Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?  (Luettu 4983 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukkis

Vanha parta täällä moi. Kaapin perukoilla on ollut jo vuosia arvokortteja pölyttymässä. Mitenhän hyvin rahakortit liikkuu maan rajojen sisällä? Onko toivetta päästä yksittäisistä korteista eroon täällä, vai pitääkö yrittää jotain kautta saada pahvit rajojen ulkopuolelle? Kortteja en halua vastineeksi, vaan kylmää käteistä. Lähinnä highlanderkäytössä on ollut alphan/betan dualeita ja muuta "käyttistä", foilina fetchejä ym. joskus legacyssä käytössä olleita kortteja. Dualeiden hinnat liikkuu tonneissa, fetchit ja betat satasissa. Magiccardmarketiin on tili, mutta olen ainoastaan ostanut taannoin halpoja lappuja sieltä, joten kalliita lappuja en sinne saa itse myyntiin.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Anssi

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #1 : 12.02.21 - klo 14:10 »
Suomen sisälläkin pääset varmasti eroon (oletettavasti pari ihmistä on jo laittanut sulle privaakin ja koittaa saada parrattua alihintaa), tosin jos haluat kaikestä päästä eroon kerralla kannattaa varautua ottamaan varmaan jotain 25-30% osumaa markkinahinnoista.

Toinen vaihtoehto on tehdä tänne foorumille myyntilistaus ja katsoa nappaako.

Käsittääkseni pystyt kyllä listaamaan kalliitakin kortteja MCM:ään, vai oletko kokeillut ja ei onnistu?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Mozzam

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #2 : 12.02.21 - klo 14:45 »
Anssin viestin jälkeen en enää kehtaa laittaa privaa, mutta vanha pahvi kiinnostaa.
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #3 : 12.02.21 - klo 20:17 »
Anssin viestin jälkeen en enää kehtaa laittaa privaa, mutta vanha pahvi kiinnostaa.

Laita vaan, sulta osa noista dualeista on aikoinaan ostettu. :D
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #4 : 12.02.21 - klo 23:13 »
Mihinkä kuvat kannattaa uploadata? Otin pari kuvaa. Ja kannattaako siirtyä suosiolla johonkin korttien arvot -otsikon alle vai mihin? En tähän hätään ehdi miettiä korteille myyntihintoja, joten en myyntilistaa viitsisi pistää pystyyn. Taitaa vieläkin olla ohjeistus, että myyntilistoissa pitäisi hinnat olla.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa TIM82

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #5 : 12.02.21 - klo 23:20 »
Oisko jaettu kansio Google drivestä se helpoin tie jollei oo muuta jakoalustaa valmiiksi?

Myyntilistat vissiin kaipaa yhä myyntihintoja tosiaan, niitten miettimisessä on oma duuninsa mut kyllähän noilla korteilla tuntipalkoille päässee ;-)


Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #6 : 12.02.21 - klo 23:37 »
Osasinkohan? Vähän ikävästi valo heijastuu suojista, mutta parempia kuvia voin ottaa, jos kiinnostusta on.

Tropical Island ja Badlands on Alphaa, muut mustareunaiset basic setin kortit Betaa. Pultteja on ollut setti, mutta en tähän hätään löytänyt neljättä.

https://drive.google.com/folderview?id=1_KB38Nct1vHTrroa4XZiiQZoAOfDbtm0

« Viimeksi muokattu: 12.02.21 - klo 23:42 kirjoittanut Jukkis »
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #7 : 13.02.21 - klo 14:55 »
Kiinnostusta ja tarjouksiakin on tullut. Olen yrittänyt kiinnostuneille ottaa tarkempia kuvia halutuista korteista. Vähän on kiirettä varmaan vielä pari viikkoa. Viikon 9 olen lomalla, silloin ehdin viimeistään vastailla nopeammalla aikataululla. Nyt saatan ehtiä lukea viestin, mutta en välttämättä saman tien ehdi vastata tai ottaa tarkempia kuvia. Yritän silti vastailla aina kun ehdin. Jos löytyy aikaa, teen tänne myyntitopicin. Mikähän olisi sopiva hintareferenssi? MCM ja sieltä ensimmäinen myynnissä oleva ~ saman kuntoisen hinta? Tosin sehän ei ole käynyt sillä hinnalla kaupaksi. Toteutuneiden kauppoja speksejä (esim. kortin kuntoa) ei taida MCM:stä saada selville. Säästän 5 %, jos en myy MCM:n kautta, toisaalta ostaja saa tuotteet kouraan ennen maksua, eikä tarvitse arpoa tuliko ylläreitä. Hmm.. Isommissa erissä voidaan hintaa miettiä toki alaspäin erikseen.

