Poromagia

Kirjoittaja Aihe: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella  (Luettu 16131 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #60 : 10.03.14 - klo 15:50 »
Jokainen Tournament Organizer päättää itse minkälaiset reunaehdot turnaukseen osallistumiseen asetetaan. Se että jossain toisessa turnauksessa saa heilua kännissä ei tarkoita sitä että niin saisi tehdä kaikissa. Suomessa lähes tulkoon kaikissa DCI sänktätyissä turnauksissa on alkoholin nauttiminen turnauspaikalla ja sen välittömässä läheisyydessä kielletty, niin oli myös Tampereella ja se tehtiin harvinaisen selväksi ykköskierroksen alkupuolella kun useampi pelaaja istui oluttölkit pöydällä pelaamassa. Se että pelaaja ei totellut TO:n kehoituksia antaa TO:lle aika yksiselitteisen oikeuden poistaa pelaaja turnauksesta VAIKKA hän ei olekaan rikkonut mitään IPG:n kohtaa.

Tässäkin tapauksessa turnauksesta poiston jälkeen pelaaja sai jäädä pelipaikalle, ei TO:lla tai tuomareilla ole oikeutta ketään väkivalloin julkiselta paikalta lähteä poistamaan (eikä siihen ollut edes tarvetta).
« Viimeksi muokattu: 10.03.14 - klo 18:33 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Pifase

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #61 : 10.03.14 - klo 15:54 »
Kiitos Kivi asiallisesti vastauksesta. Tätä mä odotin :)  Off-topic loppukoon omalta osaltani tähän.

Poissa Thalian

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #62 : 10.03.14 - klo 16:13 »
No ei todellakaan ole. Esim. K-kaupan kauppias ei voi mielivaltaisesti päättää, että juuri kauppaan tullut asiakas lähtee sieltä just nyt helevettiin, ilman mitään sen ihmeempiä perusteita.

Kauppias nyt yleensä hallinnoi sitä tilaa ja hänellä on siihen tilaan siis aika paljon oikeuksia. Hän saa myös sanoa, että tilasta pitää nyt poistua. Se on hänen oikeutensa siksi, että hän hallinnoi sitä tilaa. Kyseessä on siis yksityisoikeudellinen toimenpide.

Lainaus
Poliisilla ei ole läheskään aina edes aikaa tulla hakemaan festareilta tai yökerhoista aggressiivisia tyyppejä putkaan samantien (on ne sitten raudoissa tai ei). Korttipelitapahtumassa oleva rauhallinen sivullinen ei todellakaan ole korkealla prioriteettilistalla :D

Prioriteeteilla ei ole mitään väliä aiheen tiimoilta. Loppujen lopuksi poliisi tulee hakemaan sen henkilön, jos vain tarpeeksi kauan odotetaan. Ihan joka kerta.

Lainaus
Edelleen kiinnostaisi kuulla, että millä syyllä satunnaista ihmistä estetään tulemasta sisään magic-tapahtumaan katsomaan mitä siellä tapahtuu.

Lähtökohtaisesti kukaan ei ole ollut täällä estämässä ketään tulemasta paikalle. Jos kuitenkin tapahtuman järjestäjä katsoo, että jonkun henkilön paikallaolo ei ole soveliasta, niin hänet silloin voidaan poistaa paikalta.

Lainaus
Jos julkisessa paikassa/rakennuksessa olevassa julkisessa tapahtumassa ei ole mitään sisäänpääsyn ehtoja, niin kyseessä on yleisölle täysin avoin julkinen tapahtuma. Järjestäjällä ei ole suomen lain mukaan oikeutta estää sisäänpääsyä mielivaltaisesti julkiseen tapahtumaan. Koita nyt tajuta tämä asia.

Mikäli tilan haltija haluaa estää joidenkin henkilöiden pääsyn tilaan, niin hän saa täysin laillisesti tehdä niin. Ei ole mitään lakia, joka rajoittaisi tilan haltijan yksityisoikeudellisia toimia tässä suhteen, pl. yhdenvertaisuuslait.

Lainaus
Tää on niin vitun absurdi keskustelu, kun tulee sellainen fiilis, että suurin syy tällä hetkellä estää jonkun ulkopuolisen sisääntulo: "Meidän salaiseen magic-linnakkeeseen pääsevät vain harvat ja valitut!!!"

