Poromagia

Kirjoittaja Aihe: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella  (Luettu 16130 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JuGe

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #30 : 09.03.14 - klo 16:23 »
Eipä tuolta mitään jääny käteen mut hyvin oli järjestetty ja kuulemma hyvä valinta ensimmäiseks PTQ:ksi.

Vähän kyl jäi suolaamaan kun ei edes suolapusseja saanu (5-2 huonoilla resistansseilla ei riittäny).

Poissa Ode

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #31 : 09.03.14 - klo 18:05 »
Droppasko Nurmi vikan rundin jälkeen kun ei näy top-8?

Poissa monoliitti

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #32 : 09.03.14 - klo 18:31 »
tuomarit anto swissin jälkeen lähtöpassit, kun olin nauttinut alkoholijuomia ulkona kierrosten välissä..

Poissa AutumnWizard

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #33 : 09.03.14 - klo 18:32 »
Päätös tulla pelaamaan Tampereelle kiteytyi vasta keskiviikkona kun posti kantoi kotiin viimeiset kortit pakkaan. Testaamaan ei nyt ehtinyt, mutta PTQ:han on paras paikka testata pakkaa ja uutta pelityyliä. Olin palannut mtg:n pariin vasta kolme kuukautta sitten pidettyäni 10 vuoden tauon pelaamisessa. Joten se tarkoitti myös yli 10 vuotta siitä kun viimeksi olin pelannut control pakalla.

Tässä raporttia miten päivä sujui Tampereella uutta Bant Walkers pakkaa testaillessa.


1. kierros: vastassa Jussi ja B/G

Vähän tunnustellen lähden liikkeelle, vastustajalla näyttää ensin oleva mono musta kun tulee Thoughtseize heti päin naamaa. Mitään ihmeempää ei ilmaannu muutamaan vuoroon kunnes Reaper of the Wilds yllättää ja aiheuttaa hieman huolia hexproofillaan. Supreme Verdict kuitenkin auttaa ja saan Jussin hoidettua Mutavaulttia avuksi käyttäen. Katson kelloon ja se näyttää 25 min jäljellä. Kyllä se tästä.

1-0 Minulle

Molemmat pelaavat hieman hitaasti, tuntuu ettei mikään pysy pöydällä. Hero's Downfall hoitaa minulta Elspethin pois, ja minä tarjoan muutamaa Detention Sphereä. Lopulta saan kuitenkin Kioran pöydälle ja siitä ultimaten. Aika lähenee loppua mutta ajattelen voiton olevan lähellä. Kaksi krakenia kuitenkin imee kaksi Bile Blightiä ja sitten ne blokataan kahdella Pack Ratilla ja kun vielä Mutavault aktivoituu, niin sinne kuolevat juuri ennen kuin aika loppuu. Onneksi saan vielä peliin Aetherlingin ja sillä hyökäten voitan Jussin 4. ylimääräisvuorolla.

2-0 Minulle


2. kierros: vastassa Antti Mono-U ja splash W

Heti perään uutta vastustajaa. Kaverilla on päällään poromagia.com paita, en tunnista häntä sillä en ole ollut kuvioissa kovin pitkään.

Antti lähtee nopeasti peliin, Cloudfin Raptor jonka perään Judge's Familiar. Minä otan tasaisesti vahinkoa kunnes saan heitettyä Supreme Verdictin. Detention Sphereni poistaa myös Thassan joten pienen vääntämisen jälkeen Sphinx's Revelation tuo minulle peliin Aetherlingin jolla viedäänkin ensimmäinen peli.

1-0 Minulle

Toisen pelin aloituskäsi on aivan surkea. Pitää ottaa mulligan kuuteen. Sitten viiteen... Ei se auta, pitää lähteä tuolla kädellä ja yhdellä scry landillä.

Antti lähtee taas nopeasti liikeelle, lentäviä tulee tasaisesti ja Thassa auttaa kortinnostossa. Minä saan ihan hyviä osumia scry landistäni, mutta joudun jättämään kaikki landit pakan päälle ja yrittää pärjätä aloituskäden 4 spellillä. Niillä viivytänkin peliä ihan mukavasti, mutta sitten Master of Waves yllättää ja minulla ei ole siihen mitään vastausta. Häviö minulle.

1-1 tasan

Kolmas peli lähtee samalla tavalla nopeasti käyntiin Antin kautta. Tässä vaiheessa minulla meni pasmat sekaisin ja jotenkin imeydyin mukaan Antin nopeaan pelityyliin enkä miettinyt kunnolla omia vastauksiani. Antin joukot vyöryvät minun kimppuuni ja viimeisellä vuorollani otan Mutavaultista manaa ja heitän Jacen ja yritän osua johonkin hyvään korttiin. Ei toimi, olisi pitänyt jättää Mutavault blokkaamaan niin olisin säilynyt hengissä vielä yhden vuoron. Antti vie matsin.

Pelin jälkeen kaverit kyselevät että tiedätkö ketä vastaan oikein pelasit? Enhän minä tiennyt ennen kuin he kertovat. No, en ihmettele häviämistäni.

1-2 Antille

En halunnut ajatella droppaamista jos jatkossa menee huonommin joten laitoin pizzatilauksen menemään. Sen takia pitää olla paikalla ainakin yksi roundi ellei enemmän.


3. kierros: vastassa kaimani Taneli ja mono Black

Vastassa mono musta jota vastaan etukäteen ajattelin pärjääväni suht hyvin. Ensimmäinen matsi lähteekin käyntiin laukausten vaihdolla jossa Taneli pelaa monia uhkia ja minä poistan niitä Supreme Verdictillä ja Detention Spherellä. Pystyn viivyttämään peliä niin kauan että saan heitettyä Sphinx's Revelationin yhdeksällä. Se tuo ensimmäisen pelin minulle.

1-0 Minulle

Sidesin lisää uhkia pakan sisään, tuli Archangel of Thunea ja Brimazia. Ihan sen varalta jos Taneli ottaa Duressia sisään niin on vaikeampi valita mitä poistaa minun kädestä. Mutta minun suunnitelmani pilasi Lifebane Zombie. Juuri kun nostan Thunen käteen niin tulee Zombie ja vie sen pois, samalla tielle hävisi Brimaz. Lopulta Zombie vain hakkasi minua päähän niin paljon että peli oli pian ohi.

1-1 tasan

Aivan samaa rataa meni kolmaskin peli. En saanut mitään aikaan kun Tanelilla tuntui olevan vastaus kaikkeen pelaamaani. Suora häviö... Taneli sanoi kaverinsa pelaavan UW controllia joten hän on pelannut paljon sitä vastaan ja siksi sidestä tulikin häneltä sisään 11 korttia. Tämä oli selvin tappio koko turnauksessa minulle, tuntui ettei ollut mitään mahdollisuutta sideboardin jälkeen.

1-2 Tanelille

Pizzalähetys saapui, onneksi oli hieman taukoa että sai tankattua. Tämä tauko auttoi myös rauhoittumaan, sillä takana oli nyt kaksi tappiota.


4. kierros: vastassa Lauri ja Maze's End

Onneksi tämä peli oli ikkunoiden vieressä, sai kunnon ilmaa ikkunoista sillä ruokasalissa ilma oli jo veitsellä leikattavan paksua.

Laurilla oli Maze's End pakka, sen huomasin siinä viidennellä vuorolla kun alettiin etsiä Gateja pöytään. Onneksi minä sain Elspethin pöytään ja eikun toksuja tekemään. Ja niinhän siinä kävi että toksut veivät pelin.

1-0 Minulle

Toinen kierros samaa rataa, Maze's End tulee pelin alussa. En muista millä minä tällä kertaa hyökkäilin mutta Laurilta ei tullut mitään vastausta minun uhkiini. Helppo peli, ehkä Laurilla oli vaan kiire syömään omaa pizzaansa jonka tilaus oli juuri tullut mutta voitin nopeasti.

2-0 Minulle


5. kierros: vastassa Ville ja Boros Aggro

Ville oli mukava vastus. Juteltiin niitä näitä kun aloitettiin pelaamaan ja olo alkoi olla enemmän kuin FNM:ssä olisi. Chandra's Phoenix tuli Villeltä pöytään ja se pikkuhiljaa vei minun life totalia alas. En ollut kuitenkaan huolissani sillä sain Elspethin, Kioran ja Jacen pöytään pelin eri vaiheissa. Kun nousin Revelationilla 5 lifestä 10 ja vielä ultimetin Elspethin niin peli oli sitten siinä.

1-0 Minulle

Toisen pelin aloituskäteni oli mielenkiintoinen. Kolme Detention Sphereä ja landit niiden pelaamiseen. Pidin käden ja se oli hyvä valinta. Nostin vielä 3 Dissolvea ja 1 Revoke Existencen. Sain poistettua kaikki uhkat, pari Assemble Legionsia ja muuta. Villelle ei jäänyt pöytään kuin Chandra's Phoenix ja yksi käsikortti. Sitten Sphinx's Revelation ensin neljällä ja seuraavalla vuorolla kuudella, niin Ville luovutti.

Selvästi nopein pelini koko turnauksen aikana, taisi kelloon jäädä vielä 30 minuuttia aikaa jäljelle. Tässä oli hyvin aikaa rentoutua ja haukata raitista ilmaa.

2-0 Minulle


6. kierros: vastassa Jarno ja mono Black

Näinhän sitä pitää tehdä. Tulla Tampereelle asti että saa pelata toista porilaista vastaan. Mutta ei tämä ollut ihme, vastus on vanha tuttu FNM:stä. Ja ennen turnausta sanoin että varmasti kohdataan jossakin vaiheessa.

Jarnolla lähti peli hyvin käyntiin, tuli Pack Rat ja kumppanit. Onneksi Detention Sphere tehoaa hyvin. Peli kesti kauan ja lopulta Jarno heitti Garyn pudottaen minut 1 lifeen. Tässä vaiheessa Kiora sai ultimaten ja peli alkoi näyttää paremmalta. Kraken tappaa Garyn ja Jarnolla on pöytä tyhjänä. Säästelin kädessä counteria toisen Garyn varalta, mutta Jarno saikin Garyn Whipillä graveyardista. Onneksi minulla oli myös Last Breat jolla tuhosin oman soldier tokenin joten säilyin hengissä kun Gary imi vain 4 lifeä. Vielä kun Jace ultimatesi niin Krakenit veivät pelin, kuten aina kun ovat saapuneet paikalle.

1-0 Minulle

Toisesta pelistä minulla on vain hämäriä mielikuvia. Aika junnaamista se kuitenkin oli. Minun vastaukseni Jarnon uhkiin oli vähän heikkoa joten Jarno sai väännettyä tämän pelin itselleen. Pelissä kuitenkin kesti niin kauan että aikaa kellossa oli enää jäljellä alle minuutti. Ei ollut aikaa kolmanteen peliin.

1-1 tasan


7. kierros: vastassa Sami ja mono Black

Aloituskäteni oli aivan mukiinmenevä, 4 landia ja 3 spelliä. Sami kuitenkin aloitti vauhdikkaasti. Ensimmäisen vuoron Thoughtseize ja toisen vuoron Thoughtseize X 2 vei kaikki loitsut kädestäni. Minulla oli enää 5 landia kädessä ja peli alkoi näyttää huonolta. Onneksi suurin osa oli scry ländejä joten pystyin kaivamaan esille kunnon vastusta. Revelation ensin kuudella ja sitten seitsemällä tasapainotti vastustajan Garyä. Kun sain vielä Kioran ultimateen niin peli olikin sitten siinä.

1-0 Minulle

Väsymys alkoi painaa tässä vaiheessa enkä muista enää miteen kävi viimeisessä pelissä. Muistiinpanoista kuitenkin näen että olen tippunut 5 lifeen ja vastustajalla on 18 kun olen voittanut pelin. Taisi taas Kiora Ultimateta.

