Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Posti ja sen toimivuus  (Luettu 181172 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jambo

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #120 : 07.11.13 - klo 13:09 »
Vasta muka höpöttivät telkkarissa, että lähetysten volyymi vähenee ja kohta sopeutetaan toimintaa. Luulisi, että vähenevä volyymi tarkoittaa nopeampaa toimitusta.

Hardly, kun palveluita heikennetään ja väkeä vähennetään samaa tahtia, jotta johtajien palkkapussit eivät pienene. Esim. seinäjokelaisen toiselle s.jokelaiselle lähettämä kirje saattaa pyörähtää näppärästi Helsingin kautta (näin ainakin hinnoittelupalvelussa, jos sitä on enää olemassakaan). Siinä matkalla se ehtii kadota moneen eri kivaan koloon verrattuna siihen, jos se kirje pysyisi edes sentäs saman kaupungin sisällä.
Jos sul on kaks nakkia ja sä jaat ne kahtia, mitä sää saat?!

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #121 : 07.11.13 - klo 13:19 »
Vasta muka höpöttivät telkkarissa, että lähetysten volyymi vähenee ja kohta sopeutetaan toimintaa. Luulisi, että vähenevä volyymi tarkoittaa nopeampaa toimitusta.

Hardly, kun palveluita heikennetään ja väkeä vähennetään samaa tahtia, jotta johtajien palkkapussit eivät pienene. Esim. seinäjokelaisen toiselle s.jokelaiselle lähettämä kirje saattaa pyörähtää näppärästi Helsingin kautta (näin ainakin hinnoittelupalvelussa, jos sitä on enää olemassakaan). Siinä matkalla se ehtii kadota moneen eri kivaan koloon verrattuna siihen, jos se kirje pysyisi edes sentäs saman kaupungin sisällä.

Jeps kaikki kirjeet menevät lajittelukeskuksen kautta
olisi aika mahdotonta järjestää lajittelu infrastruktuuri jokaiseen kaupunkiin kun toi lajittelu on todella työlästä ja se että saadaan toi postilaki noista 1lk kirjeistä logistisesti toteutettua vaatii hyvää organisointia ja lajittelukeskuksia josta lähetykset jatkavat ympäri suomea tiettyyn kellonaikaan

Poissa Mykki

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #122 : 07.11.13 - klo 14:12 »
Entisenä postilaisena monen vuoden kokemuksella voin heittää jotain ajatusta siitä mihin suuntaan kehitys kehittyy.

1. Lajittelukeskukset vähenevät. Tällä hetkellä niitä taitaa olla Oulussa, Seinäjoella, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa, Lappeenrannassa, Helsingissä ja Vantaalla. Ainakin Jyväskylän alueen ja Seinäjoen alueen kevyt posti lajitellaan jo nyt Tampereella, joten sieltä saattaa kaikota myös raskaan postin lajittelu. Ei vaikuta kirjelähetyksiin paljolti, joten mtg-posti menee tulevaisuudessakin perille. Muutkin alueet saattavat siirtää kevyen postin lajittelun isompiin lajittelukeskuksiin.

2. Postin omat pisteet katoavat katukuvasta ja tilalle tulee kauppojen yhteyteen perustettuja asiamiesposteja. Kaupan työntekijät hoitavat myös postiasioita. SmartPost-pisteet lisääntyvät.

3. Lähetysten lisääntyminen isoissa lajittelukeskuksissa johtaa siihen, että 2-luokan kirjeet tulevat hitaammin perille.

Nämä siis omia arvailujani.

Poissa tekintakka

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #123 : 07.11.13 - klo 14:22 »
Tällä viikolla tapahtunutta:

Lähetä paketti pari päivää sitten postiennakolla; Kirjeen tiedot menee postitädin mielestä hyväksytysti järjestelmään sisään ja täten luovutan kuoren hänelle.
Tule tänään kotiin ja huomaa saman paketin saapuneen postilaatikkoon; postitäti olikin näppäillyt ihan v****ksi tilinumeron, koska väliviiva väärässä kohtaa.

Herpa derp - joudu maksamaan uudestaan postiennakon postimaksu.

Poissa tekintakka

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #124 : 07.11.13 - klo 14:45 »
Tällä viikolla tapahtunutta:

Lähetä paketti pari päivää sitten postiennakolla; Kirjeen tiedot menee postitädin mielestä hyväksytysti järjestelmään sisään ja täten luovutan kuoren hänelle.
Tule tänään kotiin ja huomaa saman paketin saapuneen postilaatikkoon; postitäti olikin näppäillyt ihan v****ksi tilinumeron, koska väliviiva väärässä kohtaa.

