Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Legend Rulesta  (Luettu 3075 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CK

Legend Rulesta
« : 18.09.05 - klo 13:09 »
Voiko peliin laittaa legendary creaturen, vaikka toinen lojuisi hautausmaalla six feet under, vai lentävätkö ne silloin pois pelistä molemmat?
EDH-pelaaja. Entinen judge.

Poissa duracel

Legend Rulesta
« Vastaus #1 : 18.09.05 - klo 13:50 »
Legend rule tarkoittaa sitä, ettei pelissä voi olla samaan aikaan kahta samannimistä legendary permanentia. Muualla niitä saa saa olla miten paljon vain kunhan ei ole pelissä. (Eikä niitä poisteta pelistä vaan pistetään graveyardille.)

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa DragonSlayer

Legend Rulesta
« Vastaus #2 : 14.12.05 - klo 21:26 »
Siis eikö pelissä saa olla kuin yksi legendary greature kerrallaan?

Poissa DragonSlayer

Legend Rulesta
« Vastaus #3 : 15.12.05 - klo 00:18 »
Juu, niimpä tekee älysin just lukee tuolta rulebookista sen. Luulin ensin, että voi olla vaan yksi legendary greature pelissä, nimestä huolimatta, mutta säännöllä näköjään tarkoitetaankin kahta samannimistä.

Poissa DragonSlayer

Legend Rulesta
« Vastaus #4 : 15.12.05 - klo 01:06 »
No entäpä jos:
Sanotaan, minulla on pöydässä nezumi shortfang. Enkö voikkin pelata toisen shortfangin koska nezumi on legendary vasta flipatussa muodossaan.Siirrytään seuraavaan vuoroon.

 Käytän toisella shortfangilläni sen abilityn ja tälläkertaa vastustaja discardoi viimeisen korttinsa ja shortfang flippaa (tässä välissä voisi kysyä flippautuuko creature täpättyyn asentoon, sillä käytinhän juuri äsken täppäystä vaativan abilityn, vai tuleeko creature normi asentuun?). Jos käytän vielä toisella shortfangilla sen abilityn niin mitä tapahtuu? Voiko shortfang flippautua vaikka siellä on jo yksi shortfangin flipattu muoto pelissä (tällä kertaa legendary)? Jos vastaus on kyllä niin eikö ne molemmat lähde hautuumaalle, koska itselläni on tällöin kaksi samannimistä legendaryä pelissä? Vielä yksi kysymys koskien shortfangia: Shortfang on vissiinkin pakko flipata kun vastustajalta loppuu kortit/on jo loppunut kun käyttää shortfangin abilityn?

Poissa duracel

Legend Rulesta
« Vastaus #5 : 15.12.05 - klo 02:00 »
Sama vastaus kuin syyskuussa: jos pelissä on kaksi samannimistä legendary permanentia, laitetaan ne molemmat omistajiensa graveyardeille.

Ja Shortfangista tulee väkisin Stabwhisker, jos abilityn resolvattua vastustajan käsi on tyhjä. Ja se on täpissä, koska se juuri täpättiin.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!