Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Minä olen...  (Luettu 53529 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Draugo

Vs: Minä olen...
« Vastaus #90 : 17.01.14 - klo 08:58 »
On töissä sen verran tylsää heti aamusta että esittäydytään nyt sitten täällä.
Eli ensimmäiset merkinnät Planeswalkerpointseissa on vuodelta 2002 ja sen jälkeen onkin lähes tarkalleen 10 vuoden tauko, eikä se tauko epävirallisissa peleissäkään paljon lyhyempi ollut.
M13 aikaan kuitenkin päätin alottaa pelaamisen uudestaan (LoadingReadyRun Draftit ja se fakta että nyt oli varaa ostaa kortteja vaikutti paljon päätökseen) ja sen jälkeen on pelikokemusta kertynyt ihan kohtuullisesti sekä Jyväskylästä että Tampereelta.
Kaikenlaisia väriyhdistelmiä tulee pelailtua yleensä kun saa jonkun hauskalta kuulostavan idean, pakkojen toimivuus on sitten asia erikseen.

Poissa Heksa

Vs: Minä olen...
« Vastaus #91 : 26.06.14 - klo 22:58 »
Tässä tämmöinen yksi muidenkin korttipelien harrastaja on sitten päättänyt sijoittaa itsensä vähän myöskin takaisin MtGhen josta kaikki nämä pelit alkoivat. Ikää on se 27 ja vieläkin yliopistolla jumissa sosiaalipsykologiassa Helsingissä mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa muutu.
MtGn pelaamisen aloitun kun näin joskus lapsena kaverilla miragen kortteja mutta kaveri ei tahtonut opettaa pelaamaan jotenka sitten itse menin ja ostin portal second agen startterin ja siitähän sitten tuli peliä mätkittyä keittiönpöytä meiningillä jonnekin ravnica kamigawa väliin sitten tuli stoppi, kun ei vaan enään innostanut ja enemmän aikaa meni Yu-gi-oh!in parissa jota sitten tuli pelattua niin kilpailullisesti kuin suomessa nyt sitä yleensä voi pelata. Aikani sitten hajoiltuani pelin sisäiseen korttien arvon vaihteluun ja siihen, että kaikki pakat oli nähty niin huomasin, että theros blocki on tulossa ja näyttää upealta. Loppujen lopuksi tässä sitten uudestaan aloittelen EDH:ta on tarkoitus ruveta silloin tällöin pelaamaan, kun tuntuu, että se antaa eniten luovia pakanrakennus vaihtoehtoja niin, että ei tule tylsää.

Poissa mhp

Vs: Minä olen...
« Vastaus #92 : 20.08.14 - klo 13:51 »
Olen niin alkuakin alummassa oleva pelaaja ettei varmaan ois kannattanu vielä suuta täällä avata. Koska olen kuitenkin myös vähän varttuneempi (ehheh) täti ja jo täysin immuuni häpeälle, avasin kuitenkin.

Peliin törmäsin itseasiassa jo viitisentoista vuotta sitten. Hyvä ystäväni pelasi tuolloin vakioporukassa ja taisi kutsua minutkin pelaamaan kerran jos toisenkin, mutta kieltäydyin kun ei kiinnostanut. Nyt sitten muutama viikko takaisin päin partnerini, jatkossa E, kaveri houkutteli meidät kaljalla istuessa pelin syövereihin. Itsehän suhtauduin tietenkin vähän ylimielisen välinpitämättömästi, mutta E oli välittömästi pelin pauloissa eikä siitä lähtien ole juuri muusta puhunutkaan, muuta internetsissä lukenutkaan ja muuta rahoillaan ostanutkaan. Ja kuka joutuu sen kanssa pelaamaan, no minä.

Muutamankin pelin olen jo pelannut ihan tuuripelillä, ensimmäisen pakan yritin tuossa pari päivää sitten omin käsin sorvata (aiemmin siis lähinnä kaikki sen värin kortit mitä käteen sattuu osumaan). Yllättävää nautintoa aiheutti tuo rakennetulla pakalla pelaaminen, vaikka olihan se tietysti ihan paska pakka.

Aloitin pelaamalla punaisilla, koska tällä pahuuteen houkutelleella kaverilla sattui olemaan edellisen parisuhteen peruina kerättynä punaisia kortteja. Vaihdoin aika pian (kun siirryin näihin itsevalikoituihin "pakkoihin") valkoisiin esteettisistä ja muista ei-järkiperäisistä syistä. Koska E on päättänyt pelata mustavihreällä pakalla, valikoin yhtä valistuneesti itselleni toiseksi väriksi sinisen. Ajatus lähti lipusta vähän vitsimielellä kun asun ja siis myös pelaan täällä ulkomaassa. Nyt olen jo niin kiintynyt sinivalkoiseeni, että en kyllä luovu. Neuvoja toki otan nöyränä vastaan ja naureskellakin saa.

Muussa elämässä teen vähän kaikkea muuta, opiskelen ja seikkailen. Toivottavasti taas lähitulevaisuudessa työskentelen.

Poissa sahtivaari

Vs: Minä olen...
« Vastaus #93 : 21.08.14 - klo 17:18 »
Tere kaikille vaan :) Olen 25-vuotias nuori mies ja asun Oulussa. Olen nykyisin aktiivinen MTG pelaaja vaikkakin melko katkonaisesti on tullut pelattua tätä peliä koko elämäni ajan. Olen ottanut asiakseni jatkaa ja kehittää tätä harrastusta aktiivisesti. Vaihdan täällä korttejani, mutta nimeä ei ole vielä pahemmin :( Saas nähä milloin ensimmäisen vaihdon saan suoritettua...

Poissa laakkeer

Vs: Minä olen...
« Vastaus #94 : 27.09.14 - klo 09:51 »
...kohta kolmekymppinen perheellinen sairaanhoitaja Joensuun kupeesta. Pelasin mtg:tä joskus 90-luvun lopussa isoveljen ja hänen kaverin kanssa. Kaikki kortit jossain vaiheessa tuli hävitettyä, eikä ikää ollut vielä hirveästi niin ymmärrys koko pelin dynamiikasta oli hyvin heikkoa. Kohan mukana lätkin korttia....

Nyt taas veljen myötä hieman mtg-kärpänen purrut ja tullut perehdyttyä aiheeseen jatkuvasti enemmän ja enemmän. Vielä koko innostus on vähän tunnusteluasteella. Ei ole varmaan miten etenkin aika, mutta myös raha riittää tämän harrastuksen uudelleen aktivoimiseen. Peli on kyllä tullut niin monipuoliseksi ja moniulotteiseksi tässä vajaan parinkymmenen vuoden aikana että tähän voi upota kyllä ihan niin syvälle kuin haluaa. Katsotaan mihin itsellä rahkeet riittää.

Eli terve vaan kaikille.

Poissa Tursas

Vs: Minä olen...
« Vastaus #95 : 17.10.14 - klo 21:18 »
Heil. Täysi-ikäisyyden hedelmistä muutaman kuukauden nauttinut rääpäle Tampereen suunnilta. Alkujani Satakunnan karhunluolasta Porista kotoisin. Paikka toki yhä tärkeä paikka syrämessäin. MTG:tä pelattu joskus teini-iän varhaisvuosina pari kertaa kaverin luona. Tämän myötä tehty täysin tietämätön ostos; Shadowmoorin Aura Mastery theme dekki ja kai yksi tsibale jotain boosteria. Toiminta kuoli omalla kohdalla ystävän mielenkiinnon kadotessa ja siitä lähtien pakka mätäni jossain vaatehuoneen kätköissä. Mielenkiinto skeneä kohtaan on vahva ja toivottavasti tässä pääsisi joskus tsiigailemaan Tampereen tarjontaa tarkemmin!

Meikäläisen muuhun touhuiluun kuuluu aktiivinen HBO:n sarjojen fanitus, pc-pelien pelailu ja sisätiloissa homehtuminen. Kuvailisin itseäni kaiketi aika hiljaiseksi hard-nut-to-crack kaveriksi, mutta pehmenen ajan kuluessa. Peace out ja tavataan jos tavataan.

Poissa ExE

Vs: Minä olen...
« Vastaus #96 : 22.10.14 - klo 18:43 »
Moe,

heitelläänpäs tämä tännekin kun tuonne avaamaani lankaan jo heitin.

Olen yli kymmenen vuoden tauon jälkeen aloitellut uudestaan korttien lätkimisen. Olen 27-vuotias liikaa töitä tekevä ja liikaa pelaamiseen kiinnostunut olut-entusiasti pääkaupunkiseudulta. Tarkoitus olisi alkaa pikkuhiljaa saamaan kaveripiiristä hauskaa lätkintä seuraa aktivoitua ja ehkä jopa aktivoitua itse joihinkin drafti-turnauksiin. Tuolloin kymmenen vuotta sittenkään meno ei ollut ihan hirveän vakavaa, mutta hauskaa pelaaminen oli. Nyt kun on sitten hieman enemmän rahnaa, mutta ei välttämättä aikaa piti mietiskellä josko sitä alkaisi taas vähän harrastamaan tätäkin. Kommentit olivat sen suuntaisia, että valintaa palata mtg-pariin voi verrata siihen alkaisiko vetämään crackia. Pohdin, että tästä jää sentään jotain käteen.

Kiva olisi päästä draftailemaan ja muutenkin pelailemaan jahka saa vähän enemmän tuntumaa alle. Tulen varmasti esittämään tyhmiä kysymyksiä ja paskoja deck-ideoita. Karhu kanssani eli bear with me.

Poissa Anaconda

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • kotirintamamies, naisten vapaussodan veteraani
Vs: Minä olen...
« Vastaus #97 : 09.11.14 - klo 16:34 »
Anaconda aloitti pelaamisen silloin kun nelonen / Ice Age tulivat ulos. Muutama vuosi tuli loitsittua varsin intohimoisesti ja aggressiivisesti keittiössä ja olohuoneessakin, mutta aktiivisesti palasi pelaamaan jälleen RtR-talvena. Hän on erityisesti limitedin ja kasuaalin pelaamisen ystävä, koska häntä ärsyttää se ettei meta taivu niihin kortteihin joista hän itse pitää vaan kilpailullisessa ympäristössä olisi pakko pelata kortteja joista ei välttämättä--tai paremminkin yleensä--pidä lainkaan. Kuten tuolla äsken jo tulikin esiin, top-down -suunnitelun, kerronnallisuuden ja loren suuri ystävä, mikä näkynee pakoissa. Jotka, sivumennen sanoen, löytyvät täältä: http://tappedout.net/users/Anaconda/

Niistä kyllä huomaa että pelaajana täysin hyödytön kapistus.
"Curwen, a man can't tamper with Nature beyond certain limits, and every horror you have woven will rise up to wipe you out."

Anaconda's second-hand scrolls: http://mtgsuomi.fi/listat/Anaconda/hw/

Poissa Fayme

Vs: Minä olen...
« Vastaus #98 : 26.12.14 - klo 13:23 »
Täällä kirjoittelee tämmöinen "jokapaikannörtti", jolla on liikaa kiinnostuksen kohteita ja aivan liian vähän aikaa. Aloittelin MtG harrastukseni vasta tällä viikolla (taustalla kaiken näköisiä fantaisa pelejä PC:llä ja liikaa Hearthstonea). Tarkoituksena olisi lähteä mukaan aloittelija drafteihin ja etsiä lähistöltä peliseuraa. :)

Poissa Edvin

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Grilled food is only good for one day.
Vs: Minä olen...
« Vastaus #99 : 05.03.15 - klo 11:01 »
Koska olen pitänyt Oulussa pieniä viikkopelejä jonkin aikaa, niin esittäydyn vähän tarkemmin. Torstaisin minut löytää yleensä Kaijonharjun ravintola Caiosta pitämässä Lekaturnauksia ja myymässä pusseja draftiin. Satunnaisesti käyn myös Oulun Fantasiapeleissä perjantaisin läpsyttelemässä. Pelaan tarvittaessa melkeinpä kaikkia formaatteja lukuun ottamatta stankku. Leka on kuitenkin oma suosikkini jota olen käynyt ulkomaita myöten pelailemassa.

Jos mietityttää millainen kortti skene Oulun seudulla on, etkä tiedä keneltä uskaltaa kysyä, niin minulle saa laittaa yv:tä. Vaikka Fantsu on aika hyvä paikka myös aloittaa.

Tässä vielä video jossa syön hapansilakkaa https://www.youtube.com/watch?v=5QAknSl9kMM

Poissa Illuusia

Vs: Minä olen...
« Vastaus #100 : 09.04.15 - klo 20:46 »
Moikkamoi!

Rekisteröidyin juuri tänne, joten päätin tulla saman tien esittelemään itseni. Olen siis Illuusia, oikealta nimeltäni Jenna, 19-vuotias turkulaistyty. Aloitin MtG:n pelaamisen usean vuoden harkinta-ajan jälkeen kolmisen kuukautta sitten, ja olen pelaillut lähinnä keittiönpöytätasoisesti erittäin suppealla pelaajaporukalla.

Pakkoja on kertynyt lyhyenä harrastusaikana jo neljä, joista kolme on valmisdekkejä: Duel Decks: Speed vs. Cunning -setti sekä Duel Decks: Garruk vs. Liliana -setin Liliana -dekki. Näiden lisäksi löytyy kaverini kasaama monovihreä dekki, joka tunnetaan myös nimellä "helvetin susidekki".

MtG:n lisäksi harrastuksiini ja kiinnostuksen kohteisiini kuuluu käsityöt, kuten neulominen ja ompelu, geokätköily, kissat, sekalaiset lautapelit, conit, tietokoneella oleilu ja luonnontieteet, etenkin biologia.

Liityin tänne, koska kiinnostaisi saada keittiönpöytäpeleihin vaihtelua uuden peliseuran muodossa Turun alueelta, sillä suppea joukko kanssapelaajia ei kuitenkaan mahdollista kovin suurta kehitystä pelaajana. Olisi siis oikein miellyttävää tutustua muihin turkulaisiin, ja mahdollisesti päästä pelailemaankin! :)
Psykoanalyysi, psykoosi ja hypnoosi
ovat takaportti Liisan

I H M E T R A U M A M A A H A N

Poissa Samsson

Vs: Minä olen...
« Vastaus #101 : 09.04.15 - klo 21:44 »
Liityin tänne, koska kiinnostaisi saada keittiönpöytäpeleihin vaihtelua uuden peliseuran muodossa Turun alueelta, sillä suppea joukko kanssapelaajia ei kuitenkaan mahdollista kovin suurta kehitystä pelaajana. Olisi siis oikein miellyttävää tutustua muihin turkulaisiin, ja mahdollisesti päästä pelailemaankin! :)
Pakko mainostaa että Turun Fantasiapeleissä on turnausten lisäksi joka perjantai klo 16:30-20:00 välisenä aikana kasuaalipelejä käynnissä.
Eli niihin voi osallistua maksutta ja ilman että tietää pelin säännöt sataprosenttisesti. :D

Poissa Illuusia

Vs: Minä olen...
« Vastaus #102 : 09.04.15 - klo 22:08 »
Liityin tänne, koska kiinnostaisi saada keittiönpöytäpeleihin vaihtelua uuden peliseuran muodossa Turun alueelta, sillä suppea joukko kanssapelaajia ei kuitenkaan mahdollista kovin suurta kehitystä pelaajana. Olisi siis oikein miellyttävää tutustua muihin turkulaisiin, ja mahdollisesti päästä pelailemaankin! :)
Pakko mainostaa että Turun Fantasiapeleissä on turnausten lisäksi joka perjantai klo 16:30-20:00 välisenä aikana kasuaalipelejä käynnissä.
Eli niihin voi osallistua maksutta ja ilman että tietää pelin säännöt sataprosenttisesti. :D
Mu-mutta en minä sinne uskalla :c

Ehkä on vaan pakko. Ehkä. Vähän pelottaa, kun ei yhtään tiedä, minkä tasoisia kasuaalipelejä ja -pelaajia tuolla on.
Psykoanalyysi, psykoosi ja hypnoosi
ovat takaportti Liisan

I H M E T R A U M A M A A H A N

Poissa Samsson

Vs: Minä olen...
« Vastaus #103 : 09.04.15 - klo 22:32 »
Kasuaalipelaajat (ja niitten pakat) ovat kesyjä, "lätkitään koska on hauskaa" tyyppejä.
Turnauspelaajatkin ovat ihan ookoo kunhan niihin tutustu. ;)

Poissa Armus79

Vs: Minä olen...
« Vastaus #104 : 10.04.15 - klo 11:27 »
Liityin tänne, koska kiinnostaisi saada keittiönpöytäpeleihin vaihtelua uuden peliseuran muodossa Turun alueelta, sillä suppea joukko kanssapelaajia ei kuitenkaan mahdollista kovin suurta kehitystä pelaajana. Olisi siis oikein miellyttävää tutustua muihin turkulaisiin, ja mahdollisesti päästä pelailemaankin! :)
Pakko mainostaa että Turun Fantasiapeleissä on turnausten lisäksi joka perjantai klo 16:30-20:00 välisenä aikana kasuaalipelejä käynnissä.
Eli niihin voi osallistua maksutta ja ilman että tietää pelin säännöt sataprosenttisesti. :D
Mu-mutta en minä sinne uskalla :c

Ehkä on vaan pakko. Ehkä. Vähän pelottaa, kun ei yhtään tiedä, minkä tasoisia kasuaalipelejä ja -pelaajia tuolla on.

Pistä vaikka joskus viesti tänne kun mietit uskallatko mennä. Yleensä dräftään vain fanstussa, mutta joskus poikani tulee pelaamaan kasuaalipelejä omilla dekeillään, niin voin otta hänen dekkejä mukaan ja tulla pelaamaan ihan kasuaalisesti. Samalla voimme Samssonin kanssa hieman tutustuttaa sinut "paikallisiin", niin he tulevat tutuiksi.

Tervetuloa vaan pelaamaan! :D

Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa JockiBe

Vs: Minä olen...
« Vastaus #105 : 10.04.15 - klo 12:18 »
Facebook-ryhmämme voidaan myös mainostaa: https://www.facebook.com/groups/mtgturku/

Poissa Illuusia

Vs: Minä olen...
« Vastaus #106 : 15.04.15 - klo 13:44 »
Pistä vaikka joskus viesti tänne kun mietit uskallatko mennä. Yleensä dräftään vain fanstussa, mutta joskus poikani tulee pelaamaan kasuaalipelejä omilla dekeillään, niin voin otta hänen dekkejä mukaan ja tulla pelaamaan ihan kasuaalisesti. Samalla voimme Samssonin kanssa hieman tutustuttaa sinut "paikallisiin", niin he tulevat tutuiksi.

Tervetuloa vaan pelaamaan! :D
Tämän viikon perjantaina olisi tarkoitus uskaltautua Fantsuun pelailemaan. Muutakaan menoa ei ole silloin, niin miksipä ei...
Psykoanalyysi, psykoosi ja hypnoosi
ovat takaportti Liisan

I H M E T R A U M A M A A H A N

Poissa SaMaKemba

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Read the card, dumbass.
Vs: Minä olen...
« Vastaus #107 : 16.04.15 - klo 15:59 »
Hei, kaikenkarvaiset creaturet ja planeswalkerit :)

Haleja kaikille - pistäkää jakoon !
« Viimeksi muokattu: 11.09.18 - klo 00:44 kirjoittanut SaMaKemba »
~SM

Poissa Sealterbloind

Vs: Minä olen...
« Vastaus #108 : 07.05.15 - klo 12:12 »
Hellurei vaan kaikille!
Olen 21-vuotias casualpelaaja Porista. Pelailuni aloitin tämän vuoden maaliskuussa, kun avomieheni minut tähän touhuun sai viimein maaniteltua mukaan. Harrastuksinani MTG:n lisäksi Warhammer FaBa, valokuvaus, piirtäminen ja PC-/konsolipelit. Kotoa löytyy mieheni lisäksi kolme käärmettä. Matelijat ovat minulle suuren suuri kiinnostuksen kohde ja ensimmäiset pakkani olivatkin snake, naga, gorgon ja hydra aiheisia. Tykkäänkin suunnitella erilaisia teemapakkoja. Minulla ei varsinaisesti ole mitään tiettyä väriä mitä tykkäisin pelata, mutta väriyhdistelmistä mieluisimmiksi ovat kaiketi muodostuneet punamusta, vihreä ja musta sekä Sultain värit eli sininen-vihreä-musta. Vieraimmat värit tuntuvat olevan valkoinen ja sininen.
Toistaiseksi intoa on ainakin riittänyt mätkyilyyn vaikka muille jakaa ja joka kerta tuntuu oppivan uutta. Katsellaan mitä kaikkea tästä vielä seuraa!
When battling the Kolaghan, consider yourself lucky if lightning strikes the same place only twice.

"A display of humility is required of those who still possess such frailties."
—Elesh Norn, Grand Cenobite

Poissa Tingle

Vs: Minä olen...
« Vastaus #109 : 07.05.15 - klo 16:02 »
Moi oon Paavo ja draftaan huonosti Turussa.

Poissa Vohveli

Vs: Minä olen...
« Vastaus #110 : 16.10.15 - klo 01:49 »
Okei höm, täällä tällainen Hyvinkäällä asusteleva parikymppinen naishenkilö joka aloitti näiden korttien mätkimisen tuossa viisi vuotta sitten kaverin suostuteltua mutta pelailu on jäänyt vähälle koska ikinä ei pelikavereita ole löytynyt. Nyt olen enempi alkanut tosissaan metsästelemään kortteja ja harjoittelemaan pakkojen rakentelua ym. Pelaamisessa on vielä osa säännöistä hukassa kun ne on pääasiassa pelaamalla tullut tutuiksi mutta pääsee aina vähän ruostumaan taidot, ja ihan semmoista keittiönpöytäpelailua.
Lukion olen käynyt ja ensi keväänä valmistun kuva-artesaaniksi. Muita harrastuksia on piirteleminen, maalaaminen, videopelit ja ns. animehomoilu.
Tännekin löysin vähän siinä toivossa jos löytyisi jostain lähialueelta kavereita pelailemaan :)
Juuri vääntelin valmiiksi jonkinnäköisiä pakkoja joita olisi tarkoitus parannella sitä mukaa kun rahaa löytyy ostaa puuttuvia kortteja. Yleensä on valikoitunut pelattavaksi valko-siniset pakat mutta nyt tein juuri sinivihreän ja punamustan ihan testinä, enää puuttuu se että pääsisi jotakuta vastaan testaamaan ;D

Poissa iloreplica

Vs: Minä olen...
« Vastaus #111 : 24.10.15 - klo 14:02 »
Kaipa tämä sitten on se paras paikka avata.

27 vuotta, DI, Lappeenranta. Hellurei!
Päivänä eräänä työkaveri kysäisi ruokatauon pikashakin päätteeksi, että maistuisiko MTG-vaihtoehto joku kerta. Pelistähän olin aiemmin vain kuullut, mutta kun kerta kysyi niin miksipäs ei.

Sen jälkeen kun ekaa kertaa oli duelipakat pöydällä ei enää shakkiin ollakaan palailtu. Viikon jälkeen oli Toolkit hommattu, ja toinen mokoma myöhemmin serkku lemppasi puolisen tuhatta korttia commoneita (uncommoneita ja rareja sattumia seassa) mukaan. Siitä alkoi pakan säätäminen ja hierominen (Tällä hetkellä UG ramppi). Samoilla lämpimillä löytyi sitten pari muutakin työkaveria, joilla kortteja oli jossain kaapissa lojumassa.

Muulla ajalla tuleekin sitten perhe-elettyä, frisbeegolfattua tai istuttua koneella pelailemassa.

Poissa Zackstrife

Vs: Minä olen...
« Vastaus #112 : 09.06.16 - klo 21:48 »
Olen pian 26-vuotias mies Nokialta. Tutustuin peliin n. puoli vuotta sitten erään kaverini kautta, joka pelasi isänsä vanhoilla alpha/beta korteilla. Samoihin aikoihin kävi ilmi, että toinen kaveri pelaa ihan nykyaikaisilla.

Muutaman pelikokemuksen jälkeen ostin tori.fi kautta jonkun vanhan kokoelman ja aloitin tylysti rakentamalla siitä itse pakkani. Nyt n. 30 boosteria ja 1 draft - turnausta (keittiön pöydän ääressä) myöhemmin, voin myöntää, että harrastus tästä tuli ja kallis sellainen.

Löysin juuri tälle sivulle, ja pakko kysyä että vieläkö täällä porukkaa pyörii? Voisi olla kiinnostusta löytää vaihtoehtoisia peliporukoitakin, onko Tampereen seudulla porukoita johon mahtuisi sekaan? Paikallisen myyntipaikan turnausajat ovat meikäläisen työajoille erittäin haastavat, eli myös muiden järjestämät keittiöturnaukset kiinnostaisivat.

Poissa Salevanen

Vs: Minä olen...
« Vastaus #113 : 10.06.16 - klo 00:20 »
Olen pian 26-vuotias mies Nokialta. Tutustuin peliin n. puoli vuotta sitten erään kaverini kautta, joka pelasi isänsä vanhoilla alpha/beta korteilla. Samoihin aikoihin kävi ilmi, että toinen kaveri pelaa ihan nykyaikaisilla.

