Poromagia

Kirjoittaja Aihe: puli4  (Luettu 6439 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa masu

puli4
« : 08.11.06 - klo 09:38 »
Näyttää siltä että kyseinen henkilö on ripperi joka teki tänne pikaisen visiitin ja lyhyessä ajassa huijasi mahdollisimman paljon kortteja hyvillä tarjouksillaan ja poisti sitten käyttäjätunnuksensa. Itseltäni lähti matkaan 4x Remand ja 2x Char, joten hieman harmittaa kun noita kortteja ei kuitenkaan niin paljoa ole, että niitä olisi varaa lahjoittaa parin kympin arvosta. Olisikohan täällä ketään muita puli4:n kanssa "vaihdelleita"?
"It only short jump. You go first."
"AIIIEEEE!"
"Hmm . . . we go different way now."

Poissa vodel

Vs: puli4
« Vastaus #1 : 08.11.06 - klo 12:43 »
Sovin kyseisen henkilön kanssa vaihdosta, mutta päätin odottaa ensin hänen korttejaan koska viestittely/toiminta tuntui heman epäilyttävältä. Kortteja ei ole näkynyt, joten taisin tehdä oikean arvion hänestä ja nyt on koko tunnus poistettu täältä. Jos joku Kuopiolainen pelaaja tunnistaa että kyseessä on olemasa oleva henkilö niin laittakaa viestiä tänne. Tässä vielä osoite:

homam al-mehsen
siikaniemenkatu 31a1
70620 KUOPIO


Pystyvätkö modet tarkistamaan IP perusteella onko foorumille ilmestynyt lähiaikoina samalta paikkakunnalta uutta tunnusta samasta IP osoiteesta?
« Viimeksi muokattu: 11.11.06 - klo 15:55 kirjoittanut vodel »
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa masu

Vs: puli4
« Vastaus #2 : 08.11.06 - klo 14:13 »
Aluksi hän laittoi tälläiset tiedot

Niko Ruotsalainen
kuopio 70620
siikaniemenkatu 31a1

myöhemmin tuli sitten tälläinen viesti:

Lainaus käyttäjältä: puli4
sori se oli mun kamun nimi mut osote ja muut o oikein ei kai haittaaa eli siis mun nimi o oikeesti homam al-mehsem okei xD lähetän ne huomenna sori :'(

Ja muutenkin hän lähetti minulle n.30 priva viestiä kahden päivän aikana joista n. 10:ssä kysyttiin olenko jo laittanut kortit postiin. Olis varmaankin pitänyt tajuta jotain :)
"It only short jump. You go first."
"AIIIEEEE!"
"Hmm . . . we go different way now."

Poissa masu

Vs: puli4
« Vastaus #3 : 08.11.06 - klo 14:52 »
olis hieno homma :) niin mutta tosiaan miksi sitten poistaa käyttäjätunnus ja sanoa että postiin on jo laittanut?
"It only short jump. You go first."
"AIIIEEEE!"
"Hmm . . . we go different way now."

Poissa vodel

Vs: puli4
« Vastaus #4 : 08.11.06 - klo 16:52 »
Kyllä siinä hieman huijaus maistuu kun ei muka oikein muista oliko se oma nimi suomalainen vai arabialainen (tsp.)  ;)
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa masu

Vs: puli4
« Vastaus #5 : 08.11.06 - klo 16:55 »
Nyt eräs käyttäjä esittäytyi privaani pulin kaverina ja kertoi pulin laittaneen kortit jo aikaa sitten postiin, posti ilmeisesti hukannut. Noh odotellaan josko sieltä tulisi omat/korvaavat kortit takaisin.
"It only short jump. You go first."
"AIIIEEEE!"
"Hmm . . . we go different way now."

Poissa vodel

Vs: puli4
« Vastaus #6 : 08.11.06 - klo 17:00 »
Eli luultavasti sama henkilö uudella tunnuksella.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa imppu

Vs: puli4
« Vastaus #7 : 11.11.06 - klo 15:35 »
Tiedän kyseisen henkilön nimeltä ja naamalta. Kuriirit kävivät jo poikaa hätistelemässä, kun pidin Fantsulla pientä puhetta. Kyseinen nappula on täysin tietoisesti kusettanut teitä ja menipä tyhmyyksissään siitä vielä kehuskelemaan kavereilleen. Hän lupautui viimeisten huhujen mukaan palauttamaan kortit. Näitä tapauksia ei olisi Kuopioon halunnut enää yhtään enempää. Voitte olla varmoja, että poika vielä kuulee tästä. Kaikki Kuopiolaiset pelaajat tietävät jo kyseisen tyypin ja pitävät huolen, että asia korjaantuu.

Lainaus käyttäjältä: vodel
Eli luultavasti sama henkilö uudella tunnuksella.
Todennäköisesti oikeasti vain tyypin kaveri, mutta hyväntahtoisena uskoi tätä.
« Viimeksi muokattu: 11.11.06 - klo 15:37 kirjoittanut imppu »

Poissa NivMissetti

Vs: puli4
« Vastaus #8 : 11.11.06 - klo 15:49 »
Voin todistaa impun sanoman todeksi, kuulin myös itse tämän kaiken häneltä, ja hän sanoi että älä kerro kellekkään. Sain tietää siitä muutama päivä sitten ja sanoin hänelle, että ilmoitan hänestä jos hän ei lähetä kortteja takaisin, ja näin hän sanoi eilen tehneen. Katsotaan nyt tulevatko kortit masulle, vai huijasiko hän minuakin.



EDIT: Minä en sitten ole se joka sanoi postin hukanneen tuon kirjeen, mutta lähetin aluksi tähän ketjuun etten usko että hän on ripannut, mutta kun sain sen itse kuulla häneltä poistin viestin.
« Viimeksi muokattu: 11.11.06 - klo 16:01 kirjoittanut NivMissetti »

Poissa masu

Vs: puli4
« Vastaus #9 : 11.11.06 - klo 15:58 »
juu, privaan lupailtiin että kortit on nyt postissa.
"It only short jump. You go first."
"AIIIEEEE!"
"Hmm . . . we go different way now."

Poissa masu

Vs: puli4
« Vastaus #10 : 13.11.06 - klo 14:37 »
kortit tuli tänään joten minun osaltani homma on nyt selvä. tappiolle jäin postimerkin verran
"It only short jump. You go first."
"AIIIEEEE!"
"Hmm . . . we go different way now."

Poissa HuHu ViNu

Vs: puli4
« Vastaus #11 : 16.11.06 - klo 16:40 »
kortit tuli tänään joten minun osaltani homma on nyt selvä.

Hyvä juttu. Toivottavasti puli suvaitsee palauttaa vielä minun SSS:nikin.

Poissa imppu

Vs: puli4
« Vastaus #12 : 19.11.06 - klo 20:49 »
SSS:tä tai kaverista kuulunut mitään?

Poissa HuHu ViNu

Vs: puli4
« Vastaus #13 : 19.11.06 - klo 21:08 »
SSS:tä tai kaverista kuulunut mitään?

Eipä ole yhtään mitään. Arvostaisin kyllä kovasti jos joku kuopiolainen voisi pulia Swallowerista muistuttaa.

Poissa NivMissetti

Vs: puli4
« Vastaus #14 : 20.11.06 - klo 07:45 »
Minä voin ilmoittaa asiasta hänelle.


EDIT: Ei vielä tänään vastannut puhelimeen.
« Viimeksi muokattu: 20.11.06 - klo 17:52 kirjoittanut NivMissetti »

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: puli4
« Vastaus #15 : 20.11.06 - klo 08:43 »
kortit tuli tänään joten minun osaltani homma on nyt selvä. tappiolle jäin postimerkin verran

Kyllä tämmöisessä tapauksessa pitäisi myös saada vähän ylimääräistä korvausta turhista postikuluista ja odottelusta.

Poissa kolatatti

Vs: puli4
« Vastaus #16 : 20.11.06 - klo 12:40 »
Niin onhan se hyvin eri asia jos tulee esim. erimielisyyksiä korttien kuntoluokituksesta ja siitä johtuen kaupat perutaan kuin että jos tosissaan koittaa kauppakumppaniaan huijata. Virheitä sattuu kaikille ja jokainen on jonkun kanssa jostain asiasta joskus eri mieltä ja sellaisissa tapauksissa voidaan hyvinkin sopia että molemmat jäävät omat postimerkkinsä tappiolle, mutta huijarit voitaisiin hirttää munista kattoon (siis jos kyseessä miespuolinen huijari). Aivan sama miten mystisellä nimellä on heitetty.

Jos tässä siis on kyseessä tahallinen huijaus niin suosittelen masu että vaadit ko. henkilöltä korvausta tai menet ja teet rikosilmoituksen poliisille. Kyseessä on pieni summa jos postimerkin verran jäit tappiolle, mutta periaatteessa tuo nassikka oppii että on oikein ja hyväksyttävää kusta muita silmään ja kaikesta selviää kun pyytää anteeksi. Voi tuntua tällä hetkellä ihan samantekevältä mutta 20 vuoden päästä kun sama kaveri myy äitisi ja räjäyttää asuntosi niin selviääkö siitäkin anteeksipyynnöllä?