2-0 Minulle



Lopputulos oli 22. sija ensimmäisessä PTQ:ssa missä olen ollut. Olen tyytyväinen miten kaikki lopulta sujui, pakkakin oli erinomainen. Kioran ultimate X 4, Elspethin ultimate X 2 ja Jacen ultimate X 1, kyllä paljastaa että plainswalkerit olivat se jotka pelin usein turnauksessa minulle veivät.

Haluan kiittää järjestäjiä hienosta hyvin järjestetystä turnauksesta ja kaikkia vastustajia hyvistä peleistä.

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #34 : 09.03.14 - klo 22:25 »
tuomarit anto swissin jälkeen lähtöpassit, kun olin nauttinut alkoholijuomia ulkona kierrosten välissä..
Mitä ihmettä se niille kuuluu? Konttasitko sisään?

Poissa Yms

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #35 : 09.03.14 - klo 22:30 »
tuomarit anto swissin jälkeen lähtöpassit, kun olin nauttinut alkoholijuomia ulkona kierrosten välissä..
Mitä ihmettä se niille kuuluu? Konttasitko sisään?

Turnaus pelattiin koulussa ja kouluilla ei yksinkertaisesti saa juoda alkoholia. Asiasta vielä huomautettiin ennen turnauksen alkua.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #36 : 09.03.14 - klo 22:43 »
Kyllä se dokaaminen yleensä kuuluu, näkyy ja haisee muille paikallaolijoille. Sen lisäksi turnausjärjestäjällä (puhumattakaan turnauspaikan edustajista) on oikeus kieltää alkoholinkäyttö paikalla. Kiellosta oli ilmoitettu selkeästi turnauksen alussa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #37 : 09.03.14 - klo 23:03 »
No itseasiassa mikään lakikaan ei kiellä aikuiselta ihmiseltä alkoholin nauttimista koulussa tai koulualueella, ellei sitten edustajat tai tapahtumanjärjestäjät sitä kiellä nimenomaisessa tilaisuudesta. Tapahtuma-alueen ulkopuolella asia taas ei kuulu järjestäjille.

Poissa Yms

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #38 : 09.03.14 - klo 23:07 »
No itseasiassa mikään lakikaan ei kiellä aikuiselta ihmiseltä alkoholin nauttimista koulussa tai koulualueella, ellei sitten edustajat tai tapahtumanjärjestäjät sitä kiellä nimenomaisessa tilaisuudesta. Tapahtuma-alueen ulkopuolella asia taas ei kuulu järjestäjille.

Jätän aiheen turnausjärjestäjille, mutta todettakoon että en ole vielä kertaakaan törmännyt toisen asteen oppilaitokseen jossa järjestyssäännöt sallisivat päihteiden käytön, ja tuskin tulen sellaista löytämään. Ja kuten on jo pariin otteeseen mainittu, kiellosta oli jo ilmoitettu turnauksen alussa.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #39 : 09.03.14 - klo 23:21 »
Jätän aiheen turnausjärjestäjille, mutta todettakoon että en ole vielä kertaakaan törmännyt toisen asteen oppilaitokseen jossa järjestyssäännöt sallisivat päihteiden käytön, ja tuskin tulen sellaista löytämään. Ja kuten on jo pariin otteeseen mainittu, kiellosta oli jo ilmoitettu turnauksen alussa.
Ratkaisevaa lähinnä on missä monoliitti alkoholia on litkinyt.

1. Järjestyssäännöt eivät ole sama asia kuin laki.
2. Laki kieltää alkoholin nauttimisen julkisella paikalla, ellei kyseessä ole K18 yleisö- tai yksityistilaisuus
3. Kouluissa voidaan järjestää kouluaikojen ulkopuolella tilaisuuksia, joissa saa nauttia alkoholia - jopa ala-asteen kouluissa
4. Tapahtumanjärjestäjä voi luonnollisesti kieltää ko. tapahtumassa alkoholijuomien nauttimisen kuten jo aikaisemmin on mainittu
5. Tapahtumanjärjestäjällä tai koulun edustajilla ei ole valtaa kieltää/rajoittaa/puuttua aikuisen alkoholin käyttöön, joka tapahtuu tapahtumapaikan ja sen pihamaan ulkopuolella. Ainoastaan poliisilla on valta puuttua julkisella paikalla tapahtuvaan juomiseen.
6. Tapahtumanjärjestäjä voi edellyttää sisäänpääsyn ehdoksi päihteettömyyden ja valvoa tätä esim. alkometrilla. Pakko siihen ei ole puhaltaa mutta se riittää syyksi estää sisäänpääsy
7. Julkisessa tapahtumassa sisäänpääsyn voi estää vain tehtävään asetettu järjestyksenvalvoja

« Viimeksi muokattu: 09.03.14 - klo 23:23 kirjoittanut Pifase »

Poissa Rancid-

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #40 : 09.03.14 - klo 23:48 »
Magic Tournament Rules, kohta 1.4:

Lainaus
Anyone is eligible to participate as a player in a DCI-sanctioned, competitive tournament with the exception of the following:

- Anyone prohibited by federal, state, or local laws, the rules of the Tournament Organizer, or by a venue’s management
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Thalian

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #41 : 10.03.14 - klo 00:00 »
2. Laki kieltää alkoholin nauttimisen julkisella paikalla, ellei kyseessä ole K18 yleisö- tai yksityistilaisuus

Laki kieltää alkoholin nauttimisen julkisella paikalla, mikäli kyseessä ei ole anniskelualue. Yksityistilaisuudet toki ovat myös vapaata nauttimisympäristöä, sillä laki puhuu nimenomaan julkisesta paikasta ja yksityistilaisuus ei voi olla julkisella paikalla.

Lainaus
3. Kouluissa voidaan järjestää kouluaikojen ulkopuolella tilaisuuksia, joissa saa nauttia alkoholia - jopa ala-asteen kouluissa

Toki voidaan järjestää, mutta sopimusoikeuden mukaisesti tilan luovuttaja voi kieltää alkoholin nauttimisen tiloissa.