Tiedoksi vielä, että näissä kuvissa on mielestäni ne kalleimmat kortit. Sitten satunnaista sälää löytyy myös, osa setteinä (esim. foili setti Mutavaulteja, normisetti Bitterblossomeita, Darkin Chain Lightningeja ja Ball Lightningeja ym. tod. näk. vähemmän haluttavia, mutta silti ihan ok kortteja. En tiedä laitanko näitä yksittäiskorttimyyntiin tänne vai myynkö könttänä jonnekin. Katotaan myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 13.02.21 - klo 15:26 kirjoittanut Jukkis »
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Nekron

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #8 : 13.02.21 - klo 20:59 »
Kiinnostusta ja tarjouksiakin on tullut. Olen yrittänyt kiinnostuneille ottaa tarkempia kuvia halutuista korteista. Vähän on kiirettä varmaan vielä pari viikkoa. Viikon 9 olen lomalla, silloin ehdin viimeistään vastailla nopeammalla aikataululla. Nyt saatan ehtiä lukea viestin, mutta en välttämättä saman tien ehdi vastata tai ottaa tarkempia kuvia. Yritän silti vastailla aina kun ehdin. Jos löytyy aikaa, teen tänne myyntitopicin. Mikähän olisi sopiva hintareferenssi? MCM ja sieltä ensimmäinen myynnissä oleva ~ saman kuntoisen hinta? Tosin sehän ei ole käynyt sillä hinnalla kaupaksi. Toteutuneiden kauppoja speksejä (esim. kortin kuntoa) ei taida MCM:stä saada selville. Säästän 5 %, jos en myy MCM:n kautta, toisaalta ostaja saa tuotteet kouraan ennen maksua, eikä tarvitse arpoa tuliko ylläreitä. Hmm.. Isommissa erissä voidaan hintaa miettiä toki alaspäin erikseen.

Tiedoksi vielä, että näissä kuvissa on mielestäni ne kalleimmat kortit. Sitten satunnaista sälää löytyy myös, osa setteinä (esim. foili setti Mutavaulteja, normisetti Bitterblossomeita, Darkin Chain Lightningeja ja Ball Lightningeja ym. tod. näk. vähemmän haluttavia, mutta silti ihan ok kortteja. En tiedä laitanko näitä yksittäiskorttimyyntiin tänne vai myynkö könttänä jonnekin. Katotaan myöhemmin.

Jos ei aika riitä myyntityön tekemiseen niin mulle kannattaa laittaa YV:tä niin järjestetään rahat tilille. Mulla ei oo tilillä odottamassa 20k että ostaisin heti pois, mutta neuvotellaan.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #9 : 14.02.21 - klo 18:13 »
Väliaikatiedotteena, että sain otettua vanhoista korteista kuvat ja yritän latailla niitä tuonne Driveen (linkki ylempänä). Ländit siellä jo on, yritän ehtiä laittaa muut vanhat tänään. Kännykän ja ilmaiskollaasiapin käyttö mainoksineen tekee tästä prosessista tuskaisen hidasta. Foileja ja uudempia lappuja kuvailen, jahka ehdin.

Viestejä ja kyselyitä yksittäisistä korteista, seteistä ja koko köntästä on tullut sen verran, että sanon näin yhteisesti, että malttakaa hetki. Yritän kuvata kortteja aina kun ehdin ja yhdistellä plus ladata Driveen. Kannattanee odottaa, että saan edes suurimman osan ladattua, että voidaan alkaa hieroa kauppaa. Könttäkauppa lienee mulle helpoin ratkaisu, mutta yksittäisiä kyselyitä on tullut mukavasti ristiin, eli tämäkin vaihtoehto on ihan kelpo.

Ylläpidolle sellainen kysymys, että pitäisikö tämä topic siirtää jonnekin muualle?

Edit: Kansiossa nyt vanhemmat laput + uusia foileja useamman kortin kuvassa. Neljättä Chain Lightningiä ja Ball Lightningiä etsin ensi viikolla. Samoin yritän ehtiä kuvata foileja.

Edit 2: Vastailin viesteihin. Jos jollekin jäi vastaamatta, niin otatko uudestaan yhteyttä. En pysy enää kärryillä kännykällä operoidessani.
« Viimeksi muokattu: 14.02.21 - klo 19:53 kirjoittanut Jukkis »
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #10 : 20.02.21 - klo 16:43 »
Drivessä lisää kuvia:

https://drive.google.com/folderview?id=1_KB38Nct1vHTrroa4XZiiQZoAOfDbtm0

Siellä on joitakin saman nimisiä kortteja, kuin edellisissä kuvissa. Ovat erillistä kappaleita.

