(osoittaa linja-auto-juttua)
...minua ei haittaa se, mitä ei voi tehdä.
(osoittaa lumityöjuttuja)
Minä voin pysyä kotona siinä tapauksessa että ei ole erityisen pakottavaa tarvetta lähteä johonkin vaikealla hangella.
Jos on erityisen tärkeä päästä jonnekin, minä sitten olen kykeneväinen tarpomaan hangella. Jos hanki on syvää, otan sukset käyttöön. Jos sukset eivät auta, teen paremmat vehkeet niistä jutuista joita meillä on. (köyttä, puuta, työkaluja.)
siinä tilanteessa että olisi ihan mahdoton lähteä maailmalle:
ei meidän porukka mielestäni heti kuolisi talossaan jos ei pääsisi mihinkään. 100m+ päässä on vanha riihi jossa on hirveästi jyviä. Vaikka sieltä saattaakin löytyä jonkun jyrsijän kakanpökäle niin kyllä sillä eläisi ellei mieluiten kaivaisi lumen alta jotain muuta.
Märän lumen läpikäynti on ärsyttävää, enkä sitä kiistä. Kun ukolla oli kiirettä ajaa ennen toista autoa meidän pihatieltä, meidän ajoneuvomme juutttui lumeen.
Tähän kului kahden ihmisen, toisen ihmisen, toisen ihmisen, kasa ihmettelevän ihmisen aika. (pienissä tai isoissa määrin, max 1.5h)
Lopulta ukko ajoi automme traktorilla lumesta pois.
Miksipä en kävelisi lumen läpi saadakseni jotain mikä on sen vaivan takana? Minulla on siihen voimat ja tahto.
...lumitöihin minulla on voimat, muttei tahtoa.
Kantani on järkkymätön, eikä sitä voi lyömällä ja huutamalla auttaa.
Enkä myöskään halua, että joku suuttuu minun takiani. Joskus pelottaa että porukkaa tulee ja huitaisee nyrkillä. Vaikka olisin omassa huoneessani. Vaikka sitä ei ehkä tapahtuisi.
Jos et millään voi olla vittuuntumatta minusta, anteeksi.