen väreiltään riittävästi zoomatessa että en saa verrattua.

Bassoveikka:
Tässä ketjussa on jo otsikko kohdillaan, joten enpä aloita uutta. Jos kortissa on muihin nähden hieman pyöreämmät reunat, se ei läpäise valoa, pinnan tekstuuri on muita foileja karkeampi ja foilaus jatkuu kortin reunoille tehden mustasta osasta tavallista vaaleamman, niin tottahan korttini on feikki? Vai onko noille kenties jokin muu selitys? Foil Ugin's Nexus on kortti ja ihmettelen, miksi jotakuta kiinnostaisi tehdä 2€ väärennöksiä ja espanjalaista ammattimyyjää laittaa moisia eteenpäin.

Morian:
Todennäköisemmin kyse on paino- tai leikkausvirheestä. En ole vielä kuullut yhdestäkään väärennöksestä, josta löytyisi foil stamp alareunasta, joka sinun kortista pitäisi löytyä. Foili feikkejä on muutenkin todella vähän.

Jos haluat selvittää asiaa pidemmälle laita high res skannaus kortista.

hembba:
Korjatkaa jos olen väärässä; mutta tuo tekstihän juuri on paras feikin tunnistamiseen? Aito mtg kortti painetaan ensin ilman tekstejä pelkkänä kuvana ja sen jälkeen teksti päälle eri tekniikalla. Feikeissä lähteenä on skannaus aidosta kortista jolloin teksti muuttuu osaksi kuvaa. Eli jos teksti on samaa painokuviota kuin kortissa muuten, on kyseessä feikki.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta