Poromagia

Kirjoittaja Aihe: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)  (Luettu 7815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Retardi

SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« : 19.07.10 - klo 01:48 »
Heipä hei kaikki kullannuput ja pirteät partiolaiset, Hannu-setä kertoo teille nyt sadun.

Noin viikko ennen SM-kisoja kasailin lämpimikseni pakkoja kisoja varten, koska monomusta osoittautui epäonnistuneeksi kokeiluksi oli seuraava looginen askel koittaa rikkoa Liliana's Caress, tuo uusi ja halvempi Megrim. BR pulttidiscard ei kuitenkaan tuntunut jaksavan joten olin jo käytännössä päättänyt pelata monopunaista pulttia kun kuulen, että Suomen Mike Flores eli Halénin Arska on rikkonut formaatin lisäämällä aiempaan BR-viritelmääni Burning Inquiryjä. En ymmärrä miten olin kyseisen kortin missannut, mutta pakkohan sitä oli päästä testaamaan ja kun noin 20 pelin perusteella monored vaikutti kohtuullisen edulliselta ja UW-control ei onnistunut voittamaan peliäkään herkkuläjäämme vastaan olin myytyä miestä (poroa?) ja Megrim-dekin pelaaminen kisoissa oli selviö.

LCQ-päivänä tiskiltämme katosivat Balothit sellaista tahtia, että heikompaa olisi saattanut hirvittää, ei kuitenkaan discardiin pohjautuvalla pakalla riehumaan lähtevää allekirjoittanutta (eikä myöskään maailmanmetsuri A. E. Malinia taikka ammattisotilas J. Karppista). Lämpimistä olosuhteista huolimatta myös limu kävi kaupaksi.

Lauantai, SM-kisat:

Ensimmäisellä kierroksella vastaani istahti Eetu Porvoosta, Eetu pelaa Jundia maindeck Balotheilla ja tietää mitä minä pelaan, ei hyvä. Ensimmäisessä pelissä todistan jälleen Tero Niemen sanoin olevani "paska pelaaja" ja kämmään pelin pois, toisesta pelistä ei jälkipolville ole senkään vertaa kerrottavaa, hyvin siis lähtivät nämäkin kisat käyntiin. Toisella kierroksella BR-control ei selviydy omasta Abyssal Persecutoristaan kun Megrim hoitelee Sarkhanin pois pöydältä ja onnistun tappamaan vihun ennen kuin tämä ehtii nostaa poiston käänteiseen platinaansa, joskus pitää käydä vähän tuurikin. Kolmannen kierroksen Riku ja UW eivät hirveästi vastusta tarjoile ja näinollen meikäläisen kaikkien aikojen paras SM-kisastartti on tosiasia, draftikierroksille siis 2-1 tilanteesta.

Ensimmäisessä draftissa pikkaan ykköspusseista 8 sinistä korttia, kakkospusseista Water Servantin ja 8 mustaa korttia (2 Corrupt), kolmannesta pussista hatedraftaan valkoisia lentureita koska omiin väreihin ei hirveästi kortteja näy. Dekkiin päätyy lopulta laputusta enemmän kuin lain tulisi sallia, muutama äijä ja 2 Corruptia. Voitan kaksi matsia kolmesta pelaamalla Corrupteja kaksi tai kolme kertaa per peli Call to Mindin avustuksella, myös vastustajien Howling Bansheet olivat hyödyksi koska välillä pelkät Corruptit eivät olisi riittäneet. Kakkosdraftissa, ykköspodissa, bongaan pöydästä 5 "nimipelaajaa" ja kaksi minulle entuudestaan tuntematonta kaveria, oletan ettei sininen tule olemaan kovin auki tässä pöydässä. Draftaan enemmän tai vähemmän olosuhteiden pakosta punaisia ja vihreitä kortteja (feat. 3 Lava Axe) ja toivon muiden tappelevan lopuista kolmesta väristä verissäpäin.

Ensimmäisen päivän viimeisellä kierroksella Siiran Eki ei haukkaketjuineen mahda 5/3 mountainwalkkaavalle troll-shroud sudelle ja ensimmäisen päivän jälkeen rekordini on jotain totaalisen uskomatonta, 6-1 ja top8 näyttää jo täysin mahdolliselta.