Muutaman pelikokemuksen jälkeen ostin tori.fi kautta jonkun vanhan kokoelman ja aloitin tylysti rakentamalla siitä itse pakkani. Nyt n. 30 boosteria ja 1 draft - turnausta (keittiön pöydän ääressä) myöhemmin, voin myöntää, että harrastus tästä tuli ja kallis sellainen.

Löysin juuri tälle sivulle, ja pakko kysyä että vieläkö täällä porukkaa pyörii? Voisi olla kiinnostusta löytää vaihtoehtoisia peliporukoitakin, onko Tampereen seudulla porukoita johon mahtuisi sekaan? Paikallisen myyntipaikan turnausajat ovat meikäläisen työajoille erittäin haastavat, eli myös muiden järjestämät keittiöturnaukset kiinnostaisivat.

Moro, ja tervetuloa pelin pariin! Lisätietoja Tampereen peliporukoista löytyy ainakin toisesta täällä olleesta ketjusta (https://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=69462.0) ja jos noista ei vielä suoraan ole apua ni kysy ihmeessä vaikka sieltä lisää tietoa. Tampereen MTG porukalla on myös oma FB ryhmä nimellä MTG Tampere, kantsii siihenkin liittyä ja kyssäriä sinne laittaa :)

Poissa FatalFIN

Vs: Minä olen...
« Vastaus #114 : 16.07.16 - klo 09:47 »
No se o moro. Tamperelaine 28-vuotias emännän ja muksun omaava mies olen minä.
Pelailen  EDH:ta pienellä porukalla tuttujen kanssa.
Omat pakat on koottu perjaatteella hauskoja pelata eli mitään HC mättöö tämä ei ole. Jos etsit rentoa porukkaa missä pelata EDH:ta ni laita viestiä ja tule mukaan pelaileen. Omat pelit on jääny nyt musksun myötä vähä vähemmälle mutta yritän pelailla sen verran kun kerkiän. Pari jantteria pelaavat vissiin viikoittain.

Poissa Jhoku

Vs: Minä olen...
« Vastaus #115 : 16.07.16 - klo 18:13 »
No kai tänne pari sanaa voisi itestäni sanoa, vaikka ei ehkä ole itselle luontevaa. Mut voi löytää Kokkolasta pelaamassa EDH:oota jos hyvä tuuri käy. Oon 19 vuotta tässä Theros blokin ja Khans blokin välissä aloitin pelaamisen, kun tutustuin porukkaan missä oli useampikin magicin pelaaja. Nyt parisen vuotta peliä pelannut ja rahaa tähän tuhlannut enkä tällä hetkellä osaa sanoa mitään parempaa harrastusta. Näin opiskelijalla kallista hommaa, mutta eipä tule käytettyä rahaa esimerkiksi alkoholiin niin menee ne rahat sitten kortteihin.

Poissa Tremorth

Vs: Minä olen...
« Vastaus #116 : 16.07.16 - klo 20:48 »
Morjes,

Meikäläinen alotti määtsikin tossa AVR aikoihin ja siitä asti oon melkein kokoaika ränkyttäny määtsikkiä Hämeenlinnan suunnalla.

Lipevän riveissä meikäläinen tunnetaan kaikenmaailman good stuff neliväri sävellyksistä ja hitsauksesta. Hitsaan kuitenkin huomattavasti vähemmän kuin pari muuta vanhempaa herraa.

Helsingin suunnalla ainakin nyt kesäisin käyn Keskiviikon moderneissa leviämässä ja muutekin turttaamassa etelän turnauksissa.

Häviän aina tampereen ikävälle veljeskaksikolle.

Nyt ois muutto elokuussa Lappeenrantaan fukseilemaan ja kuulin joskus poromagian turnauksessa, että Kouvolan suunnilla hilu on se juttu ja lekasyä sekä moderniakin saa pakottaa siellä suunnilla.

Jos LUTin suunnalta irtoo peliseuraa/kiinnostaa pelata mitä vaan määtsikkiä nii viestä saa ja pitää laittaa.




Poissa Wiszz

Vs: Minä olen...
« Vastaus #117 : 16.07.16 - klo 23:19 »
No jos nyt kun peliveljetkin alkaa kirjoittelemaan...