Lainaus
7. Julkisessa tapahtumassa sisäänpääsyn voi estää vain tehtävään asetettu järjestyksenvalvoja

Mihin tämä perustuu? Laista en nopeasti nimittäin löytänyt mitään syytä sille, miksi tapahtuman järjestäjä ei voisi evätä joltain henkilöltä pääsyä tilaan. Kokoontumislaki sanoo vain, että "Ketään ei saa yleistä kokousta tai yleisötilaisuutta järjestettäessä asettaa ilman hyväksyttävää syytä eri asemaan henkilöön liittyvän syyn perusteella." Hyväksyttävä syy toki voi olla keskustelunalainen asia, mutta olen aika varma, että tapahtuman luonne vaikuttaa asiaan ja jos alkoholin suhteen on ollut nollatoleranssi, josta on myös kerrottu osallistujille, niin silloin kyseessä on hyväksyttävä syy. Toki väkivaltaa ei saa käyttää enempää kuin puolustautuminen vaatii eli vain tilanteessa, että sisään pyrkivä pistää homman painiksi. Mikäli sisäänpyrkivä henkilö ei kuuntele puhetta ja tulee väkisin sisään, niin viime kädessä poliisi tulee poistamaan hänet paikalta.

Lisäksi huomatetaan, että turnausjärjestäjä saa kyllä dropata pelaajan turnauksesta melko vapaasti DCIn säätöjen puitteissa eli vaikka paikalla voisi murjottaakin vielä, niin turnauksessa jatkamista se ei auta millään tavalla. Tässä ei Suomen laki ole minkäänlainen auktoriteetti.

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #42 : 10.03.14 - klo 00:19 »
Lainaus
7. Julkisessa tapahtumassa sisäänpääsyn voi estää vain tehtävään asetettu järjestyksenvalvoja

Mihin tämä perustuu? Laista en nopeasti nimittäin löytänyt mitään syytä sille, miksi tapahtuman järjestäjä ei voisi evätä joltain henkilöltä pääsyä tilaan.
Kaksi eri asiaa. Järjestäjä voi evätä pääsyn ja osallistumisen mutta ei estää sisäänpääsyä fyysisesti samalla lailla kuin järkkäri voi.

-- olen aika varma, että tapahtuman luonne vaikuttaa asiaan ja jos alkoholin suhteen on ollut nollatoleranssi, josta on myös kerrottu osallistujille, niin silloin kyseessä on hyväksyttävä syy.
Miten Magic tapahtumissa mitataan alkoholin määrää veressä? Sisäänpääsy siis estyy jos joku järjestäjistä näkee tauolla olevan pelaajan alueen ulkopuolella juovan alkoholia?

Toki väkivaltaa ei saa käyttää enempää kuin puolustautuminen vaatii eli vain tilanteessa, että sisään pyrkivä pistää homman painiksi.
Turnausjärjestäjät voivat pyytää/käskeä poistumaan paikalta mutta jos joku ei lähde puheella, niin ainoastaan jv tai poliisi saa voimatoimin poistaa henkilön paikalta. Itse en suosittele kenellekään tällaista jukuripäisyyttä, kun siitä saa sitten jo todennäköisesti raudat käsiin, kuljetuksen putkaan ja sakkoja päälle.

Mikäli sisäänpyrkivä henkilö ei kuuntele puhetta ja tulee väkisin sisään, niin viime kädessä poliisi tulee poistamaan hänet paikalta.
Itseasiassa julkiseen yleisötilaisuuteen saa kuka vaan kävellä sisään ja tulla katsomaan mitä tapahtuu, eikä poliisi siihen mitään sano - sehän on julkinen yleisötilaisuus.

En ole itse osallistunut yhteenkään mtg-turnaukseen, eli en tiedä millaiset sisäänpääsyn ehdot näissä yleensä ovat. Onko kutsuvieraslistaa, pääsymaksua sisälle tultaessa vai onko jotain kontrollia ovella? Jos ei ole niin tosiaan kuka vain voi marssia sisään samalla tavalla kuin K-kauppaan.

Jjopa järkkäreillä on välillä vaikeuksia ymmärtää näitä juttuja.  Multa on yritetty esim. estää sisäänpääsy vedoten tapahtuma-alueen parkkipaikalla juotuun Batteryyn. Siinä sai sitten jv-sedälle kertoa iloisesti, että minähän saan juoda alueen ulkopuolella vaikka bensaa jos se mua huvittaa ja hänellä ei ole siihen mitään sananvaltaa.
« Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo 00:21 kirjoittanut Pifase »

Poissa Retardi

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #43 : 10.03.14 - klo 00:43 »
En ole itse osallistunut yhteenkään mtg-turnaukseen

Mutta haluat tulla kertomaan miten Suomen toiseksi suurimman (?) järjestäjän pitäisi turnauksensa järjestää?
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #44 : 10.03.14 - klo 01:28 »
En ole itse osallistunut yhteenkään mtg-turnaukseen

Mutta haluat tulla kertomaan miten Suomen toiseksi suurimman (?) järjestäjän pitäisi turnauksensa järjestää?
Copy-pastetatko tuon kohdan mulle kiitos, kun en muista kirjoittaneeni noin.

Poissa Retardi

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #45 : 10.03.14 - klo 01:29 »
En ole itse osallistunut yhteenkään mtg-turnaukseen

Mutta haluat tulla kertomaan miten Suomen toiseksi suurimman (?) järjestäjän pitäisi turnauksensa järjestää?
Copy-pastetatko tuon kohdan mulle kiitos, kun en muista kirjoittaneeni noin.

tuomarit anto swissin jälkeen lähtöpassit, kun olin nauttinut alkoholijuomia ulkona kierrosten välissä..
Mitä ihmettä se niille kuuluu? Konttasitko sisään?
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #46 : 10.03.14 - klo 01:57 »
Missä kohtaa mä tossa mä tossa kerron miten Suomen toiseksi suurimman (?) järjestäjän pitäisi turnauksensa järjestää?