Herpa derp - joudu maksamaan uudestaan postiennakon postimaksu.

Mainittakoon vielä se, että postiennakkoon ilmoitetaan IBAN-muodossa se tilinumero, joten miten ihmeessä voi olla väliviiva väärässä kohtaa. Ja miksei paketti mennyt edes selvityksen kautta oikeaan päätyyn. Mieleni on kyllä nyt täynnä ihmetystä.

Poissa Arska

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #125 : 07.11.13 - klo 23:02 »
Itselleni lähti kuori Saksasta viime viikon tiistaina ja tuli perille tämän viikon tiistaina eli vaivaiset viisi arkipäivää. Aiemmin on kestänyt korkeintaan 1-3 arkipäivää.

Poissa Kavu

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #126 : 08.11.13 - klo 12:04 »
Itselleni lähti kuori Saksasta viime viikon tiistaina ja tuli perille tämän viikon tiistaina eli vaivaiset viisi arkipäivää. Aiemmin on kestänyt korkeintaan 1-3 arkipäivää.

Ettei nyt olis opittu liian hyvälle? Kyllähän kirje 1 arkipäivässä Saksasta on jotain ihan älytöntä. Minusta saa olla ihan tyytyväinen alle viikon toimitusaikoihin ulkomaan postissa.

Poissa Pifase

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #127 : 14.11.13 - klo 17:42 »
Vein pari päivää sitten taas kortteja vaihtopostiin ja keskustelin postitädin kanssa viivytyksistä. Hän totesi, että 1. luokan postimerkki ei takaa nopeaa kuljetusta mihinkään suuntaan jos kirjeestä puuttuu priority leima tai kynällä merkitty iso "1.".  Jos näitä ei ole niin kirje lasketaan 2. luokan kirjeeksi ja sen perillemeno voi kestää pari viikkoa.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #128 : 14.11.13 - klo 18:09 »
Vein pari päivää sitten taas kortteja vaihtopostiin ja keskustelin postitädin kanssa viivytyksistä. Hän totesi, että 1. luokan postimerkki ei takaa nopeaa kuljetusta mihinkään suuntaan jos kirjeestä puuttuu priority leima tai kynällä merkitty iso "1.".  Jos näitä ei ole niin kirje lasketaan 2. luokan kirjeeksi ja sen perillemeno voi kestää pari viikkoa.

Toi on kyl aika huuhaata mielestä eikä perustu kuin yhteen toimipisteeseen
vaikuttaa aika uskomattomalta jos postilaki sanoo näin

Poissa Pifase

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #129 : 14.11.13 - klo 18:55 »
Perkele... jäi yksi juttu pois. Siis ilmeisesti lajittelukone ei tunnista ilman priority leimaa olevia kirjeitä ja näin ollen kirje voi päätyä 2. luokan postiin ja jäädä sinne odottamaan.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #130 : 14.11.13 - klo 22:28 »
kaikki käsinkirjoitetut lähetykset järjestetään manuaalisesti
ei kone osaa lukea kirjoitettua ykköstä niin tarkasti että se voin menna automaattiseen lajitteluun

mut toi priority tarra on kyl lajittelun kannalta aika hyvä kun on noita postimerkkejä niin perkeleesti erilaisia ja niissä teksti toisi pientä niin voi mennä useampi sekunti per kirje jos tiirailee merkkiä tai 0.3sec jos on priority tarra
Priority tarroja kannattaa pyytää nippu kerralla kun ostaa postimerkkejä :)

Poissa kurikka

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #131 : 18.11.13 - klo 15:52 »
Laitoin käyttäjälle firezion postissa setin Watery Graveja. Annoin kuoren postin tiskillä tädille kouraan ja sanoin että ekaan luokkaan.

Tällä hetkellä kirje on jossain matkalla. Tein katoamisilmoituksen, katsotaan miten homma etenee. Muilla ollut ongelmia Helsingin ja 00410-seudun kanssa?

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #132 : 18.11.13 - klo 21:25 »
Tänään tuli suokkiksen kanssa käydystä vaihdosta ilmoitus, ettei kuorta ole löydetty viestintävirastosta. Kyllä se nyt on kuitenkin pari viikkoa sitten tullut kirje perille saakka, vaikka "vähän" aikaa hukassa olikin.

