Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?  (Luettu 4690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Korva

Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« : 29.03.09 - klo 20:27 »
Mietin tässä, että onko varsin epämiellyttävästi sujunut viestinvaihto syy lisätä tänne aihe? Itse ainakin koen, ettei yksityisviestien kanssakaan tarvitse olla hävytön, ylimielinen tai loukkaava. Mutta onko tämä alue varattu vain varsinaisiin käytännön tason ongelmiin liittyen treideihin?
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Mozzam

Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #1 : 29.03.09 - klo 20:29 »
Mietin tässä, että onko varsin epämiellyttävästi sujunut viestinvaihto syy lisätä tänne aihe? Itse ainakin koen, ettei yksityisviestien kanssakaan tarvitse olla hävytön, ylimielinen tai loukkaava. Mutta onko tämä alue varattu vain varsinaisiin käytännön tason ongelmiin liittyen treideihin?

Anteeks, porvoolaiset. Ei ollu tarkoitus :(
Johdatte minua harhaan, harhaanjohtajat. Minä en enää keskustele teidän kanssanne.

Poissa Korva

Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #2 : 29.03.09 - klo 21:49 »
Mietin tässä, että onko varsin epämiellyttävästi sujunut viestinvaihto syy lisätä tänne aihe? Itse ainakin koen, ettei yksityisviestien kanssakaan tarvitse olla hävytön, ylimielinen tai loukkaava. Mutta onko tämä alue varattu vain varsinaisiin käytännön tason ongelmiin liittyen treideihin?

Anteeks, porvoolaiset. Ei ollu tarkoitus :(

Sun ylimielisyydelle nyt ei voi mitään tehdä, joten turha siitä on tänne postata :P
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #3 : 30.03.09 - klo 09:37 »
Asiaton kommentointi kaupankäynnin yhteydessä voitanee laskea ongelmaksi joten kerro toki mikä mättää. Ei tämä ole tarkoitettu ainoastaan perseilijöille jotka yrittävät kusettaa. Yleisö ratkaiskoon onko tapauksella rahkeita olla oikea ongelma.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Korva

Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #4 : 30.03.09 - klo 18:47 »
Hmmm... Noh pistetään nyt tänne ainakin näin alkuun ilman nickiä, jotta ehkä tsägällä saataisiin yleistä keskustelua siitä, miten näitä viestinvaihtoja hoidetaan ja ei hoideta.
Jos joku kaipaa käyttäjän nickiä niin postaan sen myöhemmin tähän (olettaen että siihen on syytä).

Eli homma meni niin, että kyseinen käyttäjä X oli lisännyt aiheen jossa hän ilmoitti kaipaavansa kortteja, ja että hän maksaisi niistä rahaa. Tutkailin hintoja ja totesin, että kyseisiä kortteja kyllä löytyy, mutta tarjotut hinnat eivät kohdanneet omaa käsitystäni korttien hinnoista. Laitoin hänelle siis viestin:

Lainaus
Tuosta ostolistastasi löytyisi kaikenlaista, mutta hintoja korjaisin n. 1.5-2x ylöspäin. Olisiko tällaiseen kiinnostusta?


Tähän sain sitten nerokkaan sanarikkaan vastauksen:

Lainaus
Mitäs veikkaat?


Nooh, sinänsä olen täällä ja muualla netissä hyrränyt sen verran, että näitä mielestäni varsin lapsellisia vastauksia on tullut ja mennyt. Hieman tympääntyneenä vastasin kuitenkin:

Lainaus
Veikkaanpa etten ehdottele sinulle enää mitään. Asenne ainakin kohdallaan... Kiesus 


Tähän sain vastauksen, jonka olen jo valitettavasti poistanut. Siteeraan muistista (kyseinen käyttäjä saa korjata jos menee kovin väärin):

"Ei varmaan juurikaan kiinnosta hankkia ylihintaisia kortteja. Nuo prerelease-kortitkin ovat käytännössä ilmaisia, mutta täällä ei vain järjestetä prelikoita"

En viitsi värittää muistista otettua sitaattia, mutta olen melko varma että tuossa viestissä oli tuotakin ikävämpi sävy.