Relevanttihan tässä on se missä pelaaja X alkoholinsa juo, koska missään ei vielä ainakaan ole kommentoitu oliko hän kenties kaatokännissä jne? Minähän kysyin tarkennusta tilanteesta - jopa kahdella eri kysymyksellä:

1. "Mitä ihmettä se niille kuuluu?", laajennetaan vähän rivienväliä, jos se vaikka selventäisi: Olitko oven vieressä? Olitko alaikäisten tapahtumassa? Olitko tapahtumassa, jossa ei saada juoda alkoholia => Silloin se kuuluu järjestäjillä

2. "Konttasitko sisään?" = olitko niin helvetin humalassa, että yrjösit, konttasit, riehuit tai käyttäydyit muuten vain ns. putkareissun arvoisesti.

Kysymyksetkö ovat siis kertomista, miten Suomen toiseksi suurimman (?) järjestäjän pitäisi turnauksensa järjestää?

« Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo 02:01 kirjoittanut Pifase »

Poissa Lorttopena

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #47 : 10.03.14 - klo 02:26 »
..oliko hän kenties kaatokännissä jne? Minähän kysyin tarkennusta tilanteesta - jopa kahdella eri kysymyksellä..


Mietinkin jo et millonka semantiikka loppuu ja kysytään oliko kyseinen kaveri humalassa vai ei?
(tai siis kysyttyhän oli, vastattu ei..)

Se on yhtä juomista, riippumatta siitä, joiko yhen vai 20..
On eri asia voiko ajaa autolla vai ei..
(editti; siis laillisesti (alle 0,5 promillee..))





« Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo 02:29 kirjoittanut Lorttopena »
tietoja sinusta ei voi olla tyhjä

Poissa monoliitti

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #48 : 10.03.14 - klo 02:59 »
No rustataan nyt pari lausetta  tapahtuneesta.
Joo, tosiaan en ollut missään "konttauskunnossa" toki varmasti ihmiset pysty sanomaan että jotain muutakin kuin vettä oli juotu.
varmaan viiteen vuoteen ollu pelaamassa noin "selvinpäin". (aiemmin ei ikinä oo tullu mitään sanktiota)
Ainut kerta koko päivän aikana kun minulle huomautettiin juomisesta, oli kun join pelialueen ulkopuolella, mutta se oli sisätiloissa oisko
rundilla 2-3? johon totesin "aah, okei meen tästä sitten ulos kun oletin että se juomiskielto tarkotti pelihuoneessa vain" eikä siitä sen kummempaa.

tuomareilla oli toki myös pitkänkeskustelun aikana olettamuksia mitä on tapahtunut. Sillä otin rundilla 5 ID:n kaverini kanssa, jotta saisin vähän
levätä sillä edellisyönä olin nukkunut vain reilu tunnin. He päättelivät että olin luonnollisesti sammunut.(eivät toki aiemmin olleet maininnut asiasta mitään)
ja sitten asia mikä ilmeisesti ratkaisi kohtaloni, oli että ulkona oli useita tölkkejä ja kävimme katsomassa yhdessä paikan päällä, joista
2todettiin minun juomakseni ja loput olin kiikuttanut roskakoriin.
eli luultavasti noilla kriteereillä ainakin 5muutakin pelaajaa ois pitäny poistaa turnauksesta.

eniten minua jäi mietityttämään heidän ajoituksensa tehdä päätös. Sillä viimeseen kahteen tuntiin en ollut edes juonut yhtään, tätä he perustelivat
sillä että eivät tienneet että olin juonut.. yeah right(kuulin ystävältäni että tuomarit olivat keskenään keskustellut juomisestani 3rundilla).. kas kun eivät finaaliin asti antaneet minun pelata...
Mitään pahennusta/sekoilua en paikalla muutenkaan aiheuttanut että olisin jotenkin massasta erityisesti erottunut.Ja että näinkin iso päätös tehtiin
antamatta mitään vinkkausta/kunnon warningia.

Kun taas vastaavasti turnauksen alkua viivästetyttiin ainakin puolituntia, kun yksi autollinen pelaajia oli ajellut väärään suuntaan pidemmän tovin, ja
he toki selvisivät ilman mitään sanktioita...

Poissa Thalian

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #49 : 10.03.14 - klo 09:29 »
Kaksi eri asiaa. Järjestäjä voi evätä pääsyn ja osallistumisen mutta ei estää sisäänpääsyä fyysisesti samalla lailla kuin järkkäri voi.

Turnausjärjestäjät voivat pyytää/käskeä poistumaan paikalta mutta jos joku ei lähde puheella, niin ainoastaan jv tai poliisi saa voimatoimin poistaa henkilön paikalta. Itse en suosittele kenellekään tällaista jukuripäisyyttä, kun siitä saa sitten jo todennäköisesti raudat käsiin, kuljetuksen putkaan ja sakkoja päälle.

On melko semanttista taistelua lähteä pohtimaan, mitä tarkoittaa pääsyn epääminen paikalta. Vaikka järjestäjä ei voi fyysisesti estää henkilön tuloa paikalle, niin hän voi tosiaan aina kutsua poliisin poistamaan henkilön. Tällöin hän on evännyt henkilöltä pääsyn tilaan.

Lainaus
Miten Magic tapahtumissa mitataan alkoholin määrää veressä? Sisäänpääsy siis estyy jos joku järjestäjistä näkee tauolla olevan pelaajan alueen ulkopuolella juovan alkoholia?

Ei sitä tarvitse mitata, ei järjestäjä ole sillä tavalla tilivelvollinen kenellekään tekemisistään ja hän voi itse hallitsemallaan alueella päättää, mitä siellä tehdään ja kuka tekee. Kunhan toki ei riko esimerkiksi yhdenvertaisuuslakia.

Lainaus
Itseasiassa julkiseen yleisötilaisuuteen saa kuka vaan kävellä sisään ja tulla katsomaan mitä tapahtuu, eikä poliisi siihen mitään sano - sehän on julkinen yleisötilaisuus.

