Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)  (Luettu 10734 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« : 09.04.06 - klo 18:32 »
olen aloitteleva mtg pelaaja ja tutustuin erääseen pelaaja (pistäkää privaattia niin kerron nime)
Rippasi minulta 80 euron edestä kortteja ja antoi parikymmentä  ländiä ja pari creaturea vastineeksi!
perkele kun ottaa päähän!

Poissa Anssi

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #1 : 09.04.06 - klo 18:38 »
Eiköhän aika monelle ole käynyt noin. Miksi et samantien kerro nimeä?
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #2 : 09.04.06 - klo 18:42 »
pistä privaattia ni kerron. en kerro julkisesti sitä koska en halua että se tulee pieksemään mut....

Poissa miinin

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #3 : 09.04.06 - klo 18:45 »
Minkälaisesta "rippauksesta" on siis kyse? Tiesitkö mitä olet saamassa tuolla summallasi, vai pitikö sinun saada jotain aivan muuta? Jos olit itse päättänyt, että haluat juuri nuo parikymmentä landia ja muutaman muun ja se oli mielestäsi 80€:n arvoista ostohetkellä ei kyseessä sinänsä ole rippaus - "tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa". Toisaalta jos ostit ns. "sian säkissä" eli et tiennyt mitä saat, niin tämähän oli varsin mainio opetus sen hyödyllisyydestä. Jos taas ostit jotain aivan muuta, mutta sait jätettä on nimen pihtailu aivan turhaa - miksi antaa tälle henkilölle mahdollisuus jatkaa toimintaansa? (minulle privaan nimi, kiitos!)

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #4 : 09.04.06 - klo 18:48 »
noh en tiennyt että kortit olivat arvokkaita . ja hän sanoi että antaa pari landia ja tekee "pakan" joka oli todella SUKKA. ja sitten hän antaa pari sataa shitti rarea. hän antoikin .en olisi vaihtanut Jos ja vain jos olisin tiennyt korttien arvot.

Poissa TseiCo

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #5 : 09.04.06 - klo 19:18 »
Ensin sanoit: "ja antoi parikymmentä ländiä ja pari creaturea vastineeksi!"
Sitten: "ja antaa pari sataa shitti rarea. hän antoikin"
Mitä nyt siis häneltä sait? Pari creaturea(2-4), vai parisataa jämärarea(~200)?

Ihan nyt mielenkiinnosta kysyn, että mitä hänelle treidasit?
Ja pistä toki mullekkin kyseinen nimi privaan. Mikäli on siis tämän foorumin käyttäjä?

Poissa Sammakko

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #6 : 09.04.06 - klo 19:45 »
Lainaus käyttäjältä: "TseiCo"
Ensin sanoit: "ja antoi parikymmentä ländiä ja pari creaturea vastineeksi!"
Sitten: "ja antaa pari sataa shitti rarea. hän antoikin"
Mitä nyt siis häneltä sait? Pari creaturea(2-4), vai parisataa jämärarea(~200)?


Juu kiinnostais kans tietää, ja tosiaan mitä vaihdoit? Laitappa mullekkin nimi.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #7 : 09.04.06 - klo 20:13 »
joo vaihdon watery grave(20-27 e), Char [foil], wineslaher kudzu,ja kaikkee muuta 10 euron arvosta
Ja tämä antoi semmosia bog imppejä ja vastaavia noin 11 sentin arvoisia roska rareja seteistä 9 edition - ravnica

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #8 : 09.04.06 - klo 20:15 »
niinpä! siksi haluan oikeuden mukaisuutta meitä newcomereita kohtaan!!  >:(

NiZiTA

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #9 : 09.04.06 - klo 20:35 »
Minkälainen se trade oli tarkkaan ottaen? (muotoa 3 lappua1, 4 lappua4 vs. 2 lappuax)

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #10 : 09.04.06 - klo 20:36 »
Lainaus käyttäjältä: "Eritoten"
noh en tiennyt että kortit olivat arvokkaita.


Eli siis tajusit vasta myöhemmin korttiesi arvon? Erittäin ikävää, mutta ei tuossa silloin voi ketään syyttää, ja varmaan about jokaiselle on käynyt aloitellessa noin, että on vaihtanut luksusta roskaan kun ei ole vielä ymmärtänyt korttien arvoa.

En todellakaan puolustele sitä joka tuollaisen vaihdon sulle teki, toiminta ei ollut reilua ja minusta ihmisiä pitäisi kohdella hyvin/reilusti, mutta toisaalta, jos olet itse suostunut vaihtoon....

Poissa miinin

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #11 : 09.04.06 - klo 20:48 »
Joo, eihän tuossa ole kyse rippauksesta, kun kerran itse olit suostuvainen kauppaan. Jokainen MtG-pelaaja tekee alkuvaiheessa typeriä vaihtoja, toiset isommin, toiset pienemmin - yleensä nuo typeryydet huomaa vasta myöhemmin, kun on hieman oppinut ymmärtämään mistä tässä pelissä on kyse. Mihinkään toimiin tästä ei voi alkaa, niele tappiosi ja tarkista tulevissa vaihoissasi mitä olet vaihtamassa mihin. Tuolla sivun ylälaidassa on hintahaku, joka antaa ainakin osviittaa siitä, mitä olet tekemässä.

Tuo äänestys on muuten melko provokatiivinen: Kyllä-vaihtoehtoa korostetaan huutomerkein ja itse kysymys on harhaanjohtava, koska mitään rippausta ei ole tapahtunut.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #12 : 09.04.06 - klo 20:52 »
no juuri sehän tässä vatuttaakin että tajusin niiden arvon myöhemmin....
paras juttu olisin että mister.chiittari antais rahallisen vastineen kortteja vastaan niin kaikki paska puheet vois perua yms.
mutta sehän tässä onkin että näin ei ilmeisesti tule tapahtumaan
jos Se joka rippasi minulta nuo kortit lukee tätä viestiä TOIVON Että maksaisit nuo kortit että pääsisimme sovintoon ja vaihtamaan/myymään/ostamaan kortteja sopupelillä eikä kusetus meiningillä!
Toivon todella että nuin tapahtuisi!

TseiCo: molemmat shitti kortit ja ländit :/

Anastazia: olet oikeassa! olen kyllä niellyt tappioni koska tiedän että asiat evät voi enää mennä huonommin .mielestäni tuo on kyllä jonkin moinen rip off sillä olin  newB.
on törkeää kusettaa aloittelijaa eikö totta?


Cosminen: muuten en kyllä olisi suostunut Jos olisin tajnnut korttieni arvot mutta mennyt on mennyttä ei voi mitään :/

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #13 : 09.04.06 - klo 21:03 »
Onse törkeää ja minusta 100% tuomittavaa, mutta eipä sille voi oikein mitään tehdäkkään. Se on ihan toisesta osapuolesta kiinni tahtooko hän sinulle hyvittää, jos ei tahdo, ei mitää ole tehtävissä, koska suostuit kyseiseen vaihtoon.
On sitä itsekkin joskus vaihdettu T2 raha rare kasaan commoneita, mut minkäs sille enää mahtoi, itse vielä silloin taisin ehdottaa vaihtoa.
Vieläkin välillä vähän liian nopeasti vaihtelen ihan uusien sarjojen kortteja ties mihin, ennenkuin oikein on edes selvinnyt mitkä kortit tulevat olemaan kuinkakin haluttuja.... sitten ketuttaa kun tajuaa että olisi voinut saada enemmänkin... mutta jos on itse suostunut vaihtoon niin...

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #14 : 09.04.06 - klo 21:08 »
no......ketuttaahan se mutta ei voi mitään toivoisin että rippaajalla olisi jotain omatuntoa

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #15 : 09.04.06 - klo 21:11 »
No, ei muutakun oppi talteen vaikkakin kantapään kautta, etkä itse toimi koskaan noin koska tiedät miltä se tuntuu.

Poissa TseiCo

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #16 : 09.04.06 - klo 21:21 »
Ei varmaan paljon lohduta, mutta ei noitten arvo ole kyllä ihan kahdeksaakymmentä euroa(mm. grave~15), ehkä puolet siitä. Mikä ei kyllä paljoa lohduta kun on vaihdossa saanut pelkkää jätettä. Ja onhan se tietysti melko moraalitonta vaihtaa tietämättömältä arvokkaita lappuja, mutta ei sille juurikaan jälkeenpäin mitään voi. Ja laita se nimi mulle privaan, mikäli oli tosiaan tämän foorumin käyttäjä.

EDIT:
Lainaus käyttäjältä: "cosminen"
... etkä itse toimi koskaan noin koska tiedät miltä se tuntuu.

