Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [EDH] Phelddagrif Group Hug  (Luettu 4123 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Demppa

[EDH] Phelddagrif Group Hug
« : 12.08.12 - klo 01:20 »
Ajassa pidetty versio aina täällä.

Ryhmähali on ryhmähali ja tulee aina tokaksi. Tämä on ookoo, ja tarkoituksena onkin tehdä peli muille nopeammaksi/mielenkiintoisemmaksi samalla tasoitellen pelin kulkua joko auttamalla heikoilla olevia tai rankaisemalla johtoasemaa.
Vähän budjettihommiin mennään, eli dualit, FoW:t, Mana Drainit jne. voi unohtaa.

Moo!
Phelddagrif

Kretut (14)
Braids, Conjurer Adept
Genesis
Heartwood Storyteller
Indentured Djinn
Kami of the Crescent Moon
Noble Benefactor
Phyrexian Metamorph
Pulsemage Advocate
Questing Phelddagrif
Tempting Wurm
Veteran Explorer
Walking Archive
Windborn Muse

Instat (19)
Arcane Denial
Beacon of Immortality
Beast Within
Capsize
Counterspell
Cryptic Command
Dissipate
Fold into AEther
Path to Exile
Pongify
Ray of Revelation
Rewind
Spell Crumple
Spellshift
Swords to Plowshares
Time Stop
Truce
Wheel and Deal
Words of Wisdom

Sorsat (13)
All Suns' Dawn
Austere Command
Collective Voyage
Flux
Hypergenesis
Minds Aglow
Prosperity
Show and Tell
Skyscribing
Temporary Truce
Trade Secrets
Windfall
Wrath of God

Faksit (7)
Anvil of Bogardan
Font of Mythos
Gate to the AEther
Horn of Greed
Horn of Plenty
Howling Mine
Sensei's Divining Top

Enchantmentit (4)
Curse of Echoes
Fecundity
Hive Mind
Rites of Flourishing

PW:t (1)
Jace Beleren

Läänit (42)
Alchemist's Refuge
Azorius Chancery
Celestial Colonnade
Command Tower
Eiganjo Castle
Flagstones of Trokair
Forbidden Orchard
Forest (4)
Glacial Fortress
Hinterland Harbor
Island (8)
Mikokoro, Center of the Sea
Minamo, School at Water's Edge
Misty Rainforest
Nimbus Maze
Oboro, Palace in the Clouds
Okina, Temple to the Grandfathers
Pendelhaven
Plains (4)
Reliquary Tower
Seaside Citadel
Selesnya Sanctuary
Simic Growth Chamber
Skycloud Expanse
Stirring Wildwood
Sungrass Prairie
Sunpetal Grove
Treva's Ruins
Vesuva

Tarve olis löytää ainakin yksi symmetrinen Show and Tell-efekti lisää. Ylipäätänsä kaikki symmetrinen hyvän olon tavara on tervetullutta. Olen nyt muutaman pelin tällä testannut (tykkäävät yleensä mennä aika pitkiksi...) joiden pohjalta olen eliminoinut joitain jotka vaan pyörivät kädessä sekä tuonut joitain kaivattuja efektejä mukaan.
Restore Balance...
« Viimeksi muokattu: 12.08.12 - klo 10:36 kirjoittanut Demppa »

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #1 : 12.08.12 - klo 01:48 »
Heitetääs nyt omasta aikoinaan pyöritellystä grouphug-listasta muutama kortti, joita tässä ei ole.. En tällä postauksella hae suoria ehdotelmia kyseistä listaa varten mutta omaa deckiä muistellessa vain..

Walking Archive Kortilla oli helvetin loistava suosio kunnes riistäytyy käsistä.
Carpet of Flowers Ihan vaan joskus sitä omaakin etua.
Eladamri's Vineyard / Magus of the Vineyard
Vision Skeins Nostellaas
Clear the Land
New Frontiers / Weird Harvest Tällaista ku tarjotaan niin kaikilla hyvä mieli.. tai sitten ei.

Punasen värin sisällytys (ite pelasin 5-coloria) olis mahdollistanu esim. Boldwyr Heavyweightsin, joka kusee niin pahasti omille kintuille.. sekä jotain "nopeuttavaa" aka Mass Hysteria
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Demppa

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #2 : 12.08.12 - klo 10:16 »
Walking Archive
Tää oli loistava ehdotus, suorastaan auto-include.
Mass Hysterian kaltaisesti mietin myös Concordant Crossroadsia... Tulin siihen mietelmään, että se auttaisi liikaa kovia kretudekkejä kuten Azusaa, Animaria, Mayaelia jne. alentamalla vasteaikaa hankkiutua eroon ongelmaotuksista. Hastetettu Primmy tai Ulamog kun ei kauhean antoisiin pelitilanteisiin yleisesti johda. Tietenkin sitä voisi miettiä että hillitön korttinosto vastaavasti auttaa enemmän sinisiä kenraaleja, mutta tässä formaatissa se on harvemmin noussut ongelmaksi niin kauan kun muutamia countereita pysyy kädessä.

