Kaikki planeswalkkerit mitä valkoiselle ja siniselle löytyy paitsi Venser, The Sojouner. Venser on vähän daa planeswalkkeri ylipäätään.
Njoo, Tumble Magnetin refillaus/untappaaminen, unblockattavat kavut miekkoja kantamassa, oman ukon pompautus että se selviää DoJista, pelin voittava ultimate jos sinne koskaan päästään... Oha se aika daa, ei syytä pelata ylipäätään.
Itse aiheeseen vaikka vähän pidempää turttianalyysiä, kun nyt innostuttaa. Pakkasi vaikuttaa mielenkiintoiselta alulta kontrollimaiselle dekille. Siitä löytyy kuitenkin yleisesti aggroille miellettyjä elementtejä (esim. Accorder Paladin ja Memnite) ja osa korttipoolisi hyvistä valinnoista on jätetty käyttämättä. Oletan nyt härskisti että listaamasi kortit todellakin ovat kaikki mitä on mahdollista käyttää (ja lisää ei ole mahdollista saada) ja että haluaisit pelata kontrolloivaa kasaa. Tässä muutama huomio:
-Korttietua antavat laput. Jätän suuremman analyysin aiheesta sikseen koska
tämä artikkeli kertoo varmasti asiasta paremmin kuin pystyisin itse koskaan sanomaan. Lyhyesti sanottakoon vain, että Preordain ja vaikkapa Foresee ovat oikeasti hyviä lappuja antaen loppupeliä varten enemmän kaasua ja pitäen huolta nousevien korttien laadusta. On turhauttavaa hävitä siihen kun nostaa kriittisessä vaiheessa peliä neljä vuoroa landia.
-Pakan koko. Vaikka se saattaa tuntuakin oudolta, niin on yleisesti hyvä pitää pakan koko vaaditussa minimissä. Pienempi pakan koko nostaa mahdollisuuksia flipata käteen juuri se tarvittu kortti. Millaus (pakan heittäminen librarylle esim. Tome Scourista) ei taida olla niin hirvittävän yleistä että sitä kannattaisi pelätä pakan koon nostamisella.
-Pakan idea. Nykyisen pakan tapa voittaa tuntuisi olevan vain hakata vastustaja maahan kavuilla. Se siltikin tuntuu haluavan myös kontrolloida alkupeliä, jolloin kys. kavujen pelaaminen ei pakosta ole mahdollista kun manaa pitäisi riittää muuhunkin. Jos haluat pelata kontrollia, niin isot lategame miehet (vaikka Serra Angel, Sphinx of Lost Truths ja Air Elemental) pystyvät hoitamaan pelin hyvässä tilanteessa muutamassa vuorossa kotiin kun olet kontrolloivassa asemassa.
Jos noista pitäisi rakentaa 60:n kortin kontrollikasa casualpeleihin, tekisin itse varmaan seuraavaa (saa suolata, tääkään lista ei varmasti ole täydellinen ja olen väsyneenä missannut jotain kortteja):
Creatures:
2x Trinket Mage (hakevat Everflowing Chalicen)
2x Serra Angel
1x Sea Gate Oracle
1x Blinding Mage
1x Air Elemental
1x Peace Strider
1x Sphinx of Lost Truths
1x Victory's Herald
1x Gold Myr
1x Silver Myr
1x Augury Owl
1x Wall of Frost
Sorceries:
2x Preordain
2x Phyrexian Rebirth
1x Foresee
1x See Beyond
Instants:
1x Mana Leak
1x Summoner's Bane
1x Essence Scatter
1x Cancel
1x Stoic Rebuttal
1x White Sun's Zenith
Artifacts:
1x Everflowing Chalice
Enchantments:
4x Pacifism
1x Arrest
1x Mind Control
1x Bonds of Quicksilver
1x Teferi's Moat
Lands:
Halimar Depths
Glacial Fortress
Evolving Wilds
Terramorphic Expanse
10x Island
10x Plains
Kokonaisuutena 60 korttia. Tossa oisi aika hyvällä kädellä poistoa ja countereita joilla hallita peliä ja hyviä isoja lentureita joilla hyvässä tilanteessa hakata vastustaja maahan. Jos kaikki muu pettää voi valkosella Zeniitillä aina tiputtaa ison kasan kisuja loppupeleissä swarmaamaan vastustajan.