Poissa Farseer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #133 : 22.11.13 - klo 09:34 »
Postille taas vaihteesta tuttua asiaa ja tuttua vastuunkiertoa siitä paskalafkasta:

Lainaus
Hyvä asiakkaamme

 

Tapahtumanumero xxx

Tiedustelemaanne lähetystä (xxx) ei selvityksistämme huolimatta valitettavasti ole löytynyt Itellasta.

 

Viestintävirasto selvittää lähetyksiä, joita ei ole voitu toimittaa perille puutteellisten osoitetietojen takia. Lähetyksenne saattaa olla Viestintäviraston käsittelyssä.

 

Mikäli lähetyksenne löytyy myöhemmin Itellasta tai Viestintävirastosta, toimitamme lähetyksen perille osoitetietojen mukaisesti.

 

Tiedustelemanne lähetys ei ole lähetystenseurannan piirissä. Ilman seurantaa on yleensä mahdotonta selvittää ja todeta lähetysten postittamista, käsittelyä ja luovuttamista. Vahingonkorvaus edellyttää, että voidaan todentaa vahingon aiheutuneen lähetyksen ollessa Itellan vastuulla.

 

Verkkosivuillamme on lisätietoja lähetyslajeista, Itellan ehdoista ja vahingonkorvauksista. Kuluttajille www.posti.fi ja yrityksille www.itella.fi.


Ystävällisin terveisin


Itella Posti Oy


xxx
Asiakaspalvelu

Kuori oli yksi kolmesta samaan aikaan postietusta kuoresta missä oli boostereita, kaksi meni ajoissa perille ja kolmas ollut viikkoja kadoksissa.

0,00001% in my ass. Postin hävikki on omalta osalta viime vuosina laskettavissa promilleissa jos ei prosenteissa. Pääsyy lienee näissä koneissa, kun ongelmia taas ei takavuosina juuri ollut: http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hs--posti-mokasi---satoja-kiloja-kirjeita-tuhoutui-kelvottomiksi/1931860

Ensimmäisten 3-4 kadonneen lähetyksen kanssa posti löysi kuoren jämät ja toimitti minulle -> sain korvaukset kun oli "todiste" Itellan perseilystä mutta sen jälkeen kaikkien kadonneiden lähetysten osalta kuorenjämiäkään ei ole löytynyt. Onkohan tämä osa Itellan uutta "säästö"ohjelmaa jolla vältetään joutumasta vastuuseen omista mokista?
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #134 : 29.11.13 - klo 13:33 »
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288626342217.html

"Posti- ja Logistiikka-alan Unioni PAU:n vuorokauden kestävä lakko koskee muun muassa Hämeenlinnaa, Pirkanmaata, Etelä-Pohjanmaata, Vaasaa, Kokkolaa ja Joensuuta."
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa yugular

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #135 : 08.12.13 - klo 09:10 »
Mulle tuli tällä viikolla kaksi laskua samasta firmasta postissa. Toisen kohdalla vähän pisti ihmetyttämään ja laskuhan oli päivätty 30.9. Pari kuukautta sillä kesti meille... Oli mennyt suoraveloituksena niin ei tullut aiemmin huomattua.
paupertothepeople.proboards.com

Poissa Naabi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #136 : 21.12.13 - klo 08:43 »
Itsellä tuntuu olevan 1/10 menekki näiden kirjeiden kohdalla.

Mtg:n osalta viimeisen 10 oston aikana 1 kirje on kadonnut olemattomiin. Kauppias päätti korvata kirjeen uudella lähetyksellä, joten se siitä.

Laskujen kanssa tuntuu olevan kanssa 1 kymmenestä laskusta karhukirje. Alkuperäiset laskut tulee sitten viikkojen jälkeen ihan silppuna perästä. En sitten tiedä, miksi lajittelukoneet ovat niin persoja minun laskuille.
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa Farseer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #137 : 08.01.14 - klo 11:29 »
Tulipa pieni oma virhe SmartPost-paketin kanssa, postinumero meni yhden mönkään ja pistin siitä puoli tuntia paketin jättämisen jälkeen viestiä Postin asiakaspalveluun. Tällainen vastaus tuli, melko kallista (imo. lähinnä kiristysmaksu kun paketin palautus ja uudelleenlähetys olisi huomattavasti halvempaa):

Lainaus
Hei!

 

Kiitos yhteydenotostasi.