Poissa Enterorrhexis

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #3 : 12.08.12 - klo 22:11 »
Koko köörin hastetus tuli vaan mieleen juurikin peliä nopeuttaakseen, jos kokonaistilanne sen suo.. mutta grouphug on loppujen lopuksi melkonen kaksteräinen miekka muutenkin. :D Ainakin itse häröillessäni dekkini kanssa iskettiin meikäläinen melko usein ekana pellolle peliringistä, koska liian tietoinen koko porukan pehmeä halaaminen ja ystävien hankkiminen ei oikein kaikkien pelitaktiikkaan sopinut.

Niin ja pakko myöntää, että aikoinaan Walking Archiven löydettyäni se oli melkoinen helmi kyseiselle ideologialle. Aina yhtä ilahduttava alkupelin työmyyrä.

Kokonaisuudessaan grouphug-kokemus oli sen verran mielenkiintoinen, että nykyään mulla on halipakka kokonaan rikki mutta tilalla löytyy suorastaan anti-hali, jonka perimmäinen tarkoitus on tehdä kaikkea muuta kuin halata. Walking Archive siitä kuitenkin löytyy.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Nod

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #4 : 13.08.12 - klo 00:31 »
Minusta pakkaan sopii Divine Intervention mainiosti. Kellekään ei jää tasurista paha mieli.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Lightstorm

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #5 : 14.08.12 - klo 13:39 »
Millä tää pakka pysyy elossa? Vai perustuuko elossa pysyminen "reilu kaikille" identiteetin alle? Ihan vain mielenkiinnosta.

Windborn Muse näkyy, mutta auttaisiko sen enchantment versiot vielä lisää?


Arbiter of Knollridge voisi toimia hyvin, tosin auttaa mahdollisesti myös sitä parhaassa tilanteessa olevaa, mutta saattaa myös pelastaa ne jotka se on piessyt jo melko alas.

Poissa Blanket

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #6 : 14.08.12 - klo 16:15 »
Grouphugit perinteisesti pysyvät elossa sillä, että harvempi kehtaa purra ruokkivaa kättä. Itse tosin pieksen grouphugit armotta pois jos näyttää siltä että muut saavat suhteessa isompaa apua kuin itse...

Poissa Demppa

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #7 : 14.08.12 - klo 16:42 »
Minusta pakkaan sopii Divine Intervention mainiosti. Kellekään ei jää tasurista paha mieli.
No jaa. Se samalla lopettaa pelin. Pelaaminen on vähän koko homman juju, ja kortti sotii kirjaimellisesti sitä vastaan.

Millä tää pakka pysyy elossa? Vai perustuuko elossa pysyminen "reilu kaikille" identiteetin alle? Ihan vain mielenkiinnosta.

Windborn Muse näkyy, mutta auttaisiko sen enchantment versiot vielä lisää?

Arbiter of Knollridge voisi toimia hyvin, tosin auttaa mahdollisesti myös sitä parhaassa tilanteessa olevaa, mutta saattaa myös pelastaa ne jotka se on piessyt jo melko alas.
Arbiter voisi sopia Beacon of Immortalityn slottiin...
Elossa pysytään ihan siinä toivossa, etteivät muut piekse. Jos kaikki käyvät päälle niin voin tajuta istuvani vääränlaisessa pöydässä. Windborn Muse on tosiaan yksi niistä harvoista itsevarjelulapuista. Vastaavat entsäntit (Propaganda ja Ghostly Prison) imevät aika paljon vihaa, Muse on vähän hienovaraisempi. Myöhemmin pelissä kaikilla countereilla ja poistoilla on myös helppo punishaa huonosti käyttäytyviä.

Poissa Masa88

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #8 : 15.08.12 - klo 12:50 »
Itsellänikin on Group Hug, ja huomasin ettei sinun listassasi ole seuraavia lappuja, oletko harkinnut näitä?

Oblivion Ring: Tällä pääsee mistä tahansa nonland permanentista pois joka yrittäisi tuottaa ongelmia pöydässä
Oath of Lieges: Kaikille pelaajille jokavuoroinen ramppi, yleensä toimii koko ajan
Condemn: Jos metassasi on joku ikävä kenraali joka tahtoo voittaa combatissa liian nopeasti, niin tässä vastaus siihen
Standstill: Ei pakollinen, mutta itse tykkään pelata tämän ja rikkoa sen samantien antaen vastustajille kortteja
Spectral searchlight: Ei tätä tarvtse, mutta se on kiva auttaa manakusuista ihmistä jos itsellä ei sille manalle ole tarvetta
Otherworld Atlas: Hieman vahvempi/heikompi font of mythos, miten sen haluaa nähdä. Laputusta kaikille!
Seed the Lands: Landdropista blokkereita/fodderia/hyökkääjiä, mihin nyt niitä tarvitseekaan
Shizuko, Caller of Autumn: Ekstramanaa läpi vuoron
Upwelling: Manapankki kaikille
Hunted Wumpus: Show and tell efekti creatureille

Group Hugilla ei siis ole koskaan tarkoitus voittaa. Huvittaa aina nähdä ihmisten ilmeitä kun he tajuavat ettei tässä ole mitään voittokeinoja ja että Group Hug ainoastaan auttaa kaikkia pelaajia. Joskus pelin jälkeen olen kuullut kommenttejakin siitä miten on tullut "paha omatunto" kuin Group Hugia hakkasivat tiedostamatta :D
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Vs: [EDH] Phelddagrif Group Hug
« Vastaus #9 : 31.12.12 - klo 23:14 »
miten olisi jos enchanttaat itsesi curse of echoessillä?