Oletko nyt aivan varma? Vaikka kyseessä on kuinka julkinen tilaisuus, niin järjestäjä saa määritellä ehtoja tilaisuuteen osallistumiselle ja jos noita ehtoja ei täytä, niin silloin ei pääse osallistumaan ja poliisi kyllä tulee poistamaan paikalta. Lisäksi toki vielä laissa järjestyksenvalvojista on lueteltu useita syitä, milloin järjestyksenvalvoja voi evätä oikeuden tulla paikalle, ja noita samoja syitä kyllä voi käyttää myös tapahtuman järjestäjä.

Poissa Lunic

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #50 : 10.03.14 - klo 11:10 »
Voitaisiinko lopettaa tuo järjestyksenvalvojilla ja sisäänpääsyllä vatvominen, kun kyse ei todellakaan edes ole siitä?

Turnauksen järjestäjällä on oikeus (yhdenvertaisuus- tms. lakeja rikkomatta) valita ketä päästää turnaukseen pelaamaan. Samalla tavoin kun ravintoloilla ja kaupoilla on oikeus valita asiakkaansa. Teoriassa siis turnauksesta poistettu pelaaja voi silti olla paikalla yleisönä, mutta ei siihen mitään JV:itä tai poliiseja tarvita päättämään siitä saako pelaaja osallistua peleihin.

Nähdäkseni turnauksesta poistettua pelaajaa ei pakotettu väkivalloin ulos rakennuksesta, joten mitään ongelmaa ei pitäisi olla.

Poissa ramela

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #51 : 10.03.14 - klo 11:24 »
Mites yleistä tällainen humalassa/krapulassa pelaaminen on Suomessa yleensä ottaen?

Tai maailmalla, verrataksemme?

Poissa Telkku

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #52 : 10.03.14 - klo 12:13 »
Mites yleistä tällainen humalassa/krapulassa pelaaminen on Suomessa yleensä ottaen?

Tai maailmalla, verrataksemme?

Krapulassahan jengi on kovinkin useasti, mutta eihän siinä oo mitään pahaa niin kauan kun ei byyttaile muiden päälle. Humalassa oon nähny tasan 2 tyyppiä ja molemmat poistettu paikalta. Aika tiukathan nuo säännöt on tämän suhteen.

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #53 : 10.03.14 - klo 14:25 »
Sanotaan nyt aluksi, että tää asia kiinnosti mua, koska järkkärikokemusta on noin 10 vuoden ajalta, julkisoikeudelliset jutut kiinnostaa ja oma muija on toiminut suht isojen tapahtumien organisaattorina, messuja ja näyttelyitä. En siis ole puhtaasti vittuilemassa tai riitaa haastamassa :)

Ovatko magicin turnaukset tosiaan näin kontrolloituja tapahtumia, varsinkin, kun olen täältä aikaisemmin lukenut jonkun kisaraportin muistaakseni Las Vegasista ja siellä pelaaja nukahti alkoholin myötävaikutuksesta pelipaikalle muutamaksi tunniksi. Eikä häntä poistettu paikalta, luulin että turnaussäännöt ovat samoja kaikissa maissa? Ehkä kyseessä sitten on maakohtaiset erot ja suomessa ollaan tiukempia.

Mutta seuraavaksi, kun lähialueella on joku magic-tapahtuma, niin pitää ehdottomasti mennä paikalle. Tahdon nähdä pääsenkö sisään, kuka mua siellä ovella oikein yrittää käännyttää ja millä perusteilla :D

On melko semanttista taistelua lähteä pohtimaan, mitä tarkoittaa pääsyn epääminen paikalta. Vaikka järjestäjä ei voi fyysisesti estää henkilön tuloa paikalle, niin hän voi tosiaan aina kutsua poliisin poistamaan henkilön. Tällöin hän on evännyt henkilöltä pääsyn tilaan.
Ei tässä semantiikasta ole kyse, kun kyseessä on kaksi eri asiaa. Oletan, että turnauksesta diskaus ei enää oikeuta pelaamaan mutta harvemmin kai diskattu heitetään pelipaikasta ulos DQ:n takia, eli hän voi jäädä sisälle katsomaan. Turnauspaikasta poistaminen taas on aika vahva toimenpide, jolle pitää tosiaan löytyä jo laista perusteet.

Vähän myös epäilen mahtaako poliisi vaivautua edes paikalle vain sillä perusteella, että joku ylimääräinen henkilö on korttipeliturnauksen sisätiloissa, varsinkaan jos hän ei aiheuta mitään häiriötä ja tilaisuus on julkinen. Riippuu paljonko poliisilla on muita tehtäviä sillä hetkellä ja kuinka hädissään soittaja on ;) "Kyllä! Tossa se katsoo yhtä matsia kahden metrin päästä!" -tilanne ei ole kovinkaan korkealla poliisipartion tehtävien tärkeysasteikolla.

Lainaus
Itseasiassa julkiseen yleisötilaisuuteen saa kuka vaan kävellä sisään ja tulla katsomaan mitä tapahtuu, eikä poliisi siihen mitään sano - sehän on julkinen yleisötilaisuus.
Oletko nyt aivan varma? Vaikka kyseessä on kuinka julkinen tilaisuus, niin järjestäjä saa määritellä ehtoja tilaisuuteen osallistumiselle ja jos noita ehtoja ei täytä, niin silloin ei pääse osallistumaan ja poliisi kyllä tulee poistamaan paikalta.
Hyväksyttyjä ehtojahan ovat pääsylippu, ikä, henkilön ja tavaroiden tarkastus, kutsuvieraslista jne. Näitä mä kyselinkin jo aikaisemmin mutta en ole vielä saanut vastausta. Jos mitään ehtoja ei tarkisteta kaikilta, niin silloin kyseessä tosiaan on täysin avoin julkinen yleisötapahtuma, jonne kuka vaan saa kävellä sisään katsomaan mikä on meininki.

