Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Posti ja sen toimivuus  (Luettu 181164 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #90 : 10.08.13 - klo 20:31 »
Kirjatulle kirjeelle halvempana vaihtoehtona muunmuassa Smartpost paketti kun niissä on usein tarjouksia 4€ paketti kuin paketti
tällä hetkellä viellä viikon ajan 4€ paketit näistä automaateista
(click to show/hide)

Tohon ei tosin vaadita kuittausta vastaanottajalta mutta saat seurantakoodin kun tulostat automaatilta kuitin niin voit seurata paketin liikkeitä
itse monta pakettia lähettäny tosin ainoastaan posteihin ja aina toiminut todella hyvin

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #91 : 10.08.13 - klo 20:33 »
Internet kaupassa kuluttaja eli ostaja ei voi nähdä hankkimaansa tuotetta tai palvelua fyysisesti. Tästä johtuu, että myyjä taitaa olla aina rangaistava osapuoli kuluttajasuojalain mukaan.

Kuluttajansuojalaki koskee vain yrityksen ja yksityisen välistä kauppaa, ei kahden yksityishenkilön välistä.

Yksityishenkilön ja elinkeinonharjoittajan välille taitaa olla vaikea selventää joskus, mistä kummassa tapauskohtaisesti puhutaan.

Jos kyseessä on rekisteröity Tmi, niin kaupan rikkomukset langetetaan asiantuntijan eli ko. myyjän kontolle. Lisättäköön seikka: opiskelusta on kuitenkin jo kohta kymmenisen vuotta aikaa, kun asiaan olen teoriassa törmännyt, joten voi olla, että tietämys em. ei enää ole ajantasalla. Sama aika yleensä tarkoittaa rikosoikeudellisen vastuun määräaikaa jossain tietyssä yhteydessä.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa finngamer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #92 : 10.08.13 - klo 21:57 »
Anteeksi, mutta tämä kuulostaa pelkästään ulinalta. Se ei ole millään lailla vastaanottajan vika jos et saa vietyä myymiäsi tuotteita (eli kortteja) perille. Ostaja ostaa jotain sinulta ja odottaa saavansa sen. Jos et pysty viemään tavaraa luotettavasti perille, et myöskään mielestäni ole oikeutettu saamaan puolta hinnasta itsellesi.

Tuota, nyt taisit unohtaa asian kääntöpuolen. Ellet sitten pidä "ulinana" sitäkin, että haluan korvata puolet kaverin vahingosta.


Mutta jos jotakuta kiinnostaa oma vaihtohistoriani, niin kaksi kertaa ovat minun lähettämäni kortit jääneet matkan varrelle. Siis pelkkiä vaihtoja, ei rahaa. Ekalla kerralla muistaakseni sovittiin että lähetän jotain uusia kortteja perästä (mutta ei vaihdon täydestä arvosta), ja tokalla kerralla puolituttu kaveri ei suostunut antamaan tilinumeroaan edes puolittaista korvausta varten. Molemmat keskustelut toki aloitin tarjoamalla täyttä hyvitystä, koska säännöt ovat sääntöjä.

Eli ehkä oletin näiden herrasmiehien perusteella asian olevan universaalimmin hyväksytty kuin nyt kävi ilmi, mutta toisaalta eipä kaikkea tarvitse kiveen kirjoittaakaan, kun keskustellakin voi. Eli näillä säännöillä siis jatketaan.

Poissa zenalp

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #93 : 11.08.13 - klo 23:35 »
Jos 10 000 myyntiä tehnyt henkilökään ei usko tämän huijaamismuodon olevan edes olemassa, kertoo se enemmänkin kyseisen muodon vaarallisuudesta kuin vaarattomuudesta. Kuitenkin puhutaan nyt ihmisluonnosta: molemmissa tavoissa on sama premissi ja sama payout, kuitenkin toisessa olet oletusarvoisesti vastuussa ja toisessa et. Hmmm... mahtaakohan kukaan hyödyntää tätä, vaikea sanoa?

Ostohuijauksessa on pari ihan perustavanlaatuista eroa myyntihuijaukseen. 1) Ostohuijaus vaatii alkupääomaa vähintään huijattavan summan verran. 2) Myyntihuijauksessa payout on rahaa, ostohuijauksessa lappuja, mistä seuraa 3) voiton kotiuttamiseksi pitää vaihtaa laput rahaksi, mistä on oma vaivansa ja kiinnijäämisen riski.

Kun nämä faktat yhdistetään omaan kokemukseen nettikauppahuijareista (peli/päihdeongelmaisia tai muuten vaan ei ihan penaalin terävimpiä kyniä akuutissa rahantarpeessa), niin yhtäkkiä ostohuijaukset alkavat näyttää hyvinkin epätodennäköisiltä.

Mitään aina mahdollisuuden tullen huijaavaa homo economicustahan ei ole olemassa kuin ehkä jossain taloustieteen oppikirjoissa, joten ihmisluontoon vetoaminen ei ole relevanttia. Tuntuu jopa, että jostain syystä MtG:a päätyy harrastamaan keskivertoa rehdimpää porukkaa. Vaihtopalaute kertoo tietysti myös paljon.

Poissa finngamer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #94 : 12.08.13 - klo 00:03 »
Ostohuijauksessa on pari ihan perustavanlaatuista eroa myyntihuijaukseen. 1) Ostohuijaus vaatii alkupääomaa vähintään huijattavan summan verran. 2) Myyntihuijauksessa payout on rahaa, ostohuijauksessa lappuja, mistä seuraa 3) voiton kotiuttamiseksi pitää vaihtaa laput rahaksi, mistä on oma vaivansa ja kiinnijäämisen riski.

Kun nämä faktat yhdistetään omaan kokemukseen nettikauppahuijareista (peli/päihdeongelmaisia tai muuten vaan ei ihan penaalin terävimpiä kyniä akuutissa rahantarpeessa), niin yhtäkkiä ostohuijaukset alkavat näyttää hyvinkin epätodennäköisiltä.

Ei tästä varmaan olisi ollut tarvetta jatkaa, mutta muistutetaan nyt faktoistasi 1), 2) ja 3): suurin osa tämän foorumin transaktioista ovat vaihtoja, ei siinä tarvitse tehdä muuta kuin lähetellä YV:eitä ja vastaanottaa toisen kortit.

Poissa zenalp

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #95 : 12.08.13 - klo 03:00 »
Ei tästä varmaan olisi ollut tarvetta jatkaa, mutta muistutetaan nyt faktoistasi 1), 2) ja 3): suurin osa tämän foorumin transaktioista ovat vaihtoja, ei siinä tarvitse tehdä muuta kuin lähetellä YV:eitä ja vastaanottaa toisen kortit.

Okei, tuota vaihtojen määrää en osannut kuvitella kun en ole täällä vaihtanut muuta kuin rahaan. Mutta en ymmärrä vieläkään, joten jatkan oppiakseni. Oletetaan että "myyjä"llä on ilmoitus johon "ostaja" (huijari) vastaa yv:llä. Onko täällä sellainen käytäntö, että vaihdoissa 1) molemmat lähettävät yhtä aikaa vai 2) "ostaja" lähettää ensin lappunsa maksuksi (vrt. tilisiirto)?

Jos 2, niin tuollainen "lähettää YV:n ja vastaanottaa toisen kortit" ei tietenkään toimi. Jos 1 ja lähetykset ovat nykysäännöillä lähettäjän vastuulla, niin silloinhan "myyjä" ei vastaanota huijarin kortteja ja voi vaatia tältä laput takaisin.

Eli vaihtojen kanssa en varsinkaan näe tätä vaaraa.

Poissa finngamer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #96 : 12.08.13 - klo 09:35 »
Näinhän se vaihdoissa on, nyt kirjoitin viestini turhan nopeasti.

(EDIT viikkoa myöhemmin :): Nyt menin sekaisin itsekin, siis tarkoitus oli sanoa että vaikka oma osuus pitää hoitaa (maksu tai korttien lähetys), niin vastaanottajalla on aina vaihdoissakin mahdollisuus sanoa ettei ole saanut mitään ja pyytää hyvitystä. Vastaanottajalla on parhaat mahdollisuudet huijata, koska kaikki on aina lähettäjän vikaa.)


Mutta edelleen, huijausten ollessa niin harvinaisia kuin ne täällä ovatkin, on keskustelu postin ongelmatilanteista ollut juuri sitä, postin ongelmatilanteita. Eli kahden rehellisen ihmisen kauppaa joista vain toinen maksaa hinnan kun kolmas osapuoli (osapuoli, jota lähes kaikissa tapauksissa molemmat käyttivät samanaikaisesti) mokaa.