No jos sinulla on sellainen fiilis, niin sitten on. Kyse ei kuitenkaan ole siitä, vaan ihan yksinkertaisesti siitä, että sekoitat järjestysmiehen oikeudet ja velvollisuudet tilan haltijan yksityisoikeudellisiin oikeuksiin.

Lainaus
Tässä keskustelussa mainittu turnaus järjestettiin koululla, ne ovat julkisia tiloja.

Mikäli koulu on annettu jonkun tahon käytettäväksi, niin se tarkoittaa myös sitä, että tila ei ole enää samalla tavalla julkinen tila vaan tämä tilan käyttöönsä saanut taho saa rajoittaa pääsyä hallinnoimaansa tilaan täysin vapaasti.

Poissa Anssi

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #63 : 10.03.14 - klo 16:55 »
Mainittakoon vielä että tää alkoholi-kysymys ei oo mikään uusi juttu, vaan sitä on valvottu jo yli 10 vuoden ajan mm. vanhoissa sm-kisoissa ja ptq:issa. Tapahtumat on kuitenkin tarkoitettu kaikenikäisille. Harmi tietty Monon puolesta että potkittiin pois varsinkin tossa vaiheessa, mutta tän ei kuitenkaan pitäis hänelle olla mikään yllätys että Suomessa turnauksissa alkoholin käyttö ei oo suotavaa.

(SM-kisoissa on perinteisesti pyydetty erästä oululaista poistumaan vuosittain liian korkean promillemäärän takia.)
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #64 : 10.03.14 - klo 18:26 »
Siis mitä? Ei kai Monoa kuitenkaan diskattu turnauksesta, vaan poistettiin turnauspaikalta? (Nämä ovat eri asia ja sillä erolla on väliä)
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #65 : 10.03.14 - klo 19:02 »
Noniin, tarkistin asian Artulta ja Monoa ei siis diskattuu (DQ:lle tässä tilanteessa ei ollut edellytyksiä) vaan käsketty poistumaan turnauspaikalta, mikä on siis täysin turnaussääntöjen mukainen asia.

Suomen Magic-skenessä on tosiaan enforcattu näitä alkoholikieltoja vaihtelevan tiukasti ja johdonmukaisesti. Voitte itse miettiä kuinka hauskaa se känniurpojen kanssa väittely on, varsinkin kun sitten jälkeenpäin joutuu puolustamaan tekojaan kyseisen urpon kavereille, joiden mielestä känniurpoilu tuo vaan kivan viihde-elementin turnaukseen. Kaikki tämmöiseen käytetty aika on sitten pois kaikesta siitä mielekkäämästä touhusta, jonka takia turnauksia ylipäätänsä haluaa tuomaroida. Ei myöskään ole mahdollista puhalluttaa kaikkia pelaajia joka rundin alussa.

Jättäkää siis jatkossa ne virvokkeet kotiin. Kännimagicia voi varmaan pelata kotonakin. Olen itse testannut.


Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Orion

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #66 : 10.03.14 - klo 19:41 »
Tämä keskustelu on mennyt sen verran sivuraiteille, että lienee tarpeen splitata omaksi keskustelukseen nämä turnauskänni-DQ:t.

Itse turnauksesta olisi kiva saada dataa, esim standingsit ja top 8 pakkalistat. Myös turnausrapsuja olisi kiva lueskella.

Ja sitten pari senttiä kännikeskusteluun: Joskus viime syksynä vaappui pelitilaamme suhteellisen vahvasti viinalta haiseva hivenen vanhempi mieshenkilö. Hän ei ollut ennen nähnyt taikakorttipeliä ja esitti kiinnostuneena kysymyksiä. Ei siis sinänsä huono asia. Me vain satumme olemaan nuorisoyhdistys, ja nuorimmat pelaajat lienevät n.10-12v poikia, jotka eivät tosiaankaan arvostaneet, kun jäbä tiedusteli pelistä tyyliin: MITÄS HELVETTIÄ NUO TUOMMOSET LAPPUSET TEKEE!!!

 Oli siinä sitten aikamoista nuoralla tanssia saada mies poistumaan ilman sen suurempaa hälyä. Kaverillani oli jo puhelimeen näpyteltynä 112, ja sormi vihreällä luurilla valmiina soittamaan apua jos kaikki ei menisi kuin stromsössä. Vaikka tällä herrasmiehellä periaatteessa olisi ollut oikeus osallistua julkiseen pelikerhoon, ei mielessäni ole epäilystäkään ettemmekö olisi olleet oikeassa ohjatessamme hänet ulos.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa monoliitti

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #68 : 10.03.14 - klo 21:12 »
Eipä mua kyl siin turnauspaikalta edes poistettu.. Ilmoittivat vaan että en saa jatkaa pelaamista ja löivät palkintoboostereit käteen.
Ja seurasin sit ihan normaalisti top8 pelejä.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #69 : 10.03.14 - klo 21:30 »
Taidanpa silti mielummin uskoa Artun versiota tapahtumista.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa monoliitti

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #70 : 10.03.14 - klo 21:45 »
Jep, ymmärrä kyllä hyvin. Olin kumminkin niin kovaa naukuissa että ei oo muistikuvia tapahtumista...

Poissa mahonen

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #71 : 10.03.14 - klo 21:47 »
Eiks täällä oikeesti oo ketään, joka vois _puolueettomasti_ kertoo mitä tuolla on tapahtunut? Kumpikaan, Arttu/Judget tai Mono ei oo puolueettomia sanomaan mitä tuolla on tapahtunu ja ite en uskois suoraa kummankaan kertomusta.

Poissa Retardi

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #72 : 10.03.14 - klo 22:09 »
Eiks täällä oikeesti oo ketään, joka vois _puolueettomasti_ kertoo mitä tuolla on tapahtunut? Kumpikaan, Arttu/Judget tai Mono ei oo puolueettomia sanomaan mitä tuolla on tapahtunu ja ite en uskois suoraa kummankaan kertomusta.

Koen olevani kohtuullisen puolueeton taho, joten voin kertoa miltä tilanne vaikutti näin ulkopuolisen näkökulmasta, siitä mitä "oikeasti" on tapahtunut en ala esittämään arvailuja.

Turnauksen alussa päätuomari ilmoitti, että turnaustiloissa (joiksi käsitin itse koulurakennuksen ja sen välittömän läheisyyden) ei suvaita alkoholituotteiden nauttimista.

Paikalla oli turnauksen alussa pari-kolme henkilöä jotka olivat jo lähtötilanteessa jonkin verran alkoholin vaikutuksen alaisia, eivät kuitenkaan haisseet vanhalta viinalta eivätkä olleet selkeässä humalassa.

Ensimmäisen kierroksen jälkeen istuskelin muutamien muiden pelaajien kanssa koulun aulatilassa, mono kaivoi repustaan pullon jotain minulle tuntematonta kirkasta viinaa ja otti siitä kulauksen, sanoin että ei ehkä kannattaisi mutta minua informoitiin että mehän emme ole turnaustilassa, jätin asian kommentoinnin tähän. Havaitsin samaa naukkailua tapahtuvan myös muiden kierrosten välissä, en kuitenkaan missään vaiheessa nähnyt miehen juovan enempää kuin kulauksen siellä, toisen täällä.

Viidennellä kierroksella mono ja Lindroos ottavat ID:n, tämän jälkeen mono istuu ykköspöydän vieressä katsomassa peliä kunnes nukahtaa, vaikea sanoa oliko kyseessä sammuminen vai nukahtaminen mutta mies ei herännyt vaikka nimeltämainitsemattomat porvoolaiset mm. kaatoivat vettä miehen niskaan.

Pelasin itse monoa vastaan seitsemännellä kierroksella, tässä vaiheessa mies oli ilmeisesti voimaunien jäljiltä hieman selvinnyt sillä en itse huomannut varsinaista humalatilaa, mutta viinan haju oli kyllä aikamoinen.

Viimeisen kierroksen jälkeen, ennen top kasin julistamista, jouduttiin odottelemaan omituisen kauan, minulle informoitiin muiden pelaajien puolelta että ilmeisesti turnausorganisaattori ja Mono käyvät keskustelua aiheesta "jatkaako mies turnauksessa pelaamista vai ei". Keskustelusta kuulin lähinnä jotain tölkkien keräämisestä. Top kasi ilmoitetaan ja monon nimeä ei mainita, mies kuitenkin katsoi topkasipelit paikanpäällä.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Lunic

Vs: PTQ Journey into Nyx (Atlanta) la 8.3. Tampereella
« Vastaus #73 : 11.03.14 - klo 00:13 »
Jos kännikeskustelu olisi jo käsitelty, niin olisi kiva nähdä Top-8:n pakkalistoja.