 

Tässä vaiheessa kun paketti on jo lähetetty automaatista eteenpäin, ei ole muuta mahdollisuutta kuin tehdä palvelumuutos lähetykselle mikäli haluat toimipaikan muutoksen tapahtuvan. Palvelumuutos on maksullinen toimenpide ja voin liittää tämän viestin jatkoksi ohjeet palvelumuutoksen tekemiseen.

 

Tässä olisi tiedot mitkä tulee täyttää hakemukseen palvelumuutoksesta,


•lähetyksen ID-numero (lähetystunnus)

•lähettäjän nimi- ja osoitetiedot

•vastaanottajan nimi ja osoitetiedot

•lähetyslaji (kirje vai paketti)

•lisäpalvelujen tiedot

•mahdollinen sopimusnumero

•muutospyynnön tekijä ja puhelinnumero

•uusi noutopaikka lähetykselle


Palvelumuutos maksaa 14,55 € + uusi kuljetusmaksu painon mukaan.


Muutospyyntö tulee lähettää osoitteeseen [email protected]


XXX

Pakettiautomaatti asiakastuki

Eli varoituksen sama: kannattaa olla erityisen varovainen SmartPostin kanssa toimiessa ja unohtaa oletus siitä että Postilta saisi järkevää "asiakaspalvelua".
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa ethereal1

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #138 : 08.01.14 - klo 11:55 »
Ehkä vähän OT, mutta kauas yleensä on menny paketeissa espanjasta? MCM:än kautta tilattuja odotellu jo kotvasen...

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #139 : 08.01.14 - klo 11:58 »
Ehkä vähän OT, mutta kauas yleensä on menny paketeissa espanjasta? MCM:än kautta tilattuja odotellu jo kotvasen...

Ei juuri sen kauemmin kuin Saksastakaan, mutta siellä ei kaikki ole ihan rapido lähettäjien puolesta. Siinä yksi syy miksi yritän itse välttää etelä-eurooppalaisia myyjiä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa UFOPOLI

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #140 : 08.01.14 - klo 14:37 »
Nyt vuodenvaihteen ympärillä on tuntunut posti kulkevan todella hitaasti, vielä hitaammin kuin juhlapäivien runsaus antaisi olettaa. No, tärkeintä että tulevat lopulta perille.

Ei juuri sen kauemmin kuin Saksastakaan, mutta siellä ei kaikki ole ihan rapido lähettäjien puolesta. Siinä yksi syy miksi yritän itse välttää etelä-eurooppalaisia myyjiä.

Oli syy kumpi hyvänsä, käytännössä ero on aika merkittävä. Minulla on aika paljon kokemusta asiasta, koska useimmiten haluan korttini romaanisilla kielillä. Niinä kolmena vuotena, joina olen asioinut MKM:ssa, olen tilaston mukaan tilannut tuhatkunta kertaa, joista kahdeksan on toistaiseksi hukkunut. Kadotusprosentti on siis 0,8 %. Omista myynneistä puolestaan kadonneeksi on ilmoitettu yksi. Sitä, millä tavoin mikäkin näistä on kadonnut (tai "kadonnut"), en osaa arvioida.

MCM:stä tilasin Volrath's Strongholdin, eikä kuori koskaan saapunut. Ilmoitin asiasta myyjälle, joka pahoitteli ja oli ihmeissään. Mitään korvausta en koskaan saanut.

Minullakin jäi aikanaan juuri nimenomaan Stronghold saamatta. Liekö ollut sama yksilö? :D
There are times when destiny calls forth a people and demands an action. Now is the time. We are the people. This is our action. Charge!

Poissa Triack

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #141 : 08.01.14 - klo 16:55 »
Tulipa pieni oma virhe SmartPost-paketin kanssa, postinumero meni yhden mönkään ja pistin siitä puoli tuntia paketin jättämisen jälkeen viestiä Postin asiakaspalveluun. Tällainen vastaus tuli, melko kallista (imo. lähinnä kiristysmaksu kun paketin palautus ja uudelleenlähetys olisi huomattavasti halvempaa):

Sen enempää ottamatta kantaa postin asiakaspalveluun, logistiikassa erilaiset poikkeamat (joihin tämäkin lukeutuu) aiheuttaa aina joko suoria kustannuksia tai vähintään välillisiä työtaakan lisääntyessä (paketti joudutaan labeloimaan uudelleen yms.) Tämä on totta etenkin Postin kaltaisessa toiminnassa jossa lähetyksen keskimääräinen koko on pieni mutta lähetyksiä on paljon jolloin tuotantoprosessi on yritetty rakentaa prosesseiltaan mahdollisimman automatisoiduksi ja vakioiduksi. Tässä valossa mun mielestä toi kustannus on aivan täysin perusteltu ja puheet kiristyksestä tulee niiltä joka ei logistiikkaa tunne.

Paketin palautuksessa ja uudelleen lähetyksessä suurimman osan työstä tekee asiakas itse verrattuna tuohon että Itella (tai ylipäätään mikä tahansa iso järjestelmäkuljetusyritys) tekee sen itse.

Jos osaat sanoa että jokin muu firma tekee vastaavaa lisäpalvelua merkittävästi tuota halvemmalla, niin kerro ihmeessä niin nielen sanani.

Poissa Farseer

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #142 : 08.01.14 - klo 18:08 »
Jos osaat sanoa että jokin muu firma tekee vastaavaa lisäpalvelua merkittävästi tuota halvemmalla, niin kerro ihmeessä niin nielen sanani.

Suoraan vastaavaa palvelua ei Suomesta taida löytyä (SmartPost), mutta mm. pakettien kotiinkuljetuksessa DHL tai oikeastaan mikä tahansa firma on parempi vaihtoehto kuin Itella. Itellan mies ei koskaan soita kun (kotiinkuljetuksesta maksettua) pakettia tuo vaikka siinä lukee päällä että SOITA puhelinnumeron kanssa vaan katsoo että ulko-ovi on lukossa eikä edes yritä toimittaa sitä. Jos haluaa uuden toimituksen niin se on maksullinen. DHL ja kuriirifirmat soittaa aina etukäteen, ja jos toimitus ei onnistu niin tuovat uudestaan ilmaiseksi, joskus on tainnut kolmekin kertaa bouncata.

Luulisi logistiikan puolesta että puhelimen käyttö kerran olisi tehokkaampaa kuin paketin pyörittäminen jakajalta postiin ja sitten siellä asiakkaan palvelu. Postin logistiikka tuntuu muutenkin olevan joka suhteessa erittäin heikolla tolalla.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Retardi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #143 : 08.01.14 - klo 18:39 »
Jos osaat sanoa että jokin muu firma tekee vastaavaa lisäpalvelua merkittävästi tuota halvemmalla, niin kerro ihmeessä niin nielen sanani.

Suoraan vastaavaa palvelua ei Suomesta taida löytyä (SmartPost), mutta mm. pakettien kotiinkuljetuksessa DHL tai oikeastaan mikä tahansa firma on parempi vaihtoehto kuin Itella. Itellan mies ei koskaan soita kun (kotiinkuljetuksesta maksettua) pakettia tuo vaikka siinä lukee päällä että SOITA puhelinnumeron kanssa vaan katsoo että ulko-ovi on lukossa eikä edes yritä toimittaa sitä. Jos haluaa uuden toimituksen niin se on maksullinen. DHL ja kuriirifirmat soittaa aina etukäteen, ja jos toimitus ei onnistu niin tuovat uudestaan ilmaiseksi, joskus on tainnut kolmekin kertaa bouncata.

Luulisi logistiikan puolesta että puhelimen käyttö kerran olisi tehokkaampaa kuin paketin pyörittäminen jakajalta postiin ja sitten siellä asiakkaan palvelu. Postin logistiikka tuntuu muutenkin olevan joka suhteessa erittäin heikolla tolalla.

Mulle on ainakin kahden eri kuriirifirman (UPS ja DHL) kanssa käynyt siten, että ovella on käyty mutta ovikelloa ei ole soitettu/oveen ei ole koputettu/puhelimeen ei ole soitettu ja sitten muutaman päivän päästä on tullut kotiin lappu että "yritetty toimittaa, vastaanottaja ei tavoitettavissa". Väitettyinä toimitusaikoina olen ollut kotona.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Nastaboi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #144 : 04.02.14 - klo 10:25 »
Tämmöistä tänään: Ostin saksalaiselta myyjältä parillakympillä kortteja. Korttisuojan yläreunaa ei ollut teipattu kiinni ja kortit olivat tulleet puolisen senttiä ulos sleevestä. Laitoin pakkauksesta toiseksi parhaan palautteen kommentteineen, minkä jälkeen myyjä otti yhteyttä ja väitti teippaavansa aina suojien yläreunat kiinni. Myyjä väitti saman käyneen hänelle aikaisemminkin nimenomaan Suomeen lähteneessä kirjeessä, eli suoja oli alunperin teipattu kiinni mutta perille saapuessaan ei enää ollutkaan. Kuorikin näytti siltä, että se on saatettu avata ja painaa sen jälkeen uudelleen kiinni.

