Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Outoa!  (Luettu 4542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nameless One

Outoa!
« : 08.03.06 - klo 12:41 »
Eli teimme Warhorsen kanssa tradea viime viikon alkupuolella (taisi olla 27 tai 28.2), ja sovimme että Heppa lähettää mulle 4 kipaletta wastelandeja.
Odottelin tovin jos toisenkin, warhorsen laput/rahat saapuivat, mutta wastejani ei näy, eikä kuulu.
Keskustelimma warin kanssa tilanteesta.

~Warhorse sanoo lähettäneensä laput oikein (eli mun osotteeseen).
~Postissani aion vielä käydä kyselemässä että onkos kirjeestä mitään tietoa.
~Heppa ei rippaa, koska hän kertoi, että maksaa tarvittaesa rahaset takasin mulle.
~War kävi/käy omassa postissaan kyselemässä kirjeen kohtaloa.

Onkos kenelläkään mitään ehdotuksia jatkotoimenpiteistä?
Kun tietääkseni suomen posti ei noin vain hukkaa kirjeitä.
Katsotaan mitä posteissa sanotaan.

Poissa Laava

Outoa!
« Vastaus #1 : 08.03.06 - klo 13:28 »
Lainaus
Kun tietääkseni suomen posti ei noin vain hukkaa kirjeitä.

Ei noin vain ja ei tarkoituksella, mutta ei mitenkään mahdotonta, että lajittelukoneen uumeniin jää jotain jumiin muutamaksi päiväksi, tai että käsinlajittelija unohtaa hyllynpäälle. Jokunen kirje myös todella katoaa joka vuosi.
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti

Poissa kolatatti

Outoa!
« Vastaus #2 : 08.03.06 - klo 13:35 »
Niin, ei kai se yleistä ole millään tasolla muttei myöskään mahdotonta. Onhan postilla niitä toimittamattomiakin kirjeitä varastossa. Suuri osa niistä on ollut menossa Jeesukselle tai Joulupukille. Kuitenkin seassa on varmasti myös sellaisia joista ei ole vain mitenkään saatu selvää kenelle kirje on menossa.

Kaikenlaista voi sattua mutta kannattaa tuohon tietenkin varauksella suhtautua.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Warhorse

Outoa!
« Vastaus #3 : 08.03.06 - klo 14:36 »
Tilanne on siitäkin erikoinen, että tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun henkilö, joka ostaa tai vaihtaa kanssani kortteja on ilmoittanut, ettei minun lähetykseni ole saapunut hänelle perille.

Taitaa olla toinen tai kolmas kerta kuin minulle käy näin. Kävin tosiaan postista kyselemässä asiasta ja he eivät siellä osanneet tehdä asian eteen mitään. Pyysivät kuitenkin puhelinnumeroani ja lupasivat soittaa jos saavat jotain selville. Tähän mennessä mitään ei ole kuulunut.

Sen verran tilanne kuitenkin minua epäilyttää, että tästedes laitan kirjeeni eri paikasta liikenteeseen. Suurin osa lähettämistäni kirjeistä kuitekin ovat menneet perille tai ainakaan saaja ei ole koskaan ilmoittanut, että ei olisi saanut korttejaan.

Pakkaan lähettämäni kortit yleensä siten, että kuorten ei pitäisi avautua matkalla ainakaan ellei niitä käsitellä erityisen väkivaltaisesti. Mitään matkalla kadonneita kortteja en ole saanut takaisin, vaikka laitan kirjeisiini lähettäjän osoitteen. Tarkistan kyllä yleensä pariin otteeseen, että kirjoitan saajan osoitteen oikein, mutta jos joku henkilö on saanut minulta kortteja, joita hänen ei ole minulta ostanut tai vaihtanut, niin asiasta saa halutessaan ilmoittaa. Lähettäjän osoite pitäisi noissa kuorissa olla seuraavanlainen:

Lauri Marttila
Yo-kylä 6 C 19
20540 Turku

Vielä tiedoksi sellaisille ihmisille, jotka eivät ole saaneet minun lähettämiäni kortteja, niin ilmoittakaa minulle asiasta vaikka privaviestillä, jotta voin korvata menetyksenne.