Tämä jäi itseltä sanomatta. Ei ainakaan tarvitse itse myöhemmin tehdä sitä kellekään muulle, kun tietää kuinka alhainen teko se on.

Poissa SuperKessu

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #17 : 09.04.06 - klo 21:26 »
Meikää kiinnostais kanssa nähdä tuo vaihto kokonaisuudessaan. 80 euron edestä jos vietiin lappuja ja siinä on mukana watery grave 20-27e niin vähän kuulostaa siltä että nyt kun olet ymmärtänyt korttien arvoista jotain niin on menty vähän toiseen ääripäähän. Ja muutenkin on vaikeaa arvioida vaihtoja ilman, että vaihdetuista korteista on mitään kuvaa.

Ikäväähän se on, että on narrataan. Kuitenkaan en silti tajua sitä, miksi (ilmeisesti) jakelet kyseisen herran(?) tietoja ihmisille privalla. Kai reilumpaa olisi laittaa syytetyn nimi nyt tähän julkisesti esille, että hän saisi _halutessaan_ sanoa jotain puolustuksekseen. Tosin tähän mennessä kuullun perusteella siihen ei välttämättä ole tarvetta.
Liiterin takana on vielä halkoja.
http://mtgsuomi.fi/listat/SuperKessu/hw/

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #18 : 09.04.06 - klo 21:32 »
noh 80 euroa eli ei paljon rahaa silti  menetetty (paljon??)
kyllä kyseesstä on herra mikäli haluatte nimen foorumiin laittaa antakaa mennä.......
ja kyllä otin opin jopa kantapään kautta enää ei minua kuseteta katon ja tutkailen korttien arvoa vaikka viikon ennen kuin vaihdan

Poissa mahonen

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #19 : 09.04.06 - klo 21:35 »
Saisikos ihan traden kortit näkyviin
Mitä annoit ja mitä sait.

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #20 : 09.04.06 - klo 22:00 »
joo pistelen kohta....en haluisi kyseiselle tyypille pahaa mutta tämä on totuus ja haluan oikeuden mukaisuutta ja että hän ottaa vastuun teoistaan
annoin: char[foil] wineslaher kudzu,watery grave,grave shel-scarab llanowar wastes, ligthnin helix,forest[foil],lantern kami[foil]

vielä oli jotain mitä en muista.... sain ~25 sentin arvoisia lappuja 200.
korttien nimiä en ala laitteleen menee monta tuntia mutta sanon että korttien mitä hän antoi yhteis arvo oli jotain 5 euron luokkaa

Poissa Anssi

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #21 : 09.04.06 - klo 22:12 »
0,25 x 200 = 50?. En myöskään suosittele vaihtamaan Safen hinnaston mukaan, ne hinnat ovat kaikkiaan liian korkeat. www.magictraders.com -> Price Guides on parempi. Huuto.netkin ja tän sivun osto/myynti ovat hyviä paikkoja. Mutta laitas jo se nimi näkyviin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa TseiCo

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #22 : 09.04.06 - klo 22:13 »
Kysyin:
Lainaus käyttäjältä: "TseiCo"
Mitä nyt siis häneltä sait? Pari creaturea(2-4), vai parisataa jämärarea(~200)?

Vastaat:
Lainaus käyttäjältä: "eritoten"
TseiCo: molemmat shitti kortit ja ländit

Mutta nyt sanoit:
Lainaus käyttäjältä: "eritoten"
...sain ~25 sentin arvoisia lappuja 200.


Tuota noin, päätä nyt mitä häneltä sait. Ellen ihan väärin ymmärtänyt tuota vastaustasi, vaikuttaisit vähän puhuvan ristiin.

Ja edelleen, ei noiden arvo ihan kahdeksaankymmeneen taida kohota.

EDIT: Kuten andar sanoikin jo, huuto.net on aika hyvä paikka katsoa hintoja.

Poissa marke

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #23 : 09.04.06 - klo 23:26 »
sai mitä sai, näin on käynyt. kauppa on sovittu, joten ei kyllä ole mitään rippausta. lähinnä pidän tyyppiä naurettavana, joka ei edes viitsi antaa kunnon korteista kohtuu korvausta. just tommonen "mulle kaikki heti ja nyt" -mentaliteetti on ehkä ärsyttävintä ikinä.
Comeback (?)