Huijauskeskustelun olisi voinut jakaa vaikka omaksi keskustelukseen.
« Viimeksi muokattu: 19.08.13 - klo 13:00 kirjoittanut kivi »

Poissa Yms

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #97 : 12.08.13 - klo 11:11 »
Mutta edelleen, huijausten ollessa niin harvinaisia kuin ne täällä ovatkin, on keskustelu postin ongelmatilanteista ollut juuri sitä, postin ongelmatilanteita. Eli kahden rehellisen ihmisen kauppaa joista vain toinen maksaa hinnan kun kolmas osapuoli (osapuoli, jota lähes kaikissa tapauksissa molemmat käyttivät samanaikaisesti) mokaa.

Näin se vain yksinkertaisesti toimii.

Oletetaan että pelaajat A ja B ovat sopineet vaihdon. Kumpikin lähettää toiselle jonkin yhtäkalliin lapun, olkoon esimerkkeinä vaikka A:lla  Tarmo ja B:llä Unlimitedin Volcanic Island. Kumpikin päättää lähettää korttinsa postin avulla vaihdon toiselle osapuolelle. Yllättäen käykin niin että pelaaja A saa korttinsa mutta B:lle lähetetty Tarmo on kadonnut postissa. Jostakin syystä kumpikaan ei ollut halunnut kirjata / vakuuttaa kirjeitään. Miten pitäisi toimia?

Vastaus: A:n pitää kantaa vastuunsa ja joko lähettää toiselle uusi, vastaava Tarmo, lähettää saamansa kortti takaisin tai mikäli se B:lle sopii, maksaa rahana hukattu kortti. Postia on turha mennä syyttämään, koska he ovat kohdelleet kuorta kuin normaalia postia, eivätkä sen johdosta voi jäljittää sen kulkua tai edes tietää että sen sisältö on saattanut olla arvokas.

Sama pätee myös rahalla tehtyyn kauppaan. Jos toinen ei saa tilaamiaan kortteja, on myyjä vastuussa tapahtuneesta ja tämän pitää korvata tapahtunut ostajalle. Ostajalla ei ole minkäänlaista velvollisuutta maksaa puolta lähetyksen arvosta hyväveliperiaatteella jos posti jotain hukkaa, toki jotkut niin saattavat tehdä. Mielestäni on muutenkin typerää antaa mahdollisuus helppoon huijaukseen jos myyjä voi aina heittää "posti hukkasi"-kortin ostajalle ja saada puolet myyntihinnasta, vaikkei välttämättä olisi edes lähettänyt kortteja!

Kirjatut ja vakuutetut lähetykset ovatkin sitten ihan asia erikseen. Ne posti korvaa näiden kadotessa, ja näin kumpaakin jää vain harmittamaan korttien katoaminen ikiajoiksi.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa weaselface

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #98 : 12.08.13 - klo 12:13 »
Oon ymmärtänyt että kirjattunakaan lähetettyjä keräilytavaroita ei korvata.

Poissa Thalian

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #99 : 12.08.13 - klo 12:44 »
Oon ymmärtänyt että kirjattunakaan lähetettyjä keräilytavaroita ei korvata.

Oikein ymmärretty. Kirjatun kirjeen hyöty on lähinnä se, että vastaanottoja kuittaa sen vastaanotetuksi. Vain vakuutetu lähetykset korvataan.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #100 : 12.08.13 - klo 12:49 »
Oon ymmärtänyt että kirjattunakaan lähetettyjä keräilytavaroita ei korvata.

Pitää paikkansa.

Postivakuutettu kirje sen sijaan korvaa _jotain_ mutta seuraavat reunaehdot ovat voimassa:

Korvauskäytäntö:

    Asiakkaalla tulee olla vahinkotapahtumaa varten jotain näyttöä sisällön arvosta, esim. kuitti
    Ainoastaan suora esinevahinko korvataan
    Antiikki, keräily-, tunne- tai vastaavaa erityistä arvoa ei korvata. Tällaista sisältöä varten tulee tiedustella vakuutusyhtiöiden tarjoamia vakuutuksia.

Tosin keräilykorttien osalta on helppo osoittaa käypiä referenssihintoja ainakaan jos ei puhuta jostain todellisista erikoistuotteista (misprintit jne.).

Aika monella kuriirifirmalla on paljon paremmat korvausehdot omissa kuljetuksissaan, kannattaa tutustua niihinkin jos alatte lähetellä oikeasti arvokkaita lähetyksiä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #101 : 12.08.13 - klo 14:29 »
Oikein ymmärretty. Kirjatun kirjeen hyöty on lähinnä se, että vastaanottoja kuittaa sen vastaanotetuksi.