Nameless One

Outoa!
« Vastaus #4 : 08.03.06 - klo 14:49 »
millanen käsiala sinulla on warhorse??

kun jos ne raukat ei osaa lukea sitä kuorta..

Poissa DragonSlayer

Outoa!
« Vastaus #5 : 08.03.06 - klo 14:54 »
Mun käsialassa ei ole hirveesti kehumista, mutta tähän mennessä kirjeet ovat menneet hyvin perille, että tuskin se kauheesti siitä johtuu... *koputtaa puuta*

Poissa Warhorse

Outoa!
« Vastaus #6 : 08.03.06 - klo 14:55 »
Käsialani pitäisi olla ihan luettava. Kirjoitan osoitteet isoilla kirjaimilla ja pyrin kiinnittämään huomiota siihen, että teksti on luettavaa.

Poissa veijari

Outoa!
« Vastaus #7 : 08.03.06 - klo 15:51 »
Mulla on kerran hävinnyt kirje postiin, joka sitten löytyi mutta ensin piti tehdä katoamisilmoitus postikonttorissa jonka ne sit laitto eteenpäin.

Nameless One

Outoa!
« Vastaus #8 : 08.03.06 - klo 16:13 »
no auttoiko se mitään?

Poissa veijari

Outoa!
« Vastaus #9 : 08.03.06 - klo 16:50 »
Lainaus käyttäjältä: "veijari"
joka sitten löytyi

Poissa marke

Outoa!
« Vastaus #10 : 08.03.06 - klo 17:37 »
ompa harvinaista. yleensä suomen posti toimii aika hienosti. sitäpaitsi käsialalla ei niin ole väliä, ne lukee kiinaa lähenteleviä suttauksia luultavasti harva se päivä. oikeastaan osoittellakaan ei ole aina väliä.. pistin kerran aivan perseellen postinumeron tai paikkakunnan (molemmat oli "oikein" mutta eri paikkaan) ja naps, kirje oli oikealla henkilöllä seuraavana päivänä silti :)
Comeback (?)

Poissa kane

Outoa!
« Vastaus #11 : 08.03.06 - klo 17:53 »
Postissahan tunnetusti tapahtuu kaikenlaista.
Esim. tammikuun uutisissa oli:
 

Postin lajittelija varasti lähetyksiä
05.01.2006 15:51

Esilajittelijana toiminut nainen on myöntänyt syyllisyytensä. Tavarat pyritään palauttamaan pian oikeille omistajilleen.

Kuopiossa Postin lajittelukeskuksessa työskennellyt nuori nainen anasti itselleen satoja postilähetyksiä. Naisen ja hänen poikaystävänsä asunnoista löytyi muun muassa äänilevyjä, pelejä, ATK-tarvikkeita, kirjoja ja lehtiä, jotka oli jätetty Postin kuljetettavaksi.

Kuopion poliisin mukaan 19-vuotias, määräaikaisessa työsuhteessa esilajittelijana toiminut nainen jäi kiinni joulun alla, työtoverien nähtyä hänen laittavan postilähetyksiä omaan laukkuunsa.

Nainen on myöntänyt pihistäneensä postia. Juttua tutkitaan epäiltynä törkeänä varkautena, törkeänä kätkemisrikoksena ja viestintäsalaisuuden rikkomisena. 22-vuotias poikaystävä kiistää osallisuutensa asiaan.

Poliisi pyrkii yhteistyössä Postin kanssa nopeasti inventoimaan takavarikoidun omaisuuden ja kartoittamaan lähettäjät ja vastaanottajat, jonka jälkeen tavarat toimitetaan oikeille omistajilleen.

Nameless One

Outoa!
« Vastaus #12 : 09.03.06 - klo 17:18 »
juu, tänään kävin omassa postissani, mutta siellä ei osattu auttaa.. sanoivat että LÄHETTÄJÄN  kannattaisi tehdä katoamis-ilmoitus omassa postissaan.
ei sen enempää