Tässä vaiheessa olisi varmaan pitänyt lopettaa, mutta ajattelin vielä kaivella asiaa, kun näin mukavaa ja ilmaista viihdettä pukkasi ruudulle:

Lainaus
Enkä varmaan huvikseen ja vittuillakseen kysy ja tarjoa. Ihan kuin se, että tiedotan sinulle vaihtoehdosta olisi jotenkin sinulle pahitteeksi. Mut antaa olla, etköhän sä tehny mielipitees ja asentees ihan selväks. Onnea "ilmaisten" korttien hankintoihin


Tähän mennessä oli lähinnä yleisesti ottanut vähän päähän se, että ihmiset jotenkin kokevat, ettei myyvä osapuoli saa tarjota hintoja jolla hänelle jäisi jonkinlainen voittomarginaali. Tämänkaltainen asennehan sinänsä on kyllä (harmittavan) yleinen tässä sosialistidemokraattisessa kehdossamme. Seuraava viesti menikin kuitenkin jo aika lailla yli käsitykseni:

Lainaus
Kiitos, onnea sinulle "hintavien" korttien ostajan metsästykseen. EHKÄ KAIKKI ON VAAN IHMISTEN RAHATILANTEESTA KIINNI, KUN EI OLE PAPPA BETALAR TÄÄLLÄ!!


Jep jep... Jos nyt jotenkin oikeasti jaksaisin välittää random nettiviesteistä, voisin vaikka loukkaantua typerästä yleistyksestä "kansanryhmääni" kohtaan. Lisäksi 3/4 suvustani ovat täysin suomenkielisiä, isäni kuoli kun olin 6-vuotias ja yksinhuoltajana toiminut äitini ei äidinkieltenopettajana varmasti tienannut niin paljon, että voisin sinänsä leveillä millään kovinkaan rahakkaalla taustalla. Tällä nyt kaiketi viitattiin quotessani lomailleeseen team sealed - nimeemme, mutta kyseinen käyttäjä tuskin ymmärsi senkään päälle, eikä sillä ole mitään tekemistä minkään kanssa muutenkaan.

Tuohon nyt en enää edes viitsinyt vastata, mutta kun lisäsin tämän topicin sain vielä veikeän viestin:

Lainaus
Hmm, onko "Vaihto- ja kauppaongelmat" topikkiin lisäämäsi aihe liittymässä jotenkin minuun! No anteeksi antoa kai kaipailet ANTEEKSI VAIN.

Jaa-a. En kyllä juurikaan anteeksi     antoa    kaipaillut. Pyyntö olisi ollut ihan jees sinänsä, mutta ennemmin lähinnä toivon, että kyseinen käyttäjä, ja ehkä pari muutakin, miettisivät omien viestien sävyjä ja sisältöjä. Netin kanssa käy nimittäin harmittavan helposti niin, ettei omia lausahduksiaan tule juurikaan punnittua, ja kommunikointivälineen kasvottomuus tekee kaikenlaisen tahdittoman huutelun turhan helpoksi.

Lisättäköön tähän vielä viimeinen viesti joka tuli tässä tätä rustattaessa:
Lainaus
Pitkästä omien hintojeni *ittuilusta olen päättänyt lopettaa ostotopikkini!!!! Sillä huomasin, että köyhän opiskelijan ei kannata moista tällä foorumilla pitää...Kiitos kaikesta any way...

Voisiko joku muuten vielä valaista, miksi köyhyys koetaan jotenkin vammaisuuteen verrattavissa olevaksi asiaksi, jonka jokaisen tulee jotenkin erikseen ottaa huomioon? "Olen köyhä, joten minun ei tarvitse maksaa" jne.
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #5 : 30.03.09 - klo 19:03 »
Aika ärsyttävä tapaus tuntuu olevan kyseessä, mutta väittäisin ettei tässä nyt ole kumpikaan osapuoli ollut täysin neutraalin asiallisella asenteella liikkeellä.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Korva

Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #6 : 30.03.09 - klo 19:26 »
Aika ärsyttävä tapaus tuntuu olevan kyseessä, mutta väittäisin ettei tässä nyt ole kumpikaan osapuoli ollut täysin neutraalin asiallisella asenteella liikkeellä.