Eli moi,

Viime vuoden kesäkuuhun asti sellaisena on-off kasuaalina pelaajana jostain vuodesta -98 ja siitä eteenpäin aktiivisesti kohti competitivempää touhua koitettu mennä. Kuitenkin itsellä prioriteetti ehkä edelleen siinä, että MTG on hauskaa ja saa terveen syyn lähteä välillä kotinurkkien lapsiarkea pakoon tuulettumaan. Eli pärjätä koitetaan mutta yöunet ei mene jos kuokkaan tulee.

Oon varmaan se lipevän "Tonttumies". Eli lähinnä Hämeenlinnassa joskus harvoin lähialueilla koitan pyöritellä Elffiläjiä niin modernissa kuin legacyssäkin (ja pauperissa, se on näköjään hienoa!). Saattasin sopia Tremorthin hitsaajaprofiiliin, mutta kyllä peli on jo jonkin verran sujuvoitunut viimesen vuoden aikana.

Jos näitä lukee joku, joka haluaa Hämeenlinnassa lätkytellä mätäkkää, mutta peliseura uupuu, niin mainostetaan nyt, että yhteyttä otatte Lipeväläisiin, joko täällä mtgsuomessa tai sitten Lipevän facebook-sivujen kautta. Pelaavaa väkeä harvoin voi olla liikaa.

Poissa Deussu

Vs: Minä olen...
« Vastaus #118 : 24.08.16 - klo 00:00 »
Hei.

Kirjoitushetkellä 30-vuotias perheenisä, joka aloitti korttien lätkyttämisen hienossa 11 vuoden iässä siinä 1997 tai sen semmosta. Tuli aloitettua 5th editionilla ja ostettua ihan vääriä settejä, esim. Urza-blokki meni melkein sivu suun kun olin niin vannoutunut ostamaan 6th edikkaa.

Nuorena on tyhmä, tosi tyhmä.

Turnauksissa en pelannut kuin pari hassua kertaa. Prelluissa pari kertaa (olin huono), ja Ropeconissa vuonna X pelasin RG Madnessiä, mutta eipä sielläkään tullut pärjättyä. Mirrodinin aikoihin pelasin Affinityä, koska se oli todella halpa rakentaa ja silti kilpailukykyinen. Tai ainakin luulin niin. Mieluummin 20 € affinity kuin 500 € goblinpakka, sanoo köyhä.

Lopettelin lopulta Mirrodinin jälkeen, hairahduin ostamaan Dissensionin boosterboxin halvalla, ja nyt (kuukausi pari sitten) innostuin kun sain peliseuraa. Tarkoitus olisi ehkä aktivoitua myös Draftien ja Sealedien suunnalla (en tykkää lainkaan muusta constructed pelaamisesta), toistaiseksi on vain EDH:ta tullut mätettyä. Paper Pauper kiinnostaisi ihan älyttömästi, haluan siihen jotain hyviä pelejä jossain, 931:ssä ehkä?

Poissa Erathys

Vs: Minä olen...
« Vastaus #119 : 24.08.16 - klo 16:56 »
Heipä hei!

Olen kaksikymppinen yliopisto-opiskelija Oulun tienoilta. Keräilykorttien keräilyä ja pelailua tuli tehtyä pienempänä monta, monta vuotta ja nyt muutaman vuoden täyden tauon jälkeen heräsi palo Magic: The Gatheringiin. Aiemmin olen peliä silmäillyt siihen malliin, että olisi kiva aloittaa mutta vasta nyt päätin ryhtyä tuumasta toimeen!
Pelistä ei ole mitään kokemusta saati osaamista. Olen kuullut, että fantasiapeleissä peliä pelataan niin pitänee eksyä sinnekin sitten jossain vaiheessa. Mahdollista peliseuraakin etsiskelen ja toivottavasti viimeistään fantasiapeleistä friday night magicin piiristä sitä löytyykin.
Suosikki väriksi mitä olen miettinyt on muodustunut valkoinen lähinnä enkelikorttien ja muiden vastaavien päheyden vuoksi ja niitä etsiskelen intohimoisesti. Toivottavasti saan kehättyä myöhemmin jotain edellämainitun tapaista pakkaakin, mitä voisi standardissa / modernissa pelata.