Poissa Eritoten

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "mies meni kauppan, lapio! "
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #24 : 10.04.06 - klo 14:09 »
no hei tseico katsos tota  ~ merkkiä tarkotan sillä että ne kortit mitä sain olivat NOIN 24 sentin arvoisiahyvällä tuurilla joku niistä oli euron :D
mr.tseico ne hinnat kato vaihtelelee ja saattaa olla että liiottelen hiukan tuota 80 e saattaa olla ne oli vat jonku 75 e tai 72 e.

oli tos vielä privileged position

Poissa TseiCo

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #25 : 10.04.06 - klo 15:10 »
Joo mä luovutan.

Poissa Ramin

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #26 : 11.04.06 - klo 22:11 »
Joo, olen seurannut tätä ketjua sivusilmällä ja vasta nyt, kun Eritoten laittoi minulle privaattia tajusin, että kysymyshän on minusta. Olen selityksen velkaa. Eritoten oli Rovaniemellä uusi nuori (12v) pelaaja, joka halusi aloittaa magicin pelaamisen. Hän otti minuun yhteyttä ja päätimme tavata. Pojalla oli säälittävän vähän lappuja ja joku keskinkertainen
pakan tekele. Siinä sitten istuskelimme ja puhuimme kaikenlaista magicin tiimoilta ja päätin auttaa pojan alkuun samalla kenties hyötyessäni itse (en siis todellakaan puhtaasta epäitsekkyydestä). Varoittelin vaihdon yhteydessä poikaa USEAAN KERTAAN, että hän on antamassa pois arvokkaita kortteja huonompiin ja että onko hän varma, mutta muistutin myös että olen auttamassa hänet alkuun suurella korttipääomalla ja rakensin hänelle myös varsin pelikelpoisen RW pieksun. Vaihto oli seuraava:

Watery Grave 17e
FOIL char 10e
Grave-Shell scarab 6e
Vineslaher kudzu 3e
Llanowar wastes 5e
Lightning Helix 2e
Forest FOIL 0.5e
Lantern Kami FOIL 0.5e
Privileged Position 2e

yht: 46e

vs.

~100 rarea 0.25e/rare 25e
~200 Unccia 0.1e/uncci 20e
~400 Commonia (iso osa käyttiksiä mm. setti shockeja, hammereita jne käyttikset) ~0.01e/common 4e
~100 Landia 2e
+Rakensin valmis pakan.

yht: 51e

Ei tuo siis todellakaan mitään huijausta ole ja noitten rarejen, unccien ja commoneitten hinnatkin ovat mielestäni kohdallan ja btw viimeiseksi sinut hakkaisin jos sitä pelkäät. Sitä paitsi sen jälkeen kun olin pakan tehnyt ja vaihto oli suoritettu pelasin Eritoten kanssa useaan kertaan casual-magiccia ja syvensin sääntöihin, sillä hänen vanhempansa eivät päästäneet poikaa paikallisiin turnauksiin. Tällainen ripperi minä siis olen, varokaa vastedes.

Poissa Nox

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #27 : 11.04.06 - klo 22:17 »
Vaikuttiki vähä epätoivoselta tuo eritoten valitus täällä .... oon tätä itekki seurannu ja ollu vähä sillä mielellä että hitusen on kaveri liioitellut .

Poissa miinin

Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #28 : 11.04.06 - klo 22:41 »
Olisi mukava kuulla vielä Eritoten viiltävä loppuanalyysi, nyt kun myös tätä ripperi-osapuolta on kuultu. Aivan kuten alusta asti olen ollut mieltä, ei kyseessä todellakaan ollut rippaus ja pienenä bonuksena mainittakoon, ettei Eritoten tarjonnut ketjun lukijoille lähellekään täyttä infoa tilanteen tuomitsemista tai tuomitsematta jättämistä varten.

Jos joku tämän alueen moderaattori nollaisi tuon äänestyksen, niin saataisiin ehkäpä realistinen kuva siitä mitä todella tapahtui ja miten osapuolet toimivat.

Poissa cosminen

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Aika törkeä ripper! (asia selvitetty)
« Vastaus #29 : 11.04.06 - klo 23:07 »
Eli juuri näin, molemmat suostuneet vaihtoon ja se on mennyt niin kuin sovittukin, toinen vain tullut katumapäälle myöhemmin muutaman kortin arvokkaamman hinna takia ja varmaankin tässä samalla eritoten oma kokoelmakin on kasvanut ja nyt se kaipaa noit ländejä..... mut joo, Eritoten vois nyt vihdoin kirjottaa sen 100% rehellisen oman tarinansa (9)