Ei kai kirjaus ihan tarkalleen tarkoita tätäkään? Suomessa Itella monesti yhdistänee kirjaus- ja vastaanottokuittaus-palvelut, mutta ei kai niiden virallisesti olisi pakko niin tehdä? Ainakin ennen niillä oli olemassa myös erillinen kuittauspalvelu. Kirjauksen idea on, että lähettäjä saa kuitin, jolla voi osoittaa lähettäneensä tiettynä päivänä tietynkokoisen lähetyksen vastaanottajan osoitteeseen.

Poissa Thalian

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #102 : 12.08.13 - klo 14:43 »
Oikein ymmärretty. Kirjatun kirjeen hyöty on lähinnä se, että vastaanottoja kuittaa sen vastaanotetuksi.

Ei kai kirjaus ihan tarkalleen tarkoita tätäkään? Suomessa Itella monesti yhdistänee kirjaus- ja vastaanottokuittaus-palvelut, mutta ei kai niiden virallisesti olisi pakko niin tehdä? Ainakin ennen niillä oli olemassa myös erillinen kuittauspalvelu. Kirjauksen idea on, että lähettäjä saa kuitin, jolla voi osoittaa lähettäneensä tiettynä päivänä tietynkokoisen lähetyksen vastaanottajan osoitteeseen.

Piti ihan käydä vilkaisemassa noita ehtoja ja kyllä kirjatussakin se vastaanottaja joutuu kuittaamaan kirjeen vastaanotetuksi. Saantitodistustapauksessa sitten se saantitodistus toimitetaan lähettäjälle, muuten kyseessä on ihan sama kuin kirjattu kirje.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana Itella korvaa tavallisesta kirjelähetyksestä max 50e (kirjatussa tai pikakirjeessä max 340e). En tosin löytänyt mitään mainintaa, että millä periaatteella noita korvauksia maksetaan. Teoriassa siis jotain korvauksia on mahdollista saada.

Poissa freedfromthereal

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #103 : 19.08.13 - klo 13:29 »
Aika monella kuriirifirmalla on paljon paremmat korvausehdot omissa kuljetuksissaan, kannattaa tutustua niihinkin jos alatte lähetellä oikeasti arvokkaita lähetyksiä.

Komppaan tätä. Ihmettelin jo että miksi kuriiripalveluita (esim DHL ja UPS) ei ole enemmän otettu puheeksi tässä ketjussa. Ilmeisesti syynä on se perinteinen eli hinta.
Jos jotain 200+ euron lähetyksiä lähettelisin/tilaisin niin itse ainakin harkitsisin suuresti kuriiripalvelun käyttämistä jonkin tavallisen kirjekuoren sijasta.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #104 : 20.08.13 - klo 23:43 »
Tuli nyt elokuun aikana ensimmäinen kadonnut kirje kohdalleni.

Poissa Retardi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #105 : 21.08.13 - klo 00:30 »
Oikein ymmärretty. Kirjatun kirjeen hyöty on lähinnä se, että vastaanottoja kuittaa sen vastaanotetuksi.

Ei kai kirjaus ihan tarkalleen tarkoita tätäkään? Suomessa Itella monesti yhdistänee kirjaus- ja vastaanottokuittaus-palvelut, mutta ei kai niiden virallisesti olisi pakko niin tehdä? Ainakin ennen niillä oli olemassa myös erillinen kuittauspalvelu. Kirjauksen idea on, että lähettäjä saa kuitin, jolla voi osoittaa lähettäneensä tiettynä päivänä tietynkokoisen lähetyksen vastaanottajan osoitteeseen.

Piti ihan käydä vilkaisemassa noita ehtoja ja kyllä kirjatussakin se vastaanottaja joutuu kuittaamaan kirjeen vastaanotetuksi. Saantitodistustapauksessa sitten se saantitodistus toimitetaan lähettäjälle, muuten kyseessä on ihan sama kuin kirjattu kirje.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana Itella korvaa tavallisesta kirjelähetyksestä max 50e (kirjatussa tai pikakirjeessä max 340e). En tosin löytänyt mitään mainintaa, että millä periaatteella noita korvauksia maksetaan. Teoriassa siis jotain korvauksia on mahdollista saada.

Tavallisesta kirjeestä korvausten hakemisen ongelma vain on siinä, että Itellalle pitäisi ensin todistaa jotain lähettäneensä, mihin ei välttämättä riitä pelkkä kuitti lähetetystä kirjeestä. Kirjaamisen suurin hyöty on, että kirjatuissa kirjeissä on seuranta samoin kuin esim. paketeissa, jolloin ne eivät käytännössä "koskaan" huku täysin, tavallista kirjettä sen sijaan ei "koskaan" löydy katoamisilmoituksenkaan jälkeen.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Thalian

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #106 : 21.08.13 - klo 07:56 »
Oikein ymmärretty. Kirjatun kirjeen hyöty on lähinnä se, että vastaanottoja kuittaa sen vastaanotetuksi.

Ei kai kirjaus ihan tarkalleen tarkoita tätäkään? Suomessa Itella monesti yhdistänee kirjaus- ja vastaanottokuittaus-palvelut, mutta ei kai niiden virallisesti olisi pakko niin tehdä? Ainakin ennen niillä oli olemassa myös erillinen kuittauspalvelu. Kirjauksen idea on, että lähettäjä saa kuitin, jolla voi osoittaa lähettäneensä tiettynä päivänä tietynkokoisen lähetyksen vastaanottajan osoitteeseen.

Piti ihan käydä vilkaisemassa noita ehtoja ja kyllä kirjatussakin se vastaanottaja joutuu kuittaamaan kirjeen vastaanotetuksi. Saantitodistustapauksessa sitten se saantitodistus toimitetaan lähettäjälle, muuten kyseessä on ihan sama kuin kirjattu kirje.

Mielenkiintoisena yksityiskohtana Itella korvaa tavallisesta kirjelähetyksestä max 50e (kirjatussa tai pikakirjeessä max 340e). En tosin löytänyt mitään mainintaa, että millä periaatteella noita korvauksia maksetaan. Teoriassa siis jotain korvauksia on mahdollista saada.

Tavallisesta kirjeestä korvausten hakemisen ongelma vain on siinä, että Itellalle pitäisi ensin todistaa jotain lähettäneensä, mihin ei välttämättä riitä pelkkä kuitti lähetetystä kirjeestä. Kirjaamisen suurin hyöty on, että kirjatuissa kirjeissä on seuranta samoin kuin esim. paketeissa, jolloin ne eivät käytännössä "koskaan" huku täysin, tavallista kirjettä sen sijaan ei "koskaan" löydy katoamisilmoituksenkaan jälkeen.

Jos näkee, että kirjaamisen hyöty on nimenomaan seuranta, niin suosittelen käyttämään pikakirjettä. Siinä on samanlainen seuranta, mutta samaan hintaan saa sitten vielä nopeamman perilletoimituksen.

Poissa Pifase

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #107 : 26.09.13 - klo 21:20 »
Onko kokemuksia Joensuun postista toimimattomuudesta?

Heitin kaverille kortin postiin ma 23.9.2013 klo12.00 laatikkoon, joka tyhjennetään ma-pe 14.00 ja vieläkään ei ole mennyt perille Helsinkiin. Lähetetty 1. luokan postissa. Pitäiskö tässä huolestua, että kirje on kadoksissa? Odotan vielä tän viikon ja otan sitten postiin kontaktia vai soitanko jo huomenna?

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #108 : 26.09.13 - klo 21:22 »
Onko kokemuksia Joensuun postista toimimattomuudesta?

Heitin kaverille kortin postiin ma 23.9.2013 klo12.00 laatikkoon, joka tyhjennetään ma-pe 14.00 ja vieläkään ei ole mennyt perille Helsinkiin. Lähetetty 1. luokan postissa. Pitäiskö tässä huolestua, että kirje on kadoksissa? Odotan vielä tän viikon ja otan sitten postiin kontaktia vai soitanko jo huomenna?

Kun on kuun loppu niin postissa on enemmän ruuhkaa
tosin 1lk kirjeen lain mukaan pitää toimittaa seuraavana arkipäivänä
odota about ens keskiviikkoon asti maksimissaan ja mieti sit jatkotoimenpiteitä

Poissa Pifase

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #109 : 09.10.13 - klo 17:43 »
Vaihto sai onnellisen päätöksen ja 23.9. postiin laitettu kortti tuli JO tänään perille.

Joensuu => Helsinki matkaan postilta kului 16 päivää!

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #110 : 28.10.13 - klo 10:36 »
On se satans kvelertak tämän postin kanssa. Viikko on mennyt, ei yhteydenottoa. Edes sitä ei voi tarkistaa että tiedot ilmoituksessa ovat oikein. Aarhg!  >:(

Poissa Thalian

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #111 : 28.10.13 - klo 10:45 »
On se satans kvelertak tämän postin kanssa. Viikko on mennyt, ei yhteydenottoa. Edes sitä ei voi tarkistaa että tiedot ilmoituksessa ovat oikein. Aarhg!  >:(

Ei sieltä mitään yhteydenottoa kyllä mun kokemuksella koskaan tule. Itsellä siinä ainoassa kerrassa, kun kortit ovat hukkuneet, kävi niin, että viikon kohdalla tein katoamisilmon ja puolisen viikkoa sen jälkeen vastaanottaja ilmoitti, että kirje tuli perille. Mitään palautetta en kuitenkaan koskaan saanut katoamisilmoituksen johdosta.

Poissa Pifase

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #112 : 28.10.13 - klo 15:31 »
Mä sain postilta tämmöisen selostuksen sähköpostiin, etteivät he ole löytäneet kirjettä - noin pari viikkoa sen jälkeen, kun kirje oli jo saapunut vastaanottajalle.

"[email protected]
ma 21.10.2013 10:09
Hyvä asiakkaamme
 
Tiedustelemaanne lähetystä XXXX ei selvityksistämme huolimatta valitettavasti ole löytynyt Itellasta.
 
Viestintävirasto selvittää lähetyksiä, joita ei ole voitu toimittaa perille puutteellisten osoitetietojen takia. Lähetyksenne saattaa olla Viestintäviraston käsittelyssä.
Mikäli lähetyksenne löytyy myöhemmin Itellasta tai Viestintävirastosta, toimitamme lähetyksen perille osoitetietojen mukaisesti.
 
Tiedustelemanne lähetys ei ole lähetystenseurannan piirissä. Ilman seurantaa on yleensä mahdotonta selvittää ja todeta lähetysten postittamista, käsittelyä ja luovuttamista. Vahingonkorvaus edellyttää, että voidaan todentaa vahingon aiheutuneen lähetyksen ollessa Itellan vastuulla.
Verkkosivuillamme on lisätietoja lähetyslajeista, Itellan ehdoista ja vahingonkorvauksista. Kuluttajille www.posti.fi ja yrityksille www.itella.fi.

Ystävällisin terveisin

Itella Posti Oy
Hannele Päivänsäde"

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #113 : 01.11.13 - klo 00:01 »
Tiedustelemaanne lähetystä XXXX ei selvityksistämme huolimatta valitettavasti ole löytynyt Itellasta.

No eikös tuo ole täysin totta? Ei varmasti löytynyt, jos se jo monta viikkoa aiemmin meni perille. Tai sitten se on Schrödingerin kirje.

Poissa Pifase

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #114 : 01.11.13 - klo 14:04 »
Onhan se totta. Lähinnä tossa naurattaa postin raportointi- tai etsintäjärjestelmän hitaus. Missä kirje lieneekään pyörinyt sen parin viikon ajan, ei tietoa mutta onneksi se päätyi oikeaan osoitteeseen.

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #115 : 01.11.13 - klo 16:57 »
Täällä ollaan sormet ristissä, jotta kirje löytäisi perille. Lähetyksen arvo oli siinä hilkulla, ettei sitä mielestäni kannattanut laittaa kirjattuna, mutta sen verran kuitenkin, että katoaminen harmittaa. Erityisesti ylimääräisen vaivan vuoksi.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #116 : 04.11.13 - klo 23:56 »
Laitetaan tänne kun aiheeseen liittyy
eli lähipäivinä voi olla odottettavissa viivästyksiä lähetyksissä
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013110417683898_uu.shtml

Poissa Suokkis

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #117 : 06.11.13 - klo 09:05 »
Huh, postin toimitus kesti 2 viikkoa. Mutta saatiin winterin kanssa mielirauha vihdoin :)
"The pork is so raw, its singing "hakuna matata"

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #118 : 06.11.13 - klo 09:17 »
Alkaa posti natisemaan liitoksistaan. Omat lähetykset jotka ovat tähän mennessä liikkuneet päivässä ovat nyt vieneet 3-4 arkipäivää.  >:(
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #119 : 06.11.13 - klo 17:13 »
Vasta muka höpöttivät telkkarissa, että lähetysten volyymi vähenee ja kohta sopeutetaan toimintaa. Luulisi, että vähenevä volyymi tarkoittaa nopeampaa toimitusta.