Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Tampere] Fantasiapelien turnaukset - 24.3. FNM Draft (Modern Masters 2017)  (Luettu 78725 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #30 : 07.11.13 - klo 18:57 »
Käyn töiden jälkeen verenluovutuksessa

Itse samaa harrastusta suorittavana ISO PEUKKU TÄLLE.  ;D
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #31 : 08.11.13 - klo 14:56 »
Käyn töiden jälkeen verenluovutuksessa ja jos sieltä ehdin ajoissa pois niin tulen draftaamaan. Jos minua ei klo 16.00 mennessä kuulu niin ei tarvitse jäädä odottelemaan.

Näin hyvän syyn vuoksi voidaan odotellakin ylimääräinen vartti, mikäli kahdeksatta pelaajaa ei muuten ilmaannu paikalle.

Keskusteluissa on myös turnausten aloitusajankohdan siirtäminen klo 16.30 tienoille, jotta työsskäyvät ehtivät paremmin paikalle. Draftit saadaan menemään suht kivuttomasti tällä aikataululla, mutta nelikierroksisen Standardin osalta aikataulu voi venyä liikaa. Toisaalta kolmekierroksinen vedettiin viime viikolla noin kahteen ja puoleen tuntiin.

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #32 : 15.11.13 - klo 10:48 »
Missä draftaajat luuraa?

EDIT: Paikalle saapui lisäkseni yksi kokonainen pelaaja. Modern FNM vienyt mielenkiinnon draftaamiselta? Mikäli näin on, niin jatkossa voitaneen tarjota esim. standardia draftin sijaan.
« Viimeksi muokattu: 15.11.13 - klo 17:29 kirjoittanut deFreak »

Poissa Telkku

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #33 : 15.11.13 - klo 22:37 »
Modernissa oli 20 pelaajaa, eli ei sekään mikään huikea lukumäärä, standardissaki ollu lähiaikoina vähemmän, tuntuu et muuten vaan ihmiset on alottanu horroksen.. :D

Poissa nnmn

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #34 : 18.11.13 - klo 15:43 »
Pikkujoulukausi, pikkujoulukausi
Lemmings are small rodents, usually found in or near the Arctic, in tundra biomes.

Poissa JunioRcmf

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #35 : 18.11.13 - klo 20:31 »
Itse olin viikonlopun Mikkelissä viettämässä papan 80v. juhlia ja siitä syystä jäi drafti väliin. Tällä viikolla olisi kyllä taas tarkoitus tulla draftaamaan.

Poissa Jukkis

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #36 : 27.11.13 - klo 17:34 »
Saiskohan tätä alkamisaikaa muutettua vaikka klo 16.30? Muilla lafkoilla on hyvin vähän drafteja tarjolla (turnausthreadien mukaan PKP:n 16 turnauksesta 6 on drafteja, 931 8/3), joten draftien ylitarjonnasta ei ainakaan ole vähäinen pelaajamäärä kiinni. En keksi muuta syytä, kuin tuo aikainen alkamisajankohta. Kyllähän 8-manit on ihan ok, mutta ei siinä kummoisia palkintoja saada kasaan.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #37 : 27.11.13 - klo 21:51 »
Saiskohan tätä alkamisaikaa muutettua vaikka klo 16.30? Muilla lafkoilla on hyvin vähän drafteja tarjolla (turnausthreadien mukaan PKP:n 16 turnauksesta 6 on drafteja, 931 8/3), joten draftien ylitarjonnasta ei ainakaan ole vähäinen pelaajamäärä kiinni. En keksi muuta syytä, kuin tuo aikainen alkamisajankohta. Kyllähän 8-manit on ihan ok, mutta ei siinä kummoisia palkintoja saada kasaan.

Vuodenvaihteen jälkeen olisi tarkoitus kokeilla aloitusajankohdan myöhäistämistä. On myös ollut keskustelua siitä, että vedettäisiin pelkkiä drafteja (eli PKP:ssä ei olisi perjantaidrafteja ollenkaan), mutta tähän vaikuttaa myös Standardin suosio Fantsussa. Palkintoihin osallistujamäärän kasvattamisella ei sinänsä ole vaikutusta, sillä jos nyt yksi 9 pisteen pelaaja saa 8 hengen turnauksessa noin 6 buusteria, niin 16 hengen turnauksessa kaksi 9 pisteen pelaajaa saavat edelleen noin 6 buusteria per nassu.

