Katsoin videon kokonaan, ja vaikka toteutus ei ehkä ollut täydellinen, niin hattua nostan moisen sisällön tuottamisesta. Videon hitaus/raskaus johtui osittain myös siitä, että vastustajasi eivät olleet koko ajan paikalla ja jouduit odottelemaan heitä. Jokaista odotushetkeä ei tosin tarvitse käyttää pohdiskeluun, vaan odotukset voi lennosta tai jälkikäteen leikata pois.
Myöskään jokaista draftipickiä ei tarvitse selittää ihan loputtomiin. Ihmiset ymmärtävät, että jos on esim. valkoisella, ja pussissa on Journey to Nowhere ja Kor Sanctifiers, niin vaikka molemmat menisivät pakkaan niin ei tuossa mitään valintaa tarvitse tehdä. Mitä tulee Nuten ehdotukseen, itse kyllä suosin mielummin lennosta tehtyä kommentointia jälkikäteenkommentoinnin sijasta. Jälkikäteen voi keksiä vaikka mitä mystisiä perusteluita pickeille/pelauksille, mutta kiinnostavampaa on se, mitä itse pikkaushetkellä ajattelee. Tämä toki vaikuttaa omaan keskittymiseen, eli jos samaan aikaan selitys huonontaa pelitulosta, lienee järkevämpää nauhoittaa selostus kuitenkin jälkikäteen.
Mitä itse draftiin tulee, niin se Valakut-pickaus oli melko outo. Hyväksyn vielä pitkin hampain perustelun, että random 2/1 ei enää ollut tarvelistalla ko. pakkaan, mutta minua harmittaa kolmospussissa passatut Smoldering Spiresit vain ja ainoastaan siksi, että pakassa olisi Valakut. Siinä vaiheessa oli selvää, että kaksivärisellä ollaan, ja pakan aggressiivisuuden huomioiden Smoldering Spiresit tekisivät aina noustessaan muutaman pisteen vahinkoa, kun taas Valakut kerran ehkä noin 20 gamessa aktivoituisi.
Ja sitten hieman pisti häiritsemään se, että melkein jätit hyökkäämättä 5/2:lla siksi, että vastustajan Bojuka Brigand blokkaisi sen, ja toisessa kohtaa pelkäsit trikkiä kun Brigand hyökkäsi eikä jäänyt blokkaamaan. Brigandihan nimittäin ei osaa blokata, joten 5/2:lla ajo oli ilmiselvä ja vastustaja hyökkäisi Brigandilla joka tapauksessa, joten trikin todennäköisyys ei sen perusteella lisäänny. Sitten vielä tulee mieleen match1game3 keep on the play. Seitsemän kortin kädessä kaksi ländiä, ja toinen väri puuttuu kokonaan. Vaikka tuolla pakalla helposti voi pitää 2-länderin on the play, niin ei nyt kuitenkaan tuommoista mikä vaatii nopeasti puuttuvan värin nostamisen. Kuuteen voi mulligoida _aina_, ja vasta kuuden kortin kädessä kannattaa harkita riskinottoa enemmän. Mutta kylläpä sitä itsekin tulee turoiltua aina kun omia replayta vaivautuu katsomaan, eipä siinä mitään kummallista ole.
Jos jaksat tehdä uuden vastaavan videon, katson sen mielelläni.