Sunnuntaiaamuna pääsenkin kokemaan lannistumisen tunteita kun minut ensin paritetaan alaspäin Saimua vastaan, ja onnistun vielä häviämään verisen taistelun lisäpisteistä, tästä ne resistanssit tykkää. Schalinin Ville osoittaa olevansa hyvämies, eikä hyödynnä selkeää skuuppaustani kun matsin ollessa 1-1 olen jo lannistuneena pakkaamassa kamoja kasaan ja valmistaudun jo henkisesti itkemään vihun topdekkailuista. Kolmannessa pelissä topdekkailen sitten itse ja Fauna Shamanin tehtyä sitä mitä parhaiten osaa (eli ajaa) olivat Lava Axet tällä kertaa voiton takuu"miehiä".

Viimeiset 3 standard kierrosta jäljellä, voitto ja tasuri riittäisivät kahdeksan parhaan joukkoon ja kärkipöydissä lähes pelkkää UW-controllia parilla Sievellä (bye) ja turbolandilla (bye) varustettuna. Kalle Sundbergin kunnioitettava undefeated rekordi ei kestä loppuun asti, koska Pelakka Wurmista saatava 7 elämäpistettä ei vain yksinkertaisesti riitä jos aiempien vahinkojen lisäksi vastustaja ampuu yhdessä vuorossa 24 päähän. Max Lehtiselle tarjoilen mielelläni lämmintä kättä ja Rikolaa suostun kättelemään kun minulla toisessa pelissä on lethalit kädessä. Myöhemmin sankareillemme selviää, että Markku selvisi tämän tärkeän pisteen avulla myöskin top kasiin kun muut matsit päättyivät suotuisasti ja resistanssilotto oli onnekas.

Top kasissa viisi UW(x)-controllia, yksi TimeSieve ja 1 turboland, UW(x)-controlleista Oululaisten versio vaikuttaa vaikeimmalta koska siellä pelataan omastakin takaa reilusti discardia (duressit ja inquisitionit), muiden pitäisi olla pässäriä. Tottakai saan vastaani nimenomaan Siiran jolla on tekhit hallussa ja ensimmäisen pelin viidennen vuoron pyörähdys ei riitä kun kolmessa seuraavassa pelissä joko a) minulla floodaa manat tai b) Erkki pelaa useita duress-efektejä, Erkki pelasi kyllä hyvin eikä tainnut kertaakaan pelata suoraan päin kombokuolemaa toisin kuin muutamat muut pelaajat. Palkinnoksi saalistan boksin (jee!) ja myöhemmin todistan kuinka Poroystäväni Jani Lindroos kruunataan mestariksi hienoin seremonioin ja fanfaarein, isoin mies voitti jne.

props

+ !Lindroos!
+ Tuomaritoiminta
+ !Artun leveli!
+ Mukavat asiakkaat Porotiskillä
+ Kaikki jotka tulivat mehustelemaan kun pelasin standardia
+ Kisojen alkoholipolitiikka
+ Kaikki hienot ihmiset kisoissa, olette meh
+ "Porvoon" vuosi Kiinalaisessa horoskoopissa (mestari, 6. sija, 10. sija ja 13. sija)
+ Burning Inquiry
+ Artun ilme kun vilautin dekkiä ennen turnauksen alkua (voitte kuvitella)

slops

- Tappio meikäläiselle pedatussa top kasissa, nyyh

Bonuslista ulkomuistista

4 Megrim
4 Liliana's Caress
4 Burning Inquiry
4 Lightning Bolt
4 Staggershock
2 Burst Lightning
3 Inquisition of Kozilek
2 Diabolic Tutor
4 Blightning
1 Mind Rot
4 Sign in Blood
4 Dragonskull Summit
2 Lavaclaw Reaches
11 Swamp
7 Mountain

Pelaa kuin komboa, sekoita hyvin ja nauti.
« Viimeksi muokattu: 19.07.10 - klo 02:11 kirjoittanut Retardi »
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Tomppa

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #1 : 19.07.10 - klo 11:31 »
Tiivistä asiaa. Olisit tosin voinut olla ottamatta tasuria 12 kierroksella ja voittaa pairings-lotossa, mutta mitäpä minä siitä...

--Tomppa
Myynnit MCM:ssä nickillä DefaultUser

--
Tomppa

Poissa Kavu

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #2 : 19.07.10 - klo 11:37 »
Kuten Tomppakin sanoi, raportti tiivistää kaiken olennaisen jaarittelematta turhia. Vaikka minulla ei mitään Lindroosia vastaan olekaan, on vääryys ettei tällä dekillä viety mestaruutta.