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #38 : 10.12.13 - klo 13:14 »
Kaikki innolla draftaamaan perjantaina! Kyseessä viimeinen drafti ennen taukoa, joka kestää ensi vuoden alkuun asti.

Poissa Jukkis

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #39 : 13.12.13 - klo 15:36 »
1 ilmoittautunut, eli ei varmaan draftata?

PS. Minä olisin toinen. No, soittele Erkka jos saatais draftit.
« Viimeksi muokattu: 13.12.13 - klo 15:48 kirjoittanut Jukkis »
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #40 : 13.12.13 - klo 16:02 »
1 ilmoittautunut, eli ei varmaan draftata?

PS. Minä olisin toinen. No, soittele Erkka jos saatais draftit.

Eipä tässä kolmella draftailla, ens vuonna paremmat draftit?

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #41 : 14.12.13 - klo 14:08 »
Kuluvan viikon perjantaina liikkeessä ei ole mahdollista pelata, joten drafti jäänee pitämättä, ellei korvaavia tiloja keksitä. Joulun jälkeisenä perjantaina 27.12. pelataan toistaiseksi viimeinen FNM Standard -turnaus, koska vuodenvaihteen jälkeen kaikki FNM:t ovat drafteja. Pyrimme myös siirtämään aloitusajankohdan myöhemmäksi: mahdollisesti se voisi olla joko klo 16.30 tai klo 17.

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #42 : 24.12.13 - klo 00:33 »
Ilmoittautukaapa ajoissa perjantain standardiin, jos haluatte turnauksen järjestyvän. En pääse itse paikalle vetämään turnausta ja sijaisen hankkiminen pyhien aikana voi osoittautua hankalaksi.

Poissa Hukka

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #43 : 24.12.13 - klo 10:10 »
Tästä 1 osallistuja 27.12 fnm , toivottavasti saadaan pelit näin joulun alla.
Ehdottaisin myös 5€ osallistumis maksua !  ::)

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #44 : 26.12.13 - klo 21:17 »
Vetäjä löytyi, enää puuttuu pelaajat. Tykittäkääpä osallistumisilmoituksia tänne: http://mtgsuomi.fi/turnaukset/244/

Osallistumismaksuista voi keskustella tarvittaessa paikan päällä.

Poissa Abedulero

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-turnaukset (klo 16)
« Vastaus #45 : 27.12.13 - klo 22:11 »
Pelattua tuli tänäänkin, vaikka jäimme harmillisesti yhtä pelaajaa vaille kahdeksasta, eikä tänään siis pelattu foileista. Mutta paikalla oli 3 ilmoittautumatontakin, jatkossa kannattaa ilmoittautua kalenteriin, ja tulla tarkistamaan varmuuden vuoksi paikan päälle jos on vähästä kiinni.

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #46 : 02.01.14 - klo 17:45 »
Huomenna olisi draftia tarjolla, mutta missä draftaajat? Huomatkaa myöhempi aloitusajankohta ja ilmoittautukaa!

Poissa Jukkis

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #47 : 03.01.14 - klo 15:52 »
Tuleeko draftit? Ei viittis turhaan ajella ja maksella parkkimaksuja.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #48 : 03.01.14 - klo 16:04 »
Viisi on ilmottautunutta ja nyt lähden siirtymään kaupan suuntaan. Kuudella pystyisi jo draftaamaan, jos mysteerihenkilöitä olisi yksi kappale.

EDIT: puhelinilmoittaunut kuudes pelaaja varmistaisi draftin, joten tulipas Jukkis pelaamaan.
« Viimeksi muokattu: 03.01.14 - klo 16:15 kirjoittanut deFreak »

Poissa Jukkis

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #49 : 03.01.14 - klo 16:15 »
Mulla ei oo sun numeroa, koska puhelin hajos. Paas soittaen, jos mysteeri(t) ilmestyy (kyllä, nyt on uusi puhelin).
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #50 : 07.01.14 - klo 10:10 »
Viime perjantaina saatiin 8-hengen drafti aikaiseksi, vaikka ilmoittautuneita oli puoli tuntia ennen draftia vasta viisi. Aikaisemmat ilmoittautumiset helpottaisivat järjestelyjä sekä vähentäisivät turhia reissua varsinkin pitkän matkan päästä tulevilta.

