Muu MTG > MTG yleensä
MtG Areenasta voitettu raha ja verotus
Padishar:
Tämmöisen aika tyhjentävän vastauksen sain itse Mr. Scott Larabeelta osana viestien vaihtoa:
If you would like to not have withholding for future events, you should apply for an ITIN number. If you obtain one, let me know and I will give you the next steps. Getting an ITIN number doesn't guarantee that we won't withhold on future events, as I will need to send documentation to Hasbro Accounting to get their sign-off.
Thank you,
Scott Larabee
Premier Play Team
Wizards of the Coast
Tuohon loppuivat toiveeni siitä, että edes jatkossa voisi selvitä ilman ITIN-ruljanssia.
Ja jos kahlaa hieman lisää, voi löytää Event Prize Support FAQ:n. Siellä lukee seuraavaa:
I won a prize on MTG Arena or Magic Online, and there was tax withholding on my prize. Can you tell me why?
All events run on MTG Arena and Magic Online are considered to have been run in the United States. The US government requires us to withhold 30% of winnings from non-US residents when the prize is won in the US. Unless you have a ITIN number (basically a US Social Security number for non-US residents) and there is a tax treaty between your country and the US, we have to withhold the 30%.
Eli kaikki kulminoituu siihen pirun ITINiin.
Ja WotCista kyllä ennen palkinnon maksamista kysyivät että missä asun. Ja jotta sieltä palkintorahalompakosta mitään voi siirtää pois, piti passin numero sinne myös syöttää, joka on jo aika vahva todiste asuinpaikasta. Nyt tuntuu että on melko turhaa heidän edes olla kiinnostunut maastani, jos joka tapauksessa ottavat sen 30% pois ja sanovat vain että "hoida asia itse IRS:n kanssa". (Muoks: Paitsi täytyyhän heidän tietää asuuko palkinnonsaaja pakotteiden alla olevassa maassa.)
Huvittavin kommentti WotC customer supportilta oli erään viestin päätös:
As we are unable to offer tax advice, you should speak to a tax professional where you live to ask about how to possibly recover the funds.
Ihan kuin Suomessa olisi veroammattilaisia, jotka kertoisivat kuinka täältä käsin voi IRS:ltä saada yhtään mitään takaisin. Tai voihan olla että joku PwC:n kaltainen firma osaa "halvalla" jelppiä. Minun puolestani saisi WotC hoitaa tonttinsa kuten Thalianin mainitsema DWD.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta