Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Korttien arvot -osasto  (Luettu 3784 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vodel

Korttien arvot -osasto
« : 19.05.07 - klo 20:02 »
Korttien arvot -osastolle voisi varmaan myös nimetä jonkun valvojan, sillä pikaisen silmäyksen jälkeen pelkästään etusivulla on 5 topicia, joissa kysellään roskakorttiläjien ja arvottomien pakkojen hintoja. Valvoja voisi sitten kätevästi heivata nämä topicit suoraan mäkeen, koska sotivat osaston toimintaohjeita vastaan ja ovat myös hyvin ärsyttäviä.
« Viimeksi muokattu: 19.05.07 - klo 20:05 kirjoittanut vodel »
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa DaiJou

Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #1 : 19.05.07 - klo 20:29 »
Oon samaa mieltä. Siinä ei oo mitään vikaa jos kysyy vaikka betan Birds of Paradise setin arvoa mutta jos kysytään läjän hintaa jossa on lähemmäs 20 korttia ja tyyliin Zephyr Spirit ja Kitsune Palliator, niin ei siinä ole mitään järkeä.

Onkelma saattaakin olla valvojan löytämisessä, jolla on aikaa kytätä näitä commonlistoja roskiin.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #2 : 19.05.07 - klo 20:34 »
Todellakin. Tavallisten korttien arvoja ei tarvitse kysellä, koska nehän näkee motlista tai huuto.netistä. Toista se on jos halutaan tietää joidenkin erikoiskorttien, foilien tai rajoitettujen editioneiden korttien hintoja. Niitä kun ei niin helposti löydykään, ainakaan luotettavia hinta-arvioita.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #3 : 19.05.07 - klo 20:54 »
Olet Soraääni!! :P

Juu, minuakin ärsyttää giant growthin hintaa kyselevät, tai nämä "paljon pakkani hinta on", koska , anteeksi jos sanon näin, ensimmäisenä noista läjien kyselyistä tulee mieleen laiskuus... mutta... mitä varten tuo osasto sitten on?

Pelkästään alphaa, betaa, portaleja ja judge tms erikois kortteja varten?

Miksi ei toisaalta saisi kysyä mitä vaan? Koska jos otetaan motli + huuto.net, saadaan hyvä hinta, mutta jos siihen lisää vielä tämän foorumin, saa vielä paremman hinnan.

Kerran vielä tahdon sanoa että olen pääasiassa samaa mieltä, että tuonne tulee paljon turhia kysymyksiä ja monilta on selvästi jäänyt lukematta tuo opastus siitä miten voi itse helposti etsiä kortilleen arvon... mutta väkisinkin minulle tulee aina mieleen että tarvitaanko tuota osastoa sitten ollenkaan, vaan riittäiskö vain joku kunnollinen opastus viesti siitä, miten korttien arvoa voi yrittää ratkoa, jos siellä ei kerran saa kaikkea kysellä...

...VAI olisiko tuollakin hyvä olla 2 osastoa, toinen missä voi kysellä mitä vaan "tymyyksiä", minkä lukemista voisi silloin välttää jos ei niitä tahdo nähdä, mutta aloittelioilla olisi silti mahdollisuus jossain saada vastauksia, koska alussa on varmasti kovinkin epävarma ja vaikea rakentaa tuota hintaa, ja sitten toinen osasto noille harvinaisuuksille ja vaikeille tapauksille... tietty tuo rajan veto on aika vaikeaa....

no juu, tässä taas hyvä viesti, paljon sanoja mutta vähän sanomaa :P

Poissa Laava

Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #4 : 19.05.07 - klo 21:32 »
"Alueen pääfunktio on kuitenkin harvinaisempien tapausten arvioinnissa. Harvinaisempia tapauksia ovat esimerkiksi fBB-kortit, promot, uudet tulokkaat ja foilit"

Eli ei, tämän osaston tarkoitus ei ole arvioida 60 paskacommonin arvoa, vaan todellakin vaikeampien tapauksien arvoja.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa ilpo

Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #5 : 20.05.07 - klo 02:45 »
Pistäkää mulle moderointioikeudet niin delete saa ankaraa kyytiä ja tursot itkee.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #6 : 20.05.07 - klo 13:20 »
Voisiko tuonne rekisteröitymis "kaavakkeeseen", lisätä sen lontoonkielen lisäksi muutaman sanan suomea + linkit foorumin sääntöihin, miksei myös noihin korttien arvot osaston ohjeisiin/sääntöihin ja vaikka pakka osaston ohjeisiin ja linkkeihin, koska ongelman ydin on varmaan kuitenkin siinä, ettei monikaan lue kaikkia ohjeita vastakun sitten kun on karmat miinuksilla ja puolet niistä omista posteista poistettu :P. Eihän ketään voi pakottaa mitään lukemaan, mutta kun niitä näin tyrkytettäisiin ja oikein hopeavadilla tarjottaisiin, ehkä niitä lukisi muutama uusi käyttäjä enemmän, koska uudet foorumilaisethan lähinnä noita turhia kysymyksiä esittävät. Mietin myös että voisiko osaston nimeksi vaihtaa suoraan "Harvinaisempien korttien arvot?" (en tiedä olisiko tuo sen parempi), koska vaikka säännöt ja ohjeet jää lukematta, ei otsikot (vaikka joskus tuntuu, että jäävät nekin). :)

Tai jos sinne kaavakkeeseen ei saa, olisiko mahdollista, että jokainen uusi käyttäjä saisi jonku automaattisen yv:n, missä olisi kaikki nuo linkit, vaikka luulen että se yv jäisi yhtä helposti lukematta kuin jää nuo säännöt, koska monella on vain aluksi niin kiire päästä avautumaan. :)

Poissa Sammakko

Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #7 : 20.05.07 - klo 19:47 »
Cosminen puhuu asiaa. Suurimmat ongelmathan tapahtuu juuri uusien käyttäjien kanssa. Tuolle sääntöpalstallekkin voisi oikeasti jotain tehdä kun sinne tursuaa nykyään harvinaisen tökeröitä kysymyksiä. (Olen pahoillani Dark Knight, mutta 116 viestiä? Jokaisessa varmasti kaks/kolme kysymystä per viesti. ..Kannattaisko oikeasti lukea jotkut Mtg:n perus säännöt huolella läpi?)
Noi uudet sääntökoulut on todella hyvä juttu, mut mikä siin oikein on kun porukka ei niitä jaksa kattoa, vai eikö lukijat ymmärrä niitä?
Onhan se tietenkin hyvä kun uudet pelaajat pääsee jyvälle kun ne kädestä pitäen ja sääntö säännöltä niille kerrotaan, mutta henkilökohtasesti tuo palsata on menettänyt merkityksen itselleni.

Poissa duracel

Re: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #8 : 20.05.07 - klo 20:21 »
Mitähän tuokin taas tarkoittaa? Pitäisikö sinun mielestäsi tökeröihin kysymyksiin jättää vastaamatta? Sääntökoulut eivät vastaa kaikkeen, eikä niiden ole tarkoituskaan. Palstallahan ei pitäisikään olla mitään merkitystä henkilöille, joka osaa säännöt tai osaa itse etsiä vastaukset kysymyksiinsä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa duracel

Re: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #9 : 21.05.07 - klo 12:06 »
Splittasin sääntöpalstakeskustelun toiseen topiciin:

http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=24249.0

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa toni93

Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #10 : 07.08.07 - klo 09:46 »
Eikös tuonne korttien arvot-osioon voisi laittaa topikin, jossa kysyä näiden "arvottomien"  korttien arvoista?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #11 : 07.08.07 - klo 10:10 »
Paradoksaalista kysyä arvottomien korttien arvoa, nehän nimenomaan ovat arvottomia.

Eri asia tietenkin jos haluaa tietää wanhojen settien commoneiden sun muiden silsojen hintoja, eiköhän sellaiset kuitenkin ole ihan
valideja kysymyksiä. Random junkki unccien ja commonien hinnat on helpompi ilmoittaa kg/euro muodossa ja niihin löytyy ihan
osviittaa Suomestakin kun Safe Haven myy kyseistä tavaraa kilohintaan.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa miinin

Vs: Korttien arvot -osasto
« Vastaus #12 : 07.08.07 - klo 11:27 »
Eikös tuonne korttien arvot-osioon voisi laittaa topikin, jossa kysyä näiden "arvottomien"  korttien arvoista?

Jos kysyjä ei tiedä kortin arvoa, mistä hän tietää sen olevan arvoton?



Vaikka tämä nyt ei varsinaisesti tämän topicin asia olekaan, niin muokkasin tuon tervetuloviestin, mikä rekisteröidyttäessä tulee kertomaan parilla rivillä ne oleellisimmat asiat, eli säännöt ja aluekohtaisiin ohjeistuksiin tutustumisen.