Postilla töissä olevilta toivoisin kommenttia tähän. Onko mahdollista, että kuori tosiaan on avattu postissa, vai yrittääkö myyjä vain selitellä huolimatonta pakkaamistaan?
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #145 : 04.02.14 - klo 10:31 »
Postilla töissä olevilta toivoisin kommenttia tähän. Onko mahdollista, että kuori tosiaan on avattu postissa, vai yrittääkö myyjä vain selitellä huolimatonta pakkaamistaan?
En ole postissa töissä mutta Suomessa on kirjesalaisuus eli postin työntekijöillä ei ole tasan mitään oikeutta availla kenenkään kirjeitä. Tulli on sitten asia erikseen, mutta jos kirje olisi sinne joutunut olisit tietoinen asiasta.

Poissa Nastaboi

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #146 : 04.02.14 - klo 10:35 »
En kysynytkään, että saako niin tehdä vaan että tapahtuuko sitä. ;)
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Thalian

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #147 : 04.02.14 - klo 10:48 »
En ole postissa töissä mutta Suomessa on kirjesalaisuus eli postin työntekijöillä ei ole tasan mitään oikeutta availla kenenkään kirjeitä. Tulli on sitten asia erikseen, mutta jos kirje olisi sinne joutunut olisit tietoinen asiasta.

Erityisessä Postin osoiteselvityksessä lähetyksiä voidaan avata, jotta vastaanottaja saataisiin selville (jos sen suhteen on muuten epäselvyyksiä). Tämä on kuitenkin poikkeustapaus ja rivijakaja ei näin saa tehdä.

Sen mitä itse olen Postilla ollut, niin ei siellä kukaan kuoria kyllä ole lähdtenyt avaamaan. Käytännössä se kuitenkin vaatii sitä, että se kuori pitää jemmata ja omalla ajalla avata ja tuoda sitten takaisin, sillä työpisteet ovat yleensä sellaisia, että ei niissä voi mitään avaustoimenpiteitä tehdä. Toki ulkomaankirjeet käsitellään yhdessä paikassa ja näkisin sen teoreettisen mahdollisuuden, että joku on nähnyt mahdollisuudeksi, että sisällä olisi rahaa ja siksi on lähtenyt avaamaan sitä kuorta. Puhutaan kuitenkin kohtuullisen teoreettisesta mahdollisuudesta, mutta jos tässä on jo toinen kerta kyseessä, niin asiasta kannattanee ottaa yhteyttä Postin asiakaspalveluun, josta palaute kyllä menee kyseisen paikan lajittelun esimiehelle ja sitä kautta lajittelijalle asti.

Poissa mork

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #148 : 04.02.14 - klo 13:33 »
tulli voi toki avata jos on huumeita etsiny esim korttien välistä
mutta käsittääkseni tulli laittaa tarran jos on avannut ja samoin postin työntekijät jos on rehellisesti joutunut avaamaan kuoren

Poissa eosforos

Vs: Posti ja sen toimivuus
« Vastaus #149 : 04.02.14 - klo 14:23 »
tulli voi toki avata jos on huumeita etsiny esim korttien välistä
mutta käsittääkseni tulli laittaa tarran jos on avannut ja samoin postin työntekijät jos on rehellisesti joutunut avaamaan kuoren
Kahdesti on mulle tullut kirje avattu, mutta niihin on sitten myös laitettu kokonaan uudet kuoret päälle alkuperäisen lisäksi.

Posti tuntuu olevan melko syvältä nykyään, lähetyksiä menee hukkaan ja lajittelukone repii kirjeitä. Priority-leimalla varustetut kirjeet näyttävät viipyvän matkalla useammin kaksi kuin yksi arkipäivää, vaikka pääsääntöisesti pitäisi tulla lähetystä seuraavana arkipäivänä perille. Ilmeisesti Itella-muutoksen myötä ongelmat alkaneet? Tuli kuitenkin 2000-luvun alkupuoliskolla tehtyä arviolta kolmesta neljään sataan vaihtokauppaa sekä korteilla että musiikkilevyillä, enkä muista edes kuulleeni vastaavanlaisista ongelmista mitä nykyään esiintyy.