Jos huijattuja oli enemmän, kannattaa ehkä kerätä joku nimilista jossa on huijattujen nimet ja puhelinnumerot ja toimittaa se poliisille joka voi sitten koordinoida toimintaa siitä eteenpäin. Kun tiedossa on osoite, josta syyllistä lähteä hakemaan, poliisikin oikeasti hyvin suurella todennäköisyydellä tekee asialle jotain.

Moni alaikäinen luulee että koska ikää on vasta vähän, voi tehdä ihan mitä sattuu koska laki koskee vain täysi-ikäisiä mutta kyllä noita rankaisukeinoja penskoillekin on onneksi olemassa. Luultavasti äitiä ja isää ei kauheasti kiinnosta mitä jälkikasvu tekee mutta kannattaahan sitä esim. soittaa vanhemmille ja ilmoittaa mitä niiden nassikat vapaa-ajallaan harrastaa. Jos vanhemmilla ei ole intresseissä pitää kullannuppuaan kurissa, voi yhteyttä ottaa käsittääkseni myös sosiaaliviranomaisiin tai vaikkapa esimerkiksi poliisiin, joka osaa varmasti neuvoa mihin suuntaan kääntyä.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Hopo

Vs: puli4
« Vastaus #17 : 20.11.06 - klo 12:44 »
Voimakeinoja löytyy kyllä muksuillekin. Itsekin olen täysin leipiintyneenä kerran ottanut yhteyttä viranomaisiin, kummasti alkoi kortteja satamaan postiluukkuun sen jälkeen. Esivallan pelko saa ihmiset tekemään asioita, joista he kaikin keinoin yrittävät muutoin luistaa.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa NivMissetti

Vs: puli4
« Vastaus #18 : 20.11.06 - klo 20:39 »
No niin, sain häneen yhteyden ja hän sanoi että ei vielä tiedä sitä postitoimipaikkaa minne lähettäisi. Laita vaikka minulle privaan tai tähän topicciin osoitteesi, niin annan sen hänelle (Hän sanoi kyllä itse kysyneensä tätä sinulta, jos kysyi, lähetä se osoite tottakai hänelle itselleen mutta jos ei voin minäkin sen ottaa ja tiedottaa hänelle. En tiedä onko hänellä uusi nicki tai jotain).
« Viimeksi muokattu: 21.11.06 - klo 08:33 kirjoittanut NivMissetti »

Poissa masu

Vs: puli4
« Vastaus #19 : 20.11.06 - klo 20:52 »
Ensin tuli tälläinen viesti:

öö... tiiäätkö sen yhen tyypin jolta huijasin sss:n osotteen koska mul ois se kortti kohta postissakunhan vaa saisin sen osottteen?

ja sitten tälläinen viesti:

mähän lähetin sulle 2 raree oisit voinu sanoo et pitää lähettää muyös posti rahat mukaan nii että ei tarvii ilmoittaa poliiseille

Raret olivat ensinnäkin tasoa Vassal's Duty (tjsp.) ja toisekseen melko syötyjä, joten ne eivät olleet hirveen hyviä pahoittelu -lahjoja. Niin ja tämä "munkki" esiintyi vielä hetki sitten puli4:n kaverina, no ei siinä sitten mitään jos ei kerran ole varma onko puli4 vai joku tämän kaveri. Virkavallalle en jaksa mitään ilmoittaa, niillä parempaakin tekemistä kuin selvitellä random nörttien vaihto-ongelmia.
"It only short jump. You go first."
"AIIIEEEE!"
"Hmm . . . we go different way now."

Poissa HuHu ViNu

Vs: puli4
« Vastaus #20 : 20.11.06 - klo 21:11 »
Jep, munkki kyseli privalla osoitettani, joten se on nyt hänen tiedossaan -> SSS:n pitäisi kait kolahtaa postilaatikkooni parin päivän sisällä. Katsotaan miten käy.

Poissa CheeseMaker

Vs: puli4
« Vastaus #21 : 21.11.06 - klo 16:43 »
se puli on meidän luokalla

Poissa NivMissetti

Vs: puli4
« Vastaus #22 : 21.11.06 - klo 21:18 »
se puli on meidän luokalla

Ei sillein hirveästi asiaa valaiseva kommentti, suoraan sanottuna ei liity mitenkään aiheeseen.

Poissa HuHu ViNu

Vs: puli4
« Vastaus #23 : 22.11.06 - klo 15:59 »
SSS tuli tänään perille, joten asia on nyt sitten minunkin osaltani selvä. Paljon kiitoksia avusta, NivMissetti!