Itseasiassa en ymmärrä miksi tapahtuma pidettäisiin suljettuna, onhan se nyt hienoa, että samalla voisi yleisöllekin esitellä harrastusta ja tapahtumaa, kunhan pelaajia ei häiritä :)

Lisäksi toki vielä laissa järjestyksenvalvojista on lueteltu useita syitä, milloin järjestyksenvalvoja voi evätä oikeuden tulla paikalle, ja noita samoja syitä kyllä voi käyttää myös tapahtuman järjestäjä.
Laki järjestyksenvalvojista

6 §
Pääsyn estäminen

Järjestyksenvalvojan on estettävä pääsy toimialueelleen henkilöltä, jonka päihtymyksensä, käyttäytymisensä tai varustautumisensa vuoksi on perusteltua syytä epäillä vaarantavan siellä järjestystä tai turvallisuutta taikka joka ei ole täyttänyt sinne pääsyn edellytykseksi asetettua ikää.

Järkkäreillä on siis velvollisuus - pakko - estää näissä tapauksissa sisäänpääsy tai jv on kohta itse käräjillä istumassa miksi henkilö X päästettiin sisään.

"Voi estää" -kohta tulee vasta tuon jälkeen

Järjestyksenvalvojalla on lisäksi oikeus estää pääsy toimialueelleen henkilöltä:

1) jonka aikaisemman käyttäytymisensä perusteella on syytä epäillä vaarantavan siellä järjestystä tai turvallisuutta;

2) joka ei täytä ehtoja, jotka tilaisuuden järjestäjä tai alueen haltija on asettanut sinne pääsemiselle, ottaen kuitenkin huomioon, mitä rikoslaissa (39/1889) säädetään syrjinnästä; tai

3) jonka on syytä epäillä pitävän hallussaan esineitä tai aineita, joiden hallussapito siellä on lain taikka tilaisuuden järjestäjän tai poliisin asettamien ehtojen mukaan kielletty.


Poissa Thalian

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #54 : 10.03.14 - klo 15:00 »
En jaksa alkaa vääntämään asiasta kovin paljon, mutta paria kohtaa vielä kommentoin.

Turnauspaikasta poistaminen taas on aika vahva toimenpide, jolle pitää
tosiaan löytyä jo laista perusteet.

Tilan omistaja tai sen hetkinen haltija on täysin vapaa päättämään ketä tilassa on, kunhan ei rikota yhdenvertaisuuslakeja. Mitä muita perusteita asialle tarvit?

Lainaus
Vähän myös epäilen mahtaako poliisi vaivautua edes paikalle vain sillä perusteella, että joku ylimääräinen henkilö on korttipeliturnauksen sisätiloissa, varsinkaan jos hän ei aiheuta mitään häiriötä ja tilaisuus on julkinen. Riippuu paljonko poliisilla on muita tehtäviä sillä hetkellä ja kuinka hädissään soittaja on ;) "Kyllä! Tossa se katsoo yhtä matsia kahden metrin päästä!" -tilanne ei ole kovinkaan korkealla poliisipartion tehtävien tärkeysasteikolla.

Saat epäillä ihan rauhassa, mutta jos tapahtuman järjestäjä soittaa hätäkeskukseen, että paikalla on henkilö, jonka paikallaoloa ei suvaita, niin kyllä poliisin kuuluu tulla henkilö poistamaan. Toki kiirrellisyys on mitä on, mutta sillä ei ole mitään merkitystä aiheen kannalta.

Lainaus
Hyväksyttyjä ehtojahan ovat pääsylippu, ikä, henkilön ja tavaroiden tarkastus, kutsuvieraslista jne.

Hyväksytty ehto voi olla mikä vain, joka ei riko mitään yhdenvertaisuuslakia.

Lainaus
Jos mitään ehtoja ei tarkisteta kaikilta, niin silloin kyseessä tosiaan on täysin avoin julkinen yleisötapahtuma, jonne kuka vaan saa kävellä sisään katsomaan mikä on meininki.

Mitään kaikilta tarkastamisen ehtoa ei ole, joskaan syrjimään toki ei saa alkaa. Ja järjestäjän ei ole mikään pakko päästää ketään sisälle tilaan, jonka haltijana hän on. Mistä edes olet saanut sellaista päähäsi?

Mainittakoon vielä tässä lopuksi, että kannattaa tutustua osittain julkisen tai puolijulkisen tilan käsitteeseen. Maailma ei todellakaan ole niin musta-valkoinen, että olisi olemassa joko vain kaikille avoimia tai kutsutuille tarkoitettuja tilaisuuksia.

Poissa Yms

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #55 : 10.03.14 - klo 15:13 »

Ovatko magicin turnaukset tosiaan näin kontrolloituja tapahtumia, varsinkin, kun olen täältä aikaisemmin lukenut jonkun kisaraportin muistaakseni Las Vegasista ja siellä pelaaja nukahti alkoholin myötävaikutuksesta pelipaikalle muutamaksi tunniksi. Eikä häntä poistettu paikalta, luulin että turnaussäännöt ovat samoja kaikissa maissa? Ehkä kyseessä sitten on maakohtaiset erot ja suomessa ollaan tiukempia.


Kuten on jo useasti sanottu, ketään ei ole heitetty paikalta pois. DQ ja ulosheittäminen ovat kaksi eri asiaa. DQ:n saanut henkilö voi olla paikalla rangaistuksen jälkeenkin suurimmassa osassa tapauksia. Olet ajautunut aiheesta "Mitä nokan kopauttamista turnausjärjestäjillä/judgeilla on alkoholin vainkutuksen alaisiin ihmisiin" aiheeseen "kuka saa heittää ihmisiä ulos tilaisuuksista".

Jos turnausjärjestäjä sanoo että turnauspaikalla ei saa juoda alkoholia, sitä ei siellä saa juoda. Jos juo, kärsii seuraamukset.
Magic Tournament Rules, kohta 1.4:

Lainaus
Anyone is eligible to participate as a player in a DCI-sanctioned, competitive tournament with the exception of the following:

- Anyone prohibited by federal, state, or local laws, the rules of the Tournament Organizer, or by a venue’s management

Onko tässä enään mitään epäselvää?
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #56 : 10.03.14 - klo 15:34 »
Tilan omistaja tai sen hetkinen haltija on täysin vapaa päättämään ketä tilassa on, kunhan ei rikota yhdenvertaisuuslakeja.
No ei todellakaan ole. Esim. K-kaupan kauppias ei voi mielivaltaisesti päättää, että juuri kauppaan tullut asiakas lähtee sieltä just nyt helevettiin, ilman mitään sen ihmeempiä perusteita.

Mitä muita perusteita asialle tarvit?
Monen sadan tai tuhannen hengen tapahtumat vaativat poliisilaitokselta luvat yleisen kokouksen tai yleisötilaisuuden järjestämiseen. Yksityistilaisuus on poikkeus mutta olen suht varma, että Mtg-turnaukset eivät voi määritelmällisesti edes olla sellaisia.

Saat epäillä ihan rauhassa, mutta jos tapahtuman järjestäjä soittaa hätäkeskukseen, että paikalla on henkilö, jonka paikallaoloa ei suvaita, niin kyllä poliisin kuuluu tulla henkilö poistamaan. Toki kiirrellisyys on mitä on, mutta sillä ei ole mitään merkitystä aiheen kannalta.
Poliisilla ei ole läheskään aina edes aikaa tulla hakemaan festareilta tai yökerhoista aggressiivisia tyyppejä putkaan samantien (on ne sitten raudoissa tai ei). Korttipelitapahtumassa oleva rauhallinen sivullinen ei todellakaan ole korkealla prioriteettilistalla :D

Lainaus
Hyväksyttyjä ehtojahan ovat pääsylippu, ikä, henkilön ja tavaroiden tarkastus, kutsuvieraslista jne.
Hyväksytty ehto voi olla mikä vain, joka ei riko mitään yhdenvertaisuuslakia.
Voi toki mutta sisäänpääsyn ehto pitää ilmoittaa, jos julkisessa tapahtumassa jonkun sisäänpääsyä estetään. Edelleen kiinnostaisi kuulla, että millä syyllä satunnaista ihmistä estetään tulemasta sisään magic-tapahtumaan katsomaan mitä siellä tapahtuu.

Mitään kaikilta tarkastamisen ehtoa ei ole, joskaan syrjimään toki ei saa alkaa. Ja järjestäjän ei ole mikään pakko päästää ketään sisälle tilaan, jonka haltijana hän on. Mistä edes olet saanut sellaista päähäsi?
Jos julkisessa paikassa/rakennuksessa olevassa julkisessa tapahtumassa ei ole mitään sisäänpääsyn ehtoja, niin kyseessä on yleisölle täysin avoin julkinen tapahtuma. Järjestäjällä ei ole suomen lain mukaan oikeutta estää sisäänpääsyä mielivaltaisesti julkiseen tapahtumaan. Koita nyt tajuta tämä asia.

Tää on niin vitun absurdi keskustelu, kun tulee sellainen fiilis, että suurin syy tällä hetkellä estää jonkun ulkopuolisen sisääntulo: "Meidän salaiseen magic-linnakkeeseen pääsevät vain harvat ja valitut!!!"

Oletetaan, että jossain isossa tilassa järjestetään turnaus, siellä on vaikka 500 pelaajaa. Kävelijä näkee, että paikalla on paljon kuhinaa ja miettii, että mikäköhän tapahtuma on meneillään ja päättää tulla katsomaan. Mikä tässä on se suuri ongelma?

Mainittakoon vielä tässä lopuksi, että kannattaa tutustua osittain julkisen tai puolijulkisen tilan käsitteeseen. Maailma ei todellakaan ole niin musta-valkoinen, että olisi olemassa joko vain kaikille avoimia tai kutsutuille tarkoitettuja tilaisuuksia.
Tässä keskustelussa mainittu turnaus järjestettiin koululla, ne ovat julkisia tiloja.

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #57 : 10.03.14 - klo 15:39 »
Kuten on jo useasti sanottu, ketään ei ole heitetty paikalta pois. DQ ja ulosheittäminen ovat kaksi eri asiaa. DQ:n saanut henkilö voi olla paikalla rangaistuksen jälkeenkin suurimmassa osassa tapauksia. Olet ajautunut aiheesta "Mitä nokan kopauttamista turnausjärjestäjillä/judgeilla on alkoholin vainkutuksen alaisiin ihmisiin" aiheeseen "kuka saa heittää ihmisiä ulos tilaisuuksista".
Siihen se keskustelu näyttää siirtyneen, entä sitten? Monoliitti jo kertoikin oman osuutensa asiasta, joka selvensi.

Jos turnausjärjestäjä sanoo että turnauspaikalla ei saa juoda alkoholia, sitä ei siellä saa juoda. Jos juo, kärsii seuraamukset.
Magic Tournament Rules, kohta 1.4:

Lainaus
Anyone is eligible to participate as a player in a DCI-sanctioned, competitive tournament with the exception of the following:

- Anyone prohibited by federal, state, or local laws, the rules of the Tournament Organizer, or by a venue’s management

Onko tässä enään mitään epäselvää?
On, kun säännöt eivät näytä olevan samat kaikissa tapahtumissa

"Istahdin noin kahden metrin päähän tiskista ja 10 tuoppia sekä paskasti nukuttu viikko sai silmäluomeni painamaan mukavasti. Nukahdin ja heräsin kolme tuntia myöhemmin samalta paikalta."
http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=67880.msg328660#msg328660
« Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo 15:42 kirjoittanut Pifase »

Poissa Polari

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #58 : 10.03.14 - klo 15:46 »
On, kun säännöt eivät näytä olevan samat kaikissa tapahtumissa

"Istahdin noin kahden metrin päähän tiskista ja 10 tuoppia sekä paskasti nukuttu viikko sai silmäluomeni painamaan mukavasti. Nukahdin ja heräsin kolme tuntia myöhemmin samalta paikalta."
http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=67880.msg328660#msg328660

Miten vitussa jonkun jenkkilentokentän toiminta liittyy suomalaisiin Magic-turnauksiin?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #59 : 10.03.14 - klo 15:49 »
No hupsista mä muistin näemmä väärin, että kaveri sammui sinne tapahtumaan :)