Edit: Random.jpg:ssä oleva Forbidden Orchard on foili.
Edit 2: Jäi vielä osa kuvaamatta. Lisäilen Randomx.jpg:ihin kunhan joudan.
« Viimeksi muokattu: 20.02.21 - klo 17:25 kirjoittanut Jukkis »
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #11 : 01.03.21 - klo 15:28 »
Random-kuvia lisätty sekä foileista että ilman. Löytyis sieltä sentään vielä ihan rahakorttejakin. Vielä yksi pino läpi käymättä, josta voisi jotain max. kympin kortteja löytyä, muuten alkaa vissiin olla vähänkään järkevät kortit kuvattu ja lisätty. Loput on sitten mitä todennäköisemmin 3 euron tai alle kortteja. Poikkeuksia saattaa mahtua, mutta en jaksa käydä kaikkia hinta listojen kanssa läpi.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #12 : 04.03.21 - klo 14:54 »
Vielä muutamat kuvat korteista lisätty. Oli siellä vielä ihan järkeviäkin kortteja. Mielestäni en ole useampaan kertaan kuvannut yhtäkään korttia, mutta mikäli näin olisi jostain syystä päässyt käymään, pahoittelen jo etukäteen.

Alan tässä vaiheessa ottaa yhteyttä kiinnostuksen osoittaneisiin. Ensin viestittelen koko läjästä kiinnostuneille. Jos tavara ei liiku, otan yhteyttä pienemmistä eristä kiinnostuneille.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa Jukkis

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #13 : 04.03.21 - klo 15:49 »
Mikäli et saanut viestiä ja läjä kiinnostaa, lähetätkö YV:n. On voinut erehdyksessä jäädä lähettämättä.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa TuomasS

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • MCM user: Tuomas82
Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #14 : 24.03.21 - klo 13:38 »
Nekrottelen vanhan ketjun takaisin käyntiin, kun ajatuksissa on mahdollisesti vähän keventää kokoelmaa. Varsinaista rahantarvetta ei ole, mutta jos jollekin kelpaa vanhemmat laput etenkin pelikäyttöön niin paremmin ne tarkoituksensa täyttää silloin kuin kaapissa lojuessaan.

Mietin vaan onko järkeä lähteä listaamaan kortteja, jos niistä hakee lähinnä markkinahintaa (MCM vertailu)? Suostuuko kukaan enää niitä hintoja makselemaan?

Linkin takaa löytyy osa lapuista mitä voisin myydä (päivittelen listaa mahdollisesti), jos ostajia löytyy.

https://drive.google.com/drive/folders/1Yf8MszD6b2HHpmAQuRfVQ6au4n_pkBRN

Poissa Nekron

Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #15 : 27.03.21 - klo 07:02 »
Nekrottelen vanhan ketjun takaisin käyntiin, kun ajatuksissa on mahdollisesti vähän keventää kokoelmaa. Varsinaista rahantarvetta ei ole, mutta jos jollekin kelpaa vanhemmat laput etenkin pelikäyttöön niin paremmin ne tarkoituksensa täyttää silloin kuin kaapissa lojuessaan.

Mietin vaan onko järkeä lähteä listaamaan kortteja, jos niistä hakee lähinnä markkinahintaa (MCM vertailu)? Suostuuko kukaan enää niitä hintoja makselemaan?

Linkin takaa löytyy osa lapuista mitä voisin myydä (päivittelen listaa mahdollisesti), jos ostajia löytyy.

https://drive.google.com/drive/folders/1Yf8MszD6b2HHpmAQuRfVQ6au4n_pkBRN

Kyllähä sitä aina joku suostuu maksamaan ja vaikka ainahan se on ettei rahaa tarvita niin sitte ku se hinta on "oikea" niin kortti vaihtaa omistajaa. Kyllä täälläkin foorumilla on massikeisareita ketkä ottaa kortteja kun alkaa olemaan 20-30 prosenttia alle mcm low hintojen.
Voisitko vastata painamalla "lainaus nappia" Kitos :)

Samaan sekavaan ketjuun postaaminen Nekronin ja kumppanien kanssa on tosin tunnetusti pelivirhe.

Poissa TuomasS

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • MCM user: Tuomas82
Vs: Miten hyvin arvokortit nykyään liikkuvat Suomessa?
« Vastaus #16 : 27.03.21 - klo 11:41 »
Viestien ja palautteen perusteella otan itseäni niskasta ja listaan tänne (ja Google driveen) kaikki laput mitkä voisin laittaa kiertoon. Varmaan viestittelen mahdollisten ostajien kanssa kaupoista sitten erikseen.