Kuluvan viikon perjantaina olisi draftia tarjolla, mutta vetäjä puuttuu toistaiseksi, sillä itse olen näillä näkymin estynyt. Näin ollen 6-8 ilmoittautunutta olisi hyvä saada viimeistään vuorokautta ennen turnausta, jotta hätäapu saadaan varmistettua eikä kukaan joudu venymään turhaan.

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #51 : 09.01.14 - klo 15:18 »
Hiljaista on ollut ilmoittautumisrintamalla. Vieläkö pikkujoulut painavat vai odotellaanko uuden setin julkaisua visusti kotona?

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #52 : 10.01.14 - klo 16:36 »
Ei saatu draftia aikaiseksi. Ehkä ensi viikolla?

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #53 : 17.01.14 - klo 09:06 »
Hiljaista pitää edelleen, vaikka lupaavasti on jo kolme ilmoittautunutta.

EDIT: Sen verran hiljaista on, että taidetaan jättää tältä päivältä väliin. Mikäli paikalle ilmaantuu turistijoukko draftihimoissaan, niin olen ns. viiden minuutin valmiudessa saapumaan pääkallopaikalle itsekin.
« Viimeksi muokattu: 17.01.14 - klo 15:44 kirjoittanut deFreak »

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #54 : 23.01.14 - klo 15:53 »
Theros on ilmeisesti jo nähty, kun ensimmäistäkään draftaajaa ei ole ilmoittautunut?

Ensi viikon turnaus joudutaan mahdollisesti perumaan järjestäjästä johtuvista syistä, ellei tuuraajaa ilmaannu. Mikäli tuuraaja ilmaantuu, niin turnauspalkinnot voidaan tarjoilla ilmaisen prellun tai alennetun osallistumaksun (riippuen osallistujamäärästä) muodossa pelaajien niin halutessa.

Release-turnaus integroidaan 7.2. järjestettävään FNM-turnaukseen, mikäli posti tuo foileja.

Julkaisun jälkeen pelattava draftiformaatti on oletuksena 2 * Theros + 1 * Born of the Gods, ellei haluta jotain muuta (esim. 1/2 tai 0/3).


Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #55 : 24.01.14 - klo 14:02 »
Emme taida draftata tällä(kään) viikolla Jukkiksen kanssa kahdestaan.

Jään odottelemaan kommentteja koskien ensi viikon pre-prerelease draftia ja parin viikon päässä siintävää releasedraftia.

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #56 : 31.01.14 - klo 13:02 »
Tämän päivän drafteja tuskin järjestyy kahdella pelaajalla (eikä tuuraavaa tuomariakaan löytynyt). Koitetaan uudelleen ensi viikolla releasedraftin merkeissä. Silloin kaikille osallistujille releasefoili ja palkintoina boostereita sekä FNM-foileja (mahdollisesti myös tammikuussa jakamatta jääneitä)!

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #57 : 03.02.14 - klo 14:15 »
Perjantain 7.2. BNG-releasedraftiin otetaan max 16 pelaajaa. Kaikille osallistujille releasefoili ja palkintoina BNG-boostereita sekä FNM-foileja kuluvalta ja aikaisemmilta kuukausilta. Tervetuloa!

Poissa deFreak

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #58 : 13.02.14 - klo 09:24 »
Releasedraftin täyden tuvan jälkeen ilmassa on paluuta tuttuun osallistukatoon. Onko perjantaidrafteille oikeasti näin vähän kysyntää, onko Theros jo nähty eikä BNG kiinnosta vai johtuuko pelkästään päivämäärästä?

Poissa Bonesplitter

Vs: [Tampere] Fantasiapelien FNM-draftit (klo 16.30)
« Vastaus #59 : 14.02.14 - klo 09:24 »
Theros on jo nähty, mutta BNG toki vielä kiinnostaa. Perjantaikin on ihan hyvä päivä draftailla, mutta juuri tänään ei pysty. Matalan kynnyksen standard-illat oli mukavia ja niitä toivoisin takaisin vaihteluksi draftien rinnalle.