Poissa oze

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #3 : 19.07.10 - klo 11:57 »
Onnee poroille pieksuista!  ;D
Raportit ovat aina kivaa luettavaa, varsinkin kun ei itse päässyt paikalle! Kiitos tästä.

Poissa Luigiggi

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #4 : 19.07.10 - klo 12:42 »
Poroille onnea mehtavasta SM-menestyksestä, oli kyllä kivaa luettavaa tämä raportti =)

Luis Sihvo

Poissa Dreamer Insane

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #5 : 19.07.10 - klo 14:55 »
"Megrim hoitelee Sarkhanin pois pöydältä"

O_o

Luenko nyt väärin vai nirhasitko Sarkhanin Caressilla?

Poissa Arcane

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #6 : 19.07.10 - klo 15:02 »
Luenko nyt väärin vai nirhasitko Sarkhanin Caressilla?

Caress tekee lifelossia eikä sitä siten voi ohjata Planeswalkereihin. Kyllä se Sarkhan oli pakko Megrimillä tappaa.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Dreamer Insane

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #7 : 19.07.10 - klo 22:48 »
Luenko nyt väärin vai nirhasitko Sarkhanin Caressilla?

Caress tekee lifelossia eikä sitä siten voi ohjata Planeswalkereihin. Kyllä se Sarkhan oli pakko Megrimillä tappaa.

Asd, nuppi vielä kiinni vanhassa rotaatiossa.

Poissa Frein

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #8 : 20.07.10 - klo 21:19 »
No johan on läjä! Toimiiko tuo ihan oikeasti? Tuloshan oli melkoisen hyvä ja ilmesesti dekkiä oli jonkin verran testailtukin, mutta herkut kuten Megrim, Liliana's Caress, Diabolic Tutor ja Burning Inquiry pistävät väkinsinkin epäilemään. Onnittelut kuitenkin hyvästä sijoituksesta.

Poissa Retardi

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #9 : 20.07.10 - klo 21:32 »
No johan on läjä! Toimiiko tuo ihan oikeasti? Tuloshan oli melkoisen hyvä ja ilmesesti dekkiä oli jonkin verran testailtukin, mutta herkut kuten Megrim, Liliana's Caress, Diabolic Tutor ja Burning Inquiry pistävät väkinsinkin epäilemään. Onnittelut kuitenkin hyvästä sijoituksesta.

Niin no, dekkihän olisi mennyt 5-1 (tai 6-0 jos osaisin pelata) joten kai se jotain kykenee, Caress+Megrim+Inquiry on kuitenkin sen 12 päähän kerrasta ja tosiaan 4-5 vuoron tappoja on kohtuullinen määrä olemassa, etenkin formaatissa jossa ainoa relevantti counteri on Negate.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa ADraw-

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #10 : 20.07.10 - klo 22:47 »
Niin no, dekkihän olisi mennyt 5-1 (tai 6-0 jos osaisin pelata) joten kai se jotain kykenee, Caress+Megrim+Inquiry on kuitenkin sen 12 päähän kerrasta ja tosiaan 4-5 vuoron tappoja on kohtuullinen määrä olemassa, etenkin formaatissa jossa ainoa relevantti counteri on Negate.

Onko poroilla nyt jotenkin mennyt Mana Leakin reprinttaaminen kokonaan ohi kun sun mielestä se ei oo relevantti counteri ja Lindroosilla ei ollu niitä dekissä?

Poissa Retardi

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #11 : 20.07.10 - klo 23:01 »
Niin no, dekkihän olisi mennyt 5-1 (tai 6-0 jos osaisin pelata) joten kai se jotain kykenee, Caress+Megrim+Inquiry on kuitenkin sen 12 päähän kerrasta ja tosiaan 4-5 vuoron tappoja on kohtuullinen määrä olemassa, etenkin formaatissa jossa ainoa relevantti counteri on Negate.

Onko poroilla nyt jotenkin mennyt Mana Leakin reprinttaaminen kokonaan ohi kun sun mielestä se ei oo relevantti counteri ja Lindroosilla ei ollu niitä dekissä?

Lindroosin puolesta en voi kommentoida, mutta tuota BR läjää vastaan Leakki ei ole hirveän relevantti, koska sen ympäri on niin helppo pelata. Jos minulla on Mana Leak ja vastustajalla 4 tai 5 manaa ja se pelaa 1 manan spellejä niin Leakin hyvyys laskee aika roimasti.

Ja en siis väitä, etteikö Leakki olisi formaatissa todella hyvä, se vain ei tee (tai ei tehnyt) tuota dekkiä vastaan oikeastaan mitään.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa ADraw-

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #12 : 20.07.10 - klo 23:10 »
1 manan kortteja: 13
3+ manan kortteja: 17

Yhden manan korttien Leakkaaminen on (obv) vaikeeta, mutta noita kolmosen castareita on kuitenkin myös aika reippaasti ja luulisin, että niiden counteroiminen on sentään suht helppoa. Mutta en tosiaan peliäkään ole tuolla enkä tuota vastaan pelannut, joten voin hyvinkin olla väärässä.

Poissa Nazreg

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #13 : 21.07.10 - klo 12:19 »
Lindroosin dekkihän samat 75 korttia kuin Shaheen Sooranin UW, joka löytyi Sullivanin SCG artikkelista menneellä viikolla.


Poissa Frein

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #14 : 22.07.10 - klo 14:59 »
Sullivanilta lohkesi kovasti kiinnostusta SM-kisoihin: http://www.starcitygames.com/magic/standard/19748_Sullivan_Library_This_Just_In_M11_Standard_Tournament_Decks.html

Wescoe ilmeisesti myös lyttäsi Mukkulan Siniset todettuaan sen testauksen jälkeen heikoksi. :(

Poissa duracel

Re: Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #15 : 22.07.10 - klo 16:06 »
Wescoe ilmeisesti myös lyttäsi Mukkulan Siniset todettuaan sen testauksen jälkeen heikoksi. :(

Testaus = 5 peliä Jundia vastaan, että näin heillä. Ei sillä, että itse tuota dekkiä suostuisin missään pelaamaan. :P

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa perkules

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #16 : 22.07.10 - klo 16:27 »
Kasasin mukkulan siniset kun iteltä puuttui pakasta vain jotain unkkeja ja kommoneita ja pelailen sillä huomenna jos standarditurnee saadaan kasaan. Pekan tekijälle sellainen kysymys, että muuttaisitko pakassa nyt jotain? vai onko tuo millä pelasit kisoissa todettu optimi versioksi. Ite vähän ehkä skeptinen noiden diabolictutoreiden suhteen, mutta mitäs minä tiiän kun en oo pakalla peliäkään pelannu  ;)
Edit: jos vastustaja mulligoi vaikka yhteen korttiin niin voiko tää pakka voittaa ketää?
« Viimeksi muokattu: 22.07.10 - klo 18:46 kirjoittanut perkules »

Poissa Korva

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #17 : 22.07.10 - klo 18:59 »
Kasasin mukkulan siniset kun iteltä puuttui pakasta vain jotain unkkeja ja kommoneita ja pelailen sillä huomenna jos standarditurnee saadaan kasaan. Pekan tekijälle sellainen kysymys, että muuttaisitko pakassa nyt jotain? vai onko tuo millä pelasit kisoissa todettu optimi versioksi. Ite vähän ehkä skeptinen noiden diabolictutoreiden suhteen, mutta mitäs minä tiiän kun en oo pakalla peliäkään pelannu  ;)
Edit: jos vastustaja mulligoi vaikka yhteen korttiin niin voiko tää pakka voittaa ketää?

Laittaisin sidelle Duresseja ja Blood Tithejen tilalle suoraan parempia Suffer the Pasteja. Jos vastustaja mulligoi yhteen niin sulla on noin sata vuoroa aikaa nostaa ja pelata Caresseja ja Megrimeitä ja resolvata vaikka vain 1 Burning Inquiry (ja pulttejakin dekissä on tarpeeksi tekemään sen 20 vahinkoa jos vastustaja oikeasti haluaisi yhteen mulligoida).
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa andeus69

Vs: SM-raportti, top8 (Mukkulan Siniset)
« Vastaus #18 : 23.07.10 - klo 06:27 »
Hei miksi ei perjantaina last chance standardia ole ratingeissa vaikka sealed on? osaako kukaan vastata.
Have/want päivittelen mahdollisimman usein:     
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,62709.0.html