Juu tuo ensimmäinen vastaukseni ei nyt ehkä täyttänyt kaikkia neutraaliuden tunnusmerkkejä. Oliko muissa vastauksissa paljon provokaatiota?
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa Nazreg

Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #7 : 30.03.09 - klo 22:28 »
Heitäppä YV:llä kaverin nikki. Tuli vain prellu-lapuista mieleen, että juuri äsken tarjosin jollekin sopivahkoon hintaan omiani ja vastaaja hyppäsi silmille heti. Ettei vain olisi sama kaveri kyseessä.

Mitä itse aiheeseen tulee vielä, niin on kyllä hieman kyseenalaista lähteä kettuilemaan muille tuossa tilanteessa. Se 15 sekuntia mikä menee uuden ehdotuksen lukemiseen, ja toiset 15 sekuntia jotka menee kohteliaaseen ei vastaukseen ei ole varmasti liikaa pois kenenkään elämästä. Kannattanee myös ottaa välillä järki käteen ja miettiä missä on vika, jos useat ihmiset kaipaa n. tuplasti isompaa hintaa kuin oma ostotarjous niin ehkäpä omissa hinnoissa tosiaan on korjaamisen varaa. Eikä kaikkien muiden.

Eikä minusta ihmisen köyhyys ole relevantti asia silloin kun käydään kauppaa (I.E. se ei oikeuta vaatimaan mitään). Mikäli rahat ei riitä niin sen voi kyllä sanoa ottamatta liiempiä pultteja. Pitää kuitenkin muistaa vähän toistakin osapuolta.

Poissa Korva

Vs: Mikä on tarpeeksi suuri syy postata tänne?
« Vastaus #8 : 31.03.09 - klo 02:12 »
Olo on kuin tosi-tv:ssä kun saadaan tällainen sovinnontäytteinen loppu tälle saagalle. Eli sain vielä viimeisen viestin käyttäjältä X:
Lainaus
Terve!
Myönnän virheeni ja jyrkän asenteeni viestejäsi kohtaan viikonloppuna. Tuosta "pappa betalar" jutusta olen todella pahoillani, en tarkoittanut sitä noin sanallisen tarkasti. Se on minun (myös kavereiden) käyttämä yleinen sanonta asioiden maksamisesta muilla. EN siis mitenkään tarkoittanut sitä ruotsalaisuuden vastaisena ilmauksena tai henkilökohtaisena (en edes tiedä kuka olet näistä Aarne Väisänen, Jani Lindroos, Hannu Vallin, Svante Rikberg). Mutta korjaa jos olen väärässä siinä asiassa, että yritit kyllä tahallaan kaataa bensaa leikkeihin viestittelyssä. Olen tästä kaikesta kovin pahollani että tästä viestien kirjoittelusta tuli näin paisuteltu juttu tarkoitukseni EI ollut. Toivon myös sieltä suunnasta pientä anteeksipyyntöä, koska koen myös olevani tässä sanailun ja pilkan uhri. Anteeksi vielä kerran, ei siis ollut tarkoitus kokonaisuudessaan loukata yms. Toivon jonkunlaista vastausta tähän, että saisi tämän käsistä karanneen jutun selvitettyä oikein 

Eli vaikka hänen ei äidinkielentunneilta vieläkään kannata välttämättä lintsata, voinemme kuitenkin todeta, että kyseessä on loppujen lopuksi ihan asiallinen foorumilainen. En viitsi tämän enempää ketään vaivata tällä paisuneella draamalla, joten yv:llä ei tipu käyttäjän nickiä. Ylläpidolle sen jo annoin ja sieltä päin varmaan jatkossa vähän seurataan jos jotain vastaavaa sattuu. Rauhaa, rakkautta ja kevättä rintaan :)
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)