Poromagia

Kirjoittaja Aihe: priority kysymys vanhemmille ja viisaammille...  (Luettu 2536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CloFe

aattelin kysyä vanhemmilta ja viisaammilta visaista kysymystä johon en löytänyt vastausta foorumeilla.. jos joku judge ehtis niin kirjottais vastauksen ja kysymykset kuuluu:
1. missä vaiheessa kortti menee gravelle esim vaikka brainstorm esim. meneekö kortti pelaamisen jälkeen samantien gravelle vai onko se stäckissä ja vasta resolvaamisen jälkeen menee gravelle..?
2. voiko samalla priorityllä käyttää activited abilityä usesti esim ravager ja disciple?
näistä jos sais jotai esimerkkejä ja jotain selkoa spellien pelaamisesta esim voiko samalla priorityllä pelata 2 creaturea.. olettaisin, että ei mutta annan silti paremmin tietävien puuttua asiaan... :)
vastaukset YV:llä tai s-postiin clofe at hotmail.com

Poissa duracel

priority kysymys vanhemmille ja viisaammille...
« Vastaus #1 : 21.11.05 - klo 20:49 »
1. Spellin resolvaamisessa aina viimeinen tapahtuma on spellin laittaminen graveyardiin. Kaikki muu mitä kortissa lukee tapahtuu ensin.

2. Priority siirtyy vastustajalle kun et halua itse enää pelata mitään. Voit siis käyttää esimerkiksi Ravagerin abilitya ensin niin paljon kuin haluat (laittaa niitä monta stackiin) ja sitten antaa priorityn vastustajalle. Priority toimii siis niin, että se tulee takaisin aina sille, joka on juuri pelannut jotain. Steppien alussa priorityn saa aina aktiivinen pelaaja.

Creatureja et voi normaalisti pelata useita antamatta vastustajalle prioritya välissä, koska stackin pitää olla tyhjä, että voisit pelata creaturen (poikkeustapauksia toki löytyy).

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa CloFe

priority kysymys vanhemmille ja viisaammille...
« Vastaus #2 : 21.11.05 - klo 21:08 »
tarkoitat instanttina pelattavia creatureja? ja jos vielä jaksaisit tehä romaanin spellin resolvaamisesta.. miten se nyt tarkalleen menikään..
vastaukset YV:llä tai s-postiin clofe at hotmail.com

Poissa duracel

priority kysymys vanhemmille ja viisaammille...
« Vastaus #3 : 21.11.05 - klo 22:00 »
No eipä siinä ihmeitä tapahdu. Jos spellillä oli joitain targetteja, tarkistetaan ensin onko ainakin joku target vielä laillinen. Jos kaikki spellin targetit ovat laittomia, spelli counteroituu. Sitten tehdään asiat kortin kertomassa järjestyksessä. Lopulta spellistä tulee permanent ja se tulee peliin, tai se pistetään graveyardiin (tai johonkin muuhun zoneen, minne sitten kuuluukaa).

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa CloFe

priority kysymys vanhemmille ja viisaammille...
« Vastaus #4 : 21.11.05 - klo 22:12 »
tarkotan että priority tasolla.. olenko oikeassa että jos mister x pelaa spellin ja luovuttaa priorityn mister ylle joka taasen antaa priorityn takaisin tekemättä mitään.. spelli on resolvannut?
vastaukset YV:llä tai s-postiin clofe at hotmail.com

Poissa duracel

priority kysymys vanhemmille ja viisaammille...
« Vastaus #5 : 21.11.05 - klo 22:31 »
Stackissa päällimmäisenä oleva spell tai ability resolvaa kun molemmat pelaajat pässäävät priorityn tekemättä mitään. Eli noin kuten sanoit. Näitä stack-juttuja on ollut useitakin: arkistosta löytynee lisää tavaraa samasta aiheesta.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!