Toinen vaihtoehto oli Oloro, Ageless Ascetic mutta itsellä on käsitys että se kerää vihaa. Osaan kuvitella että tämäkin Commanderi saattaa kerätä myös vihaa niin onko järkeä väsätä pillowfortti pohjaa sellaiselle commanderille johon kaikki hyökkää pelkästään jo vihankin takia?
Tossa onkin se pillowfortin rakentamisen vaikeus. Miten rakennan pakan, niin että se voittaa pitkässä pelissä, eikä kerää vihaa vaan lähinnä harmistunutta ärsytystä muilta pelaajilta, koska pakka on tehty niin ettei ole järkeä ja halua hyökätä sun kimppuun. Mä pelaan itse Oloroa ja porukka jättää mut yleensä rauhaan, ennen kuin on liian myöhäistä ja olen pyrkinyt tekemään dekistä reaktiivisen, joka rankaisee poikkeuksetta mun kimppuun käymisestä.
Tässä nykyinen lista mitä oon väsännyt: http://tappedout.net/mtg-decks/29-09-14-esper-fort/
Pakassa tällä hetkellä 82 korttia joten ehdotuksia otetaan vastaan
Seuraavat kortit ovat mun mielestä turhia:
-
Cerulean Wisps, miksi se on dekissä? Mitä haet tällä kortilla?
-
Freed from the Real, ajattelitko laittaa tämän vastustajan vaiko omiin kretuihin? Miksi tap/untap efekti?
-
Grave Pact, tämä ei ole mun mielestä hyvä jos omassa dekissä on vähän kretuja. Esim. mulla on omassa Olorossa 15 kretua ja en oikein näe tarpeelliseksi tätä. Tää on ihan kova jos sulla on dekissä enemmän kretuja tai kyky tehdä tokeneita paljon - Theroksen Elspeth esim.
-
Pemmin's Aura, Aetherling voisi asiaa saman asian yhdellä kortilla
-
Planar Cleansing, en pelaa itse tätä siitä syystä, kun oma Oloro tähtää kontrolloimaan pöytää monilla enchantmenteilla ja artifakteilla. Ne olisi kiva pitää pöydässä, joten tän sijaan pelaan aika paljon massapoistoja, jotka osuvat vain kretuihin.
-
Syphon Mind, mielestäni liian heikko Commanderiin. Parempi pelata jotain kunnon korttietua tai sitten
Words of waste, jos tahdot discardia. Tästä saat kyllä vihaa päälle ja rankasti pitkässä pelissä jos tyhjennät jatkuvasti muiden käsiä mutta nostat kuitenkin useamman kortin per vuoro
Olenko missannut noita tyynylinnakkeen "tyynyjä" paljon? Ainut mikä ei ole tuolla vielä niin on Sphere of Safety
Ja heitän sen sisään jos enchantmenttien määrä kasvaa.
Teysa, Envoy of Ghosts,
Stuffy Doll ja
Pariah,
False prophet,
Angelic Arbiter,
Avacyn, Angel of hope,
CapsizePakka tarvis tällä hetkellä lisää voittokeinoja niin olisiko ehdotuksia?
Cabal coffers +
Urborg, Tomb of Yawgmoth ja joku kauhea lifedraini
Sanguine bond +
Exquisite bloodTest of endurance ja
Felidar Sovereign ovat aika helppoja winconeja.
Tai sitten vaan otat iisisti ja myhäilet tyynylinnassasi, kun muut mukiloi toisensa puolikuolleiksi ja sitten käyt viimeistelemässä työn muutamalla lentävällä/hexproof/shroud/unblockable kretulla.