Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt  (Luettu 3253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Asagura

Ja eipä tänäänkään taas tullut mitään kortteja...

Olisinkohan 2-3 kertaa saanut kortit oikeana päivänä mitä olisi pitänyt. Jotain 15 kertaa olen vaihtanut/ostanut kortteja täältä. Aina olen lähettänyt kortit 1. luokan postimerkillä, laittanut kortit postiin välittömästi sovitun vaihdon jälkeen, maksanut kortit parin tunnin sisällä sovitusta kaupasta, vieläpä lähes aina saman pankin kautta, jotta rahat näkyvät heti tilillä.

Mutta mitä saan vastineeksi? Kortit lähes joka kerta pari päivää myöhässä. Missä vika? Odottaako jengi että kortit tulevat ensin heille, sitten vasta lähettävät omansa? Miten muut saa tällöin edes vaihtoja tehdyksi?! Vai onko syynä laiskuus? "Ai niin, piti pistää kortit postiin tolle äijälle, noh, enpä jaksa nyt, huomenna laitan."

Tänään piti tulla kortit kolmelta eri henkilöltä, 2:sta niistä sovittiin jo yli 5 päivää sitten, kolmannen piti lähettää kortit eilen. Eipä tullut postilaatikosta mitään. Syynä tähän yllättävään avautumiseen on se että ostelin kortteja melkoiseen ylihintaan, ja painotin oikein että mahdollisimman pian pitäisi kortit saada. Tänään oli viimeinen päivä saada ne kortit, koska olisin halunnut pelata huomisessa ptq:ssa, johonka valmistautumiseen olin käyttänyt paljon aikaa ja osan korteista olin jo saanut hankittua kovaan hintaan. Mutta kaikki tämä meni nyt hukkaan.

Esim. viime viikon torstaina sovin erään vaihdon, noh, kello oli jotain klo 19 joten ei kerennyt perjantaiksi kortteja lähettää. Eli, pistin kortit postiin perjantaina, jotta ne tulisi maanantaiksi. Eipä tullut maanantaina minulle kortteja saati tiistaina. Pistin viestiä; tulee vastaus tyyliin: "En kerenny laittaa kortteja kun en ollut alkuviikosta kotona." - Kortit piti lähettää jo viime viikon perjantaina! Ja ei vieläkään kyseisiä kortteja näy.

Kaverini valittelee samaa ongelmaa. Hän lähinnä vain ostelee kortteja täältä, mutta ne aina ovat jonkun päivän myöhässä. Sama peli jatkuu aina. Minua voi tietty väittää nirsoksi, mitäpä tuosta muutamasta päivästä... Mutta nyt sillä oli suurikin merkitys koska ptq jää aika varmaan väliin. Köyhän miehen ratkaisut pakkaan ei tule kysymykseenkään kun ratingista pelataan. Ja sillä ei niin suurta merkitystä vaikka ptq:ssa ei voittaisikaan, mutta aina on mahdollisuus.

Noh, jospa tämä postaus herätti edes muutamia henkilöitä ryhdistäytymään ja lähettelemään kortteja ajoissa.

Poissa u0200423

Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt
« Vastaus #1 : 16.12.05 - klo 16:05 »
Olisinkohan 2-3 kertaa saanut kortit oikeana päivänä mitä olisi pitänyt.

Ilmeisesti et ole vaihdelut useammin kortteja minunun kanssani  (9)

"Tänään piti tulla kortit kolmelta eri henkilöltä, 2:sta niistä sovittiin jo yli 5 päivää sitten, kolmannen piti lähettää kortit eilen. Eipä tullut postilaatikosta mitään. Syynä tähän yllättävään avautumiseen on se että ostelin kortteja melkoiseen ylihintaan, ja painotin oikein että mahdollisimman pian pitäisi kortit saada. Tänään oli viimeinen päivä saada ne kortit, koska olisin halunnut pelata huomisessa ptq:ssa, johonka valmistautumiseen olin käyttänyt paljon aikaa ja osan korteista olin jo saanut hankittua kovaan hintaan. Mutta kaikki tämä meni nyt hukkaan. "

Juuri näin kävi minullekkin. Tosin kyseessä ei sentään ollut ptq vaan ihan normi standard turnaus johon olisin kortteja kaivannut ja maksoin kans niistä hieman ylihintaa. Noh kortit luvattiin perjantaiksi mut eipä näkyny. Nyt en enää niitä tarvitse ku seuraavan kerran tammi-helmikuussa ja todennäköisesti olisin saanut ne silloin jo jostain vaihtamallakin.

Hieman tuo pistää tälläisissa tilanteissa vituttamaan.

Poissa janne

Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt
« Vastaus #2 : 16.12.05 - klo 20:07 »
Jos olette sopineet kortit perjantaiksi, purkakaa kauppa, koska sopimus ei täyttynyt molempien osapuolien kohdalta. Tämän pitäisi olla täysin mahdollista. Pyytäkää rahat takaisin ja laittakaa itse kortit takaisin postiin, jos ne maanantaina sitten saatte.

Jos kortteja ostaa, siinä voi mennä useasti päivä tai pari enemmän verrattuna vaihteluun. Yleensähän myyjä haluaa rahat ensin ja sitten vasta laittaa kortit postiin. Ja pankkien välisessä rahansiirrossa kestää ilmeisesti ainakin se yksi työpäivä.

Poissa kane

Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt
« Vastaus #3 : 16.12.05 - klo 20:47 »
Valitettavan yleinen ongelma.
Joillakin kestää lähettämisessä viikko, toisilla
puolestaan menee maksamisessa viikko.
Joskus taas posti töpeksii välissä.

Toivottavasti sait ajoissa edes minun lähettämäni kortit.
Ne lähtivät keskiviikkona niin kuin pitikin.

Poissa Asagura

Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt
« Vastaus #4 : 16.12.05 - klo 21:13 »
Lainaus käyttäjältä: "kane"
Toivottavasti sait ajoissa edes minun lähettämäni kortit.
Ne lähtivät keskiviikkona niin kuin pitikin.


Sain toki, tulivat jo torstaina.

Poissa Laava

Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt
« Vastaus #5 : 16.12.05 - klo 22:21 »
Juuri tähän aikaan vuodesta ei sitten kannata hirveästi luottaa siihen että 1. luokan postikaan kulkisi päivässä.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt
« Vastaus #6 : 16.12.05 - klo 22:58 »
Joo, minä sain kerran näihin aikoihin lähetetyn kortin vasta tammikuussa itselleni asti. Joulu ruuhkauttaa postin todella pahasti.

Poissa rayenni

Harvapa kerta on kortit tullut silloin kun olisi pitänyt
« Vastaus #7 : 16.12.05 - klo 23:11 »
höpsöt lapset, nyt on JOULU. Postissa on yli 50 miljoonaa kirjettä, joten ne ei välttämättä tule päivässä-kahdessa niinkuin muina vuodenaikoina. Joskin en kiellä, etteikö suurella osalla tämän homman käyttäjillä olisi jotain ongelmia käyttää postimerkkejä/kirjekuoria tms